Náhlou změnu předpisu Správy železnic musel řešit ministr dopravy
Šéf Správy železnic Jiří Svoboda (vlevo) a ministr dopravy Martin Kupka. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Správa železnic odmítá odpovědět, zda bude za pochybení někdo potrestán.
Píšou, že změnu museli posunout kvůli proškolení, které by se nestihlo. Jsem dirigující na trati D3, zajímalo by mě, kdo jste byl pro školen z nového předpisu D3, u nás nikdo nikoho neškolil a přepis platí!!!!!
Mimo pana ministra se ostatní na fotce tváří, jakoby byli při něčem přistiženi.🤫
Bratrstvo kočičí pracky.
Kdo půjde dřív z kola ven? Svoboda, nebo Kupka?
#mynic se zase vyznamenala… Kdy už konečně MD šlápne na krk SŽ a potažmo i DÚ, který místo toho aby byl garantem bezpečnosti a systémovosti, naopak SŽ pochválí za „rychlou reakci“ ? Kdy už skončí neomezená vláda státu ve státě – tedy SŽ, z.o. (zločinecká organizace) ???
Poslední dobou to jde s Dobrou Správou hodně rychle k dnu, ale #mynic!
Na co vůbec jebali do d3? Aby ji udělali složitější.uz by měli udělat čistku na SZ to není normální co dělají.viz výluky…a taky jsou experti na redukci kolejiště a snižování kapacity trati.
Možná nejnovější řez- zmizel šturc 4. kusá v Roudnici. Odstavovala se tam pravidelně souprava od osobáku přes víkend.
Ta odpověď, to je neuvěřitelná arogance! Bohužel, už delší dobu pozoruji, jak moc nám státní správa přerostla přes hlavu. Doslova všude, ne jenom v případě SŽ. Volení, jmenovaní, úplně jedno. Pro svoje mlaskání u koryt už ani nepotřebují lidi …
To je obecná vlastnost většiny světa nějak spjatého se železnicí v Česku: totální sektářství, zahleděnost do vlastního světa a vlastních problémů (nenachazejí-li se ovšem tyto dále než příslovečná špička nosu) – zatímco „vnější svět“, tzn. zákazníci a konzumenti drážních služeb jsou v lepším případě vnímání jako zdroj problémů, v horším jako ohrožení „modré armády“, která se proti nim musí semknout v pevné obraně.
Zapomínáte na chorobnou touhu po pomstě komukoliv za cokoliv. Když vyhořela zabezpečovačka v Otrokovicích, chtěli někteří posílat vlaky přes nefungující přejezdy se závorama nahoře v touze, že tam někoho vlak zabije.
Proč by jako měli někoho trestat? Odměny už jsou rozdané, papíry podepsané a odevzdané, takže je všechno v cajku!
A že někde jezdí nějaké vlaky a nějací lidé to musí umět? Nerušte, my jsme úřad!
Už byla zasahovKa na DPP. RSD, sejmula jednu vládu kterou omilostnili, takže pozatýkat kompletní vedení SZ je jen otázkou naslechu současných odposlechu
… a pořád sedí ve svém křesle…
A tak pevně… 🤦
Na koho všechno něco ví? 🤔
O železnici toho moc neví, ale o rozdělování dotací asi mnohem víc.
Jo, ministr by měl odstoupit. Jendat nenajezdil ani kilometr na mašině, nikdy neutahoval vrtule a navíc!!! Správa chyby nedělá, svědky je nutné zlikvidovat.
Dříve byly předpisy psány krví, dnes šílenou propiskou.
Co ještě se musí stát by ten diletant Svoboda letěl?????
Od samého počátku je jasné, že Svoboda nebyl nikdy dobrou volbou.
Řekl bych že si musí koupit zájezd na Bali. 😀
Jiří Svoboda je bojovník, který ale sám všechno nemůže zvládnout. Příkazy zeshora a hlavně 2 nejbližší levely řůzení pod sebou. Zásadní je jediná otázka, na kterou je bohužel jasná odpověď: má být pozice B-1 a B-2 železničář, který umí nebo se naučí management nebo manažer, který se naučí železnici….Každý, ať si odpoví sám…já mám jasno!
Taky jsem si, když jsem na OJ nastupoval, myslel, že důležitější je, když manager rozumí danému oboru, než jaké má managerské schopnosti.
Po těch několika letech a organizačních změnách už si to nemyslím. Hlavně aby nekradl a nekryl levoty. :-/
Zdá se mi to v poslední době jedna jobovka za druhou. Pak tu je „běžné“ fungování SŽ, jako pozdní informování o nástupištích nebo zpožděních ve stanicích, bourání historických budov a nahrazování „antivandal“ šedivými přístřešky, odmítání transparentnosti před veřejností… Ta firma má odbor komunikace, který má určitě minimálně 10 (spíše ale odhaduji minimálně dvojnásobek) zaměstnanců, a neumí ani pořádně odpovídat na dotazy médií anebo komunikovat změny dopravcům. A to vedení tam pořád zůstává…
Třeba k těm nástupištím. Dle nějakého „chytrého“ nařízení musí být nástupiště uvedeno 15 minut před příjezdem vlaku. Tak v zásadě proč ne, jenže například vzhledem k aktuální provozní situaci přeci nelze natlačit 3 rychlíky jedoucí vlivem zpoždění 3 minuty po sobě k jednomu nástupišti. Takže nástupiště sice vyhozená jsou, ale cíleně špatně a pak se do blba hlásí změna nástupiště a lidé létají jak blbci. Je to však v pořádku, protože nástupiště bylo včas uvedeno.
Neřeknu v Praze na hlavním ale v našem prdelákově kde máme 4 nástupiště na které mají v půl hodině přijet 3 vlaky nejsou schopni vypsat nástupiště dřív jak 5 minut před příjezdem.
Na hlavaku běžn~ i 3-4 minuty před odjezdem😤🤬
Zaprvé si to nařízení přečtěte pořádně a zadruhé pipremyslejte, zda předčasným vypsáním nástupiště nevejde vlak do lidí. Upozorňuji, že číslování nástupišť máme nejméně trojí (nejnověji to znamená nástupní hrany, to abyste mne nechytili za slovíčko, že číslo nástupiště není číslo koleje).
Ale to, že nebylo provedeno přečíslování nástupišť na nový jednotný systém v celé šíři najednou považuji za diletantství.
Ve stanici s plnými nástupišti nevjede do lidí.
Ve stanici bez nástupišť souhlas, stejně se před zastavením nelozí do kolejí, takže není důvod hlásit „lezte tam“ (jenom třeba v takových Dovřichovicích, Třebáni,.. tomu neodpovídají pobyty a odjíždí se se zpožděním 😀 )
Když je to HLAVNÍ NÁDRAŽÍ, tak které jiné by pak mělo mít nakonfigurované kolejiště a traťové koleje (včetně přesmyků) tak, že vlak směr X. zásadně odjíždí z té samé koleje desítky let, samozřejmě pokud se nevyskytne nějaká anomálie v podobě výluk? Omluvte prosím německé (a dnes už i rakouské) myšlení, ale ty státy daleko nejsou…
Ano, toto je velmi významná provozní komplikace…zejména na Hlaváku…a detaily jsou opravdu neuvěřitelné!…bohužel je to “politický” problém
Odbor komunikace? Odkladiště neschopů a kámošů. Těch pár tažných koní tam to nestíhá…
A můžete si tipnout, kolik zaměstnanců na PR SŽ je…nejde to ani uhodnout…
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Řetězec událostí vybízí ke spekulacím. Před pár dny se změnila správní rada SŽ. Povede ji královéhradecký hejtman který SŽ rovněž nedávno kritizoval. SŽ s D3 předpisem udělala botu, která je stěží uvěřitelná i s ohledem na její „standard“. Jestli to je tonoucí co se stébla chytá nebo chlapy, odložte to, ono se to poddá, se asi brzo uvidí. #spekulace #ironie
#mynic
…S předpisem D3 to byla úplně zbytečná chyba…
Možná, ale okamžitě vyhodit ty, kteří za tom mohu + tučná pokuta v řádu desetitisíců. Žádné deset let trvající soudy.
Správa železnic jako obvykle. Je to marný, je to marný, je to marný. Jiří Svoboda a celé jeho vedení už dávno měli rezignovat.
Asi jako protektorátní vláda správců.
Jaktože na 6 otázek má odpověď jen 4 věty? Tady něco nehraje…. Ohh wait. Dobrá správa.
Předpisy píše přeci ten kdo akorát ví ,že vlaky jezdí po kolejích !!! Tím jeho znalosti končí…
„Oceňujeme rychlou reakci Správy železnic, která se s ohledem na podněty dopravců rozhodla oddálit účinnost změn vydaných 28. 6. až na 1. září 2022“
Takže oni je nakonec ještě pochválili?! To je fakt nářez.
Vymetení Augiášovy správy je úkol tak těžký, že mnohem větší smysl dává úřad rozpustit a vybudovat nový.
Tak mohlo by se napsat Rothschildovi no…
KFNB
Právě proto.
Už aby to bylo. Ty struktury tam jsou šílené. Jednu blbost řeší 20 lidí, z nichž 15 do toho nic není, ale potřebují do toho prostě kecat.
Ve stejném gardu teď vaří například D7. Zrychlení znamená nemožnost připomínek a debaty.Proto se chvátá.
Vyhazet vsechny a zacit novym vyberovym rizenim ,ktereho soucasti bude psychologicky posudek, vyhodnoceni managerskeho mysleni, a znalosti z oboru.
Az to bude zajimave ohodnocena pozice, ne jen financemi, tak mozna. Do te doby vsichni relevantni lidi budou pracovat ve vsech smerech lepsim soukromem sektoru. Plati pro veechny statni (ne mestske) pozice vcetne volenych politiku.
No a když se náhodou do výběrka někdo takový vhodný přihlásí, tak ho stejnak nevezmou, protože to místo je už připraveno pro kámoše pepu, co s námi chodil do školy, to že o problému nic neví nevadí, je to kámoš pepa (jméno si dosaďte dle potřeby)
Tohle je fakt mazec a divím se, že zde SŽ nesklopila uši a za ten paskvil se neomluvila.
#Mynic
Nemá náhodou novelizovaný předpis D3 vymýtit nebezpečný provoz na těchto tratích?
Ono totiž zrušení tratí v režimu D3 zajistí 100% bezpečnost.
(vše myšleno v mírné ironii)
Proč v ironii … máte pravdu …
Předpis D3 je PŘEDPISEM PRO SLOŽITĚJŠÍ ŘÍZENÍ DRÁŽNÍ DOPRAVY.
Nedává smysl vytvoření předpisu řešícího odchylky od základního předpisu D1 (v minulosti D2). Skutečnost, že na nějaké trati nejsou výpravčí a jejich povinnosti – velmi zjednodušeně řešeno přebírají zaměstnanci dopravců – je možná zjednodušení pro provozovatele dráhy, nikoli pro dopravce ….
Likvidaci předpisu D3 řeší přechod na dálkové řízení. Takhle ze ZCIVILIZOVALA trať do Bílého potoka pod Smrkem, v současnosti se CIVILIZUJE trasa ze Zadní Třebaně do Lochovic.
Tak ony k tomu zcivilizování D3 stačí i jednodušší systémy než úplná dálkovina, viz REMOTE 98 v úseku Senice na H. – Kostelec na H., K. Vary – M. Lázně, Suchdol – Budišov i jinde. Po tom průseru v Perninku se mluvilo o jeho instalaci i tam, ale teď honem nemůžu najít, jak to dopadlo.
Tady je to:
https://aksignal.cz/zpravy/aktivace-zabezpeceni-provozu-v-perninku
https://aksignal.cz/file/5093a4bec27230c903b7e1d26b7d486b/1153/Svet_prumyslu_1-2021.pdf
Jmenuje se to DOZ D3, je to postaveno na systému REMOTE 98 a bylo to nainstalováno už koncem roku 2020 v celém úseku Nejdek – Potůčky.
REMOTE 98 sice možná není tak geniální jako jiné systémy, ale svůj účel plní. Princip je jednoduchý, jedná se o udělování traťového souhlasu dirigujícím dispečerem, a co je důležité – umí to zastavit vlak. Navíc je to levnější než jiné systémy a výrobce to umí rychle dodat. Tipnu si, že to u SŽ není poslední instalace tohoto zařízení na tratích D3.
Na odpovědi na takové dotazy se běžně uplatňuje lhůta do 30 dnů.
Za více jak 25 let v, co mám odbornou zkoušku na funkci dirigujícího dispečera považuji novelizovaný předpis SŽ D3 za největší paskvil , který kdy vyšel . A změnu číslo 1 , tu je netřeba ani komentovat .
Dodnes nikdo nevysvětlil proč byla vydána nová D3 a proč byly naprosto nesmyslně pozměněny závazná slovní znění při komunikaci s dir. dispečerem.
Opakuji, naprosto nesmyslně papouškujeme jako hlupáci některá slova znovu dokola.
Je vidět že tento paskvil vytvořil někdo, kdo nikdy v provozu nepracoval.
Vykázání činnosti, nic víc. Žádná MÚ na D3 nebyla způsobena kvůli starým slovním zněním.
K čemu je vůbec předpis D3 potřeba ? Bezpečnější je osadit dopravny zaměstnancem zajišťujícím předávání „žezla“ mezi protijedoucími vlaky = jízda na povolenku …
Co uděláte se dvěma vlaky za sebou v jednom smeru
To zas bude mrtvých!
#mynic #dobrasprava #svobodaven #manekyn #bandaidiotu
Mrtvých snad ani ne, ale zase budou KD zaměstnance odposlouchávat, hledat hnidy v závazném slovním hlášení a psát obsáhlé elaboráty jejich nadřízeným, kteří je pak budou muset seknout o peníze.
Jen bych upozornil na to, že někteří zaměstnanci dopravců si myslí, že byla odložena platnost nového předpisu D3. Dokonce to potvrzovali i dirigující dispečeři a na některých tratích se jezdilo se starými hlášeními. Odložena byla jen 1.změna tohoto nového předpisu. A je velmi zarážející, že onen nový předpis D3 je o mnoho složitější a nikdo neřeší změnu tuto, ale jen 1.změnu, kde opravdu šlo jen o kosmetické zněny nového předpisu.
Jaké kosmetické změny? Když vám rovnou řeknou že máte používat doslovná zneni a že to budou ve vysilackach poslouchat KD a že budou padat pokuty a pak vám ty znění pozmění? To je šikana.
1.změna nového předpisu D3? Nebo myslíte novou D3?
Protože na tu změnu bylo málo času reagovat tak.
Prosím vás, přečte si to po mně ještě jednou.
Jako cestující mám čím dál tím větší pocit, že ze strany Správy železnic je má bezpečnost na železnici čím dál tím nižší a nižší.
Pracuji v SŽ a ačkoliv jsem z jiného oddělení, které s tímto nemá nic společného, neuvěřitelně se za svého zaměstnavatele stydím a doufám, že z toho bude vyvozena osobní zodpovědnost (minimálně vyhazov Jasenčáka, ideálně Svobody). Ale mám takové tušení, že se to jen zamete pod koberec, ostatně jako vždy 🙂
No nebo když přijdou na to že je kritizujeme tak vyhodí vás.
Ano, tento strach z vrchnosti tu máme již od Rakouska😀nejvíc mě baví ta bezzubost odborů. Kdyby se pořádně na pár dní zastavil provoz, hned by se ledy hnuly.
Odbory nejsou bezzubé. Lépe řečeno některé jsou bezzubé zcela dobrovolně. Na dráze tedy 90 % členů všech odborových organizací.
Však oni přijdou na to, v čem je síla organizace, až jim doopravdy poteče do bot. Odboráři i neodboráři. V r. 1968 to věděli, v r. 1989 taky a v únoru 1997 jakbysmet.
U OSŽ byl jediným burcujícím představitelem Dušek, ostatní nedělají nic. Kromě toho je po změně zákona mnohem těžší stávkovat, limity stávkujících byly zpřísněny.
Takže stávce na dráze v Česku nevěřím.
„…ostatní nedělají nic.“
Tak snad si je tam odboráři zvolili… Jestli ti funkcionáři nedělají nic, ať si členstvo zvolí někoho jiného. Jestli si někoho jiného nezvolí, asi to řadovým členům zas tak moc nevadí. Jenže jestli jim to vadí, brečet nebo nadávat na internetu asi není nejlepší způsob řešení.
Kromě toho by sami odboráři měli lépe studovat svoje vlastní dějiny: Co je dráha dráhou, předposledním stupněm protestů před vyhlášením stávky byla práce přesně podle předpisů, která dokázala provoz ochromit v některých ohledech i dokonaleji než stávka.
Pánové, snad nebude vadit když Vám přidám pohled na odbory zvenku. Myslím že problém s odbory, nebo tak to alespoň může působit na lidi venku, je že prvně byly zdiskreditovány (a vykastrovány) komunistickým režimem. Následně úplně nezapadaly do toho jak se budoval kapitalismus (mnohé názory primitivní formy kapitalismu stále přežívají. Navíc se kopíroval, pokud vím, anglosaský model a ne Francouzský), a nakonec se z nich stal B tým ČSSD. Dále nějak nebyly s to adekvátně zareagovat na změny v ekonomice (menší podniky, více cizinců v dělnických profesích). Tím se z nich stalo cosi co je poměrně nesexy. Další problém může… Číst vice »
Přesně tak, archetypálním představitelem odborů byl nařvaný Zavadil a jiní podobní „zasloužilí“ bafuňáři ve vleku mafiánů, kteří zrovna měli blízko k ČSSD. Existence odborů je prospěšná, ale tímto způsobem prosím ne.
Jestli od Rakouska nevím, spíš bych to viděl až na bolševika.
„Rakousko“ je široký pojem. Jinak tomu bylo po 30leté válce, jinak za Marie Terezie a jinak po volbách v r. 1907, které vyhráli sociální demokraté. Strach z vrchnosti se dařilo odbourávat pomalu, ale jistě a napomohl tomu např. občanský zákoník z r. 1812 a pak i reorganizace územní správy po r. 1848. S trochou nadsázky se dá říct, že začátkem 20. století bylo Rakousko-Uhersko právním státem na srovnatelné úrovni jako většina států EU dnes. Byrokratické móresy byly sice otřesné, ale soudy soudily padni komu padni a v některých ohledech bylo pro plebs před 100 lety snazší domoci se práva než… Číst vice »
Tak nebudeme se snad babrat v tereziánské době 😉 Za něco směrodatného bych bral až vládu Františka Josefa I, takže v podstatě 2. polovinu 19. století až do konce. (A i tak tam bylo mnoho změn a vývoje) A byť nejsem tedy nějaký právní historik, tak bych řekl že Rakousko-Uhersko bylo na svou dobu poměrně dobře po stránce právního státu rozvinuté a možná to ke konci spíš trochu brzdil císařpán, který, chtě nechtě, byl vychován poměrně konzervativně a dopa za jeho vlády poměrně značně pokročila.
Tak rakousko bylo poměrně právním státem už od všeobecného občanského zákoníku (cca 1820), cca od roku 1870 už zcela v pořádku podle možností doby.
Nejvetsi deficit byl ve způsobu jmenování vlády, která byla odpovědná primárně panovnikovi, ne sněmovně. Což byl v důsledku spolu s německým a maďarskym nacionalismem hlavní důvod jeho konce.
„…od všeobecného občanského zákoníku (cca 1820)…“
1812. Ale moderní rysy státu převládly definitivně až po zrušení vrchnostenské veřejné správy, zřízení nových krajů a zavedení okresů, tj. po revoluci roku 1848. Přechodné období trvalo do r. 1867, tj. do přijetí nové ústavy, která zároveň znamenala definitivní oddělení veřejné a soudní správy. A postupně se rozšiřovalo i volební právo na další skupiny obyvatelstva, což vyvrcholilo zavedením všeobecného volebního práva v r. 1907 (s výjimkou žen, ty ho dostaly až v Masarykově republice v r. 1919).
(Omlouvám se za OT.)
Ano, bohužel v „Masarykově republice“. Ona totiž byla hlavně jeho, což časem pochopil i on, když prohlásil „republiku máme, teď ještě nějaké ty demokraty“. No a hlavně, republika potřebuje občany, ne jen pouhé obyvatele – my jsme republikou vlastně jen názvem. Tolik omílané „odrakousteni“ se tak konalo vlastně více v Rakousku. Tady se nechala koruna jako měna, na Hrad se strčil prezident, ke kterému (k jeho úřadu) se vzhlíží často jak k božstvu, a to bez ohledu, který vůl tam aktuálně sedí. Kdyby TGM v USA nelhal o jakémsi odvěkém československém národě, resp. by v Americe byli znalí aspoň jako… Číst vice »
Díky. Jak jsem říkal, nejsem právní historik.
Možná by jiné formování vlády mohlo mírně utlumit nacionalismus, ale nemyslím si že by bylo s to zabránit nakonec rozpadu Rakouska-Uherska, minimálně na dva celky. Schopnost přežití státu bez Uher by byla asi s otazníkem. Tvar území by se stal velmi nepříznivým.
Toho se nebojte, že by se nechali vyhodit. Najdou max nějakého nepotřebného chudáka na pozici pomalu dělníka a na něj vše svedou a vyhodí
V každé soukromé firmě by Jasenčák i Štrinclová skončili, nejen za D3 i za D1 (alibistické paskvily)
A vy byste si „hodil“ o funkci Jasenčáka / Svobody … ?
Hodil si – jako hodil si mašli?
Detto.