Konec ploužení vlaků po novém hostivařském koridoru se blíží, pojedou až 120 km/h

Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČRNádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR

K výraznému zkrácení jízdních dob má ale dojít až s příchodem nového jízdního řádu letos v prosinci.

Cestující, kteří těžko snášejí náhlé zpomalení vlaků při příjezdu do Prahy od Benešova, se mohou těšit na brzké zrychlení. Téměř dva roky po opuštění staré benešovské trati přes Strašnice by na novém čtyřkolejném koridoru Hostivař – Vršovice mělo skončit omezení rychlosti na 50 km/h (někde 40 km/h).

„Mezi Hostivaří a Vršovicemi v návaznosti na probíhající finální úpravy trakčního vedení proběhne ve dnech 25. a 26. října rychlá pantografová zkouška, po ní bude možné zavést vyšší rychlost,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Pro klasické soupravy je pro nový úsek stanovena rychlost 85 až 120 km/hod. (Hostivař – Zahradní Město: 110 km/hod.; Zahradní Město – Eden: 120 km/hod.; Eden – vjezdové návěstidlo do Vršovic: 105 km/hod. a vjezd do Vršovic a Vršovice 85 km/hod.). Rychlostníky už jsou na místě instalovány, zatím jsou ale zakryty.

Nový terminál Praha-Zahradní Město se otevřel před volbami 24. 9. 2021. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner

Nový terminál Praha-Zahradní Město se otevřel před volbami 24. 9. 2021. Autor: Zdopravy.cz/Jan Meichsner

Stavba nového šestikilometrového úseku koridoru z Hostivaře k jižnímu portálu vinohradských tunelů začala na jaře 2018 a vyšla na více než pět miliard korun. Správa železnic přirovnává stavbu koridoru významem k budování metra. V prosinci 2020 se na úseku otevřela zastávka Praha-Eden uprostřed Vršovic a zároveň byla opuštěna stará trať přes Strašnice. Před rokem se otevřela i stanice Praha-Zahradní Město, která slouží jako přestupní uzel, od loňského prosince zde staví i rychlíky.

K výraznému zkrácení jízdních dob má ale dojít až s příchodem nového jízdního řádu letos v prosinci.

Tagy Hostivař - Vršovice Správa železnic
121 komentářů