Obrazem: Barcelonský Alstom chrlí metra, vlaky i tramvaje. Učí se také v Česku
Továrna Alstom v Barceloně. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
Alstom u příležitosti veletrhu UITP ukázal jeden ze svých největších závodů. Podívejte se, jak probíhá montáž od plechů po kompletní soupravu.
Že se Katalanci nepochlubili že dveře k těm vlakům se dělají v Brně. Nebo ještě nedávno dělali.
Svarovani hlinikovych skrini uz melo i zkrachovale CKD…? Ale faktem je, ze u nas se stale razi ocel…
Ono to není tak černobílé; elektrické jednotky ČD už od ešusů mají hliníkové skříně. Na druhou stranu ocelové skříně z České Lípy jezdí hodně ve Francii. Žádná jednoduchá pravidla bych v tom nehledal.
Ani nehledam, spise me to neprekvapuje, treba tramvaje od Skody jsou ocelove…
Třeba i opravitelnost po nehodách ? S hliníkem to jde o dost hůř.
To bych take tak uplne netvrdil, v cem konkretne vidite problem? Spise bych rekl, ze je to drazsi na opravu, ale to zas vyvazi delsi zivotnost…
Navic slitiny napr. duralumin nebo superdural maji vysokou pevnost a vyrabi se konstrukcne primo pro letectvi a zel. vozidla ve specialnich profilech a deskach…
Ono to opravdu není tak černobílé proč ocel nebo hlinik. U oceli je například známo jak se projevuje dlouhodobě vliv vibrací na pevnost. To u hliníku ještě relativně nedávno ty zkušenosti nebyly (u aut jsou vibrace jiné, životnost je kratši, u letadel zcela jiné), tady se například spálil myslim Siemens u tramvajích pro Potsdam. No a technologie výroby hliníkových profilů z principu neumožňuje to co lze dokázat svařováním ocelových polotovarů (tady to byl důvod volby oceli u ICE4). atd…
Tak cernobile to opravdu neni, nicmene s tim vyrokem v clanku souhlasim. Hlinikove slitiny se pouzivaji v dopravnich prostredcich uz celkem bezne a to i prave zel. prostredcich vc. rychlovlaku, prave kvuli hmotnosti. ICE4 buse spise vyjimkou, napr. vlaky bombardier nebo tgv ev. hitachi maji hlinikovou skrin.
O tramvajich ani nemluve, kde je hmotnost take klicova. Svarovani opravdu problem neni.
“Aluminium allows Bombardier to manufacture low weight vehicles and thus reduce environmental impact, with a high quality exterior finish” Guillaume Rétaux, Head of Strategic Sourcing , Bombardier Transportation In the 1960s, aluminium was used in the niche market for cog railways. Then, in the 1980s, aluminium emerged as the metal of choice for suburban transportation and high-speed trains, which benefited from lower running costs and improved acceleration. In 1996, the TGV Duplex train was introduced, combining the concept of high speed with that of optimal capacity, transporting 40% more passengers while weighing 12% less than the single deck version, all… Číst vice »
“Jediným regionem kam paradoxně nedodáváme je Francie,” říká na závěr s úsměvem šéfka závodu. Mateřská země koncernu Alstom totiž vyžaduje minimálně 60 % hodnoty projektu vyrobit místně, aby mohly být proplaceny z veřejných rozpočtů. Proč to není u nás?
Protože nemáme (bývalé) kolonie, kde bychom mohli těžit měď a železnou rudu.
A jeslit si někdo myslí, že takováhle podmínka donutí Škodovku vyvíjet spalovací motory, tak nedonutí. Švýcaři jedou taky bez toho, aniž by museli mít všecko svoje.
Myslím tu plzeňskou Škodovku. Ale jako jo, bylo by to super, kdyby všecky nové lokomotivy byly stejně špatné, jako řada 190E…
Nebo myslíte, že by takové nařízení zaručilo kvalitní stroje? Tak to nevěřte na pohádky.
Ale úplně nejsuper by to bylo, kdyby stejné pravidla zavedli v zemích, kam české firmy vyvážejí, co? Jo aha… takže požadovat dvojí metr a nerovnost před zákonem? Že někde mlátí černochy, tak my můžem taky?
Tedy lepším řešením by bylo tlačit na Francii, aby takový diskriminační zákon v přímém rozporu s volným evropským trhem zrušila.
Zcela bezesporu. Jeznoznačně zrušit omezení, než se chovat stejně nafoukaně a … ve výsledku se střelit do vlastní nohy.
Firma má pak zajištěný odběr/monopol ve státním sektoru a musíte to brát od nich, ikdyž víte, že to je „zázrak“.