Infrastruktura Železnice

Dvoumiliardové zrychlení Podkrušnohorské magistrály. SŽDC začíná s modernizací u Bíliny

RegioPanter u Bíliny. Foto: František Krejčí / Pixabay.com
RegioPanter u Bíliny. Foto: Františe Krejčí / Pixabay.com

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může začít s modernizací dvanáctikilometrového úseku podkrušnohorské tratě z Oldřichova u Duchcova do Bíliny. Dvoumiliardová investice má zvýšit rychlost vlaků z dnešních 80 až 100 kilometrů v hodině na 120 až 145 kilometrů v hodině.

SŽDC již uzavřela smlouvu s vítězným sdružením. Zakázku vyhrálo za 1,912 miliardy Kč bez DPH sdružení firem Strabag Rail, OHL ŽS a Monzas.

Součástí zakázky je kompletní přestavba stanice Oldřichov u Duchcova, kde dojde k vybudování nových vnějších nástupišť směrem na zhlaví stanice ve směru na Bílinu. Tím se cestujícím zkrátí přístupové trasy.V Oldřichově zároveň vznikne podchod pod tratí, který propojí dvě části města.

Jde o další velkou akci SŽDC v Podkrušhohoří. Už od jara běží modernizace trati z Oldřichova do Litvínova, součástí je i elektrizace posledních dvou kilometrů trati do Litvínova, která umožní přímé vlaky z Litvínova do Ústí nad Labem.

Úsekem Oldřichov u Duchcova – Bílina začíná kompletní obnova celé tratě mezi Ústím nad Labem a Chebem.  Probíhá již modernizace stanic Řetenice, připravuje se stavba modernizace stanice Bohosudov. V některých úsecích již projektová příprava probíhá, například Kyjice – Chomutov. .

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A.R.

Podkrušnohorská magistrála je pro mě jedna z nejhezčích tratí. Svým způsobem mě mrzí, že zmizí tolik typické zrezivělé trakční vedení, ale jsem rád, že se i ona dočká modernizace. 🙂

KPL

To je dobře, že se i na podkrušnohorské magistrále začíná pracovat na dílčích zlepšeních.

Démon

Dovolím si opravit autora. V Řetenicích a Bohosudově neprobíhá příprava, ale výstavba.

Lektor

Tak já bych to opravil na v Řetenicích probíhá výstavba a v Bohosudově běží stavební řízení, tak je to správně.

Ten_z_Bíliny

A jak to bude s tím oblouk u elektrárny? Bude rám ten propad nebo se to napřímí?

Gejza

Propad zůstane…

Ten_z_Bíliny

Pak za sebe musím říct, že to jsou vyhozené peníze. Krom Oldřichova, ten tu reko potřebuje jak sůl

Apollo17

Ta trať do Bíliny tu reko potřebuje také.Je tam ještě starý jednosměrný autoblok,který při výluce jedné koleje úplně nabourá dopravu.

Iva D.

Vyhazovat prachy na rekonstrukce tratí pro rychlost do 90 km u lokálek a do 140 km u dálkových je mrhání peněz. Akorát se to zakonzervuje na dalších 50 let a efekt pro cestující žádný. Buď postavím trať alespoň na 100 lok/160 dálk., nebo to nechám být. Rychlost 120 pro NS nikoho neohromí a cestování nezlepší.

Kuzma Kuzmič

Ano, nejlepší by bylo, postavit tam rovnou Hyperloop. To by spoustu lidí jistě ohromilo (a možná i ochromilo). 🙂

Démon

To není jen o rychlosti. Je to trať TEN-T a platí to EU a platit bude. Je to také o přípravě na 25 kV, DOZ, ETCS …

Jackub

To je to – pořád se něco připravuje, zkoumá, dělají se stovky studií… Ale hmatatelné výsledky jsou víc než žalostné… 🙁

Jarek

Nevím, jestli jste ten článek správně pochopil, ale není v něm ani jedna zmínka o studii, naopak se tam píše, že se jde stavět.
Příkladem situace, po které asi voláte, je výše zmíněný oblouk u elektrárny: tam žádná studie neproběhla a zůstane tam rovnou rychlostní propad. Na co se drbat se studiemi, když to jde i bez nich udělat mizerně.

F. K.

Samozřejmě se kalkulovala i ta přeložka – máte naivní představy desetiletého šotouše.

Odpadlík

A ona tam nevyšla ekonomika nebo se to bude dělat později? Nebo co?

Gejza

A jaká je přidaná hodnota Vmax 160, když by tou rychlostí jezdily rychlíky, co staví každých 15 km, reálně na max 5 km mezistaničních úseků?
Jinak právě úsek mezi Teplicemi a Bílinou je jedním z nejdelších (pokud by se nestavilo v Duchcově), tam by mi možná i ta 160 dávala smysl (i vzhledem k terénu). Žel bohu ji zařízli i tím obloukem u elektrárny.

Moza14

V Duchcově se už, pokud si to správně pamatuji, nestaví.

mocanita

Co takhle se trochu zklidnit paní Ivo, chce to méně stresu a více vnitřní pohody. Mnoho lidí poháněno neustálým stresem a výzvami moderní společnosti spěchá tak rychle, že to připomíná onen díl ze seriálu Smolíkova rodina, kde byla zrychlená planeta no a nakonec také všichni velmi rychle skončí v hrobě.

Iva D.

Máte pravdu, jenže rychlíkem s rychlostí 90 km budou jezdit jen zoufalci a ten 99% zbytek lidí si z vaší rady vezme auto a pojede po dálnici.

Apollo17

Jenže na 160 km/h by se podkrušnohorská trať musela nově postavit v nové stopě.To nikdo pro pár rychlíků nezaplatí.
Na té trati asi nikdy nebude dálková expresní doprava,ale osobní vlaky,nákladní vlaky a rychlíky s úsekovou frekvencí.

železničář v důchodu

Po jaké dálnici, prosím?

David

Ivo, není důležité, jak se změní rychlosti, ale jak se změní jízdní/cestovní doby.

Jackub

Což bez vyšší TR dost dobře nelze… 😉 🙁

Jiří Kocurek

Tak jistě, mezi 80 a 120 km/h zas tak velký rozdíl není. Jen asi + 50 %.

Mirwald

To není žádný vyhazování peněz, ale oprava ke které musí dojít tak jako tak.

Smyslem tý tratě není někoho ohromovat, ale normálně fungovat na úrovni 1. poloviny 21. století.

PetrB

Do toho bych doplnil rekonstrukci stanice Teplice chystanou v letech 2022 – 2024 za 391 milionů korun do níž se bude stěhovat finanční úřad , rekonstrukci nádraží v Mostě v roce 2022 za 297 milionu korun – největší investici bude nahrazení obvodových plášťů z tzv. boletických panelů a rekonstrukce stanice, zároveň s tím město Most upraví prednádražní prostor – chystá se autobusový terminál, současná nedávná (cca. 2 roky zpět) rekonstrukce tohoto přednadražního prostoru je totiž nevyhovující. Rekonstrukcí má též projít i stanice Bílina jejíž část využije i Policie ČR.

Karel

Teplicím držím obzvlášť palce, tento architektonický skvost si skutečně zaslouží pečlivou rekonstrukci a další využití. Kromě toho že je rekonstrukce mosteckého přednádraží zpackaná je velká škoda, že tam zároveň nepřeložila smyčka tramvají pro komfortní přestup. Předimenzovaná smyčka 400 m od nádraží není zrovna ideální.

PetrB

V generelu dopravy Mobilita Most – Litvínov je doporučeno přestěhovat současnou tram smyčku nad nádražím právě do prednádražního prostoru. Jenže mostecký magistrát se k tomu moc nemá, prý je to zbytečné a nákladné.
Na prednádražní prostor nadávají řidiči busů, protože se nemohou v zatáčkách vyhnout dva míjící autobusy, jeden musí pouštět druhého, cestující, protože v létě tam pálí slunce že všech stran (chybí stromy) a celkově to působí jako buzer pláč a ne jako přívětivé místo…

MHD

Těch boletických panelů mi bude líto.

Budu držet palce, ať to nedopadne jako Interhotel Bohemia v Ústí nad Labem:
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/interhotel-bohemia-usti-nad-labem-rozhovor-s-majitelem-fasada.A151026_2201204_usti-zpravy_alh

Kylchap

Potěšitelné zrychlení, ale též bych uvítal zrychlení průjezdu nádraží Ústí nad Labem západ.

Miloslav

Zrychlení v Ústí nad Labem západ nebude dřív než kompletní přestavba uzlu v souvislosti s VRT.

Fanoušek

A co spojka Kralupy (Lovosice) – Bílina? Někde jsem viděl letmo zmíněnou variantu? Ta by vyřešila problém :).

KPL

To je spíše píseň budoucnosti, počítá se s odbočným rychlostním úsekem z budoucí VRT Praha-Dresden někde u Kralup a tento rychlostní úsek má vést směrem k Mostu (přes Slánsko a Lounsko) a napojit se na Podkrušnohorku.

Fanoušek

škoda, že je to jenom píseň :). Teď by se to hodilo.

Anonym ze severu

Ono by nebylo od věci zrychlení už někde od oblasti Předlic/Trmic…

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO