Na hostivařském koridoru se zvýší rychlost s příchodem nového grafikonu

Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČRNádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

Ve spojení s letos otevřenými úseky Sudoměřice – Votice a Doubí – Soběslav dojde k výraznému zkrácení jízdních dob.

Ploužení vlaků „padesátkou“ na novém úseku IV. koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi skončí s příchodem nového jízdního řádu 11. prosince. V návaznosti na pantografovou zkoušku, která proběhla tento týden, to na dotaz deníku Zdopravy.cz sdělila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Stavba nového šestikilometrového úseku koridoru z Hostivaře k jižnímu portálu vinohradských tunelů začala na jaře 2018 a vyšla na více než pět miliard korun. Správa železnic přirovnává stavbu koridoru významem k budování metra.

V prosinci 2020 se na úseku otevřela zastávka Praha-Eden uprostřed Vršovic a zároveň byla opuštěna stará trať přes Strašnice. V září 2021 se otevřela i stanice Praha – Zahradní Město, která slouží jako přestupní uzel, od loňského prosince zde staví i rychlíky.

Přesto se po nové čtyřkolejce stále jezdí maximálně 50 km/h, v některých úsecích jen 40 km/h. Správa železnic to odůvodňovala finálními úpravami trakčního vedení. Od prosince se tedy rychlost výrazně zvýší. Pro klasické soupravy je pro nový úsek stanovena rychlost 85 až 120 km/hod. (Hostivař – Zahradní Město: 110 km/hod.; Zahradní Město – Eden: 120 km/hod.; Eden – vjezdové návěstidlo do Vršovic: 105 km/hod. a vjezd do Vršovic a Vršovice 85 km/hod.). Rychlostníky už jsou na místě instalovány, zatím jsou ale zakryty.

Ve spojení s letos otevřenými úseky Sudoměřice – Votice a Doubí – Soběslav dojde k výraznému zkrácení jízdních dob. Například cesta expresem z Prahy do Tábora potrvá 59 minut (dnes 1 hodina 14 min.) a z Prahy do Českých Budějovic 1 hodina 40 minut místo dnešních dvou hodin.

Tagy Hostivař - Vršovice IV. koridor Správa železnic
79 komentářů