Návrat výpravčích do některých stanic, prodloužení turnusů. Správa železnic mění řízení provozu

Železniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnicŽelezniční stanice Pardubice hl. n. před zahájením modernizace. Pramen: Správa železnic

První případ nakažené výpravčí koronavirem a následná karanténa kolegů přinutila Správu železnic přijmout opatření, která mají zabránit možnému kolapsu železničního

První případ nakažené výpravčí koronavirem a následná karanténa kolegů přinutila Správu železnic přijmout opatření, která mají zabránit možnému kolapsu železničního provozu. Novým opatřením se snaží od sebe oddělit zejména zaměstnance centrálních dispečerských pracovišť, z kterých se dálkově řídí provoz na velké části české železnice. Změny se týkají i výpravčích.

Důvod je jednoduchý: jediný nakažený může kvůli karanténě nebo i přenosu viru na další kolegy vyřadit z provozu desítky až stovky lidí, kteří se podílí na řízení provozu. Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda proto vydal nařízení, v kterém ukládá vypracování změny rozvrhu směn s cílem vytvořit dvě skupiny zaměstnanců, které budou zajišťovat provoz ve zhruba 9–14denních intervalech.

Zjednodušeně řečeno, zaměstnanci by měli být v práci více směn za sebou a pak mít i o to delší volno než dosud. Nařízení má redakce k dispozici, Správa železnic ho ještě projednává s odborovými organizacemi.

Správa železnic není ohledně zavedených opatření zatím příliš konkrétní. „Zavádíme na klíčových pracovištích řízení provozu režimová opatření, která jsme měli připravena pro krizové scénáře a epidemie nákazy. Zaváděná opatření mají vést k maximálnímu udržení provozu na vybraných klíčových pracovištích Správy železnic a k maximální ochraně zdraví a snížení rizika nákazy u provozních zaměstnanců,“ uvedl mluvčí Správy železnic Marek Iliaš.

Už během víkendu došlo k některým změnám v organizaci řízení. Například na Moravě v některých uzlových stanicích došlo k přesunu řízení z Přerova přímo do těchto stanic, aby se snížil počet lidí právě na centrálním pracovišti v Přerově. Jde například o stanice Olomouc, Zábřeh na Moravě nebo Břeclav.

V některých stanicích už došlo k nařízení, že si výpravčí a další zaměstnanci nepředávají směny osobně, ale po telefonu.

Tagy Centrální dispečeské pracoviště řízení provozu Správa železnic Top
111 komentářů