Koridor stál přes dvě hodiny kvůli ukradeným kabelům, policie zadržela na místě tři lidi

Vlaky čekající v Hranicích. Foto: čtenář Zdopravy.czVlaky čekající v Hranicích. Foto: čtenář Zdopravy.cz

K přerušení provozu došlo v místě, kde je nyní jednokolejný provoz kvůli opravě trati.

Odebírat
Upozornit na
guest
197 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viktorín

Mimořádnost prodloužena do 15:00.

Jirka z CB

SŽ, MD je stát ve státě, bez nějaké systémové zodpovědnosti. Z opakovaných průšvihů si management nebere vůbec žádné ponaučení či jen něco alibisticky hodí na hrb někomu jinému či vydá papír a konec… Cestující jsou ti poslední co někoho zajímají.

Toncek

I kdyby autor článku nenapsal, že je to v okrese Přerov, tak je mi jasný, že se to stalo v okrese Přerov.

Sangrail

Pro zájemce doplním: IC 117 Silesia směrem na Ostravu a Varšavu měl nakonec 300 minut zpoždění, mezi Ostravou-Svinovem a hl. n. bylo oznámeno, že vlak končí v Bohumíně, takže nebyl žádný čas na případnou improvizaci (výstup v Ostravě, kde jsou aspoň nějaké hotely, na rozdíl od Bohumína), a že cestující „budou pokračovat do Varšavy vlakem IC 100 Moravia“. Jenže Moravia jezdí jen do Katovic. To české průvodčí nezajímalo, nebo to nevěděli. Naše průvodčí se mi dokonce pokoušela vysvětlit, že „vlak bude spojen ze dvou částí a jedna pojede do Varšavy“, jenže ta druhá část měla na sobě napsáno Wrocław a… Číst vice »

Mech

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč RJ1000 je dle grappu v Lipníku, čili za problematickým místem a nejede?

NightmareFreddy

Můžete zkusit „volejte řediteli“… A nebo si říct, že je to opět tento problém 🙂 https://zdopravy.cz/koridor-stoji-pres-dve-hodiny-kvuli-ukradenym-kabelum-policie-zadrzela-na-miste-tri-lidi-264582/?comments=1#comment-1900823

Mech

Ano, je mi jasné, že je to problém s kabely (proto to taky píšu tady). Není mi jasné, že vlak kritické místo projel a teď stojí. A osobaky jezdí.

NightmareFreddy

O to nejde. Spíše jde o to, že tady Vám může každý akorát věštit něco z křišťálové koule. V noci se tady řešilo překročení pracovní doby strojvedoucího. Tak, třeba to bude podobný problém, kdy strojvedoucí ten vlak alespoň odstavil „až za problémem“. Ale nevím, věštím 😀

Jan Z.

Možná jede spojen s jiným vlakeme, takže je v systému Hranice – Lipník odřeknut a čeká až spojená souprava přijede.

honza

Od Bohumína jela totiž RJ 1000 spojená s R1100 a v Lipníku se obě soupravy rozpojí.

Mech

Jo, to jsem našel. Ale od rána to vypadá, že právě RJ 1000 stojí v Lipníku, po RJ1100 ani památky.
Nechápu právě ten systém, měl jsem za to, že to spojení pomůže. Ale tady asi není pomoci.

Garfield

Aktuálně jede RJ 1000 spojený s RJ 1002.

Punkz

Já si spíš říkám že dnes to byla jen krádež pár lumpy, příště to může být cílená sabotáž. Tohle ukazuje jak snadno se dá dráha paralyzovat, když se chce.

Igor

Tohle je vlastně poměrně složitý způsob. Existuje mnoho jednodušších ale nechci uvádět abych nikoho nenaváděl.

Marek

Dotaz od laika: Co nějaké možnosti to objet přes Valašské Meziříčí, BpH a Hulín? Ulevilo by to aspoň trochu?

Sova

To by ta trasa na to musela být připravená. Na to aby dokázala převzít smysluplnou část vlaků z koridoru zde chybí druhá kolej (jako na většině potenciálních odklonových tras v ČR).

dispečer

To bohužel nelze-nejsou lokomotivy, strojvedoucí znalí trati ..

vjkm

Tak zhruba nějak podobně by mohl vypadat provoz až se pokácí návěstidla a vypadne ETCS.

SYN

Hm, a to tam ty návěstidla zatím jsou… a stejně to stálo. Nebude to jako „záložní systém“ dost drahé?

Ares

To s tím nemá nic společného proboha.

Zesp

U toho Lipníka je fakt blbé, že se ty kabely kvůli rekonstrukci vinou na zemi podél trati… Alespoň to tam tak je k vidění. No a když pak jde v létě člověk v Lipníku třeba na koupaliště a vidí, jak je tam tmavo, tak co lze pak čekat, že…

Radúz Dostal

Nechte si ty rasistické kecy.

Igor

Chybí osvětlení pracovního místa a kamery ty rasisto.

Sangrail

Pracuje se na koupališti?

Vectron

To je realita,ne kecy vážený pane….

Michal majetny

No nevím já jsem ve vlaku regiojetu vyjeli jsme z Brna 15.02 v Lipníku nám četa řekla že se vrátíme do Přerova teď stojíme 23.34 v Přerově a už mě to fakt nebaví a vlaky mám rád , hledá se řešení.

Michal majetny

Edit z Brna 15.42 busem do Přerova 🙂

Zesp

No, v Grappu se to u vlaků R8 celý večer jevilo, že je NAD protažená z Brna až do Hranic… Teď už to tak alezase není a poslední vlaky jedou normálně (tedy po kolejích, ale stojí taky…)

peter.hudec88

NAD za R8 bola niektoré vlaky po Drahotuše a niektoré do Hranic

Petr

Informovanost ve stanicích na bodě 0, zobrazená zpoždění na tabuli vůbec neodpovídaly realitě. Na některá zpoždění byla neoznámená zpoždění skoro 60 minut – pravidelný odjezd 20:01, ohlášené zpoždění 90 minut, reálný odjezd 22:30. Správa zeleznic je opravdu dobrá správa…. Dnešní zážitek ze stanice Studénka.

mlokXCM

A to jako myslíte, že při takových situacích lze hned přesně určovat přesná zpoždění? Když byla vyřazena velká část koridoru, zpožděno spoustu vlaků, tak je snad jasné, že dochází ke zmatkům a nepřesným informacím. Asi jste nikdy nic takového nezažil. Já ano, a všude je to prakticky stejné.

Martas

Některá ta zpoždění pak vzniknou z dalších důvodů (viz níže , střídání strojevodoucích). To by museli mít dorpavci přístup do systému SŽ (např. dispečink) a zároveň SŽ mít přístup do dispečinku dopravců. Obecně z vlastní zkušenosti (a to zas tak často nejezdím), jakmile na těch tabulích naskočí víc jak 30 minut a ještě to nejlépe několikrát změní, je čas hledat alternativu.

Ale uznávám, že informovanost při takových událostech je obecně v Česku špatná, takový DPP/PID je dalším smutným příkladem.

Nose Peak

“Obecně z vlastní zkušenosti (a to zas tak často nejezdím), jakmile na těch tabulích naskočí víc jak 30 minut a ještě to nejlépe několikrát změní, je čas hledat alternativu.” — právě jste popsal algoritmus, jak to může Nejlepší Správa vyhodnocovat

romanco57877

Vy jste tím vlakem přímo jel? Kdybyste seděl přímo na tom sále, odkud se řídí Studénka a viděl tu situaci, kdy musíte uhlídat přes 30 vlaků osobní dopravy, dálkové a příměstské dopravy, postupně jim to zpoždění přidávat a kolikrát se ty informace dozvíte na poslední chvíli, tak si myslím, že byste měl názor trošku jiný. Pravděpodobně byste to taky nestíhal hlídat a sem tam by Vám nějaký vlak utekl. Jsme jen lidé, nejsme stroje

Sangrail

Chápu, že pro pracovníky SŽ i dopravců je to těžké, a vůbec jim nevyčítám, že v takovém případě jako včera posouvají zpoždění a nemůžou podat přesnou informaci. (I když… Pokud chybí kabely k zabezpečovacímu zařízení, tak asi není důvod na začátku ohlašovat zpoždění 15 minut…) Co nechápu: Když se v aplikaci Můj vlak objeví informace, že vlak bude rozdělen do dvou a jeden končí v Bohumíně a druhý tam začíná, tak by o tom mohlo být něco řečeno do mikrofonu, aby lidé ve vlaku měli zásadní informaci, že místo do Katovic/Varšavy dojedou jen do Bohumína. Kdo aplikaci má, neví, co… Číst vice »

jan.sekanina

Toto asi neni uloha pro dispečera. Predikci ocekavaneho zpoždění dle vypocteneho ocekacaneho odjezdu po určení poradi prujezdu vlaků dotcenym usekem by mohl zvládnout IS SŽ. Neni to tak složita složitá uloha. Je nutne jen definivat pořadí vlaků.

Mac

Protože počet operátorů informačních systémů je nastaven na běžný provoz +- nějaké mimořádnosti malého rozsahu a výluky. A když přijde podobná pohroma, tak se prostě nestíhá.
Ale nebojte. V rámci úspor se připravuje jejích redukce, takže ještě rád budete vzpomínat….

Jan Matula

Situace byla velmi komplikovaná, to ano, nicméně SŽ dlouhodobě nezvládá řešit informovanost cestujících při jakýchkoliv mimořádných situacích, vždy hodí vinu na dopravce, že si to mají zajistit oni.

Jenda5

Dokáže někdo (pro cestujícího) rozumně zdůvodnit, proč i SC 500 Pendolino, teď stojí v Olomouci už půl hodiny a zvyšuje zpoždění z 246 na (zatím) 289 minut? (A příjezd do Prahy podle Grappu posunutý místo 20:21 zatím na 1:09?)
To už přece nemůže být sabotáž jen ze strany 3 malých zlodějů.

Enterprise

Nečeká na nového strojvedoucího ?

Roman

Jednoduché vysvětlení. Strojvedoucí nemají směny 24/7. Pravděpodobně mu skončila směna a nemůže tedy dál pokračovat. Čeká na střídání a to je taky určitě ne zrovna blízko

Vid

Při takovémhle zpoždění bývá problém pracovní doba strojvedoucího. Nejspíš strojvedoucí je už v práci 13 hodin a musí se sehnat jiný. To bude problém u více vlaků postižených MU. Třeba 221 asi kvůli tomu ukončem ve Valašském Meziříčí.

Smutný jsi

Pravda. A nový fíři se nemají moc jak dostat…

Jindrich Kuchar

Existuje takový vynález, který jede i když vlaky stojí. Říká se mu auto

Kar

Každý strojvedoucí nemá auto po ruce.

Primářek

Nejspíše došly strojvedoucímu hodiny a nemůže pokračovat.

Honza

Třeba strojvedoucí se musí vystřídat s jiným nebo musí absolvovat přestávku. Přece jenom už to kvůli těm ***** trvá pár hodin.

Jindrich Kuchar

Čeká se na nového strojvedoucího

Jenda5

A ještě ho asi bohužel opravdu nenašli.
SC 500 zvyšuje v Olomouci zpoždění zatím na 300 minut. :-((((((

Smutný jsi

Asi jede z Prahy. Popř když nebude, tak lidi budou muset přestoupit do jiného vlaku. Legislativa nepustí fíru přes hodiny. A na pinďu nemá každý papíry.

Zesp

Teď se blíží do OC Silesia, tak asi lidi ze SC znaženou tam… Ono v této situaci, radši na stojáka, než vůbec…. Pokud se tedy nebude hledat fíra i pro Silesii…

Vid

SC 500 vyjel z Olomouce přesně o půlnoci se zpožděním 347 minut. Asi fíra fakt dojel z Prahy SC 519.

pohoda

SC 519 mi nesedí byla v Olomouci 22 min (23:36-23:58), spíš mi sedí že fíra dojel spíš z Ostravy a dojel s EC 112 Silesia (v Olomouci 23:49-23:52) protože po její odjezdu vyjelo SC 500 s časem 23:57 z toho co jsem teda vysledoval z grappu

Jindrich Kuchar

To snad není myšleno vážně, že fíra jede vlakem, když se ví že vlaky nejezdí. Z Ostravy v Olomouci mohl být autem za hodinu

Zesp

Dyť ta EC 112 před tím omezením stála skoro tak slouho, jak to SC, to by museli hodně dopředu předvídat, a toho fíru tam posadit…

stach.m

Vypadá to, že náhradní strojvedoucí přijel Pendolinem z Prahy.

Roman

Strojvedoucí pravděpodobně již nemůže kvůli hodinám pokračovat dál v jízdě a čeká se na nového, který přijede

Sangrail

Mohl by někdo vysvětlit laikovi jako já, co znamená jezdit „mezistaničně“? Protože když to slovo zkouším chápat jako češtinář, vychází mi, že jinak než mezistaničně jezdit nejde… Přitom se všude píše, že byl provoz obnoven mezistaničně, jako kdyby to bylo jedno z více možných řešení.

Jinak právě teď ve 22:37 se pohnula Silesia (117) a bylo ohlášeno zpoždění 300 minut.

Smutný jsi

Mezistaničně – Mezi dvě dopravny pustíš jen jeden vlak a čekáš až dojede do cílové dopravny a opět pustíš pouze jeden vlak. Když tam přidáš prostorový oddíl s návěstidlem, tak máš najednou dva prostorové oddily. A už tam můžeš pustit mezi dvě dopravny dva vlaky. Když máš autoblok co má 4 oddíly , tak najednou se ti mezi dvě dopravny vlezou 4 vlaky. Je kvůli větší propustnosti.

Sangrail

Ach tak, díky moc!

Smutný jsi

A mít třeba na 25 km pouze jeden pomalý vlak, nebo 4. To už se pozná v rychlosti odbavení.

Vašek

Obecně: Máte stanici A a stanici B. Traťový úsek je rozdělen návěstidly třeba na pět oddílů (úseků), takže teoreticky může jet za sebou třeba pět vlaků. Pak náhle přijde někdo s nenechavými prstíky a ukradne kabely, čímž vyřadí návěstidla a celé zabezpečení z provozu. Stanice A a stanice B májí mezi sebou spojení telefonem a tak se začne jezdit nouzově mezistaničně a to tak, že ze stanice A odjede vlak a teprve když dojede celý do stanice B, může vyrazit další vlak ze stanice A. Tedy se jezdí, ale s daleko menší kapacitou- propustností tratě.

mar-kuc

Mezi stanicemi můžete mít spoustu dalších míst, která upravljí jízdu – jednodušše je to každé návěstidlo 😉
„Mezistaničně“ je konkrétní pojem, kdy se organizuje jízda (jediného) vlaku mezi dvěmi stanicemi, bez ohledu na vybavení zabezpečení trati, těmi návěstidly, které řídí sled více vlaků za sebou. V případě poruchy je mezistaničně jedoucí vlak zpraven rozkazem o neplatnosti těchto návěstidel a dalších podmínkách, jak má jet

Tomáš

Dotaz pro zasvěcené….Co brání jezdit „per vysílačka a ručnímu přestavění“? Před pár lety jsem se takhle ptal, když byl problém na Libni a „nechtělo se chodit s klíči“. Díky za vysvětlení

Smutný jsi

Odkud vezmeš zaměstnance v neděli v 18:00? Nejsou jen tak lidé do fóra, co v hranicích koukají do zdi. Bohužel, vše je efektivní a zálohy nejsou.

Tomáš

Pohotovost neexistuje? Zrovna včera mi říkal jeden strojvedoucí v hospodě, že při MU v Kolíně byl jeden z mála, kdo „zvednul telefon a nebyl v hospodě“ a jel rovnou žhavit regínu…

Smutný jsi

Co má strojvedoucí s ručním přestavování výhybek? Pleteš tu dopravce vs provozovatele dráhy.

Tomáš

Myslel jsem jako příklad…

Kar

Ovšem to neznamená, že byla pohotovost. Prostě strojvedoucí byl doma a ochoten jít mimořádně do služby.

Jenda5

Takže tisíce lidí budou v Praze místo večer až po půlnoci.

Frantisek

Tak D1 taky stála, ale člověk se domů s nějakou max hodinou navíc dostal.

Smutný jsi

Někteří až ráno. Fírům dochází hodiny.

Jenda5

Jak „koridor stál“ – i po 4 hodinách ještě stojí!
SC 500 Pendolino už od 17:46 do 21:48.

Jenda5

EC 122 stojí v Drahotuších od 17:22 i ve 21:52.

A. O.

Tak provoz už je tam v nějakém režimu obnoven. To že (většina) stojí neodporuje stavu, že celý koridor už se nějak začalo jezdit.

Smutný jsi

Za hodinu projedou cca 4-5 vlaků mezistaničně. Takže to ještě trvat bude.

peter.hudec88

Údajne je v tomto stave priepustnosť cca 4 vlaky za hodinu, takže ráno ešte bude veselo

Lukino

No vypadá to, že půjdu z hlavního přímo do práce (EC122 do Prahy)

A. O.

V tom lepším případě.

Lukino

EC122 teď už vyjela z Lipníku, takže takže cca ve 2 bych mohl být v Praze…

Plecháč

Tak to vyšlo, krásných 319 minut zpoždění v Praze, tamzedokonce v 1:55.

_mm

Když koukám na ČD Mimořádnosti, myslím, že by se docela hodilo, kdyby informovali méně technicky a víc srozumitelně pro normální lidi. Např.:
Všechny vlaky, které jedou spojené s jiným jsou označené jako odřeknuté i když reálné jedou. To označení odřeknuté je čistě jen z nějakých provozních důvodu. To, že nahradí zpožděné Pendolino z Prahy do Budějic náhradní soupravou, se zobrazuje jako mimořádnost pro všechny vlaky na trati Praha-ČB, i když ostatních se to vůbec netýká (popisek výchozí – bez bližšího určení). Ukazuje se mi to dokonce i u rychlíku do Brna, jenom proto, že jede z Vršovic.

Sangrail

Ano. Teď „Můj vlak“ ukazuje, že EC 117 Silesia byla „rozdělena do dvou souběžně jedoucích spojů“, z nichž jeden má končit v Bohumíně a druhý prý vyjel z Bohumína podle plánu. Ve vlaku však ani slovo o nějakém končí v Bohumíně.

Jinak soudím, že vyskakovací okno s reklamou by nemuselo vyskakovat čtyřikrát za dobu potřebnou k napsání dosti krátkého komentáře…

SYN

Když je mimořádnost tak přece potřebujete mimořádně často vidět reklamu, ne? 🙂

Jan Z.

Proč nepustí alespoň více vlaků za sebou podle rozhledových poměrů.

panZdenda

To je v rozporu z předpisy, tedy zakázáno.

Smutný jsi

Neblázni

Jan Z.

Já neznám předpisy, tak se ptám. A na konci měl být otazník.

Vectron

S tím bych vůbec neměl problém 🤔😉

Lukyn

Protože v tu chvíli by to už nemohly být vlaky ale PMD na obsazenou trať a jely by 20 za hodinu v celém úseku místo 80-50-100, takže by to vyšlo úplně na stejno.

Sangrail

Tak před chvílí jsem slyšel mluvit průvodci o tom, že ty vlaky, co pouštějí, jezdí krokem, prý co obvykle trvá 3-4 minuty, teď trvá 20 minut.

Posleda

Ano, jeli jsme na přivolávací návěst asi max 40 a ještě jsme 2x zastavili, možná kvůli přejezdům.

Smutný jsi

Dokonce v D1 je jasně uvedené, kdy se může jezdit s lidma jako PMD. A tento stav co je teď to neumožňuje.

Vena

To nemá železnice náhradní kabely a pravidla pro provoz bez toho? Méně spolehlivý způsob přepravy fakt neexistuje

Tomáš

Ono, ty kabely záložní jsou. Ale když někde krade, tak neřeší který je který. Bere všechny.

Stráťa

Jenom hlupák položí hlavní a záložní trasu vedle sebe.

Modré zábradlí

A kam jinam než vedle kolejí byste je položil?

Stráťa

Kdyby nic lepšího tak na druhou stranu kolejí. Položit hlavní a záložní trasu vedle sebe do společného výkopu jsou vyhozené peníze když většina poškození kabeláže vzniká krádeží nebo bagrem.

Modré zábradlí

A nevadí, že na té druhé straně kolejí řádí bagr?

SYN

Kdežto ten co to opravuje to rozlišovat rozhodně musí… (to nemá být ironie)

Rejpal

Zato vy jste spolehlivě hlupák.

A. O.

Jedna věc je mít kabely, druhá věc je dát je dohromady. A ono třeba opravit poškozenou optiku, jakože zloději jsou zpravidla negramotní idioti, kteří nepoznají kabel od kabelu a jsou schopni ukrást i kabel pro ně bezcenný, není oprava na pár minut.

Stráťa

Kritický systém který bez konektivity takto zásadně nefunguje má být redundantní tak aby byl odolný minimálně jedné poruše. Tzn. třeba 2 různé komunikační trasy které se setkají až u koncového prvku tak aby v podobné situaci systém nahlásil poruchu některých prvků ale fungoval bez omezení dál.

A. O.

To se nevylučuje. Stejně totiž musíte původní trasu opravit a zároveň asi není úplně fajn jet na systému, kde už jedna trasa spadla. Ostatně motory na letadle (myšlena větší, dopravní) jsou taky redundantní (lze letět na půlku), ale když se jeden pokazí, musí pilot neprodleně přistát. Stejně tak, když v RAID selže disk, taky by se měl neprodleně vyměnit. Navíc tady stejně došlo hlavně k narušení měděných drátů (a optika to mohla schytat spolu s ní), takže, jako lajk hádám, k přerušení napájení zabezpečovacích zařízení a mít redundantní zdroj napájení sice můžete, ale baterka, kterou by se to pravděpodobně realizovalo,… Číst vice »

Posleda

Minulý čas ani ty hodiny nesouhlasí. Sedím v prvním vlaku od Prahy, který neprojel, už 3 a půl hodiny. Zatím projel jen Ostravan a Regiojet od Ostravy. Víc nic. Po RJ to zas 15 minut stojí z obou stran.

Posleda

Teď Vsacan do Žiliny.

Karel M

Vsacan nejezdí už tak 10 let.

Smutný jsi

Přestalo se jezdit v 17:30.

Posleda

To je nesprávná informace, kdo vám ji dal? Podívejte se na grapp, Silesia přijela do Lipníka 17:19

Vid

EC 140 stál v Drahotuších od 17.07.

Posleda

V tu dobu jel v protisměru Leo, tak čekal.

Posleda

Leo byl asi poslední vlak, ale netuším, co se s ním stalo. Nějakou dobu visel na odbočce Jezernice a pak ze systému zmizel.

pohoda

Leo odjel z té odbočky Jezernice 19:42 co jsem se díval na Grappu

Smutný jsi

Do grappu to skočilo v 17:30.

Marian Kechlibar

Silesia? V té trčím taky, hned za lokomotivou.

tmsq

Pokud se jezdí mezistaničně, kolik vlaků tím úsekem projede za hodinu? Tipuju tak 5 maximálně… Nákladní vlaky můžou pískat konec, osobáky jakbysmet.

Smutný jsi

Osobáky tam jezdí? Ty mají již dva roky NAD ne?

tmsq

S těmi osobáky máte pravdu.

Vid

Přes noc asi od 20.30 do 6 do rána tam osobáky jezdí. Dle mimořádností ČD pojede místo nich NAD.

Smutný jsi

Jo takhle.

Posleda

Pokud jsem něco nepřehlédl, tak zatím projely dva v každém směru, tedy celkem 4..

Smutný jsi

Souhlas 4-5 za hodinu.

superhero

Jak proti takovým útokům bojují v zahraničí?
Co se stane, když s takovým odizolovaným kabelem příjdou do sběrny? To jim fakt někdo za to dá peníze? Má ten kabel nějaké specifické označkování? Syntetická DNA? Jak dlouho jim trvá strhat bužírku u takového kabelu? 1kg mědi 135-190Kč. 1km železničního drátu může obsahovat cca 4,8kg mědi. To přece musí být cílená sabotáž, dyť to nedává moc logiku, aby to někdo dělal pro peníze,ne?
V jakých délkách se běžně kradou kabely na železnici, desítky, stovky metrů?

none

Měď máš zadarmo, izolaci vezme oheň. Klidně si můžeš myslet, že by to prodali oproti občance.
Když to nevyjde, stalo je to maximálně čas.
Někdo krade i optické kabely. Tam je zisk opravdu nulový 😀

SYN

Takže práce zadarmo?? To kdyby se prozradilo může být ostuda horší než trest 🙂

Jindrich Kuchar

Myslíte, že člověk který krade kabely u železnice si dokáže spočítat kolik kg dostane za 1km a kolik mu to hodí v korunách? Pokud by to uměl, tak by nemusel krást kabely

ostravak

Jsou to 3 rómští spoluobčané, kteří ucvakli cca 5 kabelů vícežilových , v blízkosti zabezpečováckého kontejneru. Než to stihli naložit , lapli je policajti, jelikož je neprodleně avizoval dispečer….co říci více…

Vašek

Díky, za mne jste dnes nejlepší investigativní novinář.

superhero

jaká byla odhadovaná hodnota ukradených kabelů ve sběrně?

ostravak

minimální, neukradli délku, pouze to vystříhali na pár metrech. Stříhali hlavně ty “ tlusté” jelikož si mysleli , že tam bude té mědi více. Ty dopady na plynulost provozu budou cca 24 hodin brutální. Vše se bude muset naspojkovat a také zabezpečovácky přezkoušet….

Miri

Uf, ty dopady by jim měli nějak naúčtovat a přinejmenším je na pár let zavřít s tím, že si to musí odpracovat (ano, vím že to je sci-fi)

Sangrail

Je možné, že je obviní z obecného ohrožení, nejde jen o hodnotu těch kabelů a finanční dopady celé kalamity.

Pavel Skládaný

To nejde, to by byl rasismus.

Kolemletící

To by mě také zajímalo, super námět na článek. Osobně bych to nekvalifikoval jako krádež kabelů, ale sabotáž kritické infrastruktury.

Karel M

Dal bych jim k úhradě všechny zpožděné vlaky.

hradil.jan.adam

V době komunistického režimu by takový zloděj mohl být odsouzen až k trestu smrti (což bych vůbec nepřál) „trestných činech proti republice“ Musel to být skutečný hlupák.
Ale možná by nebylo špatné, kdyby to ještě nějakou dobu rezonovalo v médiích.
Myslím na vás, co jste ještě ve vlaku.

názor

Výsledky šetření v praxi: jednoduchý úsek mezi dvěma stanicemi se kope tři roky. Výpravčí nikde, ochranka nikde, záložní plán nikde. Zkapacitnění ani zrychlení se také po dokončení prací konat nebude, naopak se rozkopají ještě další krátké úseky a také na několik let. Tisíce lidí stojí tři hodiny v poli, vlak se pak sune trhavým pohybem každých pár set metrů. Opravdu se to vyplatí více, než kdyby to zavřeli na tři měsíce a ve větším úseku a poslali tam NAD? Kdyby ta mimořádnost byla jednou, tak se to dá přežít, ale ty mimořádnosti jsou na tom koridoru každou chvíli, a pokud… Číst vice »

Milan

Dejte jim exemplární tresty.

none

Nutnost pracovat?

peter.hudec88

A aké? Podmienka nič nerieši v ich prípade a náhrada škody? To tiež nehrozí, z čoho by to platili…
A ako kolega píše, že nutnosť pracovať, motivácia nula, nakoľko čo by zarobil mi mu hneď brali na náhradu škody

none

Docela zázrak že je chytili. Ale zase jim pomohlo, že si vybrali zrovna tenhle úsek 😄
Mohli by je na té stavbě zaměstnat, dokud si to neodpracují.

Alenkaf

No oni to právě dost často bývají lide , kteří tam právě zaměstnaní jsou a proto chodí na jisto. Nemyslím si že je náhoda, ze kradli v místě kde se staví.

Smutný jsi

Krade se tam dobře. Ty kabely jdou dost často na povrchu 🙂

Alenkaf

Jinak teda krást na trati a v době, kdy tam projede vlak každý dvě minuty a tedy krádež se projeví za pár minut je brutální hloupost. O to víc mě to utvrzuje v tom ze to byly nějací dělníci ze stavby, kteří tam kradli bid staré vyřazené nebo nové do stavby a nějak se jim to toho pripletli živé kabely. No rozhodně to byly velcí myslitelé.

none

Je to možné. Ráno natáhneš, v noci ukradneš než se to zapojí. A trochu střihli vedle. Navíc na stavbách jsou i kamery.

Martin

Jezdí se mezistaničně, ale soupravy se nespojí.

Smutný jsi

Moc papírování. Nové papíry na to a na to, schválení toho a toho, čekání než to někdo schválí, zkouška brzdy, kdo to bude spojovat? Atd atd atd. Byrokracie tohle brzdí.

Vid

ČD mají na mimořádnostech nějaké spojování uvedeno. 100+102 do Hranic, 145+117 az do Ostravy, 547+223 do Hranic.

Vid

Ještě 109+107 až do Břeclavi a 120+122 až do Prahy.

Posleda

Ano, se 117 jsme popojeli k návěstidlu, aby se dvojka vešla.

Vid

145 odjela 20.52 teprve z Dluhonic.

Posleda

Proto pořád čekáme a jezdí jiné vlaky.

Vojta

ČD to mají to v mezích možností ošéfované. Obecné opatření v dálkové dopravě … Vlak EC 100 bude v úseku Přerov – Bohumín spojen s vlakem EC 102. Vlak EC 145 bude v úseku Lipník nad Bečvou – Ostrava-Svinov spojen s vlakem EC 117. Vlak IC 547 bude v úseku Olomouc hl. n. – Hranice na Moravě spojen s vlakem EC 223. Vlak EC 109 bude v úseku Hranice na Moravě 0 Břeclav spojen s vlakem EC 107. Vlak EC 120 bude v úseku Drahotuše – Praha hl. n. spojen s vlakem EC 122. Vlak EC 122 mimořádně zastaví pro… Číst vice »

Posleda

Podle průvodčí se 117 a 145 rozpojí už v Hranicích. Prý kvůli délce nástupišť.

Vena

Přece byste nechtěl aby železnice problémy řešila? Ti nejraději při prvním průseru zalezouba dostaň se jak umíš

muehehe

Tak například já stojím se 112 v Hranicích spojený s 240. Bohužel jsou tady i jiné okolnosti, které do toho vstupují.

Radim

Má někdo aktuální informace? Už tam jezdí NAD?

A. O.

Většina toho, co tam stojí, je dálková doprava, celkem přes 20 vlaků 3 různých dopravců. S tím, že už to vypadá, že se začíná jezdit.

Smutný jsi

Od 19:58 se jezdi mezistaničně.

Sangrail

Co to znamená?

Sangrail

(vysvětleno výše, díky)

A. O.

Aspoň to vypadá, že z vlaků, která zastavily ve stanici, cestujícím dovolili vystoupit.

Ares

A proč by to jako nešlo ve stanici?

Bohouš

Tohle je holt stinná stránka toho, když se zavádí dálkovina kvůli šetření na personálu. Kdyby v každé stanici byl výpravčí, dalo by se nějak jezdit na rozkazy mezistaničně. Takhle to je stopka.

Petr David

Podobně je to i v oborech mimo dopravu, asi potřebujeme silněší lekci.

Smutný jsi

Hlavně by se výhybky zamkly a jezdilo by se. Takhle se čeká na pohotovost ze zabezpečovačky až dojede a zjistí, co se stalo.

Modré zábradlí

A k čemu by na (dočasné) jednokolejce ty zamčené výměny byly?
PS: Jak se zamykájí výhybky? Řetězem k nejbližšímu sloupu?

Pivko

A to počkejte až přijde pořádný blackout nebo větší hrozba v podobě výpadku. SŽ nemá zaveden žádný trauma plán jak postupovat v těchto případech aby byla železniční infrastruktura funkční i v této situaci !

Frantisek

Není třeba se vracet o 100 let zpět do časů CK. By stačilo, aby měl fira appku v mobilu s polohou a bez nějaký větší magie na výhybkach úsek projedou.

Sangrail

A tím, že ve stanicích nejsou výpravčí, se nemůže jezdit mezistaničně, to znamená, že se jezdí jak? Ano, ptám se hloupě, ale jako laik, který čte diskusi, aby se něco dozvěděl o svém vlaku, tohoto času opožděném o 300 minut, to nechápu.

Sangrail

(vysvětleno výše)

Frantisek

Tolik asi k těm uvahám, jak by do dráhy mělo jít část peněz z rozpočtu obrany. Není možný hlídat celou trasu a na vyřazení stačí borec se štípačkami.

J.K.

Proč se vlastně v takových situacích nemůže jezdit mezistaničně, aspoň v tom směru ve kterém to bylo v provozu před výpadkem? Ty odbočky jsou bez lidí?

Smutný jsi

A kdo by tam na stavbě kde byl? K tomu tam byl zásah policie.

Patrik

Problém by nebyla jízda mezistaničně, ale to že došlo ke ztrátě dohledu výhybek na odbočce Jezernice – a ty by se musely nejdříve fyzicky zamknout, aby se mohlo jezdit.

Sangrail

A jak jinak se jezdí, než mezistaničně? Já vím, že se ptám hloupě, ale jsem laik a nerozumím tomu.

Sangrail

(už mi bylo vysvětleno)

Koleno

V 19:40 obnoven provoz mezistaničně, nouzově na PN. Bude následovat oprava kabelů zab. zař.

Sangrail

Co znamená „obnoven provoz mezistaničně“? Jak jinak se dá obnovit provoz?

Sangrail

(už mi bylo vysvětleno)

pavel-5657

Doufám, že těm dezolátům dají přerušení provozu k úhradě, v životě to nedoplatí.

Voufa

To ne, o tři bezdomovce navíc ničemu nepomůže. Za mně obecně prospěšné práce – pomoc s výkopama na železnici aspoň na rok.

Šalina na Špilas

Myslíte, že budou umět ovládat bagr? S tím by bylo také více práce, než užitku. Ale mohli by třeba ručně čistit příkopy od odpadků.

A. O.

S obecně prospěšnými pracemi je problém v tom, že lze uložit maximálně 300 hodin. 300 hodin veřejných prací tu škod fakt nepokryje. Ani z menšiny.

N.N.

To sice nepokryje, ale zas to má výchovný efekt. Zametat na peroně, ohazovat sníh na zastávkách (blíží se zima), jen ať si zamakají.

A. O.

No, spíš si myslím, že by justice měla ten horní limit zvýšit a udělat možnost – buď škodu zaplatíš, nebo si ji odpracuješ.

Modré zábradlí

Zákony nestanoví justice ale parlament. Přečtěte si něco o dělbě moci.

A. O.

Samozřejmě máte pravdu. Moc zákonodárnou jsem měl namysli, nevím jak se tam dostala ta justice. Na mou omluvu – seděl jsem v naprosto vydýchaném vlaku 😀

Smutný jsi

Dají. Jenže nezaplatí ani korunu.

Bohouš

Stačilo by je zavřít do pracovního tábora, kde by museli dřít 16 hodin denně 7 dní v týdnu, dokud by dluh nesplatili (v tomto případě by to bylo v podstatě na doživotí).

Daniel Jablonecký

Á, lidové soudy dělnické třídy opět nastupují.

Pav

Stalin nebo Adolf by Vas meli v oblibe.

Nicmene, tim je neobhajuji. Snad to neskonci nejakou trapnou podminkou.

N.N.

Udělali snad horší škodu než ti dva v Hustopečích?

hbf

Porovnáváte zcela nesourodé malvice. Hustopeče – nedbalost, Jezernice – úmysl.

Neobhajuji pracovní lágry, jen rozporuji to srovnávání.

A. O.

Tam, pokud vím, ještě viník není znám. Tady implicitně ano – nějací zloději.

Marian Kechlibar

Myslím, že náklady na provoz takového tábora by spolehlivě požraly tu chabou přidanou hodnotu, kterou jsou takoví primitivové schopni vyprodukovat lopatou a krumpáčem.

Od těchto metod se vesměs upustilo proto, že jsou prodělečné.

A. O.

To by je mohlo naučit. Za 2 hodiny zpoždění je to (hodně) zhruba 60 tisíc, spíš víc, jenom za odškodnění za zpoždění vlaku. Pak to budou ztráty přípoje (ubytování/alternativní doprava, která může být v případě taxíku až 1200 Kč na vozidlo), cesty, které pozbyly smysl (náklad pro dopravce za návrat do cílové stanice), náklady na náhradní soupravy, přesčas posádek. No, já bych to za pár tisícovek z té mědi nedělal…