- Železnice •
- Město •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Obrazem: Stavba koridoru v Praze pokročila, zastávka Eden začne sloužit od prosince
Stará trať přes Strašnice bude od prosince uzavřena, tamní zastávka zrušena.
Stará trať přes Strašnice bude od prosince uzavřena, tamní zastávka zrušena.
Proč by vlastně měla být zastávka u tramvaje a autobusu, když může být někde jinde…..
Toho betonu na ZM, vypada to strasne masivne…
Kde teče beton, tam tečou prachy!
Tonda Blaník
Ale teď vážně, na druhou stranu to bude alespoň fortelné a může to vydržet na věky při slušné údržbě. V dnešní době je to ve spojení se SŽ spíše oximoron ale třeba bude doba jiná.
Souhlasim, predpokladam, ze to nekdo spocital a nacenil…
dobry postreh, tohle je architektura a stavitelstvi 70. let minuleho stoleti.
Jestli tam toho betonu není dost proto, že terminál ZM je zároveň mostem, který musí unést vlaky.
Nerozporuji, porovnavam s Nadr. Liben ve Vysocanech…
Nevíte prosím někdo zda už bude možné nebo resp. plánuje se nějak možnost vlakového spojení mezi Praha-Kačerov a budovanou zastávkou Zahradní město? 😉
v delsim casovem horizontu ano
…ale nepocita se z polookruzni, Branik-Holesovice nebo az Zbraslav-Roztoky… coz je skoda…
Dovolím si malej off-topic. Neví někdo kdy se pořádně rozjede Vysočany-Mstětice?
Na jaře. Někde na internetu už visí podrobnější harmonogram.
Uz aby to cele bylo hotove… hlavne terminal ZM…
Pristi rijen
Tak to bude na dlouho dost opruz jezdit do a ze Strašnic vlakem.
Popojet si tramvají do Hostivaře nepovažuji zase za tak strašnou komplikaci. A opačným směrem, do Vršovic nebo na hlavák, se taky dá tramvají nebo metrem dostat celkem slušně.
Jak se bude v Edenu přistupovat na první nástupiště. Za se mi, že přechod vede pouze je druhému a třetímu.
Oprava: Zdá se mi, že podchod vede pouze ke druhému a třetímu.
Podchod vede skrz, do prostoru mezi temi kolejemi, jak to tam bude reseno nevim…
V definitivním stavu podchod povede z Ukrajinské až do Bartoškovy. Aby se mohl dostavět, budou vyloučeny z provozu staniční koleje 1 a 2 (ty nejbližší k výpravní budově). Příchod od výpravní budovy bude na všechna provozovaná nástupiště.provizorně do dokončení podchodu po lávce, která už tam stojí.
(Pozn.: Pokud je někomu divné, že krajní koleje mají čísla 1 a 2, tak ve Vršovicích je 2 jediné použité sudé číslo, ostatní koleje mají lichá, tedy od výpravní budovy 2,1,3, 5 ………15,17,19).
Ukrajinská a Bartoškova jsou Vršovice. Dotaz byl na Eden.
Na první nástupiště v Edenu povede z ulice povrchový chodník. Mám pocit, že až po úklidu staveniště.
Doufam, ze za zruseni zast. Strasnice, dojde k prodlouzeni linky 19. Zahrani mesto jeste nefunguje a nikdo nebude chodit na Eden.. budou to Vrsovice, kde se lepe prestupuje. Tjt. Eden povazuju za zhovadilost, ale treba se chytne a prekvapi.
Od jihovýchodu to každopádně bude lepší přes Hostivař. A kdo už jezdí přes hlavní, tak ta pěší cesta na tramvaj nebude u Edenu zase o tolik delší než byla ve Strašnicích nebo než je ve Vršovicích, navíc od Edenu tam už jede i 22.
z hlavnej to vyjde pohodlnejšie s 26, v edene aj hostivari je ten prestup z vlaku o hubu
hlavne ten eden na slaviu min. cez 2 semafory sa vôbec nedá porovnávať s aktuálnym stavom na nadrazi strasnice kde neboli semafory žiadne
Jak často jezdí ta tramvaj v pracovní den? Mapy.cz mi našly pouze linku 22 s intervalem 7-8 minut a to je neděle dopoledne + omezení provozu kvůli zákazu vycházení.
26? kazdych 10 minut, je to sice par minut chodze cez sherwood, ale v zasade ziadne prechadzanie cez semafory a velke cesty a stupania/klesania ako eden/hostivar tych par minut navyse rozhodne za to pohodlie oproti tragickemu transferu v edene a hostivari za to stoji, jedine porovnatelne bude ZM kde bude transfer rovno pod mostom, dovtedy z hlavniho nadrazi jedine 26 do strasnic, teoreticky este vrsovice, kde ten prestup nie je tak hrozny a ani neskor extra prestup na tramvaj, metro s prestupom podla cielovej lokality by slo tiez, vsetky tri alternativy lepsie nez eden ci hostivar pre cloveka co ide… Číst vice »
Eden má dobrou polohu, ale přestup na tramvaj je daleko. Škoda, že se při stavbě mostu nepočítalo i s vyhrazeným místem pro tramvajové koleje ve směru (Chodov)-Spořilov-Slavie-Želivského. To by bylo velmi užitečné tangenciální spojení s přestupem na S-bahn. Takhle (snad jednou) budou tramvaje sdílet koleje s auty jako na Zahradním městě. Chápu, že SprŽel nechce stavět naddimenzovaný most. Podle mě tady Praha 10 i magistrát trochu zaspali.
Ne trochu. Úplně. Ale nedá se zvládat vše. Berte do úvahy, že musí řešit důležité mezinárodněpolitické otázky, jako je například rybolov v Čínském moři.
Tu trat bych radeji videl na opacne strane, napojenou do smycky Kuban… a pak primo pod Vinohradskou nemocnici… takle se trat bude motat sem tam…
Ten přestup Eden vlak-tram je peklo. Jezdím na Kubáň a stále bude přestup na Vršovicích přijatelnější než Eden.
Jen by asi bylo lepší znovu zvážit název té zastávky. „Praha-Vršovice východ“ nebo aspoň „Praha-Vršovice Eden“ by lépe dodrželo zavedené a osvědčené konvence, a i pro obsluhu Vršovic bude tato zastávka asi významnější než staré nádraží Vršovice-Nusle.
Tato příslušnost k uzlům je nejhorší konvence, kvůli které vznikají příšernosti jako Praha-Bubny Vltavská nebo Praha-Smíchov Na Knížecí. Interní železničářské názvy stanic by měly být oddělené od toho, co se prezentuje cestujícím. Ostatně názvy všech stanic a zastávek v Česku by si zasloužily revizi. Často nereflektují příslušnost k obcím (někde nadřazená obec v názvu je, někde ne), používají zbytečné přídomky „‚na Moravě“ i tam, kde žádné duplicity nejsou hrozí, komolí oficiální názvy, nejsou jednotné ve výrazech „město/střed/centrum“ (někde existují i dva ze tří u sebe. A to nemluvím o přídomku „zastávka“, který mate nejednoho člověka, který se nevyzná ve veřejné… Číst vice »
Přesně tak. Vyškov je jen jediný (ta obec na trati č. 123 se jmenuje Výškov – s dlouhým „ý“, tzn. záměna nehrozí).
Mikulovy jsou sice dva, ale u toho známějšího by stačilo mít název bez přídomku s tím, že jen ten krušnohorský by měl přídomek „v Krušných horách“.
A hned vedle krušnohorského Mikulova máme Moldavu „v Krušných horách“, která tento přídomek už dávno nepotřebuje, protože druhá z Moldav (ta nad Bodvou) je už skoro 28 let v cizím státě.
Název stanice by měl být unikátní celoevropsky, takže jestli ta druhá stanice je ve stejném státě nebo v sousedním státě by nemělo hrát roli. Což mi připomíná, že když jsem si kdysi v Praze na hlavním nádraží kupoval v mezinárodní pokladně lístek do Semmeringu, tak mi paní sebejistě tvrdila, že si ho musím koupit ve vnitrostání pokladně, protože Semmering je přece v Praze. A jinak mezi Vyškovem a Výškovem záměna hrozí, stejně jako u některých lidí hrozí záměna mezi Trutnovem a Turnovem.
„Název stanice by měl být unikátní celoevropsky“
Tak to aby Slováci honem přidaly nějaký přídomek k názvu zastávky Biel (nedaleko Čierné nad Tisou), protože dvě stanice téhož názvu jsou v docela jiné zemi.
A jiní si zase pletou Prostějov a Přerov. Takže přejmenovat po několika stoletích?
Stačí přece použít zkratky PR a PV, to každému bude jasné, co je co. 🙂
Když si po sobě přečtete celý příspěvek znovu, tak zjistíte, že není vnitřně konzistentní. Na začátku požadujete celoevropskou unikátnost a na konci realisticky konstatujete, že lidé si pletou i unikátní (a dobře zavedené) názvy měst. Historek se záměnou určitě každý vytáhne spoustu, ale kvůli tomu nemusíme mít překomplikované názvy poplatné době dávno minulé.
P.S. Moje oblíbená historka na toto téma je nákup rychlíkové jízdenky do stanice Dobšinská ľadová jaskyňa. Pokladní mi v Brně vnucovala jízdenku do Dobšiné, i když jsem ji vysvětloval, že chci úplně jinam, a navíc přímým rychlíkem Horehronec. 🙂
Ono to není příšernost, takto se normálně jmenují autobusové zastávky, akorát jsou jednotlivé části názvů odděleny čárkami.
Podle mě bohatě stačí, když názvy katastrů budou odděleny pomlčkou a všechny ostatní mezerou. A stanice ležící na jednom katastru obsluhující ten sousední by měly mít ideálně název toho, který obsluhují, jako například Praha-Řepy namísto Praha-Zličín, kterýžto je kdesi za zdí a na svém druhém konci má stanici podzemní dráhy Zličín.
Až na to, že stanice metra Zličín není na Zličíně, nýbrž na katastrálním území Třebonice.
Dneska už je zvykem městské části (orientačně) rozdělovat podle velké silnice či zástavby. Byť v praxi má nevýhody – jedna městská část opraví půlu silnice, druhá na ní pracovat nechce.
Nádraží Praha-Zličín/Řepy už se (nejen tady) kdysi řešilo… Během rekonstrukce tramvajové trati na Sídl. Řepy se nádraží přejmenovalo na Řepy, s tím, že se to tak zachová (Řepy jsou blíž). Jenže MČ Praha-Zličín podala námitku, že nádraží leží na jejich území. Vyhráli a tak se to nádraží muselo zpět přejmenovat.
Ale že stanice Praha-Stodůlky je v Košířích a stará stanice Praha-Jinonice byla v Radlicích, to nikoho nepálilo.
A co teprve Depo Hostivař. Od náměstí v Hostivaři je 4 km a není tam žádné spojení (nepíšu teď o nevyužívaném katastrálním území).
Pravdepodobne se prejmenuje zastavka tramvaji Nadrazi Strasnice. Uz je znam novy nazev?
V dva roky starém materiálu k rozvoji PID byl uveden název Staré Strašnice.
To je hodně zavádějící, to by mohlo projít.
To by mělo projít spíše u stanice metra, která je hned vedle, a která nese zavádějící název (je u ulice Starostrašnické, zatímco Strašnická je ulice v Hostivaři směřující ke Strašnicím. Ale klidně by tu stačil i název Strašnice. Zastávka tramvají se může jmenovat klidně Nupacká, podle kolmé ulice.
Tak samozřejmě, že adjektivní názvy ulic jsou většinou podle toho, kam ulice směřuje, zatímco adjektivní název stanice metra podle toho, kam ta stanice patří. Pojmenovávat stanici metra podle ulice by bylo úchylné, to spíš naopak ulice by se mohla jmenovat podle stanice vlaku či metra. Jádro Starých Strašnic je kompletně zlikvidované, vlastně jediné, co z nich zbylo, je Bečvářův statek, nicméně po sloučení Starých a Nových Strašnic kolem roku 1898 je název „Staré Strašnice“ poněkud přežitý a název Strašnická je pro stanici u centra Strašnic ideální. Že se Strašnická mohou jmenovat v různých sousedních obcích či čtvrtích ulice, které směřují… Číst vice »
Nesouhlasim, ve svete je bezne, ze se pojmenovavaji stanice podle ulic i u metra…
Jinak souhlasim, ze „Stare Strasnice“ by se mela jmenovat stanice metra, je to prihodnejsi i podle ulice by spise mela byt „Starostrasnicka“… Ale Budejovickou bych radeji podle ulice nechal…
Vltavska je uplne nesmyslna, drive se jmenovala „El. Podniky“, coz je uz davne dlouho, hodi se tam spise nazev „Bubny“… Navic ul. Vltavska je na Smichove…
Jak pojmenovat zastavku, no, proc ne jen proste „Strasnice“ je tam smycka, ev. „Nupacka“ podle ulice…
Když se mění názvy – třeba (smyčka) Hloubětín -> Starý Hloubětín z důvodu vybudování jinde ležící stanice metra, pak cestující může klidně prohlásit „Jedu na starý Hloubětín“, což odpovídá, protože se ta stanice tak pořád jmenuje.
Ale „jedu na staré Nádraží Strašnice“ – už to nezní tak dobře.
Přejmenoval bych současnou „Průběžnou“ na „V Olšinách“ (protože na ní leží a Průběžná ulice je za rohem) a pak by se tahle zastávka mohla jmenovat „Průběžná“ (protože leží zhruba uprostřed této ulice).
Na Průběžné ulici leží celkem pět párů tramvajových zastávek, a „zhruba uprostřed“ leží spíše Radošovická. Ale hlavně asi nejste srozuměn se základními principy pojmenovávání zastávek. Standard je buď pojmenování podle nějakého významného objektu (zde by připadala v úvahu Kovoslužba hasicí přístroje, které zde je ve výrazné pozici už opravdu od nepaměti a tedy může být orientačním bodem, i když není přímo zdrojem a cílem cest) nebo podle příčné ulice (je ovšem pravda, že není příliš vhodné používat názvy těch příčných ulic, po kterých také jezdí MHD a má na nich další zastávky).
Nicméně třeba prohodit dvojici Hládkov a Myslbekova by mělo z tohoto hlediska smysl velký.
Třeb a to Ropid nechá jako Nákladové nádraží Žižkov, to tam taky už pár let není a k přejmenování se nemaj.
Stále ještě existuje mizivá možnost jeho použití a nádražní budova dosud stojí.
Ostatně zastávka U lípy se taky jmenuje pořád stejně, i když ta lípa už tam nejmíň 40 let není. Jenom ji tedy přejmenovali na velké „L“ podle moderního buranského pravopisu.
…ten pravopis mi ted taky leze na nervy…
aka budova? myslíte ten modrý prístrešok pre bezdakov alebo tu nevyuzivanu búdu na druhej strane?
Tak hlavně je zvláštní, že DPP všem železničním zastávkám říká „nádraží“. U strašnické zastávky je to o to paradoxnější, že skutečné strašnické nádraží (to nákladové) leží o zastávku vedle, naproti Jawě Strašnice.
Pojmenovávat zastávky MHD slovem „zastávka“ jako odkaz na vlakové nádraží by bylo vskutku rafinované.
Ve skutečnosti je problém v tom, že železnice říká nádražím zastávky.
Nejlogictejsi by bylo pouzivat nadrazi jen u skutecneho nadrazi a ostatni nechat jen nazvy, napr. „Podbaba“, i kdyz ten nazev je take zavadejici, puvodni zastavka Podbaba byla jinde…
Clovek by hledal nadrazi a oni jsou tam dve nastupiste u trati…
Neni nutne tam slovo „nadrazi“, „stanice“, „zastavka“ atd. vubec mit, MHD hlasi prestup na vlaky…
To by samozřejmě bylo lepší, obzvlášť když je to jako konečná napsané na infopanelu tramvaje – PODBABA nebo PETŘINY pak jsou větším písmem a tím i z dálky čitelné. Problém ale třeba i se skloňováním. Ono totiž vystoupit v Podbabě není totéž jako V Podbabě (o dvě zastávky dál u vyústění Šáreckého potoka do Vltavy).
Zajímalo by mne, kdy se v ČR začnou stavět průjezdné koleje pro expresní a nákladní vlaky. Tím by ubylo nutných nástupišť a zvýšila by se průjezdnost stanic i jejich bezpečnost.
To asi nehrozi.
Na myšlení ČR velmi progresivní. Ještě další generaci „nebude možné“. 🙄🤦
V Uhersku už to tak funguje 20 let (jak to bylo původně si nepamatuju). https://mapy.cz/s/najapagaba
Jako aby to bylo levnější? Navíc se to tak nikdy nedělalo.
Pokud uděláte dvě průjezdné koleje, tak vám stačí pro takovou zastávku dvě ostrovní nástupiště. Dvě koleje pro zastávkové spoje vlaky vedle průjezných kolejí a z druhé strany ostrovnich nástupišť dvě koleje pro připadné odstavení vlaků. Odpadne jedno nástupiště a nemusíte řešit, že jede vlak podél nástupiště, kde cestující čekají na následující spoj.
„Dvě koleje pro zastávkové spoje vlaky vedle průjezných kolejí“
Chápu to správně, že zastávkový vlak pojede v jednom směru k peronu křížem přes protisměrnou průjezdnou kolej? Tak tomu říkám podříznutí kapacity trati.
Ne proč. Pokud je čtyřkolejka jako zde, tak prostřední koleje jsou průjezdné, jedna krajní traťová kolej pro zastávkové vlaky ve směru na Benešov, druhá krajní traťová kolej ve směru hlavní nádraží. A prakticky vlak jede z hlavního nádraží po jedné traťové koleji, jen v cílové destinaci se musí přejet na příslušnou kolej ve směru zpět.
Proč chcete peron odříznout od okolního terénu odstavnou kolejí a dělat z něj ostrov? Lepší je mít ty odstavné koleje uvnitř, tím pádem můžete místo ostrovního nástupiště mít poloperon, který je z jendoho směru přirozeně přístupný bezbariérově.
Už se stalo, 2 jsou v Přerově. Otázkou ale je, proč v Přerově nezastavovat s EC/IC, přestupních vazeb tam není zrovna málo. A ikdyby, tak na severním zhlaví osobního nádraží pojede přes výhybky na 80 km/h. Pro nákladní dopravu pohoda.
A jinak teda samozřejěm nákladní obchvat v Brně přes Rosické (Dolní) nádraží s mimoúrovňovým napojením v Obřanech. Opět zde padá argument velikosti města, kde projíždějící expresy nemá smysl uvažovat.
Zvýšení bezpečnosti je poměrně zanedbatelné, protože se tu vlaky žádnou závratnou rychlostí pohybovat nebudou, navíc nákladů skrz Vršovice moc nejezdí (spíš přiležitostně). Co se týče dálkovky, tak ta se dělí o koleje s příměstem, takže moc nevím, jestli má smysl jim vyhrazovat extra koleje, která nebudou mít nástupiště a pro jiné vlaky nebudou ani příležitostně využitelné. Jinak jinde v ČR se určitě najdou místa, kde není nutné mít nástupiště i u hlavních kolejí, ale Vršovice mezi ně podle mě nepatří.
Nejak nechapu, proc tam neni 160km/h,…
Nemá být na severní straně rezerva na další dvě koleje VRT?
V tu chvíli zase bude řev že se nemyslí na budoucnost, že se šetří na nepravém místě a co při mimořádnostech, výlukách a milion dalších důvodů, proč je to špatně. Zavděčit se prostě nedá.
Tak určitě se to bude stavět na VRT, kde to má smysl z bezpečnostních důvodů. Jinak to moc významu nemá, v jiném článku se to rozebíralo na Slovenském příkladu.
Ubylo nutných nástupišť? Nestavějí se podle potřeby zastavujících vlaků? Pravda, na těch dvou zastávkách je jich trochu moc…
Podle idosu se jízdní doba ze Říčan na hlavák prodlouží z aktuálních 27 minut na 29 minut s tím, že z Hostivaře na Eden to má trvat 8 minut. Může mi to někdo prosím objasnit? Je to zapříčiněno tím, že rekonstrukce stále probíhá?
Urcite to s tim souvisi. Kinak vlakx maji zrychlit, ne zpomalovat.
Je treba se kouknout na jizdni rady SŽDC, ale tam neni uvedeno, ze by vlaky zastavovaly v Edenu. 🙈
Jo tak to tam je. Opravdu v jizdnim radu je ze vlakx stavi v Edenu. A na Zahradnim Meste az od chvile poboleni. To bude asi az na konci vxstavby pristi podzim.
ano, na jaře se ještě bude pracovat
Přijde mi dost nepraktické už zavřít Strašnice. Jasně – Eden by tam stál rok nevyužitý. Ale do Strašnic jezdí denně poměrně dost lidí, kteří teď budou muset jezdit do Hostivaře/Vršovic a bude to pro ně dost otrava.
Bude se provádět třetí část rekonstrukce nadjezdu na Hostivařském zhlaví Vršovic, takže stávající koleje z Vršovic do Strašnic tam budou přerušeny. Vytvářet nějaké provizorní napojení za nadjezdem by bylo dost obtížné a na tak krátkou dobu zbytečné.
Pokud nikdo (= město, resp. ROPID) nezajistí aspoň nějakou úpravu MHD (pochopitelně autobusové, protože tramvajovou trať k nové železniční zastávce přeložit dost dobře nelze), tak to znamená skutečně dost výrazné zhoršení pro docela hodně dosavadních cestujících, a tedy i pravděpodobně nemalý přesun části dosavadní frekvence na IAD.
On i výsledný stav v Edenu bude pro železniční cestující dost „chucpe“ …
Tak proto se to presouva do Edenu uz ted. Mne taky bylo divny, ze by zrusilu Strasnive o rok drive, kdyz se porad intenzivne pracuje na Zahradnim Meste j v Edenu… snad tam nebudou problemy, az tam budou jezdit vlaky. Radeji meli dat odklon pres Liben.
Radeji meli dat odklon pres Liben.
Tak to tedy pěkně děkujeme. Už teď je z Libně do Malešic slušný vlakodrom. Stačí ty expresy a spěšňáky, co tam jezdí. Přes den je hodně velký problém dostat náklad aspoň do Malešic.
Kdo jede do Strašnic, tak holt vystoupí už v Hostivaři a pojede 10 minut tramvají. Mě na to nepřijde nic strašného
Tak oni ty tramvaje tam moc nepojedou, protože se bude opravovat tramvajová trať pod tratí a taky se stavět nová smyčka.
Smyčka bude mimo stávající trať. Napojovat se má současně s výlukou na Švehlově.
obratisko sa má stavať normálne za prevádzky a nenaruší bežný chod, nanajvys to z hlavnej napoja behom pár dní
Mně taky ne.
no neviem, ten prestup v hostivari hlavne s batožinou nie je ktovieco, to radšej vrsovice a jeden extra prestup v električke
Z hostivare to bude ale rychlejsi… ale jak to komu bude vyhovovat…
tie rozdiely su v minutach, takze kto co preferuje ci pohodlie alebo par usetrenych minut
ideal by bol ZM s prestupom pod mostom, kym nebude tak z centra je najlepsia 26 z hlavnej, potom vrsovice alebo metro podla cielovej destinacie, az potom by som daval eden ci hostivar
Někde jsem četl že by na zahradním městě měli zastavovat expresy na jih neví někdo co je na tom pravdy ?
Proč ne – logiku to má, byť intenzity nástupů a výstupů jako na Smíchově nebo v Libni tam asi nikdy dosaženo nebude: frekvenci bych asi přirovnal spíše k Holešovicím poté, kdy EC vlaky jezdí přes hlavní nádraží a Negrelliho viadukt už je zase v provozu – s tím, že osobních vlaků bude v Zahradním Městě zastavovat samozřejmě výrazně víc než teď už zase v Holešovicích.
Ikdyby to bylo pro začátek 20 lidí na spoj, tak to není zrovna málo. Možná by vlakem nejeli vůbec. Kodrcat se narvaným Metrem na Hlavní… půlhodina v sakroch. Za tu dobu je autem u Benešova, v horším případě na sjezdu v Mirošovicích. Jestli má být EC/IC/Ex aktraktivní, tak holt v Praze zastaví i v Zhradním městě. Je to sice něco za něco, ale 2 minuty navíc vs. 30 minut navíc je 15násobek. Při 300 lidech ve vlaku je pak rovnováha ušetřeného/ztraceného času při rozdělení přibližně 35 ku 275. Bude-li na zahradním městě nastupovat více, šetří se lidský čas. Bude-li tam… Číst vice »
Pak to ale není EC/IC/Ex, ale osobák.
Atraktivní pro koho ???, když budu cestovat EC/IC/Ex (nemluvě ani o NC), bude mě každá zbytečná zastávka rozčilovat, netobože, aby se tam přihrnulo dalších 30 lidí.
Zrovna tam je to celkem dulezity prestupni bod, jako Liben nebo Smichov ci Holesovice…
Ne kazdy se chce kodrcat na Jihovychod Prahy az z centra…
To není pravda, 2 zastávky ve více než milionovém městě jsou opodstatnitelné i u „nadvlaků“ a zcela běžné na západ od nás.
Ty dlaždice, to je solidní úlet. Kde je zámková dlažba? Styďte se. Modernistům a rádoby architektům se neustupuje!
SUDOP navždy!
Zámková nebo jiná dlažba, to „vzal čert“ – podstatné je, aby neklouzala. když na ni ukápne třeba jen pár kapek tekutiny!
To me take napadlo, snad nebude klouzat…
No ale podle toho, co říkal pan Svoboda, tak toto řešení bude 3x tak drahé jako zámkovka, což by pro vás mělo být přece dobře. Snad se přece musí kamarádi napakovat, ne?
No, jo, ale co kdyby vydrželo a nemusely se dělat další a další rekonstrukce tak často…
Pokud to budou brát z Číny, jakože kvůli soutěžení na cenu nejspíš budou, tak se na to vydrželo můžete jít podívat na řadu českých náměstí.
No to je strašný. Architektura á la 1975. :-/
Přesně tak to máme rádi. Modrý zábradlí, křivá zámkovka, další zábradlí, každá zastávka jinak. Beton, hodně betonu. Přece se nebudeme inspirovat v Rakousku, nebo, nedej bože, ve Švýcarsku.
Hlavně abychom neinspirovali Rakousko a Švýcarsko: Aby tam neříkali vy.. se na architekturu, udělejte to po pražsku. :):). Možné je všechno.
Naopak, já mám dojem, že tady architektura velmi pokročila. Ty stanice ještě nejsou hotové. Třeba hotové nástupiště ve Vršovicích na mě působí dost „rakouským“ stylem.
4kolejka (brrr), rakouský styl. Co bude dál? TVR? Svět se v záď obrací.
Co bude dál? Podchod do Italské.
Opatrně, vždyť z toho může Luďka S. klepnout. Určitě to budou cestující zneužívat.
Mohlo by klepnout? Dobrá! Přidáme kyslíku do plamene…
Z pohledu zákazníka i dopravce je ten podchod do Italské oboustranná výhra. Vlak bude lépe přístupný, pojede tedy více lidí.
…ještě trošku…
Což dává návod k tomu, jak lépe zpřístupnit nádraží, která budou procházet rekonstrukcí.
… už je to ten plamen řezací, pane mistr?
To jste ale asi docela zaspal. 4 koleje mezi Vršovicemi a Zahráďákem jsou už docela dlouho, jediný rozdíl bude v tom, že na Zahraďáku teď mezi nimi budou i použitelné spojky. Jinak 4 koleje jsou už dlouho dobou mezi Vršovicemi a hlavákem, jak je možné, že jste z toho ještě nezhroutil, je mi záhadou.
Mezi Vršovicemi a Zahraďákem jsou momentálně tři koleje…
No oproti tomu, jak vypadá Hostivař mimo nástupiště, je to ještě krásná architektura.
Vice se mi libi spise Celozastresene stanice pokud jsou dulezite, chrani vice od povetrnostnich podminek,…
No ono to není architektura vůbec. Ta musí mít dvě složky, tady je uplatněna jen jedna – funkčnost. Tedy pokud to funkční bude. Vyšší ambice zde nebyly. Takže je to pořádku.
Právě. :-/