Polská lokomotiva na 200 km/h, premiéra CZ LOKO či Mireo s českými sedačkami. Prošli jsme Trako

Lokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity na 200 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Veletrh trvá do pátku.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vlachjan

Na fotce mi ten polský stroj přišel obrovský a skutečně to neí žádný drobek:
Škoda 109 – 18 000 mm
Alstom Traxx – 18 900 mm
Siemens Vectron – 18 980 mm
Newag Griffin – 19 900 mm

Elb

Tedy tohle u nás bude moct smět jezdit na horní rychlostník či ne?

HanusovickaKolejova

Má-li kotouče tak ano

Elb

SŽ taky uvádí do 88 tun, tohle má přesně tolik.

P.M.

To nema s kotoučema nic společného. Tím méňe u hnacího vozidla.

Nemel

Asi ještě neumějí udělat tak kompaktní motory jako zbytek světa 🙂

Practicus

ono spíš platí pravidlo
– asynchronní pohon = malý motor, velká bedna
– stejnosměrný pohon = velký motor, malá bedna

Nemel

Humor, drahý.

glosátor

Když je ta lokomotiva pro rychlost 200 km/h, měla by podle mě míz aspoň čelo vybavené viditelnějšími výraznějšími barevnými prvky pro větší bezpečnost v provozu.

Nemel

Myslím, že když se ocitnete před vlakem jedoucím rychlostí 200 km/h, nebudete asi úplně řešit, jestli Vás přejede reflexní či nereflexní čelo…

Slepý blázen

Polské osobní vozy mne upřímně nikdy neučarovaly, takže nevím. KISS vypadá dobře a je fajn, že si ho Srbové kupují a Mireo je nejlepší, je to od siemenskou a jestli to bude jezdit někde na Lužici ,tak se asi na to ze Seifhennersdorfu zajedu podívat a veliký palec nahoru naší lokomotivě z CZ LOKO.

czhunter

Ta poslední tramvaj je docela masakr – zajímalo by mě, jestli za tím předním grillem má šestiválec 3.6 nebo osmiválec 5.0 …

Protože přesně tak absurdní dojem se snaží vytvářet.

Jiří Kocurek

Že by tam byl schovaný kondenzátor uzavřeného parního okruhu, jako to měl parní vůz značky Doble?

Nemel

Nebo je tam prostor pro 6 lidí, kteří to rozjedou ve stylu Flintstoneových…bezemisně! 🙂

MK

Z boku to vypadá jako Taurus

vagonář

Šel by udělat nějaký report o českém zastoupení? Díky.

vagonář

Hmm, ty bílé interiéry, to je výzva! 🙁

glosátor

Pro sprejerya jiné malíře?

vagonář

To taky, ale hlavně pro úklidové čety…

Pitrys

„Jde o první polskou lokomotivu na tuto rychlost, je schválena i pro provoz v Česku“. To už je schválená v Česku?

libcha

Věřím že Newag Griffin bude mít výrazně lepší kariéru než Škoda Zátopek.

Bert

Chtělo by to. Ty polské dálkové vlaky, které po tratích na 200 km/h jezdí 125, jsou opravdu trapné.

Elb

Tak tam stejně zatím bez ETCS mohou lokomotivy jezdit jen 130 s jedním fírou a více ve dvou.

Martin

jaka to ironie… skoda,… posledni dobou Polsko prekvapuje snad ve vsem… a myslim, ze maji hodne naslapnuto ve vyvoji jeste dal…

Nemel

Podle všech prognóz z 90. let měli být už mnohem dál, mají pomalejší tempo, než se jim předpovídalo. My máme naopak dlouhodobě tempo o trochu rychlejší, než nám bylo předpovídáno.

Kubrt

Pomalejší tempo, rychlejší tempo – v jakých parametrech měřeno??

Elb

Jakých, zjevně ekonomických, ne?

jal

Taky mi připadá, že jedeme rychleji. Z kopce dolů…

Nemel

Protože máte typickou Českou náturu, nadávat na všechno zdejší…zkuste posuzovat objektivně a uvidíte, že budete příjemně překvapen.

Vojtěch (PL)

Uz je. PKP Intercity je s touto radou spokojene. Dousd maji v provozu 30 ks. Objednane je dalsich 20 ks. stejnosmernych (3 kV=, 160km/h) a 15 ks. trisystemovych (3 kV=, 25kV~, 15kV~, 200km/h).

Bubák2003

Tak v Polsku určitě i vzhledem k velikosti tamního trhu.Otázka zní,jak bude spolehlivá verze MS. U Dragona se zatím moc nedaří(“esa” jsou pro ně nové- výroba)chce to samozřejmě čas.