umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Obrazem: Stavbaři snesli most na staré benešovské trati na Zahradním Městě

Průběžná ulice po snesení starého mostu. Pramen: Správa železnic
Průběžná ulice po snesení starého mostu. Pramen: Správa železnic
Průběžná ulice bude v místě rozšířena tak, aby auta už nemusela jezdit po tramvajových pásech.

V Praze na Zahradním Městě dnes ráno zmizel most přes Průběžnou ulici, po kterém vedla původní trať na Benešov. Vlaky po něm jezdily do poloviny prosince, kdy se přesunuly na nově zbudovaný koridor. Konstrukce musela být snesena kvůli budování přestupního terminálu železnice a MHD.

Průběžná ulice bude v místě rozšířena tak, aby auta už nemusela jezdit po tramvajových pásech. Průběžná ulice je v místě kvůli demoličním pracím až do konce ledna uzavřena, výluka platí i pro MHD.

Na novém mostě v sousedství už je téměř hotova nová železniční stanice Praha – Zahradní Město, ze které bude přímé napojení na tramvajovou zastávku pod mostem. „Vznikne tak moderní přestupní terminál vlak – tram – bus,“ uvedla dnes Správa železnic na twitteru. Hotovo by mělo být letos v září, kdy by také měla nová stanice začít sloužit cestujícím.

Nový terminál na Zahradním Městě je součástí nově budovaného úseku 4. koridoru od jižních portálů Vinohradského tunelu do Hostivaře. Stavba probíhá od června 2018 a vyžádá si přes pět miliard korun. Už v prosinci se cestujícím otevřela nová zastávka Eden, kompletní rekonstrukcí prochází i nádraží Vršovice.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kreativec

Není tu zmíněno, že snesen bude (už prakticky je) i most pod bývalými Čekačkami na jižní straně (obr. 5). Jsem zvědav, jak to ve výsledku prokoukne.

Martin V.

S odstraněním mostu na Zahradním Městě to souvisí jen okrajově, ale před pár dny začala výstavba prodloužení podchodu v žst. Praha-Holešovice do areálu bývalé Prefy, více o projektu https://www.stareholesovice.cz/ Je snesen kus čtvrté koleje a kutají díru. Bude to tedy další místo v Praze, kde se podaří propojit opačné strany železniční trati a zpřístupnit další území. Podobně jako podchod hl.n. – Žižkov.

libcha

Chápu že to řeším po funuse, ale zmínka i prakticky hotové zastávce ZM ve mě vyvolává pocit, že nástupiště budou situovaná bokem a ne bezprostředně přímo přes ten most. Přijde mi, že nástupiště přímo na mostě by mělo velkou výhodu v tom, že by z něj šlo po různých schodištích sestupovat přímo tam, kam cestující potřebuje: na jednu, nebo druhou stranu ulice, případně přímo na tramvajovou refýž. Takhle sestoupí po schodech a následně bude muset po úrovňovém přechodu pro chodce překonávat ulici? Nevím, rád se nechám poučit.

Démon

Asi tu stavbu moc nesledujete co?
https://www.koridorhostivar.cz/

libcha

Díky za infa. Kdybych tu stavbu hodně sledoval, nemusel bych číst tenhle článek 😉

Démon

Ještě bacha, před realizaci se to přeprojektovalo, takže vizualizace budoucího stavu nejsou úplně přesné 🙁

bkv

na fotkách je vidět, že nástupiště jsou na mostě…

Georg

na tramvajovou refyz to bude po prechodu vzdy. na autobusovou zastavku jak kdy.

USA

Po zruseni zastavky Strasnice ztratil vlak jakykoli smysl, jelikoz k metru to je 6 minut rychle chuze nebo jednu zastavku tramvaji nebo autobusem. Uz takhle byl vlak jen prijemnou alternativou, protoze interval metra je nekde uplne jinde, ale ted uz to neni jen o tom, prizpusobit se intervalu vlaku, ale navic je to tom, ze k Edenu je to skoro kilometr navic a k Zahradnimu mestu to bude 2 km navic. Jen od tramvaje je Eden silene daleko a Zahradni mesto je zas o nesmyslne ceste na uplne opacnou stranu nez chci jet.

Štěpán

Co to tady plácáte za nesmysly? Vážně si myslíte, že kvůli zrušení zastávky Strašnice je teď celá linka S9 zbytečná? Větší blbost jsem tu snad ještě nikdy nečetl. Nevím, jestli to víte, ale už hodně dávno byly postaveny stanice jako hlavní nádraží, Vršovice, Hostivař a mnoho dalších, kde jsou obraty cestujících mnohem větší, než byly ve Strašnicích. Linka S9 patří mezi nejvytíženější regionální železniční linky v celé ČR a zrušení zastávky Strašnice na tom příliš nezmění ani až se uklidní covidová situace a bude jezdit zase víc cestujících. A velmi silně pochybuji, že někdo využíval tuto zastávku pro přestup na… Číst vice »

USA

Kolikrat do roka jste tu zastavku pouzival v poslednich 20 letech? Ja tak v prumeru 2x do mesice cele ty roky, nejcasteji k ceste na hlavak, kam je to Ackem s prestupem, obcas jsem se svezl i do lesoparku v Uhrinevsi. Ja ve Strasnicich pres 30 let bydlim, takze vlak-metro-tram-bus-auto resim v teto oblasti casto a troufam si rict, ze za ty roky uz to mam vychytane. V okoli byvale vlakobe zastavky je solidni zastavba, vylozene pro Sbahn skvele umisteni, nejblizsi panelaky jsou od zastavky Strasnice blize nez od Edenu, kam ani nevede mhd, nebo od Zahradniho mesta. Za lidi… Číst vice »

Štěpán

Osobně jsem Strašnickou zastávku moc často nepoužíval, jejím zrušením rozhodně linka S9 nepozbyla významu (využívam ji celkem často a většinou z jiných míst, než Strašnice). Až bude stamice Zahradní Město, tak to bude na metro kousek, pokud jste to nezaregistroval, tak už pěknou řadu let existuje stanice Skalka. MHD to bude jedna zastávka, kdo to nebude chtít jít pěšky, navíc tam bude mnohem kratší přestupní vzdálenost. Až bude tramvajová smyčka Zahradní Město, tak budou krátké spoje linky 22 prodlouženy až tam, takže nabídka tramvajových spojů tam bude stejná jako byla ve Strašnicích.

USA

Netrpite nahodou dusevni poruchou zvanou hysterie? Kdyz nekdo napise, ze vlak je k nicemu tak panikarite? Jak byste asi reagoval, kdybych napsal ze jsem proti dotacim na zeleznici jako v USA a volim ODS? Pro vas klid, nejsem, ale pri vasi hysterii se ta otazka nabizi. Nevim jak jinak si vysvetlit vasi neschopnost porozumet psaneme textu a potrebu si vyfabulovat zcela nesmylsne tvrzeni o lince S9, o ktere jsem nenapsal ani carku. Ja pouze napsal, ze vlak ztratil smysl, coz je z meho pohledu skutecnost. Aktualne se mi ho uz nevyplati nijak pouzivat, protoze jsem jezdil bud do Uhrinevsi se… Číst vice »

Štěpán

Duševní poruchou tu zjevně trpíte vy, zkuste si po sobě svoje příspěvky přečíst. Než začnete osočovat druhé tak si nejdřív přečtěte, jaké bláboly tu píšete vy sám.

USA

Haf haf, chcete mi roztrhat obcanku, co? Nebo kousnout do lytka? Kdyz neunesete jine nazory, tak na ne nereagujte, ani je nectete a bude vam lip, jednoducha vec. 🙂

Štěpán

Vy asi opravdu nejste normální. Jestli je někdo duševně nemocný nebo není, to opravdu není nic, co by vám příslušelo hodnotit.
Spíš mluvte za sebe – když neunesete ztrátu zastávky Strašnice, tak choďte pěšky nebo jezděte třeba na koloběžce, ale ostatním to neberte. Hodně lidí totiž tuto změnu místa zastavování vlaků naopak ocení.

USA

Oddelene odpovim na vase lzi: Ze Zahradniho mesta bude k metru pesky stejne daleko jako ze Strasnice zastavka a to navic do kopce a hnusnou cestou podel rusnych silnic. Uplny ideal na prochazku, ze? Priste navrhuji pro experty jako vy pesi vyslap na Cukrak po I/4. Nemusite se bat, je to zcela legalni, jdete pri krajnici. Idealne to dejte v patek, at poradne provetrate plice. Autobusem to nebude 1 zastavka, ale 2. Neverim, ze zrusi autobusovou zastavku Na Grosi, ktera slouzi mistnim panelakum a cinzakum. Zrusi se jen tramvajova zastavka, za kterou je nahrada, coz mistni nepotesi, protoze dodnes radeji… Číst vice »

Štěpán

A on vás někdo nutí chodit pěšky na to metro? Autobusy 101, 138, 177 a 195 jezdí často, pěšky tedy nemusíte. Jestli to bude 1 zastávka nebo 2 je jedno, myslel jsem, že se zastávka Na Padesátém zruší, ale jestli ne, tak to budou dvě zastávky, a co jako. Evidentně tu hysterií trpíte vy, když řešíte tak nepodstatnou věc, jestli pojedete jednu zastávku nebo dvě. Když chcete na metro, tak logicky nepojedete tramvají. To každý normární člověk pochopí. Od toho jsou autobusy. Smyčku ZM jsem zmínil jen kvůli tomu, že přesun zastávky ze Strašnic na Zahraďák nijak neovlivní možnost přestupu… Číst vice »

USA

Na to se da napsat tak akorat, ze dekuji za nazor.

Kulík

Budete se divit, ale hodně lidí zastávku ve Strašnicích přestalo používat po rekunstrukci Hostivaře. Strašnice byly pro osoby s kočárkem či pro osoby s horší schopností pohybu nepoužitelné… Já osobně jsem se zastávce ve Strašnicích poslední cca tři roky snažil vyhýbat. A pokud jsem do této oblasti musel – což je cca jednou týdně tak jsem vystoupil v Hostivaři a pokračoval tramvají..

USA

Jakoze misto aby dojeli vlakem co nejblize k metru nebo do mesta a az tam prestoupili na tramvaj, tak si pekne vystoupi uz v Hostivari a uziji si projizdku pomalu tramvaji? Tak tomu snad verite jen vy sam, ne? Ve smeru ven z mesta bych to u osob se snizenou pohyblivosti chapal, ale do mesta ne. Zadnou lavku nemuseli prekonavat.

laska

SŽ s DP tady zaslouží opravdu pochvalu – díky dobré práci totiž ta zastávka nebude obsluhovat (pouze) blízké paneláky jak píšete o Strašnicích, ale opravdu široké okolí. Já třeba bydlím na Jižňáku a tohle pro nás bude klíčová zastávka díky možnostem rychlého přestupu.

USA

Klicova v cem? Mozna tak pro prestup na dalkove vlaky (pokud tam budou nekdy stavet) ci pro vylety za Prahu pro lidi bez auta (ale to zrovna na jizaku ma snad kazdy, to uz najdete lidi bez auta spis v tech strasnicich, vrsovicich, nuslich a tak), ale jinak si dost dobre neumim predstavit, proc by lide z jizniho mesta jezdili do centra oklikou pres Zahradni mesto, kdyz maji metro C a brzo se zacne stavet i metro D a to jim primo povede jak na Vrsovicke nadrazi, tak k zadnim nastupistim na hlavaku. Cecko ma velmi kratky interval, kdo nebydli… Číst vice »

Petr

Tak třeba já k cestě na hlavák budu využívat zastávku v Edenu, Strašnice pro mě byly daleko. V okolí edenu taky bydlí poměrně dost lidí… 😉

USA

Vy mozna, vetsina urcite ne, zvlaste az se dokonci novy podchod ve Vrsovicich. Od tech baraku tesne u Mekace nebo od toho posledniho pred kulturakem to mozna k vlaku ke stejne daleko jak k tramvaji, ale pro zbytek lidi je mnohem blize tramvaj a pokud uz chteji jet na hlavak, tak z Vrsovic toho na hlavak jezdi 2x tolik. Pacifik a 2 rychlikove linky. I z tech nejblizsich panelaku musite obchazet bud stadion nebo tesco, takze mnohem pohodlnejsi je dojit k tramvaji na Kohaci nebo na Slavii. Snad jedine misto, odkud je blize na vlak, je ta divna oblast na… Číst vice »

Jiří Kocurek

Že je Vám něco k ničemu, ješte neznamená, že je to ničemu pro všechny. A 2x do měsíce? Ech, někteří používají zastávku 2x denně každý pracovní den.

USA

Hmm, tak fajn, dotujme vlaky pro vozeni 1 kotatka a 1 babicky. Ja vlakem nejel od srpna a ta jedina cesta spocivala v tom vyzkouseni zastavky Eden. A vetsina lidi co znam, vlakem nejela cele roky, v podstate ani nechapou muj konicek, kdy projizdim vlaky Evropu a USA. Vlaky vetsinou registruji jen kdyz se o nich mluvi v souvislosti se srazkami vlaku. Myslim, ze ani kdyz prejizdi koleje v krajine na prejezdu nebo jedou kolem nich, tak to je pro ne asi tak na stejne urovni jako topol nebo balvan u cesty. Ti lepsi si na ne vzpomenou jako na… Číst vice »

Štěpán

Jestli jste to nepochopil, tady není vůbec, ale absolutně vůbec řeč o vlacích, které vozí 1 babičku a 1 koťátko. Víc není třeba dodávat, ale proberte se.

Milan

„… až se uklidní covidová situace…“ Vycházíte z chybného předpokladu. Epidemiologická situace se nezklidní, přijdou nové mutace a nové viry. Zlatá éra hromadné osobní dopravy bohužel již skončila. Společnosti bude nějakou dobu trvat než to pochopí a naučí se s viry žít. Perspektivou železnice je jen ekologická nákladní doprava. S tou ta koncepce ŽUP moc nepočítá.

JanS

Dobrá zpráva: konečně!
Špatná zpráva: je rok 2021 a ne např. 1998!!!

Georg

souhlas, a takhle to je se vsim…

Jakub K

Na fotkách to nejde moc vidět, ale o kolik se zvýšila výška podjezdu? Bývala to myší díra a často tam někdo sedřel střechu …

Jindřich

To bylo tím, že most na straně dále od Jižní spojky byl nižší než ten blíž. Řidiči náklaďáků mívali na základě toho pocit, že se vejdou, ale na konci pak vždy strhli trolej… 😕

Jarda Š.

Nový most je o trochu vyšší a bude pod ním samostatný pruh pro auta, takže ke stržení troleje náklaďákem by tam už nemělo dojít.

Anonymas

Konečně je to dole, já se do poslední chvíle bál, že přiběhne škodící banda zvaná památkáři a bude to chtít prohlásit za objekt s obrovskou historickou hodnotou.

standa

vůbec bych se nedivil. šáhlý jsou na to dost.

Frantisek

Šáhlé jsou leda vaše předsudky.

Standa

Myslíte? stačí sledovat co se děje okolo mostů pod Výtoňí. To my. Stačí.

Šimon

To mi stačí a pod Výtoní.

...

Myslíte? A nápady jako prohlásit za památku Nákladové nádraží Žižkov nebo Labskou boudu jsou jako co?

Jiří Kocurek

Nebo v Ústí… prázdná památkově chráněná budova.

Vbb

Oni si to chtějí vynahradit na mostě V Korytech :-(.
Tak jedině snad mostek nechat a udělat novou a širší díru hned vedle, po zrušení tram. smyčky tam trochu místa na vytočení silnice bude 🙂 (a příp. směr z Koryt vzít z díry trochu doprava a bývalou truhlárnu, dnes automyčku, objet východně 🙂

Jindřich

1) Super! 🙂
2) Snad to bude pro cestující bezpečné místo a ne samá zákoutí s všelijakými bezdomovci apod. 😉

Martin

No trochu me desi ten pruchod pro chodce/cestujici, je to jako protiatomovy bunkr… Ale hlavne, ze prace odsejpaji,… Uz aby se zprovoznila i stanice…

Jakub P

Je to v podjezdu, tam to v hrubý stavbě bude vždycky tak působit. Doufám, že s finální úpravou stěn to prokoukne a nebudou šetřit na osvětlení, to v takovejch místech udělá velkej rozdíl.