lot
Infrastruktura Železnice

Hlavní je rutina, vzkázala Správa železnic dopravcům i krajům kvůli málo zabezpečeným tratím

Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
Železniční stanice Mšeno. Foto: Michal Chrást
Správa železnic vyzvala kraje, aby neobjednávaly například víkendové či sezónní vlaky. Rutina je podle jejího názoru cestou k větší bezpečnosti.

Náměstek pro řízení provozu Správy železnic Miroslav Jasenčák rozeslal minulý týden krajům a dopravcům dopis, který budí v celém oboru značné emoce. Před spuštěním nových pravidel provozu podle předpisu D3 je vyzval, aby odbourali výjimky z rutinní činnosti a v podstatě neobjednávali například víkendové či letní vlaky.

Jednou z cest, jak chyby lidského faktoru omezit, je odbourat výjimky z rutinní činnosti. Tím jsou myšleny výjimky v jízdním řádu: vlaky víkendové, letní, prázdninové apod., narušující svoji jízdou běžnou zažitou rutinu,“ tvrdí Jasenčák. Dopravce i objednatele proto vyzval k vytvoření neměnných celotýdenních dopravních modelů bez víkendových či svátečních nebo letních výjimek. Kompletní dopis je k dispozici zde.

Pro Správu železnic může být argumentem nedávná nehoda u Perninku, kdy se vlaky křižují o víkendech ve stanici Nové Hamry a ve všední den v Perninku. Ve všední den strojvedoucí zapomněl, že není víkend a došlo k jedné z nejhorších nehod na železnici v letošním roce, která vyvolala i nové změny předpisu D3.

Zatímco Správa železnic trvá na tom, že rutinní provoz na tratích povede ke zvýšení bezpečnosti, řada dopravních psychologů před ním varuje. „Každá rutina je pro řízení nebezpečná, člověk jede automaticky a snižuje svoji pozornost,“ říká akreditovaný dopravní psycholog Michal Walter. „Zásadně strojvedoucí učím, aby nejezdili na paměť, ale vždy podle toho, co mají v jízdním řádu a pokynech. Jezdit na rutinu považuji za mimořádný hazard,“ řekl jeden z instruktorů strojvedoucích, který si přál zůstat v anonymitě.

Podle Daniely Dudové z Dopravního vzdělávacího institutu se dozajista najdou strojvedoucí, kteří změnu v režimu budou prožívat jako výzvu či oživení rutinní práce. Podle ní půjde spíše ale o výjimky.

„Z pohledu dopravního psychologa se však domnívám, že nevhodná organizace práce ve smyslu nerespektování režimu práce a odpočinku, ale i nutnost neustálé adaptace na změny a výjimky v jízdním řádu, měnící se předpisy a další představují zbytečnou psychickou zátěž, kterou zcela jistě nedocílíme vyšší bdělosti či duchapřítomnosti strojvedoucích. Ba naopak, události z posledních dnů nám bohužel ukazují, že právě tyto faktory mohou být reálnou příčinou chybného jednání,“ dodala Dudová.

Správa železnic si za tvrzením o rutině stojí. „Určitá rutina a pravidelnost bezpečnost stabilizuje. Nepravidelnost jízdního řádu vede k možnému opomenutí,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

V závěrečných zprávách o mimořádných událostech zpracovaných Drážní inspekcí se rutinní provoz příliš neřeší. Výjimkou je loňská srážka motorového vozu s manipulačním vlakem u Ronova. Vlaky se do dne srážky křižovaly v jiné dopravně než osudný den. „Do jaké míry mohlo mít téměř ve 100 % případů používané překládání místa křižování (odchylně od platného grafikonu) negativní vliv na pozornost a rozhodování strojvedoucích, nebylo prokázáno, dle zjištění Drážní inspekce mohla mít na vznik mimořádné události spíše vliv skutečnost, že manipulační vlak jezdil na trati nepravidelně,“ uvádí závěrečná zpráva.

Správa železnic změnou předpisu D3 řeší i provoz nákladních vlaků na těchto tratích. Ty už nebudou smět jezdit takzvaně s náskokem, tedy dříve, než mají přidělený jízdní řád. V praxi to bude znamenat, že i když například naloží dříve, nebudou smět jet v jiný čas, než stanovuje jízdní řád.

Dopis kritizovali někteří zástupci krajů. „Argument máme tady koleje, ale hlavně na ně neobjednávejte vlaky, protože to neumíme zabezpečit, je špatný. Myslím, že je to pouze žert,“ uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Komínek (KSČM) v České televizi.

Od 15. srpna budou muset strojvedoucí na tratích řízených předpisem D3 zastavovat ve všech dopravnách a čekat na souhlas řídícího dispečera. „Správa železnic na tratích D3 pod rouškou bezpečnosti zkomplikuje a zpomalí dopravu na železnici v drtivé míře rutinní zbytečnou komunikací mezi strojvedoucími a dispečery, aby jí nebylo potřeba. Nade vše je co nejjednodušší výkon služby zaměstnanců Správy železnic a zaměstnanců dopravců, kteří neměnnými a zjednodušenými celotýdenními modely dopravy přijdou o práci, protože osobní vlaky nebude důvod objednávat a nahradí je mnohonásobně nebezpečnější silnice,“ říká Jindřich Berounský ze Svazu odborářů služeb a dopravy.

Na redakci Zdopravy.cz se obrátilo pod zárukou anonymity několik dispečerů, kteří se netají kritikou změn. „Dirigující dispečer nebude mít během dvanáctihodinové směny v Tanvaldě jedinou pauzu podle Zákoníku práce. Není šance si dojít ani na záchod, natož pro jídlo,“ řekl jeden z dispečerů.
My jsme naopak od řady dispečerů zaznamenali pozitivní ohlas. Ano, v některých případech dojde k navýšení nezbytného rozsahu komunikace, ale dirigující dispečer bude mít mnohem lepší přehled o pohybu vlaků na trati D3,“ tvrdí Friebová.

„Současné provozní aplikace určené pro vedení dopravní dokumentace a výhledovou dopravu dokáží velmi pohodlně a přehledně zobrazovat řadu informací o vlacích. Rozšířením ohlašovací povinnosti dojde k častějšímu záznamu o jízdě vlaků a tím předávání informací o pohybu a poloze vlaku nejen dirigujícímu dispečerovi, ale i provozním dispečerům a dopravcům, kteří díky těmto informacím mohou mít větší přehled o jízdě jejich vlaku,“ dodala.

162 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Osobně jako cestující nemám rád, když vlak jede jinak ve všední den, jinak v sobotu, jinak v neděli a jinak na Hromnice. A nejsem zdaleka sám.

Milda

Pracují na SŽ a užívám si snad denně nějaké úřednické pič….. Prý nás musí odborně školit to znamená podepisuje mě jak se chovat k novému logu, že nesmíme brát úplatky, jak parkovat auto, že nesmíme sdělovat nic tisku, jak stříkat brambory i když my hubime jen trávu a spoustu dalších zbytečnosti, ale odborné školení name jen 2 x za rok 8h a dopravní 2 x za rok 4 h tak takhle to u nás chodí.

Jiri Ruzicka

S prominutim debilni rozhodnuti p. Jasencaka,ktery ignoruje puvodni poslani trati D3 z roku 1926,kdy dnes jsou tyto trate vice zatizene nez nektere obsazene vypravcimi. Strojvedouci chyboval,dobra sprava vymysli reseni hodne IQ vychodnara.. Nikoho nezajima zatizeni dir.dispeceru,kde neridi jen D3. Az se zanedlouho stane nehoda z viny chyby dir.dispecera,tak povola Jasencak Harryho Pottera?

Vašek

Byl by problem pouzivat hacky, carky?

Petr Zdobinský

Jeden znovuzaměstnaný výpravčí na znovuobsazené stanici udělá pro bezpečnost dopravy více, než zbytečný a drahý úředník Jasenčák. Co řekne příště Jasenčák ? Že zrušíme vlaky nebo jejich křižování snížením frekvence spojů …

Romanero

Dobrá správa zachrápala dobu a řeší to tak nadčasovým způsobem, že chybí snad už jenom nařízení o pikolíkovi, který poběží v zábrzdné vzdálenosti před 810-kou s praporkem a trubkou. Ve srovnání s trendy na silnicích opravdu smutný pohled na tuhle část české železnice.

Doctor

Kolegovi v Tanvaldu mohou jeho vlakové přestávky při řízení trati D3, jiní jenom závidět. Na trati 171 je jedna stanice, kde JEDEN výpravčí řídící provoz na hlavní trati, vykonává zároveň funkci dirigujícího dispečera trati D3. Bežte se tam podívat, kolik tam má přes den přestávek na klidné posezení při kávě, jídle, toaletě … a nemusí být ani výluka.
Tím nechci nijak zlehčovat službu dirigujícího dispečera v Tanvaldu.

Jirka Podolsky

Co čekáte od Dobre správy?Nějaké řešení?Ne,jen alibismus!

jan

Dirigujíící dispečer má mít polohu vlaku na displeji z gps. Mimo jiné.

Jaaa

Ono by stačilo, kdyby tu polohu zadával strojvedoucí do aplikace a nemusel nikam chodit. Na každou dopravnu D3 WiFi nebo GSM-R. 😉

Roman Jeschke

SŽDC není ani schopné informovat o jízdě vlaků. Aktuální odjezdy jsou nepřesné, v době pravidelného vlaku jede jiný rychlík ani se neobtěžují hlásit. Na hlavním koridoru nejsou schopni postavit široké nástupiště. Bydlím na trati 260 a jezdíme 80-90 max 120. Na vedlejší trati Olomouc – Uničov staví na 160. Pan ministr má dobrý tým odborníků. Sám vlakem nejezdí. U nás se pouze vybírají poplatky a nic neinvestuje. 90 roků se staví podchod či nadchod v Rájci-Jestřebí. A čekáme, až projede rychlík aby jsme mohli bezpečně vystoupit. A pak zase čekáme až projede třeba 4-5 vlaků aby jsme mohli přejít přes… Číst vice »

Ludva

Romane v podstatě máte pravdu. Také mám k práci SŽ spoustu výhrad, ale v tomto případě se jich musím trochu zastat. Ono tam u vás v údolí Svitavy mezi Blanskem a Brnem se s tou rychlostí toho moc dělat nedá. Ty oblouky, prostě nenarovnáte. a kupříkladu právě přes Rájec se jezdí 140 a Svitavy- Opatov také.

ušatá

Musel jsem se podívat do kalendáře, zdali není Silvestr nebo Apríl. To si opravdu dělají legraci? Asi by to tam chtělo opravdu řádnou reorganizaci a jednoznačně finanční závislost vedení a zaměstnanců , zejména vedení, na stavu tratí na jejich využití a na tržbách jak za osobní, tak nákladní dopravu.

Jaaa

Stačila by ta reorganizace. SŽ má dost odborníků, ale tyhle žáby na prameni to všechno mrví.

Spravedlnost

Konečně rozumný přístup.

Petr Kodýtek

Je šílený přiznat, že budem muset upravit koridory a dát po celé trase zábrany i v nádraží, že budem muset udělat mimourovnove přejezdy, jelikož na lokální trati magora, uvádím doslova, prezijete, s pendolinem a supercity vlaky to bohužel schyta i někdo za vámi, toto s přípravou rychlovlaku, není F1, za vámi sedí lidi, a není to kdo s koho

Petr Kodýtek

Vzkaz vedení českých drah, to že na trati potkáte pár psychopatu, co si pořídí selfie z adrenalinu za zavorama, že spíše nepotkáte v nádražích vypravci, či celou směnu, protože šetříme, že ty hujdy co provozujeme, jsou většinou za zenitem, že jsme nádraží modernizovali, ale trochu zapomněli na modernizaci trati, to je vše ok. Chce to hlavně klid, a jasnou mysl.Hodin jako v Rumunsku, zacházení jako v Bulharsku, ono se to podá, věřte.

Laďas

To není problém Českých drah, ale Správy železnic…. a ministerstva.

Lektor

Jedna slovní úloha:
1. případ zamyká dveře při odchodu každý den
2. případ zamyká každý den mimo pondělí a čtvrtka kdy nechává otevřeno pro uklizečku a v neděli kdy přijíždí návštěva, to ovšem neplatí při školních prázdninách.
Otázka zní častěji udělá chybu a nechá odemčeno nebo naopak zamkne kdy nemá ?
červený palec 1 – zelený palec 2

Leinad

Zamykání dveří lze dělat nevědomě, řízení dopravního prostředku nebo provozu tak úplně ne.
Pro řidiče auta, který několikrát projel stejnou zatáčkou, stejně může nastat situace že tam příště bude spadlý strom. (Cyklistiku by mohl zajímat i rozsypaný štěrk)
Výpravčí/dispečer může vždycky mít na trati zpožděný vlak (jinak by nebylo co řešit, stačilo by říct že GVD neobsahuje kolizní vlaky, vlak B jede až po vlaku A)

Lektor

Jenže spadlý strom i štěrk jsou jiné případy, ale i to zpoždění jsou jiné případy to jsou mimořádnosti, které vznikají zcela neočekávaně ale lze je například místně určit, protože nebezpečná zatáčka tam bude pořád nebo les, ze kterého vybíhají srny. Problém je v té časovosti, lidský mozek není nijak nastaven na změny v čase. Když šel pračlověk lovit, tak lovil stejně ve středu i v neděli.

Bob

Pračlověk obvykle šel lovit v době, když měl šanci, že něco uloví. Tedy musel reagovat na situaci, například na to, jestli se v okolí zrovna nějaká lovná zvěř vyskytla. Jako první byla samozřejmě ulovena ta zvířata, která dodržovala přesnou rutinu, v další fázi pak už přežili jen ti inteligentnější lovci, kteří uměli sledovat a uvažovat.

Otázka za bludišťáka

Konečně nějaké kloudné vyjádření psychologa, psychlologa práce, psychologa dopravního. Cituji z článku: „Podle Daniely Dudové z Dopravního vzdělávacího institutu se dozajista najdou strojvedoucí, kteří změnu v režimu budou prožívat jako výzvu či oživení rutinní práce. Podle ní půjde spíše ale o výjimky.“ „Z pohledu dopravního psychologa se však domnívám, že nevhodná organizace práce ve smyslu nerespektování režimu práce a odpočinku, ale i nutnost neustálé adaptace na změny a výjimky v jízdním řádu, měnící se předpisy a další představují zbytečnou psychickou zátěž, kterou zcela jistě nedocílíme vyšší bdělosti či duchapřítomnosti strojvedoucích. Ba naopak, události z posledních dnů nám bohužel ukazují, že… Číst vice »

V.N.

Pan Jasencak se asi zbláznil.On vyzve své zákazníky,aby po něm nic nechtěli…

Petr

Je vidět, že zřejmě mají peněz dost, těch „pár drobných od dopravců“, je moc nebolí.

Leinad

Proč zastavit nákladem v každé stanici?
Nestačilo by rozdělit ohlašovací povinnost na dva nesouvisející úkony 1) vlak 1234, chci povolení jet ze stanice B do stanice C. (Když mi to dispečer zakáže, zastavím v B. Když povolí, projedu)
2) Vlak 1234, dojel jsem celý do stanice B, uvolnil jsem úsek A-B.

Dominik

To zas zvyšuje riziko chyby, tedy projetí, i bez souhlasu.
To už je lepší mít ohlašovací povinnost ve všech dopravnách.
Měl se prostě na tratě D3 rozšířit radioblok (udělat z toho tedy D4) a bylo by to stokrát lepší.

Miky

Chtěl vždycky dělat u dráhy, ale jezdily mu tam vlaky…

pkajetan

a ještě mu do toho kecala Spržel.. 😉

Pan Nejistý

mam napad. Vratime vsem vlakum jizdni rad ktery mohl byt tak pred sto lety
Prijde jeden strouvedouci v 6 rano do prace, vezme si vlacek pojede s nim na konec trate tam pak dojede zpatky a nasadime jen dva pary vlaku denne. Zrusime jizdni rad a nechame jednoho firu ject 2x denne po trati a bude to stacit ne ? Hlavne aby nedoslo ke krizovani a az se setmi tak tam pak pojede nakladni vlacek.

Jiří Kocurek

Tak to se budou dít věci. Hromadná šrotace 810 v Hevlíně, utopením v Dyji. Zatímco nová Tišnovka osiří.

Ale možná by pak náměstek mohl ukazovat, jak zbrojiti uhlí a vodu do Vectrona. Léčba šokem pomocí srážky s realitou by mu mohla pomoct. A když ne… třeba se naučí házet lopatou, tím se dá taky živit, hlaou mu to moc nejde.

pkajetan

Ale o ni to tak mají opravdu v plánu … to není legrace.

Jiřík

A co tak sestavit vlaky takové délky, aby jejich první vůz byl na začátku trati a poslední vůz na konci trati. Samozřejmě současně na všech tratích. Toto by mělo samé nesporné výhody. Např. tím, že by byl vlak dlouhý jako celá trať, mohl by být na jednu trať jeden vlak a to jak v režimu prostorovém tak časovém. Tím, že by byl zároveň ve výchozí i cílové stanici, nemusel by být nikdy v pohybu – ušetřilo by se za hnací vozidla, stejně tak vagony by mohly být bez podvozků (nebylo by jich třeba). Současně by mohl přestat existovat grafikon vlakové… Číst vice »

Pavel R

Jen si říkám, není li jen to velké haló… Na D3rojkach je myslím si daleko méně MÚ, než na zabezpečených tratích. Najednou se vsichni úředníci předhánějí v rozumech jak jezdit?

Jiří Kocurek

Nejmíň nehod v ČR je na úzkém rozchodu. Takže nejen převést na D3, ale také zmenšit rozchod. Toť návod na zvýšení bezpečnosti na silně vytížených tratích.

medical_examiner

Jestli to nebude tím, že pouze zlomek vlaků jezdí po úzkém rozchodu…
Křižují se tam vlaky nebo jezdí jediný tam a zpátky?

Jaaa

Trefil jste to, objem dopravy na D3 je menší, proto míň nehod.

Pavel R

Tak kupříkladu naše D3, kde jezdí U28 je vyřízená dost.

Mravkolev Běžný

Omg. Po povinné ohlašovačce všude, i tam kde široko daleko nic jinýho nejede, další záchvat šotoúřednické demence. 👍
(Pozn. – jsem strojvedoucí.
A těším se na zdejší klasickou šotoodbornickou záplavu mínusů.)

pkajetan

Jak dlouho to poslání vykonáváte? Kolikrát za směnu máte chuť prásknout se vším a dát výpověď?
Naprostý respekt a obdiv před tím, co musíte v dnešní době snášet, držet a vydržet!

Mravkolev Běžný

asi 9 let, tato chuť ani moc často nevzniká, spíš obvykle všemožné výmysly a nesmysly podvracím a bojkotuji, jak to jen jde 😈

Několikrát

Takovou chuť mám zhruba třikrát za hodinu, někdy i častěji. Úplně nejvíc jsem jí naposledy měl, když jsem všude četl, že mám povinnost přeci oznámit, že nejsem odpočatý … . Kde už ale nikdo neříká, splním-li tuto povinnost, co se bude dít dál a kdo to zaplatí. Takový alibismus okořeněný širokou právní nejistotou jsem dlouho neviděl, v čele opět se státní firmou.

Vasek

Ja s tim souhlasim jen bych zamenil slovo. Slovo rutina nahradit slovem pravidelnost. a hlidat aby se mimoradnost nestala pravidelnosti.

Magdalena Dobromila

Tak tenhle článek se teda moc nepovedl: rutina přece není cílem, rutina tady s námi prostě je a musíme s ní počítat. Strojvedoucí není robot, strojvedoucí je člověk a člověk je tvor chybující. Jistě, železnice by mohla vyhlásit rutině nesmiřitelný džihád a dělat na každý den úplně jiný jízdní řád, aby si strojvedoucí nemohli na nic zvyknout a dělat něco popaměti. Ale vyhovoval by takový provoz uživatelům, cestujícím? Když máme jízdní řád, co se každý den opakuje, no tak holt si na něj strojvedoucí zvyknou a opakují taky. A pak je jedno křižování jinde a průser klepe na dveře… Snižování… Číst vice »

MartinS.

A podpora rutiny tedy bude znamenat, že v následném kroku nechá Správa železnic odjíždět všechny vlaky na čas, zruší se čekání na zpožděné přípoje, aby kvůli zpoždění nemohlo dojít ke křižování v jiné stanici. To budou cestující nadšeni.

Vasek

To uz je mimoradnost (i kdyz hodne casta) pravidelnost je ze se od pondeli do nedele budeme krizovat ve stanici A a kdyz to bude B tak to bude vzdy dukladne oznameno.

K.K.

Železniční provoz, ač determinován jízdním řádem, je prakticky a reálně stochastický proces……..
Tak nás to vždy učili. Ani Jesenčák to nezmění.

pkajetan

Vyvětlím, pro nás – mazače výhybek s DAMU: Stochastika je matematický obor, který se zabývá zkoumáním a modelováním náhodných jevů. Jedná se o souhrnný název pro teorii pravděpodobnosti a matematickou statistiku. Na stochastice pak staví další obory aplikované matematiky, jako je např. ekonometrie nebo pojišťovnictví. Stochastický znamená náhodný, nahodilý…

Od lesa

Navrhuji s okamžitou platností zrušit všechny vlaky.
Jedině tak zamezíme všem nehodám.

Luděk S.

Přesně! To nás na Správě právě napadlo, že tak by to bylo nejlepší. Nebyly by mimořádnosti, zpoždění, nehody.
Optimální stav.

zdeněk

s okamžitou platností tě zavřít do blázince

Jiří Kocurek

Člověk je jenom člověk. Člověk dělá chyby. Člověk se ale dokáže ze svých chyb poučit. Aby to dokázal, musí si umět přiznat, že udělal chybu. Správa železnic (dříve SŽDC) všem ukazuje, že přiznat chybu neumí.
Jenom idiot si vezme v srpnu lopatu na sníh a půjde odhazovat chodník, protože v lednu se to tak dělalo.

kolecko

Jesenčák je VŠ z Košic, tedy žádný hlupák. S Pictoriusovou dělal studii a zjistil, že při nehodách je nejvíce poškozený první vůz soupravy. Nyní sestavuje doporučení pro dopravce, aby první vůz do soupravy NEpřipojovali.
Není to žádný blbec, ale odborník !! Ten náš Jesenčák.

medical_examiner

Ještě řekněte, že je držitelem čestného doktorátu univerzity v Kocourkově!…

Gwann

Myslíte jako JUDr. Ze Sladkovicova?

roman

Možná je to jenom můj pocit ale připadá mi že odpovědní lide na SŽ jsou totálně mimo a neví ani co dělají.

Pepa

Souhlasím a nejenom na sž . Stejně blbé mozky vlastní i ministerstvo dopravy a ředitelství, člověk co řídí vlak musí mít spoustu zkoušek a vyšetření . Co musí mít člověk co řídí stát či dráhu?? V případě Havlíčka stačí málo spát a umět vlézt do patřičných mist

Kare Vojtíšek

Pokud si pan Jasenčák myslí, že omezením dopravy sníží bezpečnost, pak je genius. Zatavením drážního provozu opravdu nebude docházet k nehodám. Tím ale ztratí železniční doprava svůj význam a pan Jasenčák a celý spolek vedení drah se stane zbytečnými, následně se zruší jejich posty a dojde tím pádem k velké úspoře na mzdách a provozních nákladech. Jasenčákovi palec nahoru.

K.K.

Jasenčáku, stačí jedno zpoždění přípoje z těch vašich milionů nekoordinovaných a často zbytečných výuk a je po rutině (čili „bezpečné pravidelnosti „)
Styď se a rezignuj !!!

K.K.

výluk

Petr

To mi říct dopravák ve firmě, tak letí na hodinu. Ale u státního podniku si každej může blábolit co chce a nic se mu nestane…

Filemon44

Takže když to shrneme,tak za nehody na D3 mohou kraje

Jiří Kocurek

A také firmy. Protože si objednávají obsluhu vlečky, jen ne denně vč. víkendů a svátků.

důchodce

Nejvyšší čas, aby pan Jasenčák táhl doprde…. ! Vše, co tento pán v poslední době vymyslel, stojí za hovno! Nejraději by viděl, aby vlaky řídil jeden člověk z jednoho místa a hlavně za jeden plat!!! Toto je jeho geniální nápad v praxi, co ti lidi zkusí při 12ti hodinové směně, vůbec netuší ! Žádná ranní káva, žádné jídlo v klidu, žádný hajzl v klidu. Vše v poklusu, nebo vůbec. Ať si sám na svém úseku zruší 10 svých pohunků a začne za ně dělat on sám jejich “ náročnou “ práci, samozřejmě za jeden plat, a uvidíme, jak se mu… Číst vice »

jirka

líp to snad ani napsat nešlo, to platí bohužel i v jiných oborech, vlastně celkově v naší „ekonomice“

důchodce

Jak uvedl někdo na jiném místě: ryba, smrdí od hlavy ! A protože celý náš ubohý stát zaplevelil amatérismus typu pana Jasenčáka, a protože se všude a všechno řídí od kulatého stolu v plné kanceláři, bez sebemenší konfrontace z praxí v oboru, nemůže to ani vypadat jinak !!! Vždyť ti kamarádi a známí starých soudruhů, jejich známí, synci, dcerušky a jiní protekční kamarádi, kteří se sami nedokázali nikde jinde realizovat, vždyť z nich nikdo ani pořádně neviděl koleje. Možná v televizi. Protože si denně vozí své zadky ve služebních autech.

Anton

Přesně tak, výpravčí vycházet a kancelářemi se plní další a další budovy, musí si postavit nový GŘ protože se tam nevejdou a mají dokonce odnož i na Masaryčce, zajímalo by mě jestli jednou někdo zpočítá o kolik je je víc úředníků než v době jednotných ČD s.o. a kolik ta sranda každý rok stojí.
Ta Dobrá správa stojí vážné za to, oni by nejraději neměli žádné vlaky aby neměli starosti jen jim asi nedochází že by tam pak ty zástupy dobře placených ,,předřených“ manažerů,úředníků a mluvčích nemuseli být.

Guláš

Ohlašovací povinnost už tady byla a dělali to vlakvedoucí traťovím talefonem. Nepochopil jsem proč se to zrušilo. Asi jen z pohodlnosti.

Gogo

Taky pamatuji časy kdy na D3 telefonovali vlakvedoucí, a tehdy hlavně federace strojvedoucích vytrubovala na všechny strany jak jsou vlakvedoucí jen zbytečně placení cestující a že to strojvedoucí zvládnou levou zadní, a teď sklízíme plody tehdejších rozhodnutí.

Dalibor

Přesnmě tak, tohle by se mělo tesat do kamene! Taky jsem tohoto procesu byl účasten.

Železničář

Myslím,že by bylo záhodno,aby se konečně začala SŽ chovat k dopravcům jako k zákazníkovi.Havlicek by měl udělat konečně pořádek, aby si uvědomila SŽ, od koho ji tečou peníze.Zatim je to naopak a chovají se jako …..dosadte si .

Frantisek

Pana Havlíčka ani současnou vládu železnice ve skutečnosti nezajímá, cílem je hlavně nezvyšovat její podíl na přepravách, leda že současně stejně nebo více poroste objem jinde, zejména na silnicích.

Jaaa

Ale kdepak, současnou vládu zajímají jen a pouze koblížky pro Babiše. A když upadne nějakej drobek i pro ně.

Když bude Babišovy voliče zajímat železnice, budou „se dít věci na železnici“; ale protože dneska každej jouda spíš řve „dálnice, dálnice“, tak hlavně „staví dálnice“.

Ale ve skutečnosti jsou tak neschopní, že to nezvládají, a proto vymýšlí úřednické nesmysly od zeleného stolu, které jen omezují řádného občana, a to jenom proto, aby mohli ve volební kampani joudu voliče krmit bláboly „my zme udělali, já Babiš sem zařídil“. A ty trubky mu na to skáčou.

a8n

Však si to SŽ uvědomuje, že jí tečou od státu. Těch pár drobných od dopravců ji nespasí.

Novotný

Dobrý den, nechápu pana náměstka, takovýto dopis napsat, namísto, aby se SŽDC snažilo mít maximální provoz a bezpečnost během celého roku, a ne omezovat víkendové a sezónní spoje. Raději řešit proškolení zaměstnanců, jejich časté střídání, ať si zvyknou na provoz v rámci různých dopraven v přidělené oblasti a zabývat se efektivnějším zabezpečením tratí, spadajících pod dopravní předpis D3, nikoliv plošně zavádět nesmyslně předražené ETCS na těchto tratích.

On.

Problém ze SŽ neřeší problém u dirigujících dispečerů nebo výpravčích,ale snaží se za dopravce řešit aktuálně nejslabší článek , totiž strojvedoucí. U strojvedoucích raketově roste množství chyb, přehlédnutí a opomenutí. Spolu s tím mají čím dál tím větší problém s jakoukoliv mimořádností.

Pavel R

Řekl bych, že se pletete. Raketa? Koukněte se na nedávný článek zde, není žádný narůst oproti loňskému roku. Přesně o tohle jde. Za vše může strojvedoucí. Váš názor je mylný.

On.

Ne nepletu se. To že počet mimořádných událostí tolik neroste je spíš náhoda. Denně vidím jak jsou strojvedoucí stále více mimo a nezvládají věci dřív nebyli žádný problém. Už i jednoduchý posun je neskutečným problém, protože strojvedoucí nezná návěšti nepozná označník a když zajede až do tratě tak od vjezdu vyžaduje bílou a podobně. To co dříve bylo výjimka je dnes denní pravidlo. Je to smutné ale je to tak, strojvedoucí jsou čím dál tím víc úplně mimo, ale jsou to polobozi a v případě jejich nepochopitelných selhání se hledá viník úplně jinde.

Drak

Pane on.Vy si asi neuvědomujete, že na takové D-3 bylo také i 15 – 20 zaměstnanců zabezpečujících provoz a obsluhu tratě, vlaku, a cestujících ve směně ! Nebyly také 3 a 4 minutové obraty s 8-mi hodinovou jízdou v jednom kuse se spací dvoudenní směnou na 6-hodin v noci přerušenou. Dnes je tam strojvedoucí úplně za všechny SÁM !!!!! Pojďte si to zkusit a budete taky úplně mimo a domů půjdete vyšťavenej, ani nebudete vědět jak se jmenujete.

Koro

Zadam vsechny kolegy z D3 trati, aby se hlasili opravdu az po zastaveni a rozhodne nedohaneli vznikle zpozdeni. Nastupuje tim stres atd. Ten nam za to prece nestoji. Vymysleli si to, tak se bude jezdit pozde.

Niemand

Jsem zcela a naprosto pro: po 1/4 století v profesi se na 1. místě VŽDY řídím článkem č. 261 odstavec 2. předpisu D1 té (začátek ironie)“dobré správy“ (konec ironie): „Každý zaměstnanec musí v první řadě dbát o bezpečnost a poté o přesnost (včasnost) dopravy. Toto má přednost před všemi ostatními činnostmi.“

Bob

Za tohle by měli okamžitě letět na dlažbu. Rutina je v tomto ohledu naopak to nejnebezpečnější, co může být. A příčina většiny těch nehod. Od toho je právě zabezpečení, aby rizika rutiny kompenzovalo.

Ludva

Přesně tak. Myslím že po těch více než dvaceti letech služby to mohu potvrdit. Myslím , že za většinu těch mimořádnosti opravdu může rutina a získané špatné návyky. Navrhovat to, že by se rutina měla podporovat je skoro jako navádět k trestnému činu. Rutině se zabránit nedá, ale musí být snaha její negativní důsledky minimalizovat. Na SŽ sedí „opravdoví odborníci“, jak je vidět.

Brumla

Přesně tak , rutina nejhorší věc, víz elegantní. Pokud se jezdí jenom na ,,tupouna,, cílové brzdění, kde strojvedoucí macka čudlíky a otevírá dveře , vede ke ztrátě koncentrace a rutiny , kdy je vše stejné , ale běda jak není……

Ludva

Stačí menší problém s mašinou, dojde k rozhození stereotypu a pak nastupují ty špatné návyky a rutina. A je zle. A nemusí to být jen problémy s mašinou. Odvádět pozornost může i řada jiných věcí.

medical_examiner

…ze schodů do sklepa…

Hanzi

Hlavní problém je že by se mělo rozlišit, kde se jezdit má a kde je doprava dávno za zenitem . Přeci jen je již 21 století, ta doprava se nám přeorientovala trochu jinak než v 19 století a v dneší době již dávno neplatí to, že kde jsou koleje musí být i vlak

Frantisek

Hloupější argument ve světle přetížené paralelní silniční sítě a žádostí o její někde až bezbřehé rozšiřování, zatímco se ani nestíhá opravovat, bych asi nevymyslel. Blahopřeji. Přeorientovat by bylo záhodno spíše územní a dopravní plánování…

medical_examiner

Ono by taky nebylo od věci rozorat D1…
Stejně je pořád rozbitá…

Úlek

Po téměr 25 let na železnici, kdy se nám psychologové, pedagogové, instruktážní videa snažila vštípit, že nejhorší na železničním provozu z pohledu jeho bezpečnosti je právě upadnutí do rutiny, stereotipu otupělost a provozní slepota, kde se doposud všichni snažili jí rozbít a predcházet, tak nově v ní máme spatřovat naopak přínos a bezpečnostní opatření? Vždyť i poslední mimořádné události, kde souvislou příčinou bylo vypnutí AVV, tedy vypadnutí z rutiny provozu na AVV, jasně dokázalo, v čem je rutina nebezpečná. Osobně naprosto souhlasím s názorem prezentovaným odborovou organizací SOSAD, že uvedený dopis je dílem pomatení mysli! Mimochodem, už jste někdy viděli… Číst vice »

Adolf Merkel

P.S. To máte pravdu, přídělci ad hoc mu leží v žaludku. Je to nějaký vnitrofiremní boj, který tady kdysi byl pořád. Co se změnil ředitel, to změna koncepce, rétoriky, jednou k lepšímu, podruhé k horšímu. Já už nemůžu říct, že po Jasenčákovi to bude lepší, protože v téhle firmě jde akorát o to, kdo má jaký kámoše a kdo na koho něco ví. Proč myslíte, že když se stal GŘ Svoboda, tak dostal Filip ředitele OŘ Praha…Dohledejte sami. Abych neutekl od tématu, kdyby nebyl ředitelem Svoboda, nebyl by ani Jasenčák náměstkem. Kdybyste viděli to měření tady… 😀

Iveta

No jezdit na rutinu se mě nelíbí ,proto také nejsem na osobce ,nechci dělat cvičenou opičku na MHD v taktu.A pak stačí jedna mimořádnost a fíra čumí jak bagr na tvrdou hlínu.Jinak Ing Jasenčák asi nebyl pochopen a pravda napsal to trochu blbě ,podle mě a znal jsem ho osobně to myslel ,aby na D3 se neobjednávali vlaky tzv klubů železničních nedojezdů co jednou jedou v pátek a další týden v neděli,z toho dvakrát nevyjedou, protože jim došla nafta,nebo už šli do hospody.Ne tak ,že kde se pravidelně jezdí víkendy ,nebo prázdniny se má zavést celoroční provoz a tak pod.jak… Číst vice »

důchodce

Jenom Ivetko, jestli taky pěkně nerozjel tebe, když toho blba tak plameně hájíš. Balabenka, to je kapitola sama pro sebe !!! Stačí sednout v Práglu do rychlíku směr Morava a od Libně se více sedí a čumí, než jede! To je v praxi výsledek snažení pana náměstka Jasenčáka. A výsledek práce přetížených dispečerů na CDP !!! Hlavně, že jsme ušetřili. Pro koho? No přece pro vysmáté kancelářské krysy na OŘ a GŘ.

Pepík

A to si jako myslíte, že kdyby seděl výpravčí v každé stanici z Prahy až do Ostravy, že by to jezdilo lépe ???

Pepík

Naopak propustnost trati se zlepšila. Na CDP má dispečer lepší přehled a nemusí se po telefonu dohadovat s méně ochotným sousedním výpravčím. Za mne je CDP správný krok. Mohu sám posoudit. 35 let služby v nácestné stanici, teď 5 let na CDP. I nákladní dopravci to určitě potrvdí. Například Metrans a pan Šimral to může potvrdit.

kubisek

„Pořídil si koleje, ale štvalo ho, že mu po nich jezdí vlaky.“

Dopravní expertka

Rušení tratí opět na stole. Každá záminka probere chronické manipulátory a lháře z jejich britského snění a začínají vymýšlet prapodivné konstrukty. Dělala jsem si statistiky, kolik lidí zahyne na silnicích třetích tříd. Situace je na nich alarmující už pouze vzhledem k jejich nicotným výkonům v porovnání se sítí silnic vyšších tříd! Bylo by na čase začít rušit duplicity sítě III. tříd. Významně by poklesl rizikový faktor nehodovosti. Železniční přejezdy jsou tou samou písní. Hodně vlaků, mnoho nepozorných řidičů, hodně nehod. Omezí li se vlaky, ubyde nehod na přejezdech. Začínám chápat propagátory podobných myšlenek. Myslíte, že jich je většina? A chápete… Číst vice »

Dalibor

není třeb aomezovat vlaky. stačí zrušit 30% přejezdů. Podívejte se na mnophé D32 tratě kolik přejezdů vede odnikuid nikam, na jedno pole 3 přístupy z toho 2 přes trať…

medical_examiner

To rozhodopádně, protože pak by se mohla zvýšit rychlost v místě přejezdu…

Pavel R

Co to je za nesmysl? Kdyby byla v dopravnách u každého vlaku nařízena ohlašovací povinnost, tak se to nestalo. Správná železnice hledá vinika všude okolo sebe.

Marek Janík

Tak za prvé je to úplně mimo mísu, protože čistá rutina naopak vede ke vzniku negativních jevů / nehod.
Za druhé, taktová doprava je otázkou posledních 10-15 let, dřív se jezdilo všelijak s křižováním na pěti různých místech stejné tratě a problém to nebyl.

Vasek

Tenkrat na to byli dva Fira a Vlakvedouci. Kdyz jeden udelal chybu tak ho mel jeste kdo kontrolovat. Tedy pokud to delali poradne. Dnes to chybi.

Frantisek

Proto je potřeba pokud možno nejezdit. Ušetří se peníze a nehody. Že jen na železnici a projeví se to možná ještě hůř jinde, již dotyčné nemusí zajímat. 🙂

rtep

Pan náměstek to už v té své hlavince vymyslel. Jako další krok bude úplné zrušení dopravy o víkendech a svátcích, budou zrušeny i všechny výluky i mimořádnosti.
Jestli takto funguje vedení správy železnic, tak to se opravdu nemáme na co těšit.

D3

Protože strojvedoucí není schopen si otevřít jízdní řád pro svůj a podívat se do něj, tak vymyslíme bejkárnu aby se dívat nemusel aby to bylo pořád stejné. Nestálo by za to ještě zrušit návěstidla když je strojvedoucí stejně ignorují a jezdit podle rozhledu? Nebo radši nareveme několik desítek miliard do tratí kde za pár let stejně ustane provoz pro nezájem krajů?

Frantisek

Vy jste nějaký věštec. Cožpak musejí železnici využívat jen krajem objednávané motoráky? Mrkněte, jaké jsou problémy na silnicích, a jak se „řeší“.

Vasek

Jen drobny dotaz jake jsou vase zkusenosti, jak dlouho jezdite – pripadne jste jezdil. Nebo jstejen teoretik?

Ondrys

Zase se to bere od špatného konce, než aby se našlo řešení jak ty tratě zabezpečit bez spolehnutí na lidský faktor, tak budeme vymýšlet důvody proč to nejde… Smutné…

Matěj Klimeš

Vlaky do Lednice každý den, paráda 🙂

V Břeclavi je taky jeden mladý aktivní nějaký náměstek nebo co a ten strojvedoucí na této trati dokonce nutí chodit se hlásit telefonem do dopravny, ačkoliv předpisy umožňují hlášení mobilním telefonem na nahráváný telefon dispečera. Takto se to bude zdržovat, vlaky budou jezdit zpožděné, na objetí v Břeclavi bude necelých 10 minut, všichni ve stresu, aby se odjelo co nejdříve …. jo, to je to zvýšení bezpečnosti po vzoru SŽ :-/

medvěd

A) Nestačilo by, aby stojmistr před nástupem na šichtu strojvedoucího poučil: „Tondo dnes jedeš jinak než včera, bacha na to, v Kotěhůlkách se opravuje přejezd a potom křižuješ 2x za sebou “ ! Kdyby mu řekl, co je za změny, určitě by to prospělo.
B) Strojvedoucím se nedivím, ale někdo nacpal moc vlaků na tratě a zablokoval kontrolu zda strojvedoucí nejezdí přes časový limit. Zvítězil něčí zájem.

Peeetr

„Dirigující dispečer nebude mít během dvanáctihodinové směny v Tanvaldě jedinou pauzu podle Zákoníku práce. Není šance si dojít ani na záchod, natož pro jídlo,“ řekl jeden z dispečerů.

Tak to nahlašte, a oni vám tam dají dispečera navíc. A ještě by mohli v zájmu lepšího zdraví toho druhého, co zrovna nebude sedět na telefoně, zaúkolovat pohybem po celé budově a okolí s průběžným úklidem či drobnou údržbou.

Zabakovec

Nic proti (neni to rejpání) ale v takovém případě by mělo stačit požádat odborovou organizaci a takový základ jako pauza na jídlo, nebo alespoň PDOJ by měli určitě zařídit..

Peeetr

On bude podstatně velký rozdíl mezi prázdninovým jízdním řádem a neustálou změnou míst křižování.

jirka

člověk nechápe že 21. století v době satelitů s GPS, mikrovln a jiných vymožeností je takový problém informovat vlaky a zabezpečit sigalizací

AlaskaRailroad

a v době samořiditelných aut

Tomas

které auto je samořiditelné? žádné takové není…

Bob

No dobře. Tak „v době, kdy se spousta úředníků živí tlacháním o samořiditelných autech“.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/ministerstvo-dopravy-zridilo-etickou-komisi-bude-se-zabyvat/r~798a0e387a3b11eab408ac1f6b220ee8/

Jan

Tesla je, mimo město zvládá provoz sama, ukázka z minulého roku: https://www.youtube.com/watch?v=tlThdr3O5Qo
Samozřejmě jim zbývá vychytat ještě dost krajních situací, se kterými si neporadí a vyzývá řidiče, aby převzal řízení. Když to srovnám s provozem na kolejích, kde je jízdní dráha pevně dána, stejně tak jsou jasné signály kam a kolik se může jet, tak je to řádově jednodušší než jezdit po silnici s chaotickým provozem.

Tomas

Ne, tesla rozhodně není samořiditelná …

Tomas

ano je..

váš pozvdech je asi tak stejný, jako kdybych napsal, že člověk nechápe, že v době satelitů s GPS, mikrovln a jiných vymožeností je problém nějaký covid.

Bob

To, že v době, kdy si naši vůdci hrají s čísly, tabulkami a barvičkami, se 90 % nakažených a nemocných vůbec nedostane k testům a do těch statistik se nedostanou, ale když se náhodným testem někdo nakažený zjistí, tak se kvůli tomu pak hysterčí, ten drážní bordel trošku připomíná.

Vladimir

Trosku rozumim IT a jednoducha app se sledovanim polohy vlaku na dane trati by byla za me dostatecna uroven zabezpeceni. V pripade kolize by jednoduse dala vystrahu. Za me je to lepsi jako ohlaseni pres telefon. Co si o tom myslite vy?

Martin Chovanec

To porušuje paragraf 1 „Nikdy se to tak nedělalo“
Navíc by to zpochybňovalo odborné stanovisko fušenýrů ze SŽDC

Ludva

U ČD se již zavádí a je ve zkušebním provozu. Tablet signálem upozorní, kdýž se vlaky k sobě přiblíží na méně než 500 m. Zdá se že ČD tentokrát zareagovaly pružně a rychle.

Jan Neruda

Ale to není zabezpečení, jen a pouze taková berlička.

Ludva

Na nápravu chyby strojvedoucího, který přehlédl křižování, nebo projel návěstidlo a vjel do vlakové cesty druhému vlaku, jako se to stalo u Leoše to ovšem bohatě stačí.

Vasek

Ano to je ale zaplat pambu za ni. Nebo je lepsi cekat na ETCS? Je uz na obzoru. Obzor: pomyslna cara cim vice se k ni priblizujeme tim vice se nam vzdaluje. Pokrok se vetsinou sklada ze spousty drobnosti.

Vasek

Bylo by to dobre , jen se proste nechce delat neco co ma smysl.

Anonym ze severu

S Komínkem musím v tomhle souhlasit. Z jeho slov mám pocit, že ví, k čemu jsou tratě a proč byly stavěny. Kde jsou koleje, měly by jezdit vlaky. Křižování pravidelných vlaků by se nemělo moc měnit, to mate, ale argument neobjednávat turistické víkendové vlaky nebo treba i tu nákladní dopravu je podle mě železnici likvidační. Jen si tak říkám, jestli by nebylo lepší, kdyby veškeré tratě SŽDC nebyly odkoupeny nějakým soukromníkem, který by se snažil z prkvozu tratí získat co nejvíce peněz (z provozu). ANO, bude hůř. A nedá mi to sem nenapsat: Milí lidé sídlící v Praze, pokud chcete… Číst vice »

libor

“ Z jeho slov mám pocit, že ví, k čemu jsou tratě a proč byly stavěny. Kde jsou koleje, měly by jezdit vlaky.“ bych řekl, že s těma kolejema to bylo trochu jinak… onu už je dost let, kdy se stavěli a svět fungoval jinak než nyní…

Frantisek

V zásadě pořád stejně, jen si teď myslíme, že máme dost zdrojů na plýtvání, respektive že než šetřit, je lepší dlužit.

Anonym ze severu

Takže je lepší, aby jezdilo stale víc a víc aut (i podél koridorů), protože na tom se ušetří. No to nás teda čeká voňavá budoucnost.

kolecko

To je materiál ten Jesenčák, nemáte na něj kontakt? Nenapíšeme mu?

Milan

Ing. Miroslav Jasenčák, náměstek generálního ředitele
Sekretariát
NRPsek@spravazeleznic.cz
+420 972 235 503
(čerpáno z webu SŽ)

Jan Neruda

Kdo ho zná, vi své..

3PO

Být nadřízený onoho pana náměstka, skutečně bych se začal poohlížet po někom,kdo by ho nahradil.Tohle se slušnými slovy snad komentovat ani nedá.

rtep

Obávám se ale, že je to jako v každé jiné firmě. Ryba smrdí od hlavy.

Bob

Já bych ho přeřadil okamžitě do kotelny. Do nějaké vyřazené, kde nepřijde do kontaktu s palivem ani s lopatou, natož s ohněm.

medical_examiner

Ono by asi bylo riskantní nasadit ho k lopatě…Ještě by tam vedl právě takové velezrádné řeči jako dnes…

Gwann

Tak Dobrá Správa nezklamala…

Jezdí se ještě hůř a nezabezpeceneji než na počátku železnice, ale může za to objednatel tím, že objednává vlaky.

Vyhazte tyhle myslitele z Dlážděné. Škodí železnici.

medical_examiner

Do Vltavy!

Gwann

Hezky spouštět v koši. Opakovaně. Dle slavné tradice z dob středověku. Hlavně neutopit, na Karlově mostě není už na další sochu místo.

Máme pak ještě jiné slavné tradice…vyhazování nehodnych konselu z okna na kopí. Nebo upalování v sudu. Či vaření v kotli. Topení v pytli v řece. Vhazování do šachty v dolech.

Myslím, že by je ale stačilo prostě vyrazit.

Daniel Mach

To by už možná bylo jednodušší daleko primitivnější řešení. Strojvedoucí si vytiskne papír s jízdním řádem a s vyznačenými místy křížení, a prostě si je bude odškrtávat. Inu 21. století je tady …. už dvacet let.

medved

Kdyz je jeden z vlaku zpozdeny, tak se misto krizeni muze presunout jinam. Kvuli tomu je tam ten dispecer, aby toto ridil a rozhodoval.

Daniel Mach

No při nehodě v Perninku vlaky zpoždění neměly. Zpoždění měl (možná?) ten poštovní vlak u Brodu, ale tam se šetří, proč do pošťáků CityElefant najel. Takže u těchto případů dispečer roli nehrál, i když u toho Perninku se strojvedoucími předem mluvil a na místo křižování je upozornil. Paradoxně jsem zažil situaci v Osace, kdy měl jeden vlak zpoždění, a oni na tratích drželi ostatní vlaky, aby cestující neztratili přestupy, a postupně zpoždění minutu po minutě doháněli. Možná to udělali i z toho důvodu, aby strojvedoucí neztratili tu požadovanou rutinu. To zpoždění bylo něco přes 10 minut a bylo na klasické… Číst vice »

tonda

proč vlaky,které mají o víkendech a pod. jiné křižování,nedostanou jiná čísla??Pak nikdo nemusí přemýšlet,zda je svátek,nebo sobota,prostě bude pouze křižování bez poznámek,kdy platí,kdy ne

Sitgestravel

Nove logo: Sprava zeleznic – spatna sprava.

Milan

Tento dopis je naprosto neslýchanou ingerencí spržele do výkonu samostatné působnosti krajů. Kraje opravdu nemůžou za to, že je tu provozován skanzen jménem D3.

XXXD

Typické řešení SŽ, není schopna pořádně zabezpečit tratě (je pravda, že to není jen jejich chyba), tak vymyslí nějakou úplnou blbost.

Twix

Hm, takže třeba pro trať do Adršpachu (D3) to znamená co? Všechny letní vlaky včetně těch z Polska pojedou celoročně a v jednom taktu, aby to byla rutina? Navíc je to obecně nesmysl, i rigidní grafikon bez výjimek platí jen přes den, takže u ranního vlaku může i ten rutinou vyškolený strojvedoucí zaváhat, jestli teď ten protivlak jede nebo ne.

Milan

A ty vícenáklady za celoroční provoz 50 vlaků denně zaplatí SŽ?

Jenda

Hlavním cíle SŽ je opačné řešení – nejezdit tam vůbec.

Tomas

Tohle je demagogie….. a celá ta diskuse rutina X nerutina je jen taková zákopová válka extrémů. problém jsou případy, kdy se v pondělí čeká, v úterý nečeká, ve středu čeká ale o dopravnu dřív, ve čtvrtek čeká jenom v případě, že je to lichý týden, v pátek se čeká o dopravnu později, a v sobotu a v neděli se čeká. celé je to o tom, že pravidelnost je důležitá pro stabilní a bezpečný provoz (v tom má pravdu sž). ale celé se to nesmí dostat do „rutiny“, kdy strojvedoucí už ani nemrkne na papír a jede, protože to prostě zná… Číst vice »

Hodně štěstí

Každý neobjednaný vlak znamená méně peněz z poplatku za dopravní cestu. Tudíž menší příjem pro SŽ a tím pádem méně peněz na údržbu trati a zabezpečení tratí.

a8n

Z poplatku za DC jde na údržbu a zabezpečení přesně 0 Kč.

libor

vlaky stojí, auta (busy) jedou…tak už ty šílené lokálky zrušte!

Gwann

Ano, třeba trať do Harrachova, taky D3…trolle

libor

pokud nějaká lokálka má smysl (ano jsou takové), pak je nejlepší čas ji zlepšit v zabezpečení, stejně jako na ni zlepšit např. zabezpečení přejezdů atd…

Jenda

Přesně na trati do Harrachova, kde jsou dvě silné turistické sezóny, lze prezentovat absurdnost toho idiotského nápadu SŽ.

Jan Sova

lokálka je v pohodě, pokud se jede jen tam a zpět jednou soupravou…. To chtěli asi na SŽ říci….
Tak to se bude muset ale připřahat větší kapacita, aby se ti nashromáždění lidé nějak odvezli….

Frantisek

Jo? Už mnohokrát jsme krásně popojížděli v těch Vašich skvělých kolonách, když chybělo použitelné spojení s vlakem; o přecpání některých (i kapacitních) silnic kamiony nemluvě. Řešení je asi někde jinde, řekl bych.

medical_examiner

Jezdit vlakem, třeba i 1.třídou. V té totiž obvykle nejezdí děti…
A v autě se emaily a prezentace dělají opravdu špatně…