Polská lokomotiva na 200 km/h, premiéra CZ LOKO či Mireo s českými sedačkami. Prošli jsme Trako

Lokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Veletrh trvá do pátku.

V Gdaňsku dnes začal již patnáctý ročník druhého největšího veletrhu kolejové dopravy v Evropě. Na veletrh Trako se sjelo přes 500 vystavovatelů včetně řady českých firem. Oproti ročníku 2021 je ale tentokrát počet nových vozidel slabší.

Trako zářijový termín střídá pravidelně s berlínským Innotransem, před dvěma lety šlo o první velkou železniční akci po koronavirové pauze. Pořadatelé jubilejního 15. ročníku očekávají až 25 000 návštěvníků. Veletrh končí v pátek.

Ve světové premiéře se u Baltského moře představuje lokomotiva DualShunter 2000 od české společnosti CZ LOKO (více jsme psali zde). Tradičně největší část výstavby zabírá polský železniční průmysl.

První česká elektrická lokomotiva po 15 letech. CZ LOKO představilo DualShunter 2000

V čele venkovní expozice nových vozidel je lokomotiva Griffin s rychlostí 200 km/h pro PKP Intercity. Jde o první polskou lokomotivu na tuto rychlost, je schválena i pro provoz v Česku. Polský státní dopravce PKP Intercity tu současně vystavuje modernizované či nové vozy pro dálkovou dopravu.

Novou jednotku Mireo pro provoz v Lužici představuje Siemens Mobility, jednotka je vybavena sedačkami od českého výrobce Borcad.

Stadler Rail přivezl k Baltu hlavně svoji produkci z polského závodu Stadler Siedlce. Vystavena je zde nová jednotka Flirt pro srbské železnice a také tramvaj Tango NF3 pro Sarajevo. Tramvaj Gamma vystavuje také polský Modertrans.

Lokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 1. třídy pro PKP Intercity od H. Cegielski-Poznań. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 2. třídy od H. Cegielski-Poznań SA pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 2. třídy od H. Cegielski-Poznań SA pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 2. třídy od H. Cegielski-Poznań SA pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 2. třídy od H. Cegielski-Poznań SA pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 2. třídy od H. Cegielski-Poznań SA pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVůz 2. třídy od H. Cegielski-Poznań SA pro PKP Intercity. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt pro Srbské železnice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt pro Srbské železnice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt pro Srbské železnice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt pro Srbské železnice. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Mireo pro DB Regio pro provoz v Lužici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Mireo pro DB Regio pro provoz v Lužici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Mireo pro DB Regio pro provoz v Lužici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Mireo pro DB Regio pro provoz v Lužici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Mireo pro DB Regio pro provoz v Lužici. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj Stadler Tango NF3 pro Sarajevo. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj Stadler Tango NF3 pro Sarajevo. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj Gamma od společnosti Modertrans. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Trako
31 komentářů