Porucha vedení zastavila vlaky na výjezdu z Prahy na jih, trolej přepálil jeřáb
Nádraží Vršovice se modernizuje. Pramen: Správa železnic
Neuplynul ani den a pražský železniční uzel se potýká s další poruchou. Může za to bagr.
Bezpečná je ale i hromadná doprava v Evropě a podle studií není hlavním zdrojem šíření nákazy. Například Rakušané podrobně zkoumali vývoj lokálních ohnisek. Ani jedno s hromadnou dopravou nesouviselo.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3163887-rousky-jsou-ucinnejsi-nez-se-myslelo-a-i-ve-verejne-doprave
Výsledky pravděpodobných průzkumů jsou ve většině případů nepravdivé, protože do médií se může napsat cokoliv. Ale stejně tak to může být pravdivé. .
Dobrý večer, jsem pracující v zemědělství a tudíž jsem viděl i bagristu v akci.
Když jde vše v pohodě tak si vydělá 400kc/h. Ale musí počítat s tím, že občas něco překopne a že ho to bude něco stát.
Ale šikovný bagrista si vydělá i 💯 měsíčně.
Až na to že toto nebyl bagrista ale jeřábník😊
tak pokud nabízíte 400Kč na hodinu okamžitě se k vám hlásím jako bagrista!!!!
Tak snad je pojištěný a případná škoda jde na pojišťovnu ?
Tak v Pátek jedu Olomouc – Praha. Zatím co jezdím, tak mám štěstí 😅
Tedy vy ale máte odvahu, nebo jste nezodpovědný. Napište nám z místa, kde budete trčet, my vás verbálně podpoříme. A vezměte si s sebou nějaké jídlo navíc a pití.
Pěknou cestu.
Ono takový výpravčí té stanice musí v tu chvíli zajistit okamžité zastavení provozu v celé stanici. Okamžitě zavolat do všech sousedních stanic a zastavit vlaky v sousedních stanicích aby nedošlo k jejich odjezdu na trať ale byly včas odkloněny. Začít zjišťovat rozsah poškození. Zajistit příjezd opravářů. Nahlásit vše dispečerům. Zahájit jízdu v části stanice nepostižené mimořádností atd atd. Takže vězte že ti lidi tam mají v ten okamžik práce nad hlavu a je jejich snahou co nejdříve obnovit normální provoz.
Okamžitě zavolat a zastavit? 😀 Sousední výpravčí by něco poslal i bez souhlasu?
To snad dělá dispečer trolejeveho vedení a ne výpravčí ?
Zítra bude mít Havlíček tiskovku kde oznámí, že bagristi budou dostávat trestné body. Republiku si rozvracet nenecháme!
Byl to jeřábník. Bagr má takovou lžíci a slouží k jiným účelům. Naproti tomu jeřáb vypadá docela jinak. Má rameno a kočku a slouží zase k jiným věcem. A právě takový jeřáb to způsobil nikoliv bagr.
tak tenhle konkrétní jeřáb kočku neměl.
A to je právě ta chyba. Tedy možná.
Havlíčkovi se to totálně vymklo z rukou. Ale nejen doprava, ale úplně všechno.
A tomu jeřábníkovi také. V zemi, kde se chlastá nejvíce na světě, by takovým lidem měli dát před prací fouknout. Ale jde o to jestli z toho nejsme zdegenerovaní i s 0 promile.
Jen bych podotkl, při ztrátě napětí v troleji mají strojvůdci elektrických lokomotiv za povinnost zastavit a spojit se s výpravčím. Takže prvotně zastavili jistě provoz strojvůdci, nikoli dobrá Správa železnic.
Samozřejmě, že vyník zastavení dopravy je jasný!
By mě zajímalo jak by asi mohli jet bez napájení dál.
Přeci setrvačností. I několik kilometrů. Co jste dělal při fyzice?
To se pletete. Vlak jedoucí po sousední kolejí se může snadno namotat to spadlé či provešené troleje a teď jde o to kdo si toho všimne dříve zda strojvedoucí či výpravčí. Vlak ujede setrvačností ještě mnoho set metrů.
V praxi zdaleka drtivá většina strojvedoucích při výpadku napájení použije okamžitě rychlobrzdu. To by vlaky brzdily rychlobrzdou denně několikrát protože provozní výpadky napájení jsou časté.
Mělo být drtivá většina nepoužije rychlobrzdu
Předpis nařizuje zastavit při ztrátě napětí, nikoli však rychlobrzdou. A výpravčí např prověšenou trolej nezjistí, ani výpadek. Teprve po ohlášení od stojvedoucího volá elektrodispečera. Sedí třeba kilometry od místa poruchy, nebo výpadku.
teda to fakt nevymyslíš. Prostě na dráhu jako celek si někdo zasedl a teď se baví. JInak už to nejde vysbětlit. Nějakej Zababa.. není pomalu týdne aby nebyl nějaký větší průser.
……já si to myslím také – ale jedna z těch ježibab, která to způsobuje, je polednice železniční dopravní cesty. ale je jich více,….
Jasná ukázka, že rekonstrukce je třeba dělat úplně jinak. Vršovice a celá 171 se mají na rok komplet zavřít a zrekonstruovat než cestující tři roky trápit.
A kde bys mistře CDP otáčel to množství cca 250 souprav za den když bys uzavřel natvrdo Vršovice?
Ten mínus je super ale nevidím tady žádný návrh řešení😀
Sorry jako,ale mínus není ode mě. Řešení to nemá. Rekonstrukce za provozu trvá dlouho a přináší takovéto problémy. Zavření přinese jiné.
Konkrétně úplné zavření Vršovic není možné z důvodu napojení na ONJ kde otáčí vše co má odjezd z Hlavního nádraží a rovněž existence lokomotivního depa mimochodem největšího v ČR. Když nevyjede mašina z depa Vršovice tak se nikdo v 70% republiky nikam nedostane.
Ale chápu. Kritizovat je jednodušší než přijít s nějakým konstruktivním nápadem. To už chce trošku většího fištróna mistře CDP.
S tím uzavřením 171 s vámi souhlasím. Tam trvá agonie už několik let.
To by se ROPID pos….l!
Naopak bych zaměstnance Správy železnic pochválil že v případě Mstětic i dnešních Vršovic na situaci kterou zavinil jiný subjekt zareagovali výborně když dokázali bleskurychle zastavit provoz a zabránit mnohem větším škodám či dokonce ztrátám na lidských životech.
Ono bez proudu a v profilu jízdní cesty toho moc nenajezdíte. 😁
R718 do toho nevletěl.jen díky rychlé reakci zaměstnanců SŽ.
A nestál náhodou R 718 u prvního perónu při křižování?
V okamžiku kdy se přetrhne trolej je několik vlaků stále v pohybu a některé hodně blízko. Viz R718. Ale chápu že laik jako vy to nemusí takto vnímat.
škubne li se trolej, i vlaky blízko mají výpadek, zabezpečovačky se to netýká, ta je „krmená“ nezávisle na troleji (jestli se nepletu tak furt 6kV hladina), komunikace (TRS, GSM-R, gsm) taky dál funguje.
Zab zář je napájeno z veřejné sítě a má záložní baterie po určité době výpadku nastupují elektrikáři s dieselem. Takže 400V.
Hmm teď jsem řešili trafačku a byla na 110kV/6kV, slouží k napájení zabezpečovačky a 100kV/25kV pro napájení trakce.. kdy každý sekundár se tahla a výstupu jinam. Bylo to někam k Brnu (střelice??? teď z hlavy nevím). k tomu pár kobek, složitý jak mlátička.
Zabzař je možné napájet různě, vždy se ale jedná o zálohovanou síť, může být napájeno i z veřejné sítě a zálohované bateriemi, tak je to asi u DC 3kV. Pokud si vzpomínám,v případě systému TV 25 kV AC je zabzař napájeno ze samostatného rozvodu 6kV AC 75 Hz. Až jsem obdivoval provedení venkovních rozvaděčů.
Ono takový výpravčí té stanice musí v tu chvíli zajistit okamžité zastavení provozu v celé stanici. Okamžitě zavolat do všech sousedních stanic a zastavit vlaky v sousedních stanicích aby nedošlo k jejich odjezdu na trať ale byly včas odkloněny. Začít zjišťovat rozsah poškození. Zajistit příjezd opravářů. Nahlásit vše dispečerům. Zahájit jízdu v části stanice nepostižené mimořádností atd atd. Takže vězte že ti lidi tam mají v ten okamžik práce nad hlavu a je jejich snahou co nejdříve obnovit normální provoz.
Jak zastavit provoz, volat do sousedních stanic?
Čekal bych, že dokud sousednímu výpravčímu neschvalim, tak mi nic nepošle.
Nevíte o provozu vůbec nic!
Takových dopravních teoretiků je tady více. Možná většina. Mají nutkání komentovat věci o kterých ví pramálo.
A co když jste těsně před tou událostí už odsouhlasil. A máte jako ve Vršovicích 7 směrů takže teoreticky klidně 12 přijatých vlaků neboť např z hlavního nádraží z jednoho směru mohou jet 4 současně po 4 traťových kolejích.
Jo předtím odsouhlasené už mají postaveno, to beru.
V okamžiku musí výpravčí reagovat a nedovolit vjezd dalších vlaků na trať ale zadržet vlaky v sousední stanici a odklonit je případně na jinou trať. To žádný strojvedoucí sám od sebe neudělá.
Výhoda je, že když klelne trakční napájení tak vše, vyjma mých oblíbených dieselů, stojí. No a těch dieselů na inkriminuvaných místech moc nebylo. Mňo a když vše stojí, nemůž edojít k nehodě, leda ž eby si někdo podvrt kotník při vystupování z nehybného vlaku.
To se pletete. Vlak jedoucí po sousední kolejí se může snadno namotat to spadlé či provešené troleje a teď jde o to kdo si toho všimne dříve zda strojvedoucí či výpravčí. Vlak ujede setrvačností ještě mnoho set metrů.
Kromě toho výpravčí musí okamžitě reagovat zastavením jízdy dalších vlaků a trať aby nedocházelo k hromadění vlaků v mezistaničním úseku a ty byly odkloněny na jinou trať.
Jaká je předpověď na zítra? Při cestování, už aby člověk využíval astrologa 🙁
https://www.youtube.com/watch?v=Rql3e34kyQM
Tak to je celý „systém“(čti babylón, zmatek, bordel, atd.) rekonstrukce a údržby železnic!
Po Vršovicích se občas služedně pohybuji a viděl jsem 1x mávnutí lžící Peršingu před nosem, pohyb techniky nejen od troleje, ale i od ostatního vedení pod napětím je dost na hraně. Bagr většinou hlídá člověk s vysílačkou, ale na případné přiblížení lžící nebo ramenem k vedení pod napětím nemá šanci zareagovat. Bagrista je uvnitř kabiny celý den, na sluničku, umím si představit, že ve 4 odpoledne poleví v ostražitosti. To ovšem není omluva.
Na to tam má snad hlídací zařízení, tedy doufám
Jenže ono se o žádný bagr nejednalo, šlo o jeřáb, který byl ovládán zvenku vysílačkou.
originalita sa im nemoze upriet, jeden den blesk, druhy zeriav, nabuduce predpokladam lietadlo alebo lod
Případně labuť, drak a kačer. A teprve potom někoho napadne ten kolotoč zastavit.
Trojel strhl jeřáb firmy Metrostav a ne bagr. Správa železnic je zde poškozenou stranou.
Vy se snad té SŽ zastáváte!!!! Viděl jste co tu za tento rok vyvedli.
Mistře struhadlo. Je zapotřebí posuzovat případ od případu. V tomto konkrétním případě je zapotřebí SŽ pochválit neboť nejen že není viníkem ale dokonce jejích zaměstnanci zabránili mnohem větším škodám.
Tak my je samozřejmě všichni chválíme, že si odvedli svou práci. Ale zase nás tady tak nelakujte s tím, že zaměstnanci SŽ pomalu zachránili národní hospodářství a pracující soudruhy ve vlacích.
A vy zase nelakujte lidi že zaměstnanec SŽ snad seděl v tom jeřábu, naschvál strhl trolej aby pak si přidal mnoho práce s řešením mimořádné události. Odstranění nehody schválně zdržoval na maximum a bavil se tím jak vlaky stojí a nikdo se nikam nedostane. Ve skutečnosti všichni pracují na maximum aby se mohlo.co nejdříve jezdit vážený pane. A za to díky těm všem zaměstnancům.
Vy je znáte všechny osobně, že víte že byli či jsou soudruhy? Pokud ano, pardon, pokud ne, přestaňte si je brát do úst, oni jsou pracující a většinou se snaží dělat co jde…
To je jako když by na silnici zavinil nehodu pan Skočdopole a od toho dne bychom neustále za všechny další nehody bez bližšího zkoumání vinili pana Skocdopole😀
Ne. To je jako když nadáváme na silničáře a neřešíme, že v zimě sněží kvůli zimě, v létě asfalt dělá stopy(„teče“) kvůli vedru. Z nehody U Bulhara během semaforu vypnutého na špičku obvinujeme TSK že to vypla, řidič Skočdopole jako alibistický viník nás nezajímá.
To snad, ale problém je v tom, že je to ryzí výjimka, která potvrzuje pravidlo…
V tomto případě bych nevinil Správu železnic. To byla prostě chyba jeřábníka soukromé firmy.
Ale přes Malešice má být kapacita lepší (přesmyk, dvě koleje všude, přestup na metro), takhle se tam už neprocpou náklady. Samozřejmě za to ale může více politická prioritizace, MD, NIMBY…
V Malešicích protestují nějací místní proti druhé koleji? „Rádobynáhradu“ Žižkova teď pomíjím.
trolej přepálil bagr
zkoušel hybridní pohon?
Vždyť máme pouze 30 let od revoluce.
Tentokrát to byl jeřáb
Bohužel i přes kapacitní problémy SŽ neumí dodělat alternativní trasy (přesmyk Libně + dvojkolej Libeň-Hostivař, elektrizace/zkapacitnění tratě přes Rudnou, tunel Brandýs-Ústí n/O, Vysočina a trať přes Lysou atd.) dřív než je třeba modernizovat extrémně důležité tratě (Hl.n.-Vršovice-Hostivař, Praha-Beroun, Bezpráví, Brno-Blansko, Poříčany-Velim atd.). Ve světě jsou v zásadních relacích s takovou frekvencí dvě dvoukolejky běžné, takže jsou při opravě/mimořádnosti v provozu 2-3 koleje, zatímco u nás se jezdí běžně při opravě/mimořádnosti po žádné/jedné koleji.
No, asi jste už v Čechách postavil hodně dopravních staveb. Melete a nevíte, o čem je řeč.
V klidu chlapci, ono je to v této kotlině v pr…li všude. Selský rozum…? Ten raději ani nehledej… Jsou lidi, ke kterým mám úctu, a ti říkali, že prvně se vrhneme s tím co máme na D35 a sofort to postavíme, a teprve poté začneme s reko D1. No…, takže howh.
No jo, D.To už se na ty koleje můžeme rovnou… 🙁
Ve světě neměli 45 let bolševika a totální stagnaci a devastaci železniční infrastruktury po tuto dobu.
S matikou na tom asi nejste nejlépe?
Pozor, v tom světě (tedy alespoň v části, již patrně zahrnujete) naopak velkou část železnic zlikvidovali, takže ji ani udržovat nemuseli. Výsledkem je její žalostně nízký podíl na přepravách a problémy pramenící z nadměrné automobilové dopravy, které jsme bohužel chtě nechtě přejali.
Libeňský přesmyk blokuje Praha 9 a řada občanských sdružení….
„Návazným krokem nyní bude zadání aktualizace dokumentace pro územní řízení včetně jejího projednání. Dobu získání pravomocného územního rozhodnutí nelze predikovat ani přibližně, protože stavba je negativně vnímána Městskou částí Praha 9,“ řekl mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Proti stavbě už během řízení o vlivu na životní prostředí vystupovala řada občanských sdružení. „Ze stejného důvodu se nedá stanovit ani doba, kdy by přesmyk mohl být postaven a zprovozněn,“ dodal Illiaš.
https://zdopravy.cz/libensky-presmyk-ziskal-dulezite-razitko-ropid-tu-chce-od-prosince-vlaky-kazdy-den-9638/
Ale kdy začali řešit přesmyk? Ten měl být hotový nejlépe už s holešovickou přeložkou nebo alespoň spolu s rekonstrukcí libeňského ranžíru, resp. rozvojem Uhříněvsi a městských linek…
Proč pořád trvají na přesmyku – ať postaví podjezd a možná to půjde rychleji.
Zřízení jednokolejného podjezdu malešické koleje pod koridorem by zvýšilo propustnost v tomto směru o desítky možná stovky procent. Asi by to bylo o něco více sklonově náročné, než ten nadjezd. Ale zde by měla železnice trochu ustoupit ze svých požadavků maximálního výkonu a efektivnosti provozu. Koneckonců těch několik nejdelších a nejtěžších vlaků do Malešic by mohlo jet úrovňovým průjezdem a náklady z Malešic a osobka v obou směrech by snad ten větší sklon mohly zvládnout.
Ty sklony bych moc nezvyšoval. Spíše by se možná dalo koleje od Malešic zaústit do Libně na straně, odkud přicházejí, a případné křížení směrů uskutečnit až směrem do Holešovic. V každém případě úrovňově to bude snižovat kapacitu. Otázkou ovšem je, jak smysluplné je zahlcování tratě krátkými osobáky po 10 až 15 minutách. Časem by navíc měly být dvě koleje i přes Hradec, nadto se teď plánuje VRT také souběžně na východ (i když osobně mi to radost nedělá)…
Ono se snadno hodí vina na SŽ. Ve skutečnosti všechny stavby i na silnici se ta jejích příprava trvá hrozně dlouho. Viníkem je systém kdy kdejaký jouda může proces napadnout a realizaci zdržovat nebo jí dokonce zabránit na mnoho let.
Už jsem to tu kdysi psal, ale viděl jsem vizualizaci přesmyku v Libni a byla to katastrofa. Vypadalo to jako estakáda typu Nového spojení nad Karlínem. Vzhledem k tomu, že údolí Vysočan, Hloubětína a Hrdlořez má dnes zhruba 20.000 obyvatel a pro dalších 20.000 obyvatel se ve vzdálenosti do 2 km od přesmyku má stavět nemá smysl protlačovat na sílu variantu vrchem. Přesmyk by se podle mě udělat v prostoru od Rokytky až k ulici k Žižkovu. Případně snížit niveletu tratě od Malešic. Nejde zhoršovat kvalitu života 40.000 obyvatel – to je spousta voličů, ale i právníků, politiků atd. a… Číst vice »
To je jistě v pořádku a souhlasím. Nicméně je zapotřebí pak akceptovat mnohem vyšší cenu hloubené varianty kterou zaplatíme všichni.
Uz rezignoval Svoboda? Tolik lidi denne nenasere ani Babis.
Ne, zatím rezignoval Gustav Kirchhoff a po jeho místě pošilhává Rudolf Diesel.
Proč za to může svoboda?
Proč by měl rezignovat Svoboda když poškození vzniklo vinou Metrostavu?
Protoze nezajistil nahradni trasu.
Jako že by Svoboda natáhl za půl hodiny někde koleje aby se to dalo objet?
Pan se dívá na star trek…že?vlak prostě vysublimuje a pak se zhmotni jinde.
Protože Svoboda pustil Metrostav s bagrem pod svoje dráty pod napětím v dopravně klíčové stanici?
Za prvé to nebyl bagr ale jeřáb. A ten tam být musí jinak bys nemohl ua rok a dva měsíce zajásat že stanice je zmodernizována.
No rezignovat může, ale osobně si myslím, že je z toho lepšího, co tam je. Aneb, aby nebylo po výměně hůř.
Rezignovat nemá. Ale v případě podobných staveb má zajistit nepřetržitou pohotovost OTV a všech dalších složek, které mohou okamžitě začít provídět popravy, na místě, t.j. v ŽST Praha Vršovice. A jak – to je jeho problém, který si musí vyřešit. To je stejné jako při modernizaci dálnice D 1 – před zúženým úsekem a za ním má stát hlídka policie a odtahovka. Ono by to totiž vedlo investrory k solidnějšímu přístupu k vypisování soutěží a hlídání stavebníků.
Chybka – provádět opravy.
Provádění poprav na místě v případě problémú by asi Havlíčka potěšilo 🙂
Taková věc neprojde. Nepřetržitá přítomnost OTV? Ti makali ve Mstěticích a v Chuchli v ten okamžik. Kde byste nabral další OTV?Kde by to OTV ve Vršovicích trvale stálo. Vždyť byste zasral další kolej odstaveným OTV a vlaky by pak jezdily kudy když už je tam značné omezení těmi vyloučenými kolejemi na kterých se pracuje.
Na vlečce Malešice – Žižkov, ta pořád není zrušená.
No, dovolil bych si nesouhlasit.
Který vlak tam projížděl tentokrát? Naposledy to byla Regionova, která byla v inkriminovanou dobu na inkriminovaném místě.
Ty chytráku, byl to bagr….
Pane Kocourku, moc Vás prosím, když prispíváte do diskuzí, tak pište k věci a hlavně, ty Vaše bláboly mají úroveň slohu osmiletého dítěte….
Je 16:38, aktualizováno byl v 16:20. V 15:52 jsem se o bagru nedočel. Jestli to tam bylo před aktualizací, tak se omlouvám za přehlédnutí.
Tohle už fakt není normální !
To už nemůže být náhoda, co dva dny to tam nejezdí ..
SŽ jsou opravdu spíš Sabotéři Železnic.
Ty seš chytrej jak rádio Raidátore. Trolej strhnul jeřáb Metrostavu. Správa železnic je tady poškozenou stranou.
Nejvíce poškozenou stranou jsou dopravci a cestující.
To ano ale zároveň je zapotřebí uvést na pravou míru kdo situaci zavinil.
S tím souhlasím. Bohužel za předchozích 9 události z 10 nese plnou vinu SŽ. Za posledních 7 dní jsem jel 3x do Prahy a ani jednou jsem nedojel na Hlavní nádraží. Takže doufám že dokážete pochopit mojí frustraci.
Konkrétně za jaké? Mstětice zavinila soukromá firma. Stržení troleje není uzavřeno zda bylo vinou doravce či SŽ.
Já za 5 let dojel na Hlavní nádraží vždycky.
Ale 3x až na druhý pokus 😉
Twl, ještě že žijem tady. Jinde by nás už vyhodili na dlažbu. To v lepším případě.
Takže díky!
Docela škoda. Mohla být další Pražská defenestrace.
V poho. My, co jezdíme pouze autem, to zas tak nehrotíme 😀
Díky díky. Ona ta dráha už je v podstatě jen pro naše fanoušky a režisty.
Naposled minulý týden jsem při cestě do Bratislavy zvolil místo D1 a D2 služby ČD. Do Brna jsme i přes výluku u Svitav přijeli v předstihu 4 min. Do Blavy načas. Zpět přijel Metropolitan z Maďarska se sekerou 25 min., do Prahy to stáhl na 14. Jediný problém – nastavení klimatizace. Tam zima, zpět teplo.
No, na těch silnicích to často vypadá trochu jinak, než že nehrotíte. 🙂
To zní hezky…vyhodit na dlažbu v dlážděné: D
Lepší než na asfalt. 😉
Tak navidenou zase zitra v podobny cas u zprav podobneho typu 🙂