Porucha vedení zastavila vlaky na výjezdu z Prahy na jih, trolej přepálil jeřáb

Nádraží Vršovice se modernizuje. Pramen: Správa železnicNádraží Vršovice se modernizuje. Pramen: Správa železnic

Neuplynul ani den a pražský železniční uzel se potýká s další poruchou. Může za to bagr.

(Aktualizováno 18. 8. v 9:30) Pražský železniční uzel se sotva den po výpadku proudu na hlavním nádraží v pondělí znovu potýkal s mimořádnou událostí v podobě poruchy trakčního vedení. Tentokrát k ní došlo ve stanici Vršovice, což zásadně omezilo výjezd z Prahy směrem na jih po 4. koridoru (a opačně). Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové byl za poruchou stavební stroj; na nádraží Vršovice probíhá modernizace.

„V Praze Vršovicích došlo v rámci probíhající stavby k přepálení troleje otáčejícím se bagrem stavební firmy v 1. staniční koleji a k prověšení troleje ve 2. staniční koleji, kde stál rychlík. Souprava se bude stahovat, provoz směr Zahradní Město, Benešov je zastaven. Oprava potrvá odhadem pět hodin. V 15:45 došlo k obnovení provozu z odstavného nádraží směr Praha hl. n.,“ doplnila Friebová.

„Z důvodu mimořádné události ve stanici Praha-Vršovice je zastaven provoz v úseku Praha hl.n. – Praha-Vršovice – Praha-Hostivař,“ napsal na twitter organizátor dopravy ROPID. Podle stránky Českých drah k mimořádnostem byl zastaven provoz ve stanici Praha-Vršovice a v traťovém úseku Praha-Vršovice – Praha hl. n.

Dálkové vlaky jezdily mezi Hostivaří a Holešovicemi po odklonové trase a vynechávaly tak Vršovice i hlavní nádraží, regionální vlaky nejezdily, cestujícím se doporučovalo využít MHD. „Cestující vlaku Os 9139 byli evakuováni za pomoci hasičů,“ doplnily dráhy.

Předpoklad ukončení poruchy se posunul z pondělních 17:00 nejprve na 19:00, následně až na půlnoc. Mluvčí skupiny Metrostav Vojtěch Kostiha v úterý ráno potvrdil, že do půlnoci bylo vše opraveno. Kostiha rovněž opravil původní informaci Správy železnic: stroj, který poškodil trolej, nebyl bagr, nýbrž jeřáb.

Tagy nádraží Vršovice porucha trakčního vedení Správa železnic
127 komentářů