Dopravci Železnice

Na českou železnici vyjíždí poprvé státní postrková služba, zajistí ji RegioJet

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Postrky se zatím budou týkat jen vlaků, které potáhne lokomotiva Siemens Vectron.

Tuzemská železnice zažije dnes v půlnoci v souvislosti se zahájením výluk na koridoru z Prahy do České Třebové i svoji premiéru. Správa železnic bude poprvé nákladním dopravcům nabízet takzvanou postrkovou službu.

Najaté lokomotivy mají pomoci těžkým vlakům pomoci projet sklonově náročnou trať přes Vysočinu. Po rovinatější trati přes Českou Třebovou vlaky mezi Brnem a Kolínem kvůli omezením neprojedou. Od půlnoci musí být připraveny každý den v Brně a v Kutné Hoře celkem čtyři lokomotivy společnosti RegioJet se strojvedoucími. Správa železnic za ně bude platit bez ohledu na to, kolikrát je využije. Dopravci budou mít službu zdarma.

Zavedení postrkové služby dlouhodobě prosazovalo sdružení železničních nákladních dopravců ŽESNAD.cz. „Důvodem je snaha minimálně zachovat současný rozsah železniční nákladní dopravy v České republice bez toho, aby nás vlaky objížděly nebo zásilky přecházely ze železnice na silnici v důsledku nekvality a velkých zpoždění,“ řekl výkonný ředitel ŽESNAD.cz Oldřich Sládek. Nákladním dopravcům by se úsek přes Vysočinu nevyplatilo najímat si vlastní postrky. „Takové vícenáklady by pro dopravce znamenaly snížení konkurenceschopnosti proti kamionům. V případě promítnutí vícenákladů do cen by se stala železniční nákladní doprava dostala na náročném trhu mimo cenovou realitu,“ dodal Sládek.

Inspirací jim byla vodní doprava, u které stát provozuje „přípřež“ v podobě remorkéru Beskydy. Správa železnic proto nakonec vypsala veřejnou soutěž, ve které hledá dopravce s lokomotivou na tuto službu.

RegioJet vyhrál veřejnou soutěž

Správa železnic vybírala dopravce pro postrkovou službu ve veřejné soutěži. Zakázku vyhrál RegioJet s celkovou cenou 244 milionů korun za tři roky. RegioJet bude dostávat denní paušální odměnu ve výši 222 tisíc korun bez DPH bez ohledu na to, kolik kilometrů najede.

„Smluvně začíná provoz od půlnoci, během dnešního dne probíhá návoz lokomotiv tak, abychom byli o půlnoci řádně připraveni a zahájili postrkovou službu,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Podle smlouvy RegioJet nasadí čtyři lokomotivy řady 193 Siemens Vectron. Dvě budou ve stanici Kutná Hora hlavní nádraží a dvě ve stanici Brno–Maloměřice. Kvůli zajištění postrkové služby měl RegioJet posílit počty strojvedoucích o dalších 18. Provoz postrkové služby bude v režimu 24/7 rozdělený do denních a nočních směn.

Postrky se budou týkat všech nuceně odkloněných vlaků bez ohledu na to, jakou mají lokomotivu, technicky ale mohou jet společně ve výkonu jen lokomotivy Siemens Vectron. Důvodem  je rušení kolejových obvodů. V příštích dnech má ale proběhnou testování, zda bude provoz kompatibilní i s lokomotivami Bombardier TRAXX a lokomotivou 363.5.

Do soutěže se přihlásili ještě dopravci ČD Cargo, LTE, ODOS a LokoTrain a Cargo Motion. RegioJet nabídl cenu 244,167 milionu korun, druhé LTE 245,58 milionu korun.

(aktualizováno 7:54 o zpřesnění informací ohledně kombinace lokomotiv u postrku)

Odebírat
Upozornit na
guest
154 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zwi

Kolik by musel vlak na ŽnS, tažený vectronem, vážit, aby potřeboval postrk? Jelikož vlak vedený jinou lokomotivou postrkovat nesmí. Spíš by bylo potřeba aby mohl postrkovat vlaky tažené slabší vícesystémovou lokomotivou, např. 363, 363.5 a 365. Myslím to samozřejmě tak, aby nebylo potřeba obětovat oba vectrony na jeden vlak, tedy jeden dopředu, jeden dozadu a vlaková bude nečinná, jelikož to snižuje kapacitu postrků na polovinu.

jiný Petr

Záleží, z které strany na ŽnS jede.

zwi

To je mi jasné. Nepotřebuji to přesně na tunu. Jen mě to zajímá. Kdo ví jen jeden směr, ať odpoví jen jeden, kdo ví oba, může napsat oba.

Morry von Richthofen

Tiš – Vlk ř193 1350t, 2×193 1900t, Vlk – ZnS ř193 2400t, 2×193 3100t. A znovu – Vectron může strkat, nebo táhnout jakoukoliv činnou řadu, s vyjimkou zapojení do dvojčlenu !! 😂

zwi

Ono snad někdy někoho napadlo spojit do dvojčlenu lokomotivy různých výrobců? Pochopil bych ještě že se spojí taurus s vectronem, když je to stejný výrobce a vectron s railjetem se už zkoušel. CZLOKO taky zkoušelo spojit různé řady svých lokomotiv. Nejde jen o to, aby se posílal povel k tahu, to není takový problém, ovšem aby na jedné lokomotivě byla vidět diagnostika té druhé (od jiného výrobce), to bych chtěl vidět.

zwi

A co se týče těchto postrků, tak ani snad dvojčlen není potřeba. Oba vectroni RJ jsou obsazeni strojvedoucím. Takže stačí připojit kuplu a hadice a můžou jet.

Petr Šimral

Brno – HB – Kolín – TRAXX 1350 tun, Vectron 1500 tun
Kolín – HB – Brno – TRAXX 1800 tun, Vectron 2000 tun.
Vše v T4.

Morry von Richthofen

Po tom co jsem se dosmál, si dovolím podotknout, že v článku je jedna zásadní, zavádějící věc, která tady rozpoutala opravdu vtipnou diskuzi se spoustou příspěvků hodných zarámování a pověšení na zeď v obýváku. Postrková služba není určena pouze pro vlaky vedené řadou 193. Větrák může být na postrku, respektive přípřeži čehokoliv. Autor se tady lehce zamotal do problematiky dvojčlenného řízení HV (dvě lokomotivy, jeden UIC kabel, jeden fíra) o kterém se u této služby v určitých případech uvažuje a tady samozřejmě platí, že v tomto režimu momentálně funguje (a od VÚŽ je schválena co se týká zmíněného rušení kol.… Číst vice »

Leinad

Co by vadilo spojení pětkovému Esu a Větroni?
A kdyby se všechny tyhle řady i s laminátkou, potkaly na jednom vlaku, mohly by být všechny mašiny činné? 😀

Morry von Richthofen

Co se týká 363.5 uznávám, že se může stát že někdo, někdy tohle spojí a rozchodí, ale ze zkušenosti staré cca 8 let, kdy národní dopravce marně snil o spojení Railjetu a řady 380 jsem docela skeptik, ale OK stát e může všechno. A pokud se na jednom vlaku potkají tyhle 3 řady, všechny samozřejmě činné být můžou.

Petr Šimral

Proboha. Když nic nevíte, tak ani nepište. Dnes platí, že starolokomotivy (363.0, 5. 230 atd.) se mohou míchat mezi sebou bez omezení, protože je kromě řady 363.5 nikdo nikdy nezkoušel. Vectron může 2x, protože ho někdo zkoušel. TRAXX byl zkoušen ve dvojčlennu již dávno před tím (cca 2016 jsem to jezdil na okruhu), od té doby je povolení na Budějice, ale nějak se na to zapomnělo, přestože na to ŽESNAD.CZ upozorňoval…

Jaké asi můžete mít vysvětlení, že 2 x Vectron vyhoví, ale 1 x Vectron a 1 x Laminátka nevyhoví???

Nightjet

Moc tomu fandím myslím si že noční vaky pro výlety po Evropě jsou nejlepší volba, mám s toho radost že po pandemii už budeme mít dobrou noční sít nočních vlaků v Evropě.

Marek Janík

těsně vedle

Avlaky

Přesně😂

Krušnohorec

Doufám, že si Jančura zajistil zkušené fíry pro postrkovou službu.

Chronosphere

Tak to těško,Aneško,všichni přece ví, že u Jan.uráka pracují jenom přeškolení kuchaři a malíři pokojů.
Položil byste stejnou otázku,kdyby to vyhrál někdo úplně modře jiný?

Jojo

To myslíte Unipetrol, Awt?

Ketchup1970

Má je. A je to podnikatel, který to má celé ve svém vlastnictví , tak nehazarduje. O to se nebojím.

Gwann

„Postrky se budou týkat všech nuceně odkloněných vlaků bez ohledu na to, jakou mají lokomotivu, technicky ale mohou jet společně ve výkonu jen lokomotivy Siemens Vectron. Důvodem je rušení kolejových obvodů. V příštích dnech má ale proběhnou testování, zda bude provoz kompatibilní i s lokomotivami Bombardier TRAXX a lokomotivou 363.5.“

aneb u nás v Kocourkově?
to je naše infrastruktura/zabzař v tak děsivém stavu technickém nebo koncepčním….?

kakov

bohužel ano v některých stanicích (mmj Kutná Hora) jsou zastaralé kolejové obvody, které pracují s nevhodnou frekvencí, průjezd moderních loko je bohužel ruší, to bych SprŽel a nevyčítal, je to historická záležitost a přeci jen nemají neomezený rozpočet,

co je ale jednoznačně chyba SprŽel, že zkoušky neprovedli už dávno a do výběrka se nedalo plně funkční řešení…….

Tomáš Záruba

A je to (už) opravdu jen a pouze KH? To by přece mělo být řešitelné nečinnou vlakovou loko někam do Církvic/Třebešic s tím, že na rozjezd do stoupání ze stanice se využije nezavěšený dieselový postrk…

Dušan

Přesně naopak, ani ta KH už bohužel dneska s těma novejma kolejákama – poté co to tam vyměnili – není to, co to bejvalo:-)))

Jiří Kocurek

O problému v Kutné Hoře věděla SŽDC již před léty, článek z roku 2013:
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/zabezpecovaci-zarizeni-sovetskeho-typu-omezuji-nasazeni-taurusu-/-1859/21,0,,/

noerf

No vzhledem k tomu, že tam někteří dopravci řešily seznání tratě, tak se to při troše dobré vůle dalo realizovat. Jenže je otázka, zda-li měla SŽ snahu, aby to Metrans či ČD Cargo projeli s traxxy či 363 s Vectronem na postrku.

Zlámalík

Vzhledem k tomu, jak je v diskuzi níže nablito, bych chtěl poprosit pana Sládka, jestli by s redakcí nedali dohromady doplnění, které vysvětlí a ozřejmí otázky, na které někteří jedinci zdá se marně hledají odpověď. Jen nevím, zda to pomůže 😀

Kuba

Je pěkný, že si stanovili podmínky na počet systémů a výkon. Co na tom, že většinu vlaků to strkat nemůže. Proč nebyla kompatibilita s ostatními HV hlavním požadavkem výběrka? Dvojče laminátek by asi problémy s EMC nemělo.

kade

Toto má ovšem opačnou logiku, kompatibilitu s ostatními HV musí zajistit SŽ, tedy zadavatel, protože to vychází z vlastností infrastrutkry. A s těmi dvojčaty laminátek je veřejné tajemství, že to až tak samozřejmé být nemusí…

Zdendik

Je to překvapující, ale laminátky taky nevyhovují, nějak to rezonuje s Vektronem a jinými HV. To by musely být laminátky i v čele.Investovat do laminátek se určitě nevyplatí a tak na jedné soupravě jsou mimo nich povoleny jen násobně Vectrony. A KO se rekonstruují, jen masové nasazení výkonných vozidel s elektronikou je rychlejší.

Tomáš Záruba

Tohle testování jednotlivých lokomotiv či jednotlivých jejich kombinací na jednotlivé traťové úseky je něco naprosto a totálně šílenýho… To je takhle všude v Evropě (nebo i jinde)?

NeodrážetNespouštět

Nejsem odborník, tak mě snad někdo opraví. Podle toho jak to chápu já, tak problém je s kolejovými obvody, které se používají k zjišťování volnosti koleje. Pracují na určitě frekvenci. Pokud lokomotiva nebo jejich kombinace podobnou frekvenci „pouští do kolejí“, může obvody zmást. Na tratích, kde se místo kolejových obvodů používají počítače náprav by tyto problémy být neměly.
Chápu to správně?

X 1

Tak na staré Spessart rampe jezdilo vše co mělo kola. Na postrku i vepředu totálně mischung.
To samé z Aachen do Belgie. Tam je to chuťovka u extra těžkých vlaků. Vepředu dvě mašiny a vzadu taky. Každá od jiných výrobce a věkem klidně i 40 roků rozdíl.

Vbb

Matení by mělo přicházet v úvahu pouze u kolejových obvodů v havarijním stavu, tzn. „už v poruše“.
„Zdravý“ KO by zmatený být neměl – v kolejovém vinutí stykového transformátoru se složky trakčního proudu tekoucí levou a pravou kolejnicí vzájemně odečítají, a tedy, pokud je KO zdravý, úplně odečtou.

Y.K.

No nevím, vaše zjednodušená úvaha totiž vůbec nepočítá s vyššími harmonickými, tedy interakcemi různých frekvencí.

Problém je, že se tento problém řeší (řešil) pro každé HV při schvalování, načež se často osazovaly různé dodatečné tlumivky, či upravovala nastavení měnšičů či dokonce stanovila omezení výkonu pro určité KO.

Já, kdo jiný

Není. Na Semmering jezdí i tříspřeží, různé kombinace 1144, 1116 a 1293, ba i 1142.

rejpal

Postrk RJ je pouze pro vlak tažený Vectronem. Kolik takových vlaků tudy nově projede za 24 hod.? Není to ze strany SŽ diskriminace dopravců co nejednou s Vectronem? Protože pak vlakové HV musí být studené a jeden Vectron RJ jde na přípřež a druhý Vectron RJ na postrk. Kdo platí náklady na toho připřežního Vectrona RJ? Předpokládám, že dopravce. Takže ČDC se o svoje vlaky postará samo a postrky RJ budou pro ostatní. Nemohu se zbavit dojmu, že zde SŽ totálně zaspala, když teprve teď se budou dělat měřící jízdy s kombinací HV Vectron a Traxx, popř. 363, 363.5. Tohle… Číst vice »

Petr Šimral

Náklady na přípřežního Vectrona taktéž platí Správa železnic.

noerf

Vzhledem k tomu, že ČD Cargo, OBB Cargo, Unipetrol, Metrans, LTE či EP Cargo mají ve flotile Vectrony, tak problém může být u Metransu s Traxxy MS2 a s tím, co tam pošle ČD Cargo jiného. A teoreticky by traxxy měli být komatibilní.

Já, kdo jiný

Metrans má připraveno vlastní řešení této vysočinsko-sprželské absurdity.

alfons

možná se pletu, ale bydlím u trati a řekl bych, že tak 90% výkonu dosud jezdily duo nebo trio laminátky. Co bude jezdit teď v době výluky v případě odklonů, se uvidí.

Lukáš F.

To, co jezdilo doposud a kopec to zvládlo, bude jezdit se stejným počtem laminátek i nadále. Postrk je pro ty, kteří by jinak jeli přes Pardubice.

Leinad

Co vlak, který by to vyjel, ale pomalu – představuji si správně, že je nějaká hranice, kdy se zvažuje „jet pomalu vs čekat na postrk“

Jiří Kocurek

Tažná síla x rychlost = výkon. Moderní mašina to buď vyjede cca osmdesátkou, nebo postupně zpomalí a uvízne.

richmond

Moje subjektivní dojmy zpozorované z provozu: -Máme tady unipetrol, často jezdí s dieselem i pod dráty, 753.7/753.6 nebo jejich „buldoci“ a vectrony mají. -Pak je tu pkp, které velmi často tahá auta přes celou republiku dieselem, sem tam jede něco z rodiny eurosprinterů (taurus/189), ale ne tak často. -Cargo vectronů taky pár má. -Metrans podle komentářů v diskuzi plánuje něco sám. Ale v článku se i tak píše že se něco zkouší. Tohle byly 4 největší nákladní dopravci v ČR, ten zbytek se už přece jen nějak zvládne když tam jsou ty vectrony po dvou a navíc to celé platí… Číst vice »

Karl vB.

INTEROPERABILITA je schopnost různých systémů vzájemně spolupracovat, poskytovat si služby, dosáhnout vzájemné součinnosti. Termín se používá nejen pro spolupráci na technické úrovni, ale i pro sociální komunikaci, politickou spolupráci a spolupráci služeb. Tolik Wikipedia.
To, co čtu tady v hlavním článku a v diskusních příspěvcích, je zřejmě „vlastní česká cesta“ v zavádění interoperability v naší železniční dopravě . Jako vnější pozorovatel stojící mimo železniční mašinerii, jsem myslel, že jsme se za 30 let dostali přece jen trošku dál.

X 1

Souhlas.
Magement spr.žele se platově dostal nejdál.
S rozumem, logikou a odborností už je to horší.

Lukáš

Však dostali, místo přepřahání AC / DC, budeme „přepřahat“ (přibírat) Vectron/non-Vectron.

Jiří 3

Uvidíme, jestli nějací dopravci raději nepojedou přes Přerov a Olomouc.

jiný Petr

A jak se tam dostanou, když neprojedou přes Bezpráví?

Já, kdo jiný

Přes Bohumín a Opole.

Juraj

Akože z princípu odmietnu bezplatnú službu a budú sa pokúšať pretlačiť cez výluku okolo Brandýsa nad Orlicí, kde je vylúčená aj regionálna doprava, a to ešte dlhšou trasou, len pretože nemajú radi RJ? No jasne.

jiný Petr

Když tam nedostanou kapacitu, tak jim ta snaha o protlačení nebude vůbec umožněna.

kakov

ne, ako že nedostanou státní postrk, protože vlaková loko bude jiná než vectron a než si ho zajistit na vlastní náklady, pojedou raději jinudy

František Plášek

Znovu a ještě jednou..nepojedou. Pokud nemaji roční trasu přes Třebovou, je víc než jisté, že adhoc trasu nedostanou. A pokud nemaji narok na státní postrk, musí si pomoct sami….nebo to vzit třeba po 513.

Leinad

Jak dlouho se bude čekat na postrk, nebude v případě vytížení všech 4 mašin výhodnější to objet? 😀

Marty

A kudy ? Přes Rakousko?

Lukáš F.

V závislosti na cíli přepravy to nemusí být zas takový úlet…

Já, kdo jiný

Dobrá otázka.

Marty

Pán bude odborník

Jiří 3

Spíše to bylo myšleno z pohledu, kdy budou všechny státní postrkové mašiny využity a bude chtít dopravce projet s nákladem, který by přes vysočinu měl problémy.

jiný Petr

Tak si bude muset sehnat postrk za svoje.

Os5600

Tak to rovnou mohli zavést postrk na trati Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Žamberk – Letohrad – Lichkov – Hanušovice – Bludov.

asdfg

a úsek HK – Častolovice to projede jak? Tam už je ted vyčerpaná kapacita dráhy, natož tam cpát něco dalšího.

Jiří Kocurek

A proč ne rovnou přes Chornici a Skuteč? To by bylo šoto!

Martin z topírny

A nebo raději úplně mimo ČR, to bude asi nejlepší strategie… a SprŽel ať si ty jejich „modernizace“ dělá klidně 1/4 století, takhle jsme už v Evropě k smíchu / k pláči… s tou modernizací sítě

Ondra

Já sem to nějak nepochopil, takže když pojede něco jiného než Vectron tak se stane co? Pojede přes Třebovou (tam by měl být úplný zákaz, ne?)? Rozdělí vlak na dva po sobě jedoucí? Dostane víc mašin/míň vagonů už při startu? Seženou prostě Vectrona? 🤔

Lemmy

V následujícím týdnu to pojede přes Třebovou, pak to otestují a snad to bude OK = postrk bude fungovat na všechno.

Ondra

Ok, diky 🙂

František Plášek

Nikoliv. Už od 6.4. jsou trasy, které jsou tzv.povinně odkloněny přes Vysočinu převedeny v systému přes H.Brod. Původní trasy přes Třebovou jsou odřeknuty. A pochybuju, že SprŽel povolí adhoc trasy po 501.

František Plášek

A pokud si myslíte, že test bude trvat 1-2 týdny, tak asi neznáte SŽ….

Dušan

Stane se to, že pojede Vectron RJ (přípřež) + „cokoliv non-vectron“ + Vectron TJ (Postrk), přičemž dopravce platí 100 % trakční energie přípřeže, 100 % trakční energie platí Správa železnic, státní organizace.

Ondra

Taky dík, to bych čekal že tam vznikne pak fronta, jestli teda pojedou oba Vectrony naráz a pak se bude čekat na návrat, i když teda vzhledem k vyšší obsazenosti trati railjetama apod. asi neumím odhadnout výslednou kapacitu pro cargo..

Petr Šimral

Dopravce platí celou trakční energii v případě jízdy s vlakem. Pro návrat postrku platí DC a EE SŽ.

Dušan

Ve smlouvě je to psáno takto:
Trakční spotřeba:
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu přípřeže bude součástí určení spotřeby daného
vlaku;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu postrku bude součástí určení spotřeby Zadavatele;
Takže jsem to pochopil tak (= možná blbě), že pokud budu mít Vectron na přípřeži, tak to, co mu natočí elektroměr platí dopravce, kdežto pokud ho budu mít na postrku, tak to co, co mu natočí elektroměr, platí Zadavatel = čili SŽ.
Jinak řečeno – přípřež je pro dopravce nevýhodná, protože si ji platí, ale postrk nikoliv..nebo to chápu blbě ?

Dušan

Je to bod č. 1.7 ve smlouvě – viz (citace):
.7. Trakční spotřeba:
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu přípřeže bude součástí určení spotřeby daného vlaku;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu postrku bude součástí určení spotřeby Zadavatele;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu posunu v dislokačních žst. a technologická spotřeba EHV při stání v těchto dislokačních žst. bude součástí určení spotřeby Zadavatele;
– náklady na trakční energii související s režijními jízdami postrkového EHV (předpoklad zavedení v ISOŘ jako lokomotivní vlak Lv) na traťovém úseku Brno-Maloměřice –
Kutná Hora na pokyn Zadavatele budou součástí určení spotřeby Zadavatele)

Dušan

Jo, beru zpět…on se ten bod 1.7 totiž týká toho, kdo postrk poskytuje, čili Regiojetu – blbě jsem to pochopil – přiznávám chybu a omlouvám se.

Leinad

A to „cokoliv“ bude nečinná lokomotiva?
Jak se účtuje trakční energie, má Vectron svůj elektroměr?
A platy fírů(obou Vectronů) platí Spržel, teoreticky by zaměstnanec dopravce nebyl potřeba?

Oldřich Sládek

Už jem chtěl napsat, ale předběhl mě kolega Petr Šimral.

Dušan

Máte pravdu, já jsem ten bod 1.7 ve smlouvě blbě pochopil – omlouvám.

Skutečnost

Informace v článku, že postrky se týkají pouze Vectronů, je naprosto NEPRAVDIVÁ.

Oldřich Sládek

Informace v článku, že postrky se týkají pouze Vectronů, je zcela PRAVDIVÁ. Teprve během dubna proběhnou zkoušky s Traxxy.

Tečka.

Petr Šimral

Ano, taky tam v čele může být Bangle…

Oldřich Sládek

Tak bavíme se snad o elektrické trakci, ne? 🙂

jiný Petr

Jenže článek je zavádějící. Pokud bude vlak veden třeba 363.5, tak normálně pojede, jen dostane dva vectrony a 363.5 pojede jako nečinná.

Oldřich Sládek

Ano. Ale dva Vectrony na přípřeži. Zkoušky Vectron x Reso teprve domlouváme, Traxx bude zkoušen v dubnu . Momentálně platí tedy v případě postrku pouze Vectron-Vectron.

František Plášek

Oldo bylo to myšleno tak, že vlaková může být jiná, než Vectron, v tom případě jde jeden Vectron RJ na přípřež a druhý na postrk….neříkej, že jsi nečetl tabulku odkloněných tras v PPD…. zrovna Ty…. 😄😄😄

Oldřich Sládek

No jo no Franto, jsem už unaven 🙂 Stává se mi to maximálně jednou za 200 let :-)))

Qěcy

A proč oba státní vectrony na přípřeži a ne jeden na postrku a druhý na přípřeži?

Kuba

Kdy prosím přijdou na řadu laminátky? Nebo ČDC si bude nadále zajišťovat postrk vlastní (z ideologických důvodů 🙂 )?

asdfg

ČDC bude státní postrky využívat taky, ale i částečně svými náležitostmi.

Dušan

Ještě něco, co se sice přímo postrků netýká, ale i tak to s nimi nepřímo souvisí: Na portálu provozovatele dráhy byl zveřejněn Pokyn provozovatele dráhy k zajištění plynulé a bezpečné drážní dopravy – Provozní opatření k provozování drážního vozidla typu ES64F4 (řada DB 189). Tento Pokyn nahrazuje původní dokument k elektrické lokomotivě typu ES64F4 řada 189 vydaný jako Pokyn 1/2012. V pokynu došlo k doplnění Přílohy A o trať 324 – Odb. Brno-Židenice – Brno-Maloměřice – Havlíčkův Brod, trať 502 Havlíčkův Brod – Kolín – V. Osek a trať 504 Ústí n.L.-hl.n. – Ústí n.L.-západ. PS: Jde o verze řady… Číst vice »

On.

V článku trochou chybí kterých vlaků se to týká. Jde pouze a jen o trasy přidělené přes Češkou Třebovou na celý GVD, nikoliv pro ah hoc vlaky. Seznam vlaků je velmi krátký cca do 30 párů s tím že většina nejede denně. O omezení pouze na Vectrony v opatření není ani čárka, naopak v příloze je dost kombinací lokomotiv a jejich normativů.

Dušan

Není pravda, že se postrk netýká ad hoc vlaků – těch se postrk týká samozřejmě taky.

jiný Petr

Pokud na ně ovšem zbyde, postrkových mašin může být málo i pro pravidelné vlaky.

Dušan

To samozřejmě ano, 100 % souhlas.

Oldřich Sládek

Je pravda, že postrky se NETÝKAJÍ primárně ad-hoc vlaků – těch se postrk opravdu ntýká, ale snažíme se tuto situaci řešit.

Tečka.

Já, kdo jiný

Jste přesvědčen o tom, že tohle bude fungovat a vlaky se včas dostanou k zákazníkům?

František Plášek

Pouze a jedině v případě volné kapacity. A ta v případě, že bude na vlak kombinace přípřežní RJ a postrkovy RJ znamená, že další dopravce v řadě bude čekat, až se aspoň jedna loko vrátí.

noerf

Jsou tam čtyři lokomotivy, takže lze předpokládat, že když dvě lokomotivy pojedou z Brna, tak nějaké již v tu dobu pojede do Brna.

František Plášek

Nikoliv. Plan je 2 lokomotivy tzv.nahore, tedy VPS v useku K.Hora – Svetla a druha dvojice tzv.dole, tedy B.Malo-Vlkov u Tisnova. U nekterych vyjmenovanych vlaku je jeste uvazovana sluzba v useku HB-Pohled.

U prvního vlaku, ktery projel v noci na dnesek, cca 2450 brutto jel pk Brno-Zdar, dalsi postrk nastoupil ze Svetle do K.Hory. Ve smeru Brno-Kolin je h tezkych vlaku lepe strkat az do Zdaru n.Sazavou. Bohuzel pokud pojede vlak spis k ranu, vychazi to na Vlkov, protoze strojvedouci RJ zatim MUSI stridat v Brne…bude se snad resit.

František Plášek

Není to ani těch zmíněných 30 párů….jenže některé vlaky budou potřebovat masiny RJ dvě.

Iveta

Dobrá dopravci budou mít službu zdarma a kdo za ten postrk zaplatí trakční energii?SŽ ,nebo RJ .A cena dobrá 222000kč na den at to jede či nejede to je 55500 kč na stroj ,strojvůdci dostanou za den cca 6000-7000kč max ,dobrej vejvar ,jasně bude to potřebovat i údržbu a opravy ,ale stejně vejvar .A pak ono se nevědělo ,že ta výluka bude?Aby se vyzkoušela možnost propojení i s jinou řadou třeba 363?Prostě jsme v ČR ,hlavně že teče kohoutek někomu do kapsy a proběhla řádná veřejná soutěž ,ještě tu o Sněhurce

Lemmy

Mohl. Iveta je pán (nesnažme se to pochopit, podobně jako další pozoruhodnosti této osoby.)

X 1

🙂

Pe.tr

Zřejmě internetový transvestita

VTT

Třeba je to zkratka za „Ivan Emánek z Tábora“. 🙂

Dušan

Službu zdarma bude mít pouze v případě, že se bude jednat o postrk a vlak bude sestaven tak, že ten postrk bude fyzicky možný – pokud nebude, tak pojede vlak s přípřeží a zde si trakční energii plně, tj. 100 % bude platit příslušný dopravce. Navíc traxxy, belgičanky aspol. budou muset mít Vectrona RJ, jak na postrku (= pokud to bude technicky možné vzhledem ke skladbě vozů), tak i na přípřeži, takže jako služba zdarma to asi bude málokdy – de facto pouze v kombinaci vectron (vlaková = dopravce XY) + vectron (=přípřež RJ) a takových kombinací má být naprosté… Číst vice »

Petr Šimral

Opět opakuji. EE platí vždy dopravce vlaku.

Dušan

A toto ve smlouvě tedy znamená, co ?

Trakční spotřeba:
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu přípřeže bude součástí určení spotřeby daného
vlaku;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu postrku bude součástí určení spotřeby Objednatele;

František Plášek

Nemáte pravdu.

Qěcy

se naučte počítat. Jeden strojvůdce je naklad 6 tisíc za 12 hodin. Za 24 hodin je to 8 x 6, čili 48 tisíc. Takže vejvar 7 tisíc na mašinu plus náklady na údržbu atd.
Ha Ha.

Jesenik

Nějak vám to nevychází. Jak jste přišel na 7 tisíc na mašinu?

Pražec

A to bylo v původním zadání, že chtějí strkat jen Vectrony?

Kubrt

Ano, zadávací dokumentace vyžaduje Vectrony.
Pokusy, co s čím lze kombinovat, se prováděly a – z hlediska EMC – se zjistilo, pokud si dobře vzpomínám, že nic s ničím kombinovat nelze. V ZD je pak douška, které rozumím (možná špatně) tak, že další kombinace Vectron + cosi musí schválit DU. Takže teď, ve druhém kole, se zřejmě budou získávat podklady pro případné schválení provozu Vectronů s dalšími řadami. Zdá se to snad někomu nepromyšlené a nelogické???

Pajos

A když se ty kombinace neschválí tak co se stane?

Kubrt

Nic.
Si myslím.

Dušan

Rozhodně ne, požadavek byl na dvousystémovou (DC 3 kV/AC 25 kV) čtyřnápravovou elektrickou lokomotivu o trvalém výkonu minimálně 5600 kW (na straně AC 25kV) s rychlostí nad 100 km/h – takto to bylo černé na bílém v zadávací dokumentaci – to, že v nabídkách byl nakonec Vectron 6400 kW jako trojsystémová lokomotiva nebyl požadavek Správy železnic, a.s. ale naopak toho, kdo podával nabídku do soutěže, který to vyhodnotil jako ekonomicky nejoptimálnější řešení.

Kubrt

O pár řádku níže: ..podmínku povolení provozu tohoto činného vozidla s činným vozidlem typu X4-E-LokAB (Vectron) na jednom vlaku.. Takže – Vectron.

Dušan

Ne – máte tam psáno: – podmínku povolení provozu dvou činných vozidel stejného typu na jednom vlaku, a podmínku povolení provozu tohoto činného vozidla s činným vozidlem typu X4-E-LokAB (Vectron) na jednom vlaku Z toho nevyplývá Vectron ani náhodou, pokud by spolu mohli jet 2 Resa 363.5, nebo Reso 363.5 a Vectron, tak prostě ve výběrku mohlo být klidně to Reso 363.5, pokud by splňovalo tu podmínku o trvalém výkonu minimálně 5600 kW (na straně AC 25kV) – to je koneckonců ten samý problém jako měly traxxy, které měly výkon, ale zase nemohli jet na daném úseku Brno – Kutná… Číst vice »

František Plášek

No…myslím, že Kubrt má pravdu..když budu mít chvilku..podívám se znovu do zadávacích podmínek .

Pajoš

A neví někdo jaký byl důvod to s Resem a Traxxem nevyzkoušet dopředu?
Případně co se stane pokud ty testy nedopadnou? Díky

BND 30

Nikdy se to tak nedělalo…

František Plášek

Prý nebylo dost času…nevím odkdy se chuti něco udělat říká čas…………

On.

Protože v článku je nesmysl. Autor si spojil dva pokyny do jednoho. Vectron má nově povolenou dvojitou trakci přes Vysočinu (přípřež i dvojitý postrk) a pokyn ke státní postrkové službě, kde se použití pouze Vectronu jako vlakové lokomotivy nic nepíše.

Jakub P

Možná se jako laik zeptám blbě, ale to nemohli kompatibilitu s ostatními typy lokomotiv na té trati otestovat předem?

kakov

z mého laického pohledu je to naprosto katastrofální selhání SprŽel, k čemu takový postrk je?? kolik % vlaků tam projede s Vectronem??

tohle se mělo zjistit dopředu a poskytnou službu plně funkční, asi jako kdyby do osobního vlaku byla podmínka oblek od Blažka…….

medical_examiner

Takže ti kdo by měli obleky Le Premier nebo šité v Thajsku by měli smůlu…😂

Ale organizačně: Jaké procento nákladních vlaků by mohlo být trvale přesměrováno přes Havlíčkův Brod místo přes Třebovou?
Myšleno logicky za předpokladu 1x R + 1x Os /kolej a hodina

Dušan

Správa železnic, státní organizace si dopředu udělala přesnou statistiku, takže Vám je schopna poměrně přesně argumentovat % vlaků, co tam má jako vlakové HV řazen Vectron, dokonce Vám řekne i kolik % vlaků tam má belgičanku, reso, eso, brejlovce a já nevím, co všechno si vzpomenete:-)

medical_examiner

Nemohli, protože prostě SprŽel…

Kubrt

Zkoušky proběhly. Proč se jejich výsledek nepromítl do zadávací dokumentace na tu zakázku nevím, ale kdo sem já, aby mudroval do strategie SŽ? Jen bezvýznamný amatér, na rozdíl od profíků, kteří tu strategii vytvářejí a realizují.

František Plášek

Proběhly pouze zkoušky kombinace Vectron+Vectron. Na jiné tzv. nebyl čas…už jen dotlacit SprZel do statnich postrku a modlit se, aby se stihl test Vectron+Vectron stalo Zesnad spoustu prace.
A to aspon SZ minuly tyden povolilo pres Vysocinu radu 189.

michal80

Než se zde rozjedou nenávistné komentáře proti RJ, pamatujte, že proběhla řádná veřejná soutěž ve které RJ zvítězil.

Negattor

Jsme v ČR a zde je možné VŘ nastavit tak, aby vyhrál ten správný.

Pe.tr

Vyhrál nejlevnější . Podmínky byli pro všechny stejné takže správný byl který ?

Negattor

To ale není vůbec jisté, že vyhrál ten nejlevnější.

Pe.tr

Jj . A ještě si změnte nick . N vyměnit za D následné e je v poho , vyměnit ga za me přidat n a nechat t , or vyřadit a ráno vyhledat pomoc specialistu , případně změnit medikaci .

Negattor

Ale no tak Pe.tře.

Michal80

😁

Ketchup1970

Vyhrál nejlevnější , tečka , ta částka taky nesouhlasí . Víme ze nežijeme ve Švýcarsku . Každý remeslnik ví jak se někdy zarputile soutěži o zakázku . Pan Jančura dal nakonec tu nejlepší nabídku o 0,5% levnější než konkurence . Dokázal to zřejmě tím , ze strojvedoucí bude mít o 29halíru na hodinu menší mzdu . A takhle tu republiku uděláme konečně lepší krásnější . Finance státu , tedy vaše peníze budou spravovány s větší péči . Protože jak říkávali již vekslaci Halíře dělaj talíře .

Karek

A co jako?

Ketchup1970

Ten rozdíl mezi nabídkou RGJ a LTE je takový, jak bych to jen nazval, “inspirativní” .

kakov

cirka 1,4 mil není málo….

Ketchup1970

Chcete to procentualně🤒?

kakov

děkuji počítat umím dokonce i procenta…..

kakov

ale víte co? pošlete mi 0,57 % vašeho ročního příjmu a pak ještě 0,57 % hodnoty Vašeho majetku, když je to tak bezvýznamné, určitě to rád dáte 😀

Lukáš

Bacha aby neměl jen dluhy, to by se ta složenka docela prodražila.

Ketchup1970

Posílám 2% na humanitární účely . Pokud do nich spadáte, klidně. Konkrétně třeba něco jako Jedličkův ústav.

Lukáš F.

a co se snažíte naznačit, že byli účastníci domluvení?

Ketchup1970

Třeba k zhlednuti klasické české komedie o Adéle co ještě nevečeřela a scéně kdy Nick Carter v tajnosti přijíždí do Prahy a v novinách už je o něm článek . Ta replika Rudolfa Hrusinskeho je úžasná .

Lukáš

Jako, že RJ jako jediný věděl tu částku dopředu?

Ketchup1970

Buďme rádi , že cena je nižší než předpokládaná , to nám všem šetří peněženku . O zbytku nevím nic, není to dost dobře možné. Přál bych si vždy férovou soutěž , nejen v postrku na železnici, jak to v jiných oborech někdy dopadá víme . Stíny občas jsou a budou. Předpokládám , ze pokud , pokud, by unikly informace buď od účastníků, nebo zadavatele, tak by je nevyužít bylo velké frajerství a vlastně i ekonomické harakiri. Současný stav u dopravců je takový , že více než o nějaké zisky/ztráty jde o cashflow.

Lukáš

Kdyby se toho výběrového řízení zúčastnili 2, 3 dopravci, tak jednat se o osobku, tak bych věřil, že tam nějaké dohody mohou být, ale tím, že tam bylo 5, nebo 6 subjektů, tak si to moc neumím představit.