egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Boeing dodal tisící dreamliner, bude s ním létat čínský dopravce

Boeing 787-9 v barvách China Southern. Foto: Bill Abbott / Flickr.com
Boeing 787-9 v barvách China Southern. Foto: Bill Abbott / Flickr.com
Tisící dreamliner měl původně zamířit k Singapore Airlines.

Deset let po předání prvního letadla 787 Dreamliner zákazníkovi dodal Boeing tisící kus. Na rozdíl od původních plánů nejsou jubilejním zákazníkem Singapore Airlines, ale leasingová společnost Air Lease Corporation. Ta letadlo převzala v barvách pro největší čínské aerolinky China Southern Airlines.

Na twitteru na to upozornil novinář Seattle Times Dominic Gates, který se děním v Boeingu dlouhodobě zabývá, stejně tak několik leteckých blogů s inventarizací dodávek letadel od Boeingu. Letadlo registrace B-20EH převzal dopravce dnes v závodě v North Charlestonu v Jižní Karolíně a zamířil s ním do Kantonu.

Boeing jubileum aktivně nijak nekomentuje, předání letadla ve verzi 787-9 potvrdila v tiskové zprávě Air Lease Corporation. První Boeing 787 dodal Boeing v roce 2011, od té doby letadlo prošlo různými méně či úspěšnými fázemi. Teprve nedávno došlo k obnovení dodávek po téměř půlroční pauze způsobené problémy s kvalitou. Ještě loni Boeing uváděl, že jubilejní letoun převezmou Singapore Airlines. Aktuálně Boeing řeší další bezpečností upozornění amerického leteckého úřadu FAA, který nařídil dopravcům v USA kontrolu možných defektů dekompresních panelů.

První Boeing 787 obdržely v roce 2011 japonské All Nippon Airways, které jsou se 74 letadly i jejich největším provozovatelem. Boeing má na letadlo celkem 1484 objednávek. Vyrábí ho ve třech verzích, nejprodávanější je model 787-9.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zetor

Ono není úplně pravdou, že původně měl zamířit k Singapore Airlines. To je vše otázkou toho, jak se to počítá. Singapore Airlines obdrží DreamLiner s pořadovým číslem 1 000. O tom není sporu, to je letadlo s registrací 9V-SCP. Má to i na sobě napsané, že to je tisící DreamLiner. Jen ještě nebylo dodané. Pokud má ten tweet pravdu, tak se jedná o tisící v pořadí dodaný, nikoliv sériové číslo 1 000. Ten DreamLiner pro China Southern má sériové číslo 980. Je to matoucí, ale nakonec i logické. Například ještě nebyl dodán DreamLiner se sériovým číslem 887 (Vistara), ale byl… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Ač jsem naprostý „letecký“ laik, tak je celkem obecně známou skutečností, že každý dopravce má drobné odchylky ve vnitřní úpravě téhož typu letadla – o vnějším nátěru ani nemluvě, proto nedává zcela smysl, že by „výrobek X“ pro zákazníka A bez problému převzal zákazník B.

.

Tomas

ale o ničem takovém zetor nehovoří…. 🙂

Y.K.

Zetor píše o tom, že dodávky běží na přeskáčku, takže 1000 zákazníkovi dodaný kus není kus s pořadovým číslem (line number) 1000. 🙂 To na koho vyšla tisící dodávka je tak trochu náhoda, kdo dostane LN 1000 je pevně dané (Singapore Airlines).

https://www.planespotters.net/production-list/Boeing/787?p=19

EM*

Teď již zbývá dodat jenom dalších 1000, a možná se program 787 dostane do zisku.