Doprava ve městě Infrastruktura Tramvaje Železnice

Budování koridoru zastaví na dva týdny v Praze provoz tramvají v Hostivaři

Most pod železničním koridorem v Praze v Průběžné ulici. Foto: Správa železnic
Most pod železničním koridorem v Praze v Průběžné ulici. Foto: Správa železnic
Dvoutýdenní omezení přinese i změnu autobusových linek, s objížďkami musí počítat i řidiči.

S dvoutýdenní výlukou tramvají musejí od dnešního večera počítat cestující v tramvajích v jihovýchodní části metropole. Stavební práce na železničním mostu nad Průběžnou ulicí na dva týdny přeruší tramvajový provoz, výsledkem bude lepší průjezdnost úseku. Opatření se dotknou i autobusů a automobilové dopravy.

Uzavírka souvisí s probíhající modernizací železničního koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi. Důvodem omezení bude demontáž původního mostu přes Průběžnou ulici. Kvůli tomu bude přerušen provoz Radošovická – Nádraží Hostivař. Výluka potrvá do 30. ledna. Součástí opatření jsou i změny ve vedení autobusových linek v oblasti Zahradního Města.

Během výluky Správa železnic odstraní současný ocelový most, po kterém až do loňského roku jezdily vlaky. Současně zmizí i železobetonový most pod zkrácenými čekacími kolejemi. „Tyto demolice jsou nutným předpokladem pro výstavbu celého přestupního uzlu v Průběžné ulici, který bude Správa železnic realizovat v průběhu letošního roku. Následně dojde k rozšíření vozovky a oddělení tramvajového provozu od automobilového, čímž se zlepší průjezdnost celého úseku pro oba typy dopravy. Dokončení stavebních prací v oblasti Průběžné ulice a oddělení tramvajového provozu od automobilového je plánováno na letošní září,“ uvedl DPP v tiskové zprávě.

Kromě tramvajových linek 22, 26, 97 a 99 se výluka dotkne i autobusových linek 101, 138, 175, 177 a 195. S omezením musejí počítat i řidiči, část Průběžné bude uzavřena. Popis objízdných tras je na stránkách hlavního města.

Mapa výluk kvůli uzavírce tramvajové trati v Průběžné. Foto: DPP
Mapa výluk kvůli uzavírce tramvajové trati v Průběžné. Foto: DPP

Změny tras tramvajových linek

Všechny spoje linky č. 22 budou ukončeny v zastávce Staré Strašnice (nástupní zastávka Radošovická).
Linka č. 26 bude ve směru z centra ze zastávky Strašnická odkloněna do zastávky Kubánské náměstí.
Linky č. 97 a 99 budou ve směru z centra zkráceny do zastávky Staré Strašnice (nástupní zastávka Radošovická).

V trase Strašnická – Staré Strašnice – Zahradní Město – Nádraží Hostivař bude zavedena náhradní autobusová doprava (v denním provozu linka X26 a v nočním provozu linka X97).

Zastávky linek X26 a X97

Směr Nádraží Hostivař
Strašnická – nástupní: v ulici V Olšinách, v nástupní zastávce linky č. 154 směr Koleje Jižní Město
Na Hroudě: v Průběžné ulici, v zastávce tramvají směr Staré Strašnice
Staré Strašnice: v Průběžné ulici, v zastávce linky č. 154 směr Koleje Jižní Město
Korytná: v ulici V Korytech, v zastávce linky č. 154 směr Koleje Jižní Město
Zahradní Město: ve Švehlově ulici, v zastávce linky č. 138 směr Ústavy Akademie věd
Centrum Zahradní Město a Topolová: v Topolové ulici, v zastávkách linky 138 směr Ústavy Akademie věd
Práčská: v Práčské ulici, v zastávce linky č. 154 směr Koleje Jižní Město
Obchodní centrum Hostivař, Na Groši a Hostivařská: ve Švehlově ulici, v zastávkách linky č. 154 směr Koleje Jižní Město
Nádraží Hostivař – výstupní: v Průmyslové ulici, v zastávce linky č. 154 směr Koleje Jižní Město

Směr Strašnická
Nádraží Hostivař – nástupní: v ulici Plukovníka Mráze, v zastávce linky č. 154 směr Strašnická
Nádraží Hostivař: v Průmyslové ulici, v zastávce linky 154 směr Strašnická
Hostivařská, Na Groši a Obchodní centrum Hostivař: ve Švehlově ulici, v zastávkách linky č. 154 směr Strašnická
Práčská: v Práčské ulici, v zastávce linky č. 154 směr Strašnická
Topolová a Centrum Zahradní Město: v Topolové ulici, v zastávkách linky č. 138 směr Skalka
Zahradní Město: ve Švehlově ulici, v zastávce linky 138 směr Skalka
Korytná: v ulici V Korytech, v zastávce linky č. 154 směr Strašnická
Staré Strašnice: v Průběžné ulici, v zastávce linky č. 154 směr Strašnická
Na Hroudě: v Průběžné ulici, v zastávce tramvají směr Průběžná
Strašnická: v ulici V Olšinách, v zastávce linky č. 175 směr Skalka
Strašnická – výstupní: v ulici V Olšinách ve výstupní zastávce linky č. 154 u metra

Změny v provozu autobusů

Linka č. 101 bude ve směru od Tolstého ze zastávky Zahradní Město odkloněna do zastávky Jesenická (v úseku Skalka – Zentiva bude nahrazena linkou X101).

Zřizují se zastávky:
Želivecká (směr Jesenická) v ulici V Korytech, v zastávce linky č. 154 směr Koleje Jižní Město
Jesenická – výstupní v obratišti v pravidelné výstupní zastávce linky č. 195
– nástupní v Jesenické ulici, přibližně 20 metrů před křižovatkou s ulicí V Korytech
Ruší se v obou směrech zastávka Na Padesátém.

Linka č. 138 bude v úseku Na Padesátém – Centrum Zahradní Město obousměrně odkloněna přes zastávky Dubečská, Radošovická, Korytná, Želivecká, Jesenická, Poliklinika Zahradní Město a Hlohová.

Zřizují se zastávky:
Dubečská a Radošovická v obou směrech poblíž zastávek tramvají,
Korytná, Želivecká, Jesenická, Poliklinika Zahradní Město a Hlohová v obou směrech v pravidelných zastávkách autobusů.

Ruší se zastávky: Centrum Zahradní Město v Topolové ulici (směr Skalka) a Zahradní Město ve Švehlově ulici (v obou směrech).

Linka č. 175 bude zkrácena do trasy Florenc – Skalka (v úseku Zahradní Město – Háje bude nahrazena linkou X175).

Ruší se v obou směrech zastávka Na Padesátém.

Linka č. 177 bude mezi zastávkami Na Padesátém a Zahradní Město odkloněna přes zastávky Dubečská, Radošovická a Korytná.

Zřizují se zastávky
Dubečská a Radošovická v obou směrech poblíž zastávek tramvají,
Korytná v obou směrech v pravidelných zastávkách autobusů.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Dobiáš

Co tam takhle při přestavbě vložit křižovatku a časem to protáhnout přes Skalku až na Černokosteleckou?

Josef J.

Prosím, jak se v Zahradním Městě otáčí X175?

Leinad

Od SZM přijede na „bus zastávku“ (mimo výluky místo K+R). Otočí se na křižovatce Švehlova x sjezd z Jižní Spojky, semafor bude vypnutý.

Xyz

ako je to vlastne v cesku s legalnostou chodze po zeleznicnej trati, ktora po strhnuti mostu bude mat evidentne nulove riziko, doteraz tam po strhnuti elektrickeho vedenia mohol stale zajst teoreticky motorovy vlak, ale teraz bez mostu uz asi tazko, takze sa moze clovek legalne prejst az niekde k edenu po tejto novej trase?

režista ČD

Ta trať už je asi i zrušená, takže z tohoto pohledu by chůze po ní jako po trati asi napadnutelná nebyla, ale nejspíše je to teď už zase staveniště budoucí cyklostezky + pěší cesty.

Xyz

nic sa tam nestavia, zmeny su tak do 100m od mostu ktory buraju (smerom do centra), dalej tam akurat uz davnejsie zrusili elektricke vedenie a tym to skoncilo

Jakub P

Taky tipuju, že už to není trať, ale staveniště, což na zákazu vstupu nic nemění. Ani chybějící kus trati není záruka, že tam nemůže nějakej stavební vlak jet k tý díře a zpět.

Xyz

tak vzhladom k tomu ze su tam vytrhane uz aj kolaje a polozene ze by do nich narazil, tak minimalne na jednej strane to je perfektne bezpecne

plus ziadna stavba tam na trati neprebieha dalej ako 100m od mosta

robert

A budou během té výluky nějaké zásahy do tramvajové tratě za tím tunýlkem? U nového nádraží se plánuje nová smyčka, tak mě zajímá, jestli tam během výluky položí výhybky do té smyčky.

Řiditel

Pokud by se měl někde pokládat třeba jen metr nové tramvajové koleje, tak by se tím nějaký politik rád pochlubil tak, aby to nikomu neuniklo.

medical_examiner

Aby pak mohl voličům nakukat, že má na tom taky nějakou zásluhu 😀

Grossák

Očekávám, že během roku nastane další, mnohem delší výluka, protože se v tom podjezdu bude dělat úplně nová trať.

Josef J.

Myslím, že výluka je potřeba na její napojení, ne na celou výstavbu. Nová trať má být východně od současné.

Prazak

15. září se tady psalo že napojovat se bude až v rámci letní výluky, přesněji od března do září. Ale jestli to má být zavřené celý půlrok, to z toho nebylo zřejmé.

Vít Jůza

Objížďkové kroucení linek obdivuhodné; zastávka Sídliště Zahradní Město v noci opět bez obsluhy, zatímco 3 linky Topolovou a Práčskou; bezzácpová z celé oblasti Zahradního města zůstane okrajová řídká malokapacitní X175 míjející nádraží Hostivař a vlakovou zastávku Horní Měcholupy … obávám se, že to nevymysleli nejlépe, že v případě i jinak častých zácp V Korytech, u křižovatky u zastávky Chodovská a někdy na Jižní spojce to z a na celé Zahradní Město bude zajímavé, bude vyžadovat docela trpělivost.

dejf

jako žádnej zázrak to není, ale v tomhle případě asi ať to veme čert, za dva tejdny to bude z krku a pak se tam bude dát jezdit jako v 21. století. kdyby to bylo na půl roku, tak bych samozřejmě mluvil jinak.

Vít Jůza

Kolikrát to dva tejdny už byly, a kolikrát ještě budou … když už, nemohli tu 101 např. ukončit dole v Zahradním Městě jako X175, nebo ji na Jesenickou protáhnout od Cíle kolem polikliniky, nebo ji točit smyčkou ulicemi V Korytech, Jabloňovou, Topolovou Práčskou a Záběhlickou …. prostě méně krkolomných variant hromada … jistě, o život nejde.

dejf

ano, to jsou relevantní připomínky, ale zrovna u téhle uzavírky spíš pevně věřím, že logistické síly vrhli jiným směrem, že to „usmrádnou“ za dva tejdny kompletně a pak se to aspoň 10 let nezavře. aby to zase nebyla salámovka, teď na dva tejdny demolice, za měsíc na dva tejdny rekonstrukce tramvajové trati, pak za měsíc budování zastávek tramvaje, to je na tejden, pak nový jízdní pásy, to je zase na dva tejdny a než se nadějeme, tak je nakrájená a sežraná metrová štangle uheráku. a to mluvím především o hřišti DPP a její koordinaci s SŽ. věřím jim, ale trocha… Číst vice »

Petr

Myslím si že to není poslední výluka na tomto. Odhaduji že nás čeká ještě jedna delší v létě…

Panda

Výlukové linky jsou tedy dost šílené:

– na Sídliště ZM jen pomalá 177 přes Radošovickou
– Hlohová/Poliklinika ZM jen s malou 138
– zpomalení relace Strašnická – Hostivař (závlek přes Topolovou)
– 101 mezi Centrem ZM a Jesenickou bude vozit vzduch
– X175 bude velmi atraktivní (2 přestupy navíc)

K tomu lze čekat zácpy v ulici V Korytech a možná i na výjezdech z Jižní Spojky…

Vbb

– na Sídliště ZM jen pomalá 177 přes Radošovickou
Máte nějaký nápad, kudy to protáhnout rychleji?

– Hlohová/Poliklinika ZM jen s malou 138
Tam moc lidí stejně nejezdí

– zpomalení relace Strašnická – Hostivař (závlek přes Topolovou)
Při výlukách obvykle k nějakému zpomalení dochází. Opět – nápad, kudy to projet rychleji?

– 101 mezi Centrem ZM a Jesenickou bude vozit vzduch
A kde chcete tu 101 ukončit? V Tolstého taky stojí jen u chodníku, bez jakéhokoliv zázemí pro řidiče.
Jedině snad od CZM projet na tu Jesenickou okolo Polikliniky a ne přes ZM.

Vít Jůza

Samozřejmě, že rychlejší by náhradní doprava za tramvaj byla podle tramvaje. Jenže už někdy předminule někdo přišel s geniálním nápadem, že více lidí obslouží tím závlekem Topolovou a Práčskou, což je sice fakt, ale možná až s pětiminutovým zdržením pro projíždějící; podobně to platí pro kličky na 101 a 138 … je mnoho možností, jak se mohly linky vést logičtěji, a doplnit linkami z celé oblasti Zahradního Města jednak relativně bezzácpově k nádraží Hostivař k vlaku a autobusům všemi směry, jednak doplňující do Strašnic k tramvaji a metru.

Panda

Například takto: – X22 ze Strašnické přes Želiveckou, Polikliniku ZM, Topolovou na NH – X26 ze Strašnické přes Jižní Spojku, ZM, sídliště ZM na NH – 175 od Rapidu přes Korytnou, Jižní Spojku, ZM a dále podle své trasy – 138 ze Sídl. Skalka přes Štěchovickou, Strašnickou, Jižní Spojku, ZM a dále dle své trasy – 101 ze Skalky (Zentivy) přes Korytnou, Jižní Spojku, ZM a dále dle své trasy – 177, 195 dle návrhu Tzn. oba náhradní busy budou rychlejší než aktuální X26 a zároveň dojde k menšímu snížení kapacity na Hlohové i Sídlišti ZM. 138 a 175 zůstanou… Číst vice »

Vbb

Asi by to taky šlo. Jenom „před výlukou se měl odpálit železniční most V Korytech“ má problém v tom, že před odpálením mostu v Korytech se měl odpálit most Na padesátém, protože výluka V Korytech a odklon přes Na padesátém bude mít strašný špunt v podjezdu Na padesátém 🙂 .

Leinad

Moje představa – X26 podle zastávek tramvaje Nádraží Hostivař – Zahradní Město – Staré Strašnice – Strašnická.
To odpovídá i na „rychlejší“ spojení od Ačka na SZM.

138 – …Sídliště Spořilov – U Lípy – U Lípy – Radošovická – Dubečská – Na Padesátem – …
195 …-Na Padesátem – Dubečcká – Radošovická – Jesenická (T) – Hlohová – Centrum Zahradní Město.

Dělené linky (101+175) v hodiny kdy bude průchod aspoň pro pěší nechat zajíždět Na Padesátem.

Panda

Ale je kde ukončit 195 na Centru ZM? Navíc se výrazně zhorší obsluha na Záběhlické škole, kde je sídliště z obou stran a 154 by se tak min. v úseku Jesenická-Strašnická přetěžovala… Navíc z Centra ZM/Hlohové budete v centru výrazně pomaleji než přes Strašnickou, odhadem tak o 5 minut… Proto je žádoucí obsloužit celé ZM primárně busy ze Strašnické, přičemž ze Skalky to bude spíš doplněk…

Leinad

Na CZM byla dříve konečná, dodnes na parkovišti v Kapraďové ulici je místo vyhrazené pro bus. https://mapy.cz/s/radebatuce
Na záběhlické škole zůstává jenom 101+154, ale ta je v pěší dostupnosti od U Lípy, na Topolové zůstává dokonce samotná 101, ta je zase kousek od CZM.

Vbb

Jenže tím prakticky odříznete CZM od spojení s centrem, 195 jezdí po 15 minutách přes den a po 10 ve špičce, „normálně“ jí mezi CZM a ZM (a dále k metru) ještě prokládá 101 a 138. Takhle je to podle mého daleko lepší – z CZM je tou často jezdící X26 přímé spojení na Strašnickou.
Pěší průchod? Kdo ví, jak bude možný, navíc ve sněhu / dešti / náledí …

Xyz

Plus vyzera ze oproti minulej vyluke neplanuju zakaz vjazdu do V korytech? to tam bude teda dost masaker s autobusmi bez zakazu v spicke

Xyz

takze ako sa dalo cakat v pondelok je tam masaker, autobusy s meskanim cez 20 minut, hasicska stanica strasnice s posadkou zachranky odrezana od sveta

Jakub

Navíc budou kloubáky od Topolové do kopce dost klouzat 🙁 (předchozí výluky byly kolem léta)

Leinad

Tam to má aspoň smysl (zastávka). Ale po přeskákání příčného prahu Topolová – Macešková se nerozjede.

Ketchup1970

Alespoň nebudou strhávat kamiony trolej tramvajím… Nevím zda ta stavba a úpravy pomůžou neuralgickemu bodu na křižovatce Na Padesátém…

Jan Novak

Pomoc by to mělo, jelikož dojde k rozšíření silnice až ke křižovatce.

Majkl

Tak snad doufám, že po rozšíření dojde na světelnou křižovatku v tomto místě během toho září. Akce MČ Praha 10

Erik

proc ji potrebujete osazovat semaforem? za seberadeji spise at dojde k vyraznejsim snizeni poctu semaforu.

Vít Jůza

Ta křižovatka bývala jako první v celém okolí osazena semafory …. ale asi se to neosvědčilo ….

Xyz

to tam prekvapujuco nebolo strhnute uz niekolko mesiacov, ako to zvyklo byvat minimalne raz do mesiaca, mozno ze pomohli tie vystrazne svetla

Čeněk

Konečně zmizí ta myší díra – díky za dobrou zprávu 🙂

Jiří Kocurek

To je věc pohledu. Lord Morbivod má podobná zákoutí rád. 🙂

medical_examiner

Kdo to je? Starosta městské části?

Jiří Kocurek

To je existující osoba za přezdívkou. Vy taky.