Nekonečný příběh problémů s dreamlinery. Boeing opět musí opravit již vyrobená letadla

Výroba Boeingu 787 v North Charlestonu. Foto: BoeingVýroba Boeingu 787 v North Charlestonu. Foto: Boeing

Na problém s kvalitou přišla kontrola FAA.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bohyn

Da se ten predni bulkhead vymenit bez demontaze kokpitu? To by asi hodne zabolelo, rozpojit vsechny ty kabely.

Y.K.

Měnit ho asi nemusí (jak to vypadá ze zpráv), měl by to být monolitický kompozitový díl, ale jak vyřeší přelícování to nevím. Anglicky píšou, že tam je spára, která je nepatrná v tisícinách palce, což je málo, ale zároveň to není v normě. Těžko si pod tím představit konkrétní místo výskytu.

Ale pokud s tím budou něco zásadnějšího dělat pro rektifikaci, obávám se že kokpit půjde ven.

bohyn

Dekuji. Neco jako „zamaznout to kitem“ to asi nebude. To by nijak dramaticky produkci neovlivnilo.

Jiří Kocurek

Zeptám se znalejších: Přední tlaková přepážka je ta, která odděluje pilotní kabinu od prostoru pro cestující?

J.D.

Pilotní prostor není myslím tlakově oddělen od prostoru pro cestující. Mělo by jít o část na „čumáku“ – před ní je radar a jeho kryt, který se dá odklopit.

Roman

Jedná se o přetlakovou přepážku která odděluje přetlakovou část trupu (zjednodušeně tam kde přepravujete živé bytosti a musíte udržovat přetlak kvůli možnosti dýchat) a nepřetlakovou. Nachází v prostoru před kokpitem. Před ní je umístěn radar a jeho překryt (nos letadla). na přiložené fotografii je to prostor označený číslem 2
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/jetliner/b787/b787_schem_02.gif

Jiří Kocurek

Díky

Y.K.

Piloti by také rádi přetlakovaný prostor, tak nedává moc smysl ji dávat mezi kabinu a kokpit. 🙂 Jak psal Roman, je před kokpitem.

Jan

Tak smysl dává mít dva nezávislé okruhy pro případ nějaké nehody, aby to aspoň uřídili piloti, když se něco stane v prostoru pro cestující. Ale asi je to tak malá pravděpodobnost, že se to nevyplatí takhle rozdělit.

Y.K.

Možná to zní logicky, ale ze strukturálního hlediska to není dobré. Pořád je trup tlaková nádoba a přepážka kokpitu by musela být řešena zcela jinak (klenutá v obou směrech proti tlaku) by nedošlo k jejímu kolapsu při dekompresi jednoho prostoru.

Piloti si prostě vezmou kyslík jako dosud. 🙂