Nejsou peníze. SŽ po více než roce zrušila velkou zakázku na Podkrušnohorské magistrále u Chomutova

RegioPanter na estakádě přes vodní dílo Újezd u Jirkova. Foto: České dráhyRegioPanter na estakádě přes vodní dílo Újezd u Jirkova. Foto: České dráhy

Některé části tratě Chomutov město – Kyjice jsou podle Správy železnic za hranicí životnosti.

215 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

Stavět se mělo v srpnu, ne v dubnu. 0. etapa. Zrovna tento úsek je jeden z nejnovějších z celého „koridoru“, včetně staveb. Problém je tam ale se spodkem, kvůli tomu se to mělo dělat, jinak by se takhle nevyhazovaly peníze. I když na SprŽel se vyhazují peníze denně.

lokodepo

Můžeme přidat Přerov, 3. stavbu a budou následovat další. DSŽ začíná doplácet na svoji nenažranost. 300 mld. Kč schválených železničních projektů za jediný rok, to i žáci prvního stupně ZŠ si dokáží spočítat, že to při omezených rozpočtových možnostech SFDI takhle musí dopadnout.

Axel

Taky bych čekal trochu soudnosti od vedení SŽDC. Zejména od těch služeb starších.,

Ve Správní radě SŽDC nejdéle slouží Jaroslav Foldyna (od Okamury) a to osmým rokem… Ale je pravdou, že jeho hlas ve Správní radě je jedním ze sedmi hlasujících.

lokodepo

Sorry, ale zrovna Foldyna nepatří k těm, které by Matka příroda obdařila…

Pavel Nocar

Zrovna tato trať si rekonstrukci zaslouží. Vždyť po této trati se přepravila skoro většina energetického uhlí v zemi.

Axel

Dobrý den, kde navrhujete ušetřit, aby u úspor bylo zaplatit náklady na Vaši myšlenku = rekonstrukci této železniční tratě? Připomenu, že za roky 2017-2020 na železniční síť (zejména kolejové tratě): a) vynaložila 140,8 miliard kaček https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/ ( nevím, jsou-li částky správně ). b) v témže období SŽDC inkasovala (zejména od železničních dopravců) železniční mýto a nájem celkem 29,2 miliardy kaček mínus náhradní autobusová doprava 1,4 miliardy to dělá 27,8 miliardy kaček K tomu bych přičetl marži za prodej elektriky dopravcům a spotřební daň z nafty kterou dopravci spotřebují na železniční dopravě = odhaduji za tyto 4 roky celkem cca 6… Číst vice »

K.S.

Jenže tím splácíte 80 let infrastrukturního dluhu, jednak, jednak by bylo vhodné dát to číslo do perspektivy loni šlo do dálnic 64.7 miliard, do dráhy 55.8. A silnice si na sebe taky nevydělaly, byť tam je situace o něco lepší. Muselo by se ale zase ke státním projektům v silniční oblasti přidat všechno co platily kraje, obce a další entity mimo ten balík který na to byl ze státního. A posprávnu tam musíme započíst i každé blbé parkoviště pro tři auta u penzionu, u dráhy zase vlečky, ale myslím že suma do parkovišť u penzionů bude i tak vyšší než… Číst vice »

Axel

Souhlasím, že škrtat se bude taky v kačkách do silnic. NIcméně nereagujete na názor pana Nocara, který zdůvodnil proč zrovna tuto trať je velmi rozumné, aby se do ní investovalo. Podle mě by prvnotním krokem mělo být se poučit z plýtvání. Např. proč středočeští politici z ČSSD a KSČM v 2009 požadovali železniční dopravu do Lužec, přestože zájem cestujících o tamní vláčky je velmi velmi chabý. Ten most za 100 milionů je takový ilustrativní příklad Druhým krokem – znáte přísloví: „Kdo chce moc, nemusí mít vůbec nic“.. Tj. kdy dojde k škrtnutí pár tisíc kilometrů železniční tratí, které jsou málo… Číst vice »

HonzaEM

Tento úsek je z poloviny 90. let.

Josef Trögl

To je škoda. V Chomutově jsem vyrůstal, mám to tu rád, navzdory historickým zátěžím.
Zastávka Jirkov se rozpadala už když jsem před 25 lety začal pravidelně dojíždět vlakem. Podchod do Otvic chybí jako sůl, samozřejmě místní lezou přes koleje (i já jsem tu lezl mnohokrát) a pár hrobečků kolem trati je, ne všichni sebevrazi.
Trať snad ještě chvíli vydrží (nakonec Bílina-Oldřichov se stavělo o cca 15 let dříve a také vydrželo až do nyní končící modernizace). Zpomalí se tím ale i postup přepínání trakce na střídavinu, to předpokládám bez modernizace trakčního vedení nepůjde. A také asi zpomalí instalace ETCS.

mocanita

V dezolátním stavu je i trať č.131, která byla za vlády KSČ maximálně využívána pro náklady s uhlím a osobka tam byla přerušena mezi lety 1975-1992. Jsou tam časté nehody a vykolejení (viz případ Řehlovice, Světec aj.)

HonzaEM

Kéž by zpomalilo, ale nezpomalé, jak? Doufejme, že se na takovou blbost zapomene dřív, než by se tady měla dělat střídavina.

libor

chcete stavět VRT a nemáme mld. na opravu koridoru? tak to možná neplánujte VRT… a taky zavřete pár lokálek, kde stejně nic moc nejezdí a bude to. máme rok 2022

zdenek

Takže už se pravicově šetří?

Herold

ANO není pravicové hnutí…

Jakub

Ale tvrdí to o sobě.

Axel

Důležitější je, že AkceNespokojenýchObčanů 2011 spíše umí z normálních lidí dělat nemyslící+papoušoující Svědkovy Babišovy, kteří žijí ve svém mikrosvětě: „sice to není pravda, ale já si svůj názor nenechám zkazit fakty“….

Neboť víme, že kačky pro nádražáky vyschly už loni. V létě… z rozhodnutí vlády od poslanců/poslankyň Babiš/Faltýnek/Okamura…

Odkazy na loňské škrtání provozních i investičních dotací pro nádražáky jsou níže v diskuzi.

Herold

Kdysi to o sobě tvrdilo, teď už ani to ne.

Panda

Za zrušením je ANO, které není pravicové ani náhodou.

Honza z Jirkova

Hlavně, že se nedávno opravovala trať Třebušice – Kyjice na rychlost 120km/hod. Od nového grafikonu se zde jezdí asi jen 70 a čas jízdy mezi Mostem a Chomutovem se z 18 min protáhl na 23 min.

Romeš

zrušilo se mnohem více akcí…..kyjice, Kolín, atd

Jan Sůra

O obou jsme psali, jaké další?

HonzaEM

Kdyby radši zrušili všechno to znehonocování výpravních budov, to by pak zbyly peníze na koleje.

Dave

Smutné je, jak je tento region zatížen těžbou uhlí, elektrárnami a průmyslem ku prospěchu celé země, ale investice na základní věci jako je infrastruktura, se sem nevrací.

Axel

viz sumy peněz, které SŽDC utratilo do jednotlivých tratí

https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

( nevím, jsou-li částky správně ).

Krušnohorec

Nic nového. Tak je vždy když se MD dostane do pracek ODS.

Jan Sůra

Rozhodnutí o 0 Kč na tuto stavbu je rozhodnutí vlády ANO. Jak rozhodnutí souvisí s prackami ODS?

Axel

Ano, je to Špiknutí. Mezi Špiklenci jste bystře rozponal ODS pane Krušnohorec. Ale kdoví, třebas zlotřilý Špiklenci budou také další temné síly. Z celého světa. A kdoví třebas Špiknutí sahá i do vesmíru. Neboť to Špiknutí muselo být rozsáhlé, že už 30.9.2021 (týden před volbami do Sněmovny) Ministerstvo financí ČR zveřejnilo, že rezervy jsou projedené = došly prachy na opravy a stavbu kolejí. Viz rozpočtový výhled dle zákona 218/2000. cituji ze str. 38 o Státním fondu dopravní infrastruktury: 2022: 128,96 miliard 2023: 66,03 miliardy 2024: 66,03 miliardy Souhlasím, že ti zlotřilí špiklenci museli být rafinovaní. Přece pan Půlministr by nesliboval… Číst vice »

MilanSima

Hned jsem si vzpomněl na větu Miloslava Šimka při jedné scénce se Zuzanou Bubílkovou: „Na co jsou v tonhle státě peníze“ 😀

Bmo

Hm, na tohle peníze nejsou, ale na zvýšení počtu úředníků ve vládě a na ministerstvech ano?

K.S.

Z miliardy zaplatíte asi 1000 úředníků, to pochybuju že nabrali.

Kosmik

No to naberou po 8 hladových letech.

tarten

Hladových letech 😀 😀

Facepalm

Za posledních 5 let přibylo cca 50 000 státních zaěstnanců. Jen kvůli EET se nabíraly tisíce lidí…

Filip

EET se věnovalo ani ne 500 úředníků, ne tisíce. Většina z těch čtyřiceti pěti tisíc (ne padesáti) hlav připadá na školství, zdravotnictví, a celkem nepochopitelně policii.

K.S.

No když víc než polovina populace je sadisticko-masochistická a chce zavírat na doživotí za zbytkáč, nebo cigu z trávy, tak to se pak nedivme že máme přebytek tvorů toužících se mstít na ostatních. (Nemyslím teď vyšetřovatele a techniky, patology atd., ale ty co bloumají a zevlují a z nudy otravují lidi) Ono je stejně úžasné že zatímco v Holandsku a podobných zemích věznice zavírají protože nemají vězně, tak u nás nestačí… Zatimco v Norsku mají vězení jako v Norsku, by ano zase si to mohou s ostrovy dovolit, že, dělat vesničky, u nás by nejradši lidi házeli jiné do hladomorny.… Číst vice »

Axel

Takže všechny na plány na obrovské investice a na dotování vláčků budou mít podobný osud jako on 6x Babiškem slíbená rychlo-krasobruslařská hala pro paní M. Sáblíkovou?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/trener-rychlobruslarky-sablikove-opet-zada-halu-a-babis-ji-opet-slibuje-167950

Holt, každý dobrý politik, který vábí dušičky jak Krysař zná zásadu: Nikdo normální Vám nemůže sehnat to, co já Vám můžu naslibovat -:)

Snad aspoň jedna z oněch dvou vysokorychlostních železnic bude zaplacena z EU.

Ondra L.

Tak to aby si ČD k tem interjetum poridily i dostatek interbusu.

Miloslav

SŽ vyhazuje peníze oknem a pak nemá na důležité opravy. Například mezi stanicí Karlovy Vary a odbočkou Sedlec se již opět jezdí v 1. koleji 30 km/hod a ve 2. koleji jen 10 km/hod. Ano, je to ten úsek, který se před 3 roky dlouho opravoval s úplným vyloučením provozu. Zjevně se nevyřešil základní problém náspu…..

Jan Sůra

Odbočka Sedlec není úsek Dalovice – Hájek, který se opravoval, ne? Tedy nejsem místní..

Alibaba

Miloslav myslí tento úsek/místo: https://mapy.cz/s/bacumodoma
Stále tam je vidět novota i na leteckých fotkách.

Jan Sůra

Díky, tam se dělal taky násep?

David

Ano, tam se také opravoval násep, je to cca 8 let zpátky, problem nastal někdy na začátku dubna a vedlo to k vyloučení provozu na několik měsíců a opravě náspu – bohužel asi ne dokonalé.

Alibaba

Jestli si to dobře pamatuju, tak ano, taky tady něco ujíždělo.
Mám pocit, že tohle je ono: https://sokolovsky.denik.cz/zpravy_region/nasep-na-trati-se-propadl-vlaky-stoji-20130517-lery.html
Ale podle datumu je to ještě starší.

Josef22

Opravovaný úsek, o kterém mluvíte, je před stanicí Dalovice a tam problém není.
Problém je za stanicí Karlovy Vary, mezi stanicí a odbočkou na Sedlec, kde by snad měla ujíždět už snad někdy od začátku minulého roku.
Mělo by to být v místě, kde končí po pravé straně chatky a začíná louka. Někdo to tady určitě ještě upřesní.

Opatrný optimista

Už nejsem překvapený, ale jen zklamaný. Když se ekonomice daří a jsou peníze, tak se sypou do lokálek stamiliony jak nic a nikdo nedohlédne ani o krok dál. Potom se kohout jednou zákonitě přiškrtí a najednou nejsou peníze na významnou trať jak pro náklad, tak pro osobní dopravy. S tím, že to není izolovaná akce a zapadá to do nějaké celkové koncepce. Tak jako se plánují stavby dopředu tak i finance na ně určené by se neměly rozhodovat rok od roku, ale měla by tam být i nějaká kontinuita.

zdenek

Jasně, lokálky za to určitě mohou.

Opatrný optimista

Není to chyba lokálek, ale dráha není levná a nemůžeme mít vždy všechno. Když už riskovat snižování rychlosti či případně zastavení provozu pro havarijní stav trati, tak je lepší jej riskovat na trati nižšího významu. Chomutov není malé město a i ten průmysl a energetika v dané oblasti budou minimálně dalších 10 let.

J.K.

A nejde tu soutěž dotáhonut, jenom posunout zahájení?

Zase až peníze budou ( =dojde řada na tuhle stavbu), tak se může protahovat soutěž kvůli odvolání a tak…

Lektor

To vám žádný zhotovitel nepodepíše, když neví kdy bude stavět a za kolik bude nakupovat materiál a lidi, zvláště při dnešní inflaci.

HonzaEM

Ta soutěž už dotažená byla, zhotovitel už byl vybrán, respektive splnil podmínky aby se stal vítězným uchazečem. Ale pak akci zrušili.

G.H.Bondy

Tak za současné vlády bude takových článku asi víc a víc. Ještě že jsme ujišťováni, že provizorium, za které může prozíravé hlasování poslanců pětibloku neohrozí investice….

Facepalm

Prosimtě, běž si raděi chroupnout další koblihu.

G.H. Bondy

Pište to hlavně všem, kdo se budou divit, proč je s „erudovaným odporníkem“ na ministerstvu financí Česká republika po mnoha letech, jako jedna z mála (ne-li jediná) v regionu v recesi (pokles hospodařsví ve dvou a více kvartálech po sobě). Každý, kdo bude hledat příčiny, bude chroupat koblihu 😉

rozinka

A vám přijde normální nasekat sekeru půl bilionu ne dva ale hned tři roky po sobě?…a to se vyplatí Horste (koblihám asi ano)

G.H. Bondy

Tak nežijeme ve vakuu. Jak dopadlo hospodaření ostatních zemí? Taky rekordním dluhem??? Jaké překvapení? To už PR pětibloku nezmiňuje? Určitě to ale nebylo covidem, že? Zajímavé Tak se tedy pojďme podívat jaký podíl měl vytvořený dluh na hospodářském výsledku a porovnat to s ostatními zeměmi, ať se tedy dobereme od dojmů k pojmům. Žádná hitparáda, ale průměr Evropy… Ve vztahu k výši kumulativního zadlužení na HDP (6. z 27 v Evropě) to je výborný výsledek. Inlaci už řeší ČNB a to naprosto bezprecedentně a drasticky. S géniem v čele MF vypadá tato kombinace přijatých rozhodnití na pořádná průser – vysoká… Číst vice »

Jarda 2

Zkus se zamyslet – vim že tě to bolí – a ujasni si jak to dělají osttní země v EU … Uplně stejně, Pak se podívej do statistik a uvidíš, že zadlužení ČR je POLOVIČNÍ oproto zadlužení Rakouska 80 % nebo ještě horšího Německahodně přes 90 %, Francie je zadlužená až po uši na 120 %
Takže vidíš jak to je – tak už si nech gty hloupoučký řeči kobližkách – ikdyž je mi jasný že jako obyčejnej kdykoliv a kymkoliv nahraditelnej dělnik se na víc nezmůžeš…

Jan Sůra

Zato automatické tykání, oslovování příjmením v jiných diskuzích automaticky ukazuje chytrého člověka, že?

Jarda 2

Jaká na to má být správná odpověd, Jeníku Sůro? Mě prostě už z principu vytáčí ty ty tupoučký dělnický kydy od piva v hospodě nebo to co slyšel v televizi – ideálně na „objektivní“ CT1/ČT24….To aby on nebo kdokoliv jemu podobný zvednul svuj dělnickej zadek a podíval se kolem sebe jak strašně se to tu za posledních pár let nakoplo dopředu, velmi výrazně vzostly platy a mzdy (1Q 22 konečně už pře 40 000 Kč) – a to všude – v soukromém sektoru, státním sektoru i důchody – anebo se podívejte alespoň na veřejně dostupná srovnávací čísla – to ne…… Číst vice »

Jan Sůra

Tupoučký kydy zde předvádíte pouze vy. Tykačka cizím lidem, překrucování faktů, urážky. Ale rad x měsícům zabanovaným jedincům dam prostor ukázat, proč jsou blokováni.

Axel

Vážený pane, prachy došly už loni. Viz v létě, kdy Babiš/Fatýnek/Okamura/… ukázali vztyčený prst (ten prst mezi ukazováčkem a prsteníčkem) pro dopravní dotace…

Bylo potřeba cca 4 miliardy. Nicméně Babiš/Faltýnek/Okamura za 7 let hojnost vytvořili takový přebytek na zlé časy, že ze 4 miliard zbylo míň než 20%… Pro dopravce poslali jen 750 milionků.
https://zdopravy.cz/vlada-slibila-krajum-750-milionu-korun-na-ztraty-z-verejne-dopravy-84651/

Takže teď, když nastává 7 let hojnosti se překlopilo do 7 hubených let, bude velký problém, že NEEXISTUJÍ rezervy.

K.S.

Česká ekonomika je přetopená, za polovinu problémů si může sama držením nevhodné struktury a za druhou si může národ tím že tam 8 let byly rozhazovačné vlády ušatce a ozubené pleše, které mimo jiné způsobili stagnaci země. Zničeho nic dožívají elektrárny, zničeho nic jsou problémy… Deset let se tu halucinuje jak jeden(!) reaktor zajistí levnou elektřinu tím že odebere 200-500G z veřejných rozpočtů a proto se blokuje jiný rozvoj… Nezlobte se, ale vláda, které by šlo o zajištění levné energie pro průmysl bude dělat všechna opatření pro to aby na těch halách, kde to jde, byly FVE, které se v… Číst vice »

Lektor

O tom že se tato stavba nepodepíše, se ví minimálně od podzimu.

Oce

Bude protože peníze jaksi opravdu nebudou? Co byste chtěl? Pokračování flámu na dluh?

G.H. Bondy

Dobrý den, zde je odkaz na celkem přehledný graf hospodaření ČR. To, že jste si nechali namluvit, že hospodaření ČR bylo deficitní i bez vlivu Cov-19 je zodpovědností každého z vás….https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/babisova-vlada-loni-zadluzila-cesko-o-rekordnich-367-miliard-40346920

Facepalm

Ten graf neříká ale vůbec nic. Ale pochybuju, že jste štont to pochopit.

Ono nejde jen on čísla, ale o strukturu, jimými slovy je rozdíl, zadlužíte-li se kvůli výstavbě infra nebo kvůli kupování hlasů důchodců. Jinak, doporučuju si k tématu něco vyhledat, ty obří sekery z posledních dvou let nemají minimálně z půlky s covidem co dělat, i když to špatná účetní z Brna i slovenskej trtko opakovali fakt do zblbnutí (a jak vidno, u méně bystré části populace to padlo na úrodnou půdu).

G.H. Bondy

Tak určitě…. 🙂 Pokud tady operujete se strukturou, tak my se tady bavíme o investicích, možná to u články o modernizaci ŽI asi není úplně patrné. Informace o zadlužování musí mít nějaká tvrdá data, jinak jsou jako ve vašem případě desinformacemi. Já jsem vám tvrdá data nabídnul v grafu, zdroj je ČSÚ- to jsou výsledky, nikov rétorika ani dojmy…. jaká tvrdá data máte pro svá tvrzení vy?

Facepalm

Je to marný, je to marný, je to marný.

Jakub

Od kdy výrazně zdražily materiály?

Jiří Kocurek

„Podle letáku ke stavbě se přitom mělo stavět už od loňského dubna“

Jakože současná vláda zasáhla zpětně 8 měsíců před jmenováním?

G.H. Bondy

Podle letáku ke stavbě…. v článku je docea přehledně uvedena historie. Po ročním průtahu s výběrem dodavatele se PRÁVĚ TEĎ rozhodlo stavbu nerealizovat z nedostatku zdrojů (rozpočet/kapitola MF/investice do ŽI/rozpočtové provizorium)

Axel

Souhlasím, je to Škandál. A můžou za všichni ti zlí, zlí co se nekamarádili s Faltýnkem…. Ten ctihodný pán, kdyby dostal šanci, ten už by na železnici zavedl pořádek !!!

Je to obrovský Škandál, že z EU už nám nechtějí navyšovat dotace, když zjistili, že jedna nejmenovaná firmičce si vzala 100 milionků z EU, aby v oné firmičce vynalezli toustový chleba, který se v pobočce této firmičky už vyráběl roky před vynálezem.

( ironie )

G.H. Bondy

Tak Škandál je rozpoutávat zákopovou válku na totální dobro a pekélné zlo a kritizovat u toho rozdělování společnosti….. Já se ale nikoho nezastávám, prezentuji fakta a dávám je do logických úvah. A kritizuji Stanjuru, protože ho znám a jeho osoba na tom postu mi nedává pozitivní perspektivu.

G.H. Bondy

Jinak v tom co popisujete, se jedná o inovaci na výrobní linku celozrného toastového chleba. Jako inovace splňující dotace byla uznána EK. Na to jsou razítka. Ale jestli spňovala nebo nesplňovala (podle rozhodnutí auditora asi ano) já stkutečně nevím. Víte v čem je největší průser? Že místo věcných argumentů dlají PR jednotlivých stran desinformační kampaň. A češi ty desinformace polykají i s navijákem bez jakékoliv kontroly skutečného stavu….

Axel

ad Vaše tvrzení „Jako inovace splňující dotace byla uznána EK“

Akorát Vám do Vaší legendy nepasuje to, že těch 100 milionků pro nejmenovanou firmičku která „znovu“ vynalezla toustový chlebal, nebylo zaplaceno z EU… Těch 100 milionků jsme zaplatili my daňoví poplatníci v ČR.

G.H. Bondy

Tak chápu, že emoce závisti udělá své, nicméně pokud existují pravidla, podle kterých se přiděkují dotace, je třeba je respektovat. A když někdo dotaci dostane, je trapné ji mu závidět. O dotace můžete požádat také. A k těm pravidlům. VŠECHNY dotace jsou zaplaceny z daní rezidentů ČR, až následně jsou v definované míře proplaceny EU. A pokud byla tato dotace uznána auditem EK, EU ji proplatí také, pokud se už tak nestalo.

Axel

Já nezávidím. Akorát upozorňuji Babiš/Faltýnek/Okamura dokázal na 100% naštvat volené politiky kteří po svém zvolení byli vybráni na kontrolu hospodárnosti utrácení peněz od daňových poplatníků Vzhledem k tomu, že dotace z EU jsou fakticky přeposlané daně z bohatších zemí EU tj. z Německa, Holandska… Tj. nevím jestli se podaří uklidnit zahraniční daňové poplatníky, že v ČR se začne hospodárně používat dotace. Např. předsedkyně rozpočtového výboru europarlamentu byla v ČR, neboť těch podezřelých kauz byl až přespříliš. Ovšem ukázalo se, že česká vláda na otázky o hospodárnosti dotací není schopna odpovědět… Odpověď, že je „pomatené“ se ptát na hospodárnost dotací je… Číst vice »

Miroslav Zikmund

A vy myslíte, že vláda Petra II. Fialy bude šetřit na provozních výdajích státu ?
Bude šetřit na obyčejných lidech, na sobě a svých soudruzích – už to soudruh Stanjura ukázal – demagogický marxismus leninismus má hluboce zakořeněný v mozku …..

Jiří Kocurek

Jen dodám, že konkurence si tuhle inovaci pořídila za svoje.

Axel

Ono spíš Němce dráždí, že Babiš si z nich dělá srandu. Kdo zažil řadového Němce, jak se v bohatých 90 letech dokázal pohádat o pár fenik, tak pochopí jak německé daňové poplatníky „rozzuřilo doběla“ že je „POMATENÉ“ se ptát na eurodotace. Jestli za Babišovy vlády se eurodotace neutrácí za nesmysly. Taky nechápali proč fabrika Agrofertu na močovinu si za velké milionky platí reklamu na Čapím Hnízdě… Tipuji, že s novou vládou nám němečtí daňoví poplatníci snad dají ještě jednu šanci. Doufám. Ale to co udělal Babiš, moji bavorští známí fakt berou jako obrovskou urážku = jakože Babiš bere dotace a… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Opakujete se svými bláboly.

Miroslav Zikmund

Blábolíte nesmysly … firma, nikoli firmička – vy dětino – si nic nevzala … požádala, vyplnila příslušné formuláře a komise, která žádosti posuzovala, žádost schválila …
A pokud chápete smysl psaného textu, tak se nejednalo o vynález toustového chleba, ale něco jiného …
Chyba není na straně firmy – ta to zkusila, tak jako zkoušíte štěstí v ruletě lichá/sudá, červená / černá … a ono to vyšlo ….

Rudolf Tuček

Jádro pudla je v tom že příjemce dotace je zároveň nadřízený těch úředníků kteří o těch dotacich rozhodují.

Marek

A kdo ze současné vlády to zastavil? Co je to za nesmysl?

G.H. Bondy

To nevím. Není SŽ odpovědná MD? Nepracuje SŽ s rozpočtem podle kapitol MD? Zkusíme hádat?

Jiří Kocurek

Když ona ta SŽ je asi nesvéprávná, nebo se pletu? Rád bych se pletl!

Nemá pozemky, nemá stavební povolení, natož aby stavbu někomu zadala. Ale kopou kolem sebe a nadávají stavebním firmám do lenochů. Tak se nesmí divit, že to schytají.

Lektor

Moc víc jich nebude, protože kdo to trochu tak ví že SŽ, od začátku července vypsala jen dvě velké zakázky ( nad 0,5 mld) a to Kladno a Bubny což jsou politický sledované a tlačené stavby a i tak budou zahájeny až v druhé polovině roku. A z těch nepodepsaných zakázek z jara 2021 tam jen Brno-Zastavka kde se čeká na stavební povolení a její nepodepsani by znemyslnilo první etapu. Pak koridor u slovenských hranic, kde je nutnost stavět to naráz se Slováky a tak se čeká na ně. A pak Čelákovice-mstetice, kde je ještě dostatek času k plánovanému zahájení… Číst vice »

martinek.k

Achju 🙂 Přitom tohle je trať, silně využívaná nákladní dopravou, která to opravdu potřebuje. Škoda. Jen nechápu co na tomto sdělení trvalo Dobré správě půl roku. Obecně je ta mapa staveb Správy železnic tak trochu k ničemu, když u části věcí tam jsou roky neaktualizované letáky s neaktualizovanými termíny.

55p

byly volby přece

Oce

No silnou. Vozí se hlavně uhlí pro uhelné elektrárny, které ovšem do pár let budou muset zavřít.

Vivanti

To jsou komentáře 🙂 Je přece jasné, že pokud SŽ na tuhle, ale i další stavby, nedostane od MD (SFDI) peníze, tak ta stavba prostě nebude 😁

Je to snadné, bez peněz nepostaví nikdo nic… No a finanční rozpočet dostávají všechny organizace od MD (ŘVC, SŽ, ŘSD) vždy pouze na jeden rok – ač mají víceleté stavby a závazky. Dopředu neví, kolik v lednu na daný rok dostanou a jestli to vůbec bude stačit 😀 Pokud ŘSD nedostane od MD peníze na D6 (Hořesedly) či na Pražský okruh, také nebude nic.

RaAn

Co PPP?

Facepalm

A jako myslíte, že překlopení „klasického“ projektu do PPP se stihne v pondělí mezi obědem a první odpolední rauchpauzou?

V. K.

Jestli teď bude následovat boom PPP (ideálně ještě za účasti spřátelených podnikatelů nové garnitury), tak se pak budeme docela divit, že výrazná část rozpočtu na dopravu bude příštích 20 let odtékat na jejich splacení. PPP je totiž výhodné akorát v tom, že se neprojeví v aktuálním státním rozpočtu. PPP projekty jsou v konečném měřítku výrazně dražší než výstavba státem, už jen z hlediska financování.

Arnošt

Bakalář MBA bude mít letos menší prémie… pokud vůbec bude mít jako exponent ANO ještě židli.

Lemmy

Nebyl tam ještě před ANO, náhodou?
A jestli má prémie na vyčerpání rozpočtu a dostane menší rozpočet, asi nebude problém ho vyčerpat.

Arnošt

Do funkce generála ho instaloval Ťok v březnu 2018 (politická výměna za Surého, koně ČSSD, protože ve volbách v říjnu 2017 ji ANO převálcovalo).

zdenek

Jasně vy pravičáci hlavně vyhazujte. To je to nejdůležitější. Stranická knížka – to je to nejdůležitější. To jestli někdo slouží u policie například 28 let. A je profesionál..

Jindra CV

Tak to asi padne i nové nádraží v Chomutově.

Petr

To měla být samostatná zakázka, ale ještě snad nepadlo datum začátku…

Jindra CV

Stávající nádraží je katastrofa, úzká sypaná nástupiště. O výšce raději nehovořit. Budova je v horším stavu než je v Teplicích.

Facepalm

Zase na druhou stranu tak chmutovské nádraží ladí s geniem loci celého Chomutova, že? 🙂

Dan Žatecký

A je to tady. Megalomanské plány vzaly za své, protože SŽ prostě neumí v poslední době finančně racionálně uvažovat. Velké předražené projekty, a tam, kde je skutečně potřeba oprava, peníze nezbydou. Apropó, oprava 7 km trati za 1,5 mld je hodně přes čáru.

Lektor

Mohl jste se s nižší cenou přihlásit, myslím že by to všichni ocenili, kdyby se lidi kteří jsou schopní a vidí na trhu díry, konečně zvedli od klávesnice a začali něco dělat.

David

Problém je, že se do těchto zakázek prave kazdy přihlásit nemůže. Může se přihlásit jen ten kdo si nasmlouvá těch několik českých železničních monopolů. Zabezpečení se musí napojit na proprietární systémy AŽD, pražce musí být certifikované v ČR a to má jen ŽPSV, atd.

Winn

A jak to tedy konkrétně změnit? Pražce ať si každý instaluje, jaké chce? Traťové, staniční zabezpečení nedávat? Nebo zkoušet instalovat třeba zab.zař., které nebude umět komunikovat se zabezpečením na sousedních úsecích a nikdo ho tu nebude umět ani ovládat?

To jsou rady… 😆

Cestujici 2

A co otevrene licence povinne , proc má mí zabezpecovacj zarizeni jen azd ? Pražce jen jedna firma ? Proc stejny vyrobek nevyrabi vice firem ?

Facepalm

Protože u nás to holt na dráze vždycky fungovalo přesně takhle.

810

Povinně zpětně na stávající zab.zař.? A kdo by tu povinnost zpět měl dostat? A Vy víte o nějakých konkrétních „otevřených licencích“ ? Jaké to jsou a kteří výrobci zab.zař. s nimi pracují?

Lektor

Nikdo vám nebrání je vyrábět.

Facepalm

Boha jeho. Napadlo vás třeba, že železnice existuje i za našimi hranicemi a že tedy i tam existují firmy, které vyrábějí patřičně schválené pražce, zabzař a vůbec všechno?

810

Boha jeho, viděl jste Vy chytrolíne, někde za hranicemi, že by uprostřed traťového úseku navazovalo třeba německé LZB na české zab.zař.od AŽD a pak přešlo ve Španělské a pak zase na Německé?

Až bude ETCS, tak pak to bude už něco trochu jiného.

Facepalm

A kdo tu, krom vás teda, mluví o něčem takovém?

Lektor

Až bude etcs, tak bude stejně v každé zemi jiné zabezpečovací zařízení. Etcs není zabezpečovací zařízení.

Kamil

Aha… a co tedy je ETCS? Samozřejmě, že to je zabezpečovací zařízení. ETCS v ČR bude umět „komunikovat“ s ETCS v Německu. Bude mít jednotné „komunikační“ rozhraní. A to právě to, co teď – stávající- jednotlivé národní zabezpečovací zařízení nemají a proto spolu neumí „mluvit“. A proto je (bohužel) utopie a naivní si myslet, že do ČR projde někdo se zab.zař.ze Španělska.

Lektor

Etcs je vlakový zabezpečovač ne traťové nebo staniční zabezpečovací zařízení.

Karel

A jak tedy dle Vás čistě vlakové zab.zař. (bez traťové části) pozná kde se nachází, lektore? 😄😁😄😁

qěcy

Kecáte, nebo lžete. ETCS teď asi nikde není nasazeno jako komplet ZZ. Ale vývoj ZZ směřuje tímto směrem. Že na některých tratích bude vše řízeno ETCS. Je to jednodušší, než roubovat vlakové ETCS na různé typy ostatních ZZ podle státu.

Lektor

ŽPSV prodá pražce každýmu, tomu je úplně jedno komu je prodá. Stejně tak AŽD je jedno komu materiál prodá u nich je samozřejmě problém že musíte mít lidi, kteří to umí nainstalovat, ale můžete je z AŽD přetáhnout, stačí je zaplatit.

Facepalm

Tak jasně, že prodá pražce každýmu. Akorát holt je to v naší zemi jediná firma, která má tuhle výsadu. Další výrobci, včetně těch zahraničních, v tomhle systému nemůžou prodávat nikomu. Eště jsem schopen tohle pochopit s oběma očima přimhouřenýma u toho zabzař, ale u pražců a dalšího „spotřebního materiálu“ to fakt nedává žádný smysl.

Kamil

Ale vždyť už není pravda, že by se instalovali pouze pražce od ŽPSV.

Již se u nás dávají i pražce z Německa nebo z Polska.

Kubrt

V aktuálním přehledu schválených součástí železničního svršku v kolonce Pražce betonové figuruje pouze výrobce ŽPSV. Přítomnost pražců z Německa a Polska – jestli to nebude souviset s tím, že majitel ŽPSV – Leonhard Moll – vyrábí pražce – v Německu a Polsku.

kulica

Vaše úvaha je špatná. LM nemá s těmi dalšími pražci nic společného.

Lektor

Krom toho, když se podepisují smlouvy s vyšší nabídkovou cenou tak je problém a když se v tomto případě ta nabídka nepodepíše tak je zase problém tak jak by se to mělo dělat?

mgr.pavel

Takže na jedné straně se SprŽel chlubí, jak moc (draze) staví, a chce si za to přiklepávat extra odměny, a na straně druhé ruší potřebné projekty, protože na ně nemá peníze?

A napadlo naši SprŽel zkusit stavět levněji? Nebýt ve vleku monopolistů na zabzař, výhybky a jánevímcoještě? Třeba nechtít u každé zakázky kilometry modrých zábradlí a desítky kilometrů vysokých protihlukových zábran (někde nutné jsou, často lze nižší levnější)? Dokáže SprŽel zadávat zakázky i efektivně, anebo se řídí „z cizích daní nám krev neteče“?

Ludwig

kromě skutečnosti, že jste se vykřičel na internetu je Vaše sdělení opřeno o co? O pocit, že staví draze? Ano, ten pocit máme asi všichni, ale v praxi to nemáte vůbec o co opřít. Je to jen takové šplouchání vlažnou vodou…

Kubrt

Minimálně ta pasáž o tom, jak si SŽ sama určuje, že materiál bude odebírat jen od úzkého okruhu dodavatelů, je úplně jasná a konkrétní.

Lektor

Jj lepší je památkově chráněnou stavbu nechat spadnout.

Gargy

Jako že kupuje české kolejnice a pražce je špatně?

Kebab

Pokud jsou výrazně dražší než nečeské, pak ano.

Kubrt

V ČR je i jiný výrobce pražců, než ŽPSV, ale od něj se nenakupuje. Pokud bychom se hnípali (a já to nemám rád) v tom, kdo je majitelem těchto dvou výrobců v ČR, tak ten druhý, nedodávající, je český i majitelem, na rozdíl od dodávajícího.
Co se týká povolených výrobců kolejnic, je spektrum mnohem širší, celoevropské.
Podpora domácího průmyslu zní pěkně, ale má svá rizika právě ve vysoké ceně a vzniku „nestandardních vazeb“ mezi jednotlivými subjekty.

Qěcy

Kdo je ten druhý? Hledám asi blbě.

Kubrt
Qěcy

Děkuji.

kulica

A co o pražcích z KŠ Prefy víte dál?

qěcy

No že jich 504 ks leží mezi Nymburkem a Kostomlaty od října 2016. Že jeden stál asi 1100 Kč, ve stejném úseku byly použity i SB 6 užité a SB8P užité a B91T (cena přes 2000 Kč/Kus). Kš Prefa chce tyto pražce prodávat SŽ, zřejmě musí několik let testovat tyto nově vyvinuté pražce v provozu. V jednom z nejtežších provozů, leží v oblouku na výjezdu z Nymburka, kolejnice použité zrovna na nich jsou s HSH. V této koleji se od roku 2016 zkouší as více prvků. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/soubor/4499994/645390022_2017_p%C5%99%C3%ADloha_1_20.9.2017.pdf Takže já doufám, že KŠ certifikaci na PKK13 dostane. Jinak to s těmi… Číst vice »

kulica

HSH kolejnice jsou už běžně používané.
Co jsem zjistil, tak u Nymburka se zkouší jen těch 504 ks pražců.
Alespoň někdo, kdo si o věci něco zjistí a jen nespekuluje a neplive jen jedovaté sliny. Díky.

Qěcy

Kolejnice se teď sem hojně dovážejí polské.

Gargy

Nešlo to jen přes nas do Rakouska..

Kubrt

Ne. Už léta se do ČR polské (a rakouské) kolejnice dovážejí.

Qěcy

Těch polských bylo v Česku za posledních 10 let položeno nejméně 100 km. Linecké, co vím, se sem vozily jen HSH, příp. jiné speciály.

Marek

Koupit v ČR = je to pozitivní. Ale nic se nesmí

Marek

přehánět. Nákup od monopolů znamená téměř vždy = nakupovat draze.

Romanero

Tak někde se muselo projevit to jejich soutěžení z minulých let, kdy SŽ šla skoro všude přes odhad.
V každým případě nechápu jejich prioritizaci. Krom koridorů moc důležitějších tratí ve státě nemáme.

Kubrt

Prioritizace? V Teplicích se bude za miliardu opravovat výpravní budova. Sice se neví, co v ní bude, ale bude to pěkný.

Pája

Teplice opravu potřebují už dlouho. Otázka je výše ceny, ale to nedokážu kvalifikovaně posoudit.

Oce

A co v tom rekonstruovaném obřím paláci bude? To co teď, spíš méně. Rekonstrukce tohoto nádraží jsou taky peníze vyhozené oknem. Buldozer by to vyřešil a namísto toho stavba něčeho rozumného – stačila by budka asi jako v Č. Lípě.

Pája

To co navrhujete ani nedokážu zařadit. Je to neznalost, bezmyšlenkovitá úvaha, barbarství a nebo fakt nevím.

Ibragim z Bastru

Bych tam viděl péči dobrého hospodáře. ….

Kamui

Já mám strach, aby to podobně nedopadlo s plánovanou VRT – zjistí se že na to náš chudý stát prostě nemá.

Dan Žatecký

Náš chudý stát by na to i měl, jen by se nesměl podporovat náš sociální systém ala rozhazuj všemi hrstmi všem darmožroutům a flákačům, co nechodí do práce a jen čekají před socialkou s nataženou rukou, aby to večer propili v hospodě.
A ministryně Schillerová se o zadlužení a schudnutí státu postarala jako nikdo jiný!!!

Gargy

Lépe bych to nenapsal.oni udělali sekeru je 400 miliard ..a co

Facepalm

Víte, podle čeho se naprosto spolehlivě pozná naprostý blbec? Že do jakéhokoli tématu zamontuje „namakačenka“, kterejm stát dává peníze. Fskutečnosti žerou sociální dávky zcela marginální procento rozpočtu a jen velmi malé procento z tohoto marginálního procenta je zneužito. Zjistil byste to i vy, kdbyste místo debilního blábolení raději pár minut googlil. A podotýkám, že mezi soiciální dávky nepatří důchody ani mateřská. Takže, i kdybyste tu zavedl jakýsi „sociálfašismus“, nad kterým se týpkům vašeho ražení obvykkle dme poklopec, ušetřil byste pár set mio ročně. Ovšem pravděpodobně za tu cenu, že by vás kontrolní systém stál miliardy (stačí vzpomenout na Drábkovu S-kartu,… Číst vice »

Aleš

Výdaje na dávky pomoci v hmotné nouzi činily v listopadu 2021 cca 404,5 mil. Kč, za leden
až listopad 2021 se jednalo o 4 801,7 mil. Kč

Facepalm

Ano, vždyť to říkám. Vzhledem k výši rozpočtu je těch 5 miliard marginální procento, takže i kdyby se zneužívalo 10 % (a že to procento rálně takový fakt není), dostáváme se k půl miliardě. Kterou kdybysme ušetřili, tak bysme si, jak si tu představuje nejedno negramotný šotojelito, každej rok postavili 1000 kilometrů VRT.

Reálně se bavíme o tomhle: https://hlidacipes.org/zneuzivani-socialnich-davek-v-cesku-zanedbatelne-navzdory-tomu-co-opakuje-babis/

Lektor

Tyhle bláboly o nemakačenkách, jsou ve státě se skoro nejmenší nezaměstnaností na světě, jsou taky na ránu.

Facepalm

Jojo. Ovšem obávám se, třeba už z pohledu na to, kolik jiných idiotů mu ty jeho chorý plky lajkuje, že byste musel bejt Ilja Muromec a vyrvat dub i s kořeny, abyste stihl natlouci všem, kteří to tu potřebují jako sůl :)).

Pája

Tenhle problém nemá tak jednoduché řešení. Buď ublížíte nevinným, nebo se s nimi svezou ti práce se štítící. Kdyby to bylo jednoduché, už dávno by na tom někdo možná i vyhrál volby.

Facepalm

Tenhle problém nemá žádné řešení, protože neexistuje. A každý, kdo s ním operuje, na sebe akorát tak nevědomky prozrazuje, že je blbej jak pučtok a je ochoten věřit snad i na placatou zemi.

Pája

OK, země je placatá, ale Země kulatá a já blbý jako pučtok. Co to vlastně je?

Facepalm

Taková věc inteligentní přibližně jako vy.

zdenek

Jasně. A že měla ods sekeru 200 mld a ještě škrtala kde co.

Oce

Ano. Nemá a nebude mít. Podívejte se v jakém stavu je současná konvenční železnice. A je jedno jestli se budeme bavit o vozidlech nebo o infrastruktuře. VRT je mnohem dražší.

Cdp druhé

Není spíš důvodem že se nikdo nepřiblížil minimálně ceně dle projektanta, která je považována za maximální cenový strop.

Cdp druhé

Doporučuji si přečíst včerejší rozhovor s novým ministrem dopravy.

Jan Sůra

Pardon, jak včerejší rozhovor souvisí s tím, že SŽ nebyla schopna za více než půl roku uzavřít smlouvu?

Lektor

Ona schopná byla jen k tomu nebyla ochotná, to je rozdíl.

Jan Sůra

Vzhledem k tomu, že bylo pět nabídek, což je na zadávací řízení SŽ nevídaný počet, tak chápu:-)

810

Víte jestli SŽ na tuto stavbu dostal peníze? Případně kolik?

Jan Sůra

122 milionů na příští rok. Rozpočet se sestavuje během léta, nabízí se tedy samozřejmě otázka, proč vůbec soutěží, když peníze nejsou jisté.

Facepalm

No soutěží se proto, aby bylo propapírováno pro případ, že paníze nakonec budou. Takle to tu funguje všude – když jste kupříkladu obec a chcete dejme tomu odbahnit rybník nebo postavit školku, musíte mít projekt a stavební povolení, abyste vůbec mohli zažádat o dotaci. Což vlastně dává smysl, protože jinak by to probíhalo tak, že by se alokovaly prachy a musely by bejt někde „na účtě“ i několik let, než by se na schválený záměr sehnalo SP a další potřebný papíry. Přičemž mezitím by stoupla cena stavby (minimálně o inflaci) a alokované prachy by nestačily….

Kamil

Z čeho ta částka vychazí? Kde jste tuto částku našel?
Když jsem se fívám na stránky Hospodářské komory na návrh rozpočtu SFDI pro rok 2022, tak je u této stavby 0 Kč, termín zahájení již od r.2023 a 122 mil.kc tam je uvedeno, jako předpoklad dosavadních výdajů do 31.12.21. Možná projekt,…

Jan Sůra

Máte pravdu, moje chyba, přehlédl jsem sloupec.

Kamil

Tedy je to jasné. S nulou v rozpočtu se to podepsat nedalo… Také bych nepodepsal.

Podle toho materiálu z Hospodářské komory může podobný osud časového odsunu čekat více akcí. Podchod v Kolíně a Kyjice byly možna jen prvními vlaštovkami…

Jestli to není na dotaz na MD, co vlastně všechno jejich rozpočet pokryje, co bude a co nebude a kdy.

Jan Sůra

Spíše mě fascinuje ta koordinace MD a SŽ v soutěžení. Dotaz na seznam akcí s odsunem je již položen.

Axel

Tož to chce ještě doplnit o podklady, podle kterých byl sestaven povinný tzv. ROZPOČTOVÝ VÝHLED ve smyslu zákona 218/2000

Zajímavé čtení… Neboť Babišova/Faltýnkova/Okamurova vláda potvrdila už LONI (30.9.2021), že rezervy jsou projezené… = PRACHY DOŠLY

viz SFDl v roce 2022: 129 miliard, v 2023 seškrtáno na půlku: 66 miliard. A to samé v roce 2023…. viz str. 38 v https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Navrh_2022_Strednedoby-vyhled-statniho-rozpoctu-CR-na-leta-2023-a-2024-PDF.zip

Tomáš

Pokud mají budget u víceletých staveb vždy pouze na 1 rok a neví, kolik vlastně pro další rok dostanou, tak tam má MD/SFDI máslo na hlavě… To není možný 😀😀

Axel

Vaše dilemamá nástroj: viz rozpočtový výhled na víc let.

Např. výhled sepsaný loni obsahuje odhadované (rozpočtované) údaje na roky: 2022
2023
2024

Viz Státní fond dopravní infrastruktury, který je odhadován s přesností na miliardy

Tomáš

To by ten vícelety rozpočtový výhled musel být ovšem závazný a ŘSD/SŽ/ŘVC musely mít tyto peníze na vice let dopredu smluvně zajištěné.

Axel

Všecho je o lidech. O jejich poctivosti a pracovisti.

Cituji:
„Pokud má někdo pocit, že největší paseku, kterou Andrej Babiš v křesle premiéra nadělal, představuje výše státního dluhu nebo jeho kauzy, je na omylu.

Naprosto zásadní škody způsobil ve správě věcí veřejných.
(…)
Hlavním kritériem přitom nebyly odborné schopnosti, ale absolutní loajalita.

Ne ke státu a jeho občanům.

Ale k premiérovi a jeho vládě.

Postupný rozklad státní správy popisuje v analýze Neovlivní.cz skutečný insider – bývalý šéf CzechInvestu a úředník za několika vlád Ondřej Votruba“
https://neovlivni.cz/opravit-statni-spravu-po-babisovi-bude-trvat-roky/

Wynn

Je to podle mě jasné. Jak je tu uváděno, tak vzhledem k ročnímu rozpočtu, jehož výši zjistí až v lednu daného roku, musí soutěžit dopředu a předpokládají, že peníze pro tu stavbu do rozpočtu dostanou (když ji x let projektovali). Tzn. souhlasím s příspěvkem výše od Facepalm. Pokud by totiž soutěžili až poté, co ví, že peníze pro daný rok dostanou, tak by všechno začali soutěžit nejdříve v lednu a podepisovat smlouvy mohli možná v červenci. Než by se jim stavby pořádně (a všechny najednou) rozjely, byl by konec roku a to už se zase musí modlit ve vztahu k… Číst vice »

Anonymus

Nejsou penize? To to dlouho nevydrzelo, ze se bude invstovat rekordne a prakticky. 🙁 To zase bude o nicem vsechno. Kdyz se neurychli spoje mezi mesty, pak je to uplne o nicem.
Ani slibovane opravy nadrazi nektera jeste nerozjeli. Taky penize?

Facepalm

To, že se bude rekordně investovat, byly jen zcela nereálný předvolební sliby Agrofertu.

Xapadlo

To by mě zajímalo, jak někdo může vypsat zakázku, na kterou nemá v rozpočtu peníze?!

Anonymus

Souhlas. 👍

Miroslav Zikmund

SŽ je pouze správcem, nikoli vlastníkem, peníze má zajistit vlastník = stát zastoupený ministerstvy dopravy a financí …
Za c.k. monarchie byla železnice součástí „obrany“ monarchie a vojenský erár měl zájem na provozuschopnosti železnice … podobně ve „Vilémovském“ Německu … tudíž investice do železniční infrastruktury by měly být současně výdaji na obranu. K čemu budou děla, když je nebude možné na frontu dopravit …

původní Jakub P

To platilo tehdy. Nebyly letadla a rakety schopny zasahnout velmi presne zeleznicni uzly v hloubi nepratelskeho uzemi. S dnesni vojenskou technikou je zeleznice povazovana za prilis snadno zranitelnou na to, aby takovou strategickou roli pro armadu mohla hrat. A jsou i transportni moznosti, o kterych se jim tehdy ani nesnilo. Zeleznice, stejne jako treba jeste pred ni konske povozy, uz nikdy nebude hrat v doprave takovou roli, jako pred cca sto a vice lety. Muze i dnes hrat roli vyznamnou, klidne muze prepravovat vic lidi i nakladu, nez kdykoli driv, ale je k tomu nutny, aby se prizpusobila dnesnim potrebam.… Číst vice »

ABC

Ale no tak! Bochov – Protivec a Kozí dráha prostě pro armádu být musí, protože musí!

Kamil

To jo 🙂

Pája

Pokud se podíváte na problém hlouběji, zjistíte, že přeprava těžké techniky po kolejích ušetří armádě mnoho starostí s poruchami během přesunu a se zásobováním palivem. Samozřejmě je třeba průběžně cvičit přesuny po vlastní ose, ale jedno druhé nijak nevylučuje.

Axel

Fakt? A proto samohybné houfnice (a snad i raketomety) česká armáda pořizuje na tatrovkách?

Zatímco v Polsku, Německu či Maďarsku podobné zbraně provozují převážně na pásech….

Jenisej

Naložím li na vlak vojenskou techniku, mám 99% jistotu, že na frontu nedojede. Máme rok 2021….

Pája

2022

Jiří Kocurek

To je úplně jedno, BRRRRRRRRRT! řádil už v první válce v Zálivu (1991) a ani tehdy nebyl nový.
Ano, ta věc dovede zlikvidovat tank úplně stejně jako lokomotivu.

Jiří Kocurek

A nesmím zapomenout na hloubkaře z druhé světvé: https://www.fronta.cz/utoky-hloubkaru-v-cechach-koncem-valky

Ivo

Minimálně měla vláda možnost přesunout peníze z ministerstva obrany do MD. To vloni ušetřilo díky zrušeným tendrům desítky mld Kč.

Facepalm

No, to jsou poněkud naivní představy. Ty tendry budou z většiny tak jako tak nutný dotáhnout (a zaplatit), navíc sme se zavázali v rámci členství NATO k určitý výši výdajů na obranu….

watslaw

Ty výdaje na obranu by se měly dělat už z prostého pudu sebezáchovy, ne jen kvůli závazku NATO.

Miroslav

Hm a co na to tluchuba Havlicek? Po kolikate se uz oprava trate a nadrazi v Chomutove a blizkem okoli odkladaji. Neuveritelne.

55p

Přece se to nebude rušit těsně před volbami ani těsně po nich, to by bylo moc okaté.

Apollo17

To bylo zrušeno už loni. Mělo se stavět už loni na jaře.

František Adolf

Tak tohle se mělo platit z letošního přídělu a na výlukových poradách se mluví o penězích ze zamítnutého rozpočtu.

Miroslav Zikmund

Odpovědný ministr Kupka (ODS) to slovně vyřeší ….

Facepalm

Super, takže tady nastoupí novej panáček, kterej nemá vůbec nic společnýho s tím, co se tam dělo před ním, ba velice pravděpodobně to vidí zcela opačně, panáček, kterej je tam „dva dny“ a čeká ho řešení neuvěřitelnýho množství sraček, který tam zbyly po zcela neschopným Havlíčkovi, takže co udělá průměrný český vemeno? Ihned začne okopávat kotníky. Bohužel tady lidé vašeho typu tvoří většinu populace, a proto jsme tam, kde jsme.

Pája

Aniž bych se kohokoliv zastával, tak okopávání kotníků se minulé vládě nedělo? Znovu opakuji, nikoho se nezastávám.

Facepalm

Bavím se o tom, když někdo útočí na člověka, kterej je tam dva dny, a už samozřejmě ví, že bude dělat všechno blbě. Ať na Kupkovi klidně nezůstane nit suchá, bude-li svoji práci dělat špatně, ale to lze myslím posoudit až po určité době.

Jinak, jestli máte tím „okopáváním kotníků minulé vládě“ třeba upozorňování na to, že Bureš krade nebo že EET nefunguje, tak to není okopávání kotníků, ale zpravodajství.

Pája

Narážím spíš na fakt, jak měla tehdejší opozice – dnešní vláda – absolutní jasno v tom, co je i v dopravě blbě a jak to bude lepší, pokud vyhraje volby. Ona už tady pravice několikrát vládla. Kromě toho, že jako první zatnula sekeru do státního rozpočtu (tehdejší ministr financí V. K.) mají predstavitelé pravice obecně na všechny neduhy bohužel jediný recept – škrty všude tam, kde je osobně to nebolí.

Axel

Pane Pája, kde navrhujte vzít potřebné desítky miliard ročně? A nezapomeňte započítat inflaci.

Zapomeňte na toho koho volíte a koho ne

Prosím jak Vy byste postupoval, když „jedna kapsa prázdná a druhá zadlužená“, když bývalá vláda už loni zjistila, že došly prachy?

30.9.2021 (týden před volbami) Ministerstvo financí pod paní Schillerovou zveřejnilo rozpočtový výhled Státního fondu dopravní infrastruktury:
2022: 128,96 miliard
2023: 66,03 miliardy
2024: 66,03 miliardy

Připomínám rozpočet SFDI na rok 2021: 127,51 miliardy

Luboš Beneš

Bývalo dobrým zvykem 100 dní hájení….

Pája

Rád bych se mýlil, ale s elektrizací trati do Zlína to s touto vládou dopadne stejně. Na mně působí dojmem, že priorita je Pražský okruh a pak dloooooouho nic. Opravdu bych se velmi rád mýlil.

Facepalm

Ano ano. Ničím nepodložený dojem indiferentního laika, toť nejdůležitější kritérium pro posouzení čehokoli.

Pája

Laika? Aha, tak to nebylo určeno mně 😃

Luboš Beneš

No tak vzhledem k tomu, že po okruhu projede za hodinu tolik osob co do Zlína za týden, tak se ani nedivím…

Pája

Narážím na skutečnost, že přesně tenhle přístup se spolupodílel na vzniku krajů. Jeden z důvodů vzniku Zlínského kraje byl fakt, že na tomto území jako jediném v ČR neměl ani jediný kilometr dálnice. 4 okresy. Vždycky bylo něco důležitějšího a vždycky se našly důvody, proč to nejde. A ano, zněly přesně jako Váš názor. Neberu Vám ho. Na druhou stranu – bez dopravy se špatně podniká a podnikání dopravu prostě potřebuje. Pokud stát potřebuje peníze a potřebuje vybírat daně, tak bez zaměstnavatelů závislých na dopravě to prostě nejde.