Polská lokomotiva na 200 km/h, premiéra CZ LOKO či Mireo s českými sedačkami. Prošli jsme Trako
Lokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Veletrh trvá do pátku.
Veletrh trvá do pátku.
Na fotce mi ten polský stroj přišel obrovský a skutečně to neí žádný drobek:
Škoda 109 – 18 000 mm
Alstom Traxx – 18 900 mm
Siemens Vectron – 18 980 mm
Newag Griffin – 19 900 mm
Tedy tohle u nás bude moct smět jezdit na horní rychlostník či ne?
Má-li kotouče tak ano
SŽ taky uvádí do 88 tun, tohle má přesně tolik.
To nema s kotoučema nic společného. Tím méňe u hnacího vozidla.
Asi ještě neumějí udělat tak kompaktní motory jako zbytek světa 🙂
ono spíš platí pravidlo
– asynchronní pohon = malý motor, velká bedna
– stejnosměrný pohon = velký motor, malá bedna
Humor, drahý.
Když je ta lokomotiva pro rychlost 200 km/h, měla by podle mě míz aspoň čelo vybavené viditelnějšími výraznějšími barevnými prvky pro větší bezpečnost v provozu.
Myslím, že když se ocitnete před vlakem jedoucím rychlostí 200 km/h, nebudete asi úplně řešit, jestli Vás přejede reflexní či nereflexní čelo…
Polské osobní vozy mne upřímně nikdy neučarovaly, takže nevím. KISS vypadá dobře a je fajn, že si ho Srbové kupují a Mireo je nejlepší, je to od siemenskou a jestli to bude jezdit někde na Lužici ,tak se asi na to ze Seifhennersdorfu zajedu podívat a veliký palec nahoru naší lokomotivě z CZ LOKO.
Ta poslední tramvaj je docela masakr – zajímalo by mě, jestli za tím předním grillem má šestiválec 3.6 nebo osmiválec 5.0 …
Protože přesně tak absurdní dojem se snaží vytvářet.
Že by tam byl schovaný kondenzátor uzavřeného parního okruhu, jako to měl parní vůz značky Doble?
Nebo je tam prostor pro 6 lidí, kteří to rozjedou ve stylu Flintstoneových…bezemisně! 🙂
Z boku to vypadá jako Taurus
Šel by udělat nějaký report o českém zastoupení? Díky.
Hmm, ty bílé interiéry, to je výzva! 🙁
Pro sprejerya jiné malíře?
To taky, ale hlavně pro úklidové čety…
„Jde o první polskou lokomotivu na tuto rychlost, je schválena i pro provoz v Česku“. To už je schválená v Česku?
Věřím že Newag Griffin bude mít výrazně lepší kariéru než Škoda Zátopek.
Chtělo by to. Ty polské dálkové vlaky, které po tratích na 200 km/h jezdí 125, jsou opravdu trapné.
Tak tam stejně zatím bez ETCS mohou lokomotivy jezdit jen 130 s jedním fírou a více ve dvou.
jaka to ironie… skoda,… posledni dobou Polsko prekvapuje snad ve vsem… a myslim, ze maji hodne naslapnuto ve vyvoji jeste dal…
Podle všech prognóz z 90. let měli být už mnohem dál, mají pomalejší tempo, než se jim předpovídalo. My máme naopak dlouhodobě tempo o trochu rychlejší, než nám bylo předpovídáno.
Pomalejší tempo, rychlejší tempo – v jakých parametrech měřeno??
Jakých, zjevně ekonomických, ne?
Taky mi připadá, že jedeme rychleji. Z kopce dolů…
Protože máte typickou Českou náturu, nadávat na všechno zdejší…zkuste posuzovat objektivně a uvidíte, že budete příjemně překvapen.
Uz je. PKP Intercity je s touto radou spokojene. Dousd maji v provozu 30 ks. Objednane je dalsich 20 ks. stejnosmernych (3 kV=, 160km/h) a 15 ks. trisystemovych (3 kV=, 25kV~, 15kV~, 200km/h).
Tak v Polsku určitě i vzhledem k velikosti tamního trhu.Otázka zní,jak bude spolehlivá verze MS. U Dragona se zatím moc nedaří(“esa” jsou pro ně nové- výroba)chce to samozřejmě čas.