Na českou železnici vyjíždí poprvé státní postrková služba, zajistí ji RegioJet
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Postrky se zatím budou týkat jen vlaků, které potáhne lokomotiva Siemens Vectron.
Kolik by musel vlak na ŽnS, tažený vectronem, vážit, aby potřeboval postrk? Jelikož vlak vedený jinou lokomotivou postrkovat nesmí. Spíš by bylo potřeba aby mohl postrkovat vlaky tažené slabší vícesystémovou lokomotivou, např. 363, 363.5 a 365. Myslím to samozřejmě tak, aby nebylo potřeba obětovat oba vectrony na jeden vlak, tedy jeden dopředu, jeden dozadu a vlaková bude nečinná, jelikož to snižuje kapacitu postrků na polovinu.
Záleží, z které strany na ŽnS jede.
To je mi jasné. Nepotřebuji to přesně na tunu. Jen mě to zajímá. Kdo ví jen jeden směr, ať odpoví jen jeden, kdo ví oba, může napsat oba.
Tiš – Vlk ř193 1350t, 2×193 1900t, Vlk – ZnS ř193 2400t, 2×193 3100t. A znovu – Vectron může strkat, nebo táhnout jakoukoliv činnou řadu, s vyjimkou zapojení do dvojčlenu !! 😂
Ono snad někdy někoho napadlo spojit do dvojčlenu lokomotivy různých výrobců? Pochopil bych ještě že se spojí taurus s vectronem, když je to stejný výrobce a vectron s railjetem se už zkoušel. CZLOKO taky zkoušelo spojit různé řady svých lokomotiv. Nejde jen o to, aby se posílal povel k tahu, to není takový problém, ovšem aby na jedné lokomotivě byla vidět diagnostika té druhé (od jiného výrobce), to bych chtěl vidět.
A co se týče těchto postrků, tak ani snad dvojčlen není potřeba. Oba vectroni RJ jsou obsazeni strojvedoucím. Takže stačí připojit kuplu a hadice a můžou jet.
Brno – HB – Kolín – TRAXX 1350 tun, Vectron 1500 tun
Kolín – HB – Brno – TRAXX 1800 tun, Vectron 2000 tun.
Vše v T4.
Po tom co jsem se dosmál, si dovolím podotknout, že v článku je jedna zásadní, zavádějící věc, která tady rozpoutala opravdu vtipnou diskuzi se spoustou příspěvků hodných zarámování a pověšení na zeď v obýváku. Postrková služba není určena pouze pro vlaky vedené řadou 193. Větrák může být na postrku, respektive přípřeži čehokoliv. Autor se tady lehce zamotal do problematiky dvojčlenného řízení HV (dvě lokomotivy, jeden UIC kabel, jeden fíra) o kterém se u této služby v určitých případech uvažuje a tady samozřejmě platí, že v tomto režimu momentálně funguje (a od VÚŽ je schválena co se týká zmíněného rušení kol.… Číst vice »
Co by vadilo spojení pětkovému Esu a Větroni?
A kdyby se všechny tyhle řady i s laminátkou, potkaly na jednom vlaku, mohly by být všechny mašiny činné? 😀
Co se týká 363.5 uznávám, že se může stát že někdo, někdy tohle spojí a rozchodí, ale ze zkušenosti staré cca 8 let, kdy národní dopravce marně snil o spojení Railjetu a řady 380 jsem docela skeptik, ale OK stát e může všechno. A pokud se na jednom vlaku potkají tyhle 3 řady, všechny samozřejmě činné být můžou.
Proboha. Když nic nevíte, tak ani nepište. Dnes platí, že starolokomotivy (363.0, 5. 230 atd.) se mohou míchat mezi sebou bez omezení, protože je kromě řady 363.5 nikdo nikdy nezkoušel. Vectron může 2x, protože ho někdo zkoušel. TRAXX byl zkoušen ve dvojčlennu již dávno před tím (cca 2016 jsem to jezdil na okruhu), od té doby je povolení na Budějice, ale nějak se na to zapomnělo, přestože na to ŽESNAD.CZ upozorňoval…
Jaké asi můžete mít vysvětlení, že 2 x Vectron vyhoví, ale 1 x Vectron a 1 x Laminátka nevyhoví???
Moc tomu fandím myslím si že noční vaky pro výlety po Evropě jsou nejlepší volba, mám s toho radost že po pandemii už budeme mít dobrou noční sít nočních vlaků v Evropě.
těsně vedle
Přesně😂
Doufám, že si Jančura zajistil zkušené fíry pro postrkovou službu.
Tak to těško,Aneško,všichni přece ví, že u Jan.uráka pracují jenom přeškolení kuchaři a malíři pokojů.
Položil byste stejnou otázku,kdyby to vyhrál někdo úplně modře jiný?
To myslíte Unipetrol, Awt?
Má je. A je to podnikatel, který to má celé ve svém vlastnictví , tak nehazarduje. O to se nebojím.
„Postrky se budou týkat všech nuceně odkloněných vlaků bez ohledu na to, jakou mají lokomotivu, technicky ale mohou jet společně ve výkonu jen lokomotivy Siemens Vectron. Důvodem je rušení kolejových obvodů. V příštích dnech má ale proběhnou testování, zda bude provoz kompatibilní i s lokomotivami Bombardier TRAXX a lokomotivou 363.5.“
aneb u nás v Kocourkově?
to je naše infrastruktura/zabzař v tak děsivém stavu technickém nebo koncepčním….?
bohužel ano v některých stanicích (mmj Kutná Hora) jsou zastaralé kolejové obvody, které pracují s nevhodnou frekvencí, průjezd moderních loko je bohužel ruší, to bych SprŽel a nevyčítal, je to historická záležitost a přeci jen nemají neomezený rozpočet,
co je ale jednoznačně chyba SprŽel, že zkoušky neprovedli už dávno a do výběrka se nedalo plně funkční řešení…….
A je to (už) opravdu jen a pouze KH? To by přece mělo být řešitelné nečinnou vlakovou loko někam do Církvic/Třebešic s tím, že na rozjezd do stoupání ze stanice se využije nezavěšený dieselový postrk…
Přesně naopak, ani ta KH už bohužel dneska s těma novejma kolejákama – poté co to tam vyměnili – není to, co to bejvalo:-)))
O problému v Kutné Hoře věděla SŽDC již před léty, článek z roku 2013:
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/zabezpecovaci-zarizeni-sovetskeho-typu-omezuji-nasazeni-taurusu-/-1859/21,0,,/
No vzhledem k tomu, že tam někteří dopravci řešily seznání tratě, tak se to při troše dobré vůle dalo realizovat. Jenže je otázka, zda-li měla SŽ snahu, aby to Metrans či ČD Cargo projeli s traxxy či 363 s Vectronem na postrku.
Vzhledem k tomu, jak je v diskuzi níže nablito, bych chtěl poprosit pana Sládka, jestli by s redakcí nedali dohromady doplnění, které vysvětlí a ozřejmí otázky, na které někteří jedinci zdá se marně hledají odpověď. Jen nevím, zda to pomůže 😀
Je pěkný, že si stanovili podmínky na počet systémů a výkon. Co na tom, že většinu vlaků to strkat nemůže. Proč nebyla kompatibilita s ostatními HV hlavním požadavkem výběrka? Dvojče laminátek by asi problémy s EMC nemělo.
Toto má ovšem opačnou logiku, kompatibilitu s ostatními HV musí zajistit SŽ, tedy zadavatel, protože to vychází z vlastností infrastrutkry. A s těmi dvojčaty laminátek je veřejné tajemství, že to až tak samozřejmé být nemusí…
Je to překvapující, ale laminátky taky nevyhovují, nějak to rezonuje s Vektronem a jinými HV. To by musely být laminátky i v čele.Investovat do laminátek se určitě nevyplatí a tak na jedné soupravě jsou mimo nich povoleny jen násobně Vectrony. A KO se rekonstruují, jen masové nasazení výkonných vozidel s elektronikou je rychlejší.
Tohle testování jednotlivých lokomotiv či jednotlivých jejich kombinací na jednotlivé traťové úseky je něco naprosto a totálně šílenýho… To je takhle všude v Evropě (nebo i jinde)?
Nejsem odborník, tak mě snad někdo opraví. Podle toho jak to chápu já, tak problém je s kolejovými obvody, které se používají k zjišťování volnosti koleje. Pracují na určitě frekvenci. Pokud lokomotiva nebo jejich kombinace podobnou frekvenci „pouští do kolejí“, může obvody zmást. Na tratích, kde se místo kolejových obvodů používají počítače náprav by tyto problémy být neměly.
Chápu to správně?
Tak na staré Spessart rampe jezdilo vše co mělo kola. Na postrku i vepředu totálně mischung.
To samé z Aachen do Belgie. Tam je to chuťovka u extra těžkých vlaků. Vepředu dvě mašiny a vzadu taky. Každá od jiných výrobce a věkem klidně i 40 roků rozdíl.
Matení by mělo přicházet v úvahu pouze u kolejových obvodů v havarijním stavu, tzn. „už v poruše“.
„Zdravý“ KO by zmatený být neměl – v kolejovém vinutí stykového transformátoru se složky trakčního proudu tekoucí levou a pravou kolejnicí vzájemně odečítají, a tedy, pokud je KO zdravý, úplně odečtou.
No nevím, vaše zjednodušená úvaha totiž vůbec nepočítá s vyššími harmonickými, tedy interakcemi různých frekvencí.
Problém je, že se tento problém řeší (řešil) pro každé HV při schvalování, načež se často osazovaly různé dodatečné tlumivky, či upravovala nastavení měnšičů či dokonce stanovila omezení výkonu pro určité KO.
Není. Na Semmering jezdí i tříspřeží, různé kombinace 1144, 1116 a 1293, ba i 1142.
Postrk RJ je pouze pro vlak tažený Vectronem. Kolik takových vlaků tudy nově projede za 24 hod.? Není to ze strany SŽ diskriminace dopravců co nejednou s Vectronem? Protože pak vlakové HV musí být studené a jeden Vectron RJ jde na přípřež a druhý Vectron RJ na postrk. Kdo platí náklady na toho připřežního Vectrona RJ? Předpokládám, že dopravce. Takže ČDC se o svoje vlaky postará samo a postrky RJ budou pro ostatní. Nemohu se zbavit dojmu, že zde SŽ totálně zaspala, když teprve teď se budou dělat měřící jízdy s kombinací HV Vectron a Traxx, popř. 363, 363.5. Tohle… Číst vice »
Náklady na přípřežního Vectrona taktéž platí Správa železnic.
Vzhledem k tomu, že ČD Cargo, OBB Cargo, Unipetrol, Metrans, LTE či EP Cargo mají ve flotile Vectrony, tak problém může být u Metransu s Traxxy MS2 a s tím, co tam pošle ČD Cargo jiného. A teoreticky by traxxy měli být komatibilní.
Metrans má připraveno vlastní řešení této vysočinsko-sprželské absurdity.
možná se pletu, ale bydlím u trati a řekl bych, že tak 90% výkonu dosud jezdily duo nebo trio laminátky. Co bude jezdit teď v době výluky v případě odklonů, se uvidí.
To, co jezdilo doposud a kopec to zvládlo, bude jezdit se stejným počtem laminátek i nadále. Postrk je pro ty, kteří by jinak jeli přes Pardubice.
Co vlak, který by to vyjel, ale pomalu – představuji si správně, že je nějaká hranice, kdy se zvažuje „jet pomalu vs čekat na postrk“
Tažná síla x rychlost = výkon. Moderní mašina to buď vyjede cca osmdesátkou, nebo postupně zpomalí a uvízne.
Moje subjektivní dojmy zpozorované z provozu: -Máme tady unipetrol, často jezdí s dieselem i pod dráty, 753.7/753.6 nebo jejich „buldoci“ a vectrony mají. -Pak je tu pkp, které velmi často tahá auta přes celou republiku dieselem, sem tam jede něco z rodiny eurosprinterů (taurus/189), ale ne tak často. -Cargo vectronů taky pár má. -Metrans podle komentářů v diskuzi plánuje něco sám. Ale v článku se i tak píše že se něco zkouší. Tohle byly 4 největší nákladní dopravci v ČR, ten zbytek se už přece jen nějak zvládne když tam jsou ty vectrony po dvou a navíc to celé platí… Číst vice »
INTEROPERABILITA je schopnost různých systémů vzájemně spolupracovat, poskytovat si služby, dosáhnout vzájemné součinnosti. Termín se používá nejen pro spolupráci na technické úrovni, ale i pro sociální komunikaci, politickou spolupráci a spolupráci služeb. Tolik Wikipedia.
To, co čtu tady v hlavním článku a v diskusních příspěvcích, je zřejmě „vlastní česká cesta“ v zavádění interoperability v naší železniční dopravě . Jako vnější pozorovatel stojící mimo železniční mašinerii, jsem myslel, že jsme se za 30 let dostali přece jen trošku dál.
Souhlas.
Magement spr.žele se platově dostal nejdál.
S rozumem, logikou a odborností už je to horší.
Však dostali, místo přepřahání AC / DC, budeme „přepřahat“ (přibírat) Vectron/non-Vectron.
Uvidíme, jestli nějací dopravci raději nepojedou přes Přerov a Olomouc.
A jak se tam dostanou, když neprojedou přes Bezpráví?
Přes Bohumín a Opole.
Akože z princípu odmietnu bezplatnú službu a budú sa pokúšať pretlačiť cez výluku okolo Brandýsa nad Orlicí, kde je vylúčená aj regionálna doprava, a to ešte dlhšou trasou, len pretože nemajú radi RJ? No jasne.
Když tam nedostanou kapacitu, tak jim ta snaha o protlačení nebude vůbec umožněna.
ne, ako že nedostanou státní postrk, protože vlaková loko bude jiná než vectron a než si ho zajistit na vlastní náklady, pojedou raději jinudy
Znovu a ještě jednou..nepojedou. Pokud nemaji roční trasu přes Třebovou, je víc než jisté, že adhoc trasu nedostanou. A pokud nemaji narok na státní postrk, musí si pomoct sami….nebo to vzit třeba po 513.
Jak dlouho se bude čekat na postrk, nebude v případě vytížení všech 4 mašin výhodnější to objet? 😀
A kudy ? Přes Rakousko?
V závislosti na cíli přepravy to nemusí být zas takový úlet…
Dobrá otázka.
Pán bude odborník
Spíše to bylo myšleno z pohledu, kdy budou všechny státní postrkové mašiny využity a bude chtít dopravce projet s nákladem, který by přes vysočinu měl problémy.
Tak si bude muset sehnat postrk za svoje.
Tak to rovnou mohli zavést postrk na trati Hradec Králové – Týniště nad Orlicí – Žamberk – Letohrad – Lichkov – Hanušovice – Bludov.
a úsek HK – Častolovice to projede jak? Tam už je ted vyčerpaná kapacita dráhy, natož tam cpát něco dalšího.
A proč ne rovnou přes Chornici a Skuteč? To by bylo šoto!
A nebo raději úplně mimo ČR, to bude asi nejlepší strategie… a SprŽel ať si ty jejich „modernizace“ dělá klidně 1/4 století, takhle jsme už v Evropě k smíchu / k pláči… s tou modernizací sítě
Já sem to nějak nepochopil, takže když pojede něco jiného než Vectron tak se stane co? Pojede přes Třebovou (tam by měl být úplný zákaz, ne?)? Rozdělí vlak na dva po sobě jedoucí? Dostane víc mašin/míň vagonů už při startu? Seženou prostě Vectrona? 🤔
V následujícím týdnu to pojede přes Třebovou, pak to otestují a snad to bude OK = postrk bude fungovat na všechno.
Ok, diky 🙂
Nikoliv. Už od 6.4. jsou trasy, které jsou tzv.povinně odkloněny přes Vysočinu převedeny v systému přes H.Brod. Původní trasy přes Třebovou jsou odřeknuty. A pochybuju, že SprŽel povolí adhoc trasy po 501.
A pokud si myslíte, že test bude trvat 1-2 týdny, tak asi neznáte SŽ….
Stane se to, že pojede Vectron RJ (přípřež) + „cokoliv non-vectron“ + Vectron TJ (Postrk), přičemž dopravce platí 100 % trakční energie přípřeže, 100 % trakční energie platí Správa železnic, státní organizace.
Taky dík, to bych čekal že tam vznikne pak fronta, jestli teda pojedou oba Vectrony naráz a pak se bude čekat na návrat, i když teda vzhledem k vyšší obsazenosti trati railjetama apod. asi neumím odhadnout výslednou kapacitu pro cargo..
Dopravce platí celou trakční energii v případě jízdy s vlakem. Pro návrat postrku platí DC a EE SŽ.
Ve smlouvě je to psáno takto:
Trakční spotřeba:
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu přípřeže bude součástí určení spotřeby daného
vlaku;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu postrku bude součástí určení spotřeby Zadavatele;
Takže jsem to pochopil tak (= možná blbě), že pokud budu mít Vectron na přípřeži, tak to, co mu natočí elektroměr platí dopravce, kdežto pokud ho budu mít na postrku, tak to co, co mu natočí elektroměr, platí Zadavatel = čili SŽ.
Jinak řečeno – přípřež je pro dopravce nevýhodná, protože si ji platí, ale postrk nikoliv..nebo to chápu blbě ?
Je to bod č. 1.7 ve smlouvě – viz (citace):
.7. Trakční spotřeba:
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu přípřeže bude součástí určení spotřeby daného vlaku;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu postrku bude součástí určení spotřeby Zadavatele;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu posunu v dislokačních žst. a technologická spotřeba EHV při stání v těchto dislokačních žst. bude součástí určení spotřeby Zadavatele;
– náklady na trakční energii související s režijními jízdami postrkového EHV (předpoklad zavedení v ISOŘ jako lokomotivní vlak Lv) na traťovém úseku Brno-Maloměřice –
Kutná Hora na pokyn Zadavatele budou součástí určení spotřeby Zadavatele)
Jo, beru zpět…on se ten bod 1.7 totiž týká toho, kdo postrk poskytuje, čili Regiojetu – blbě jsem to pochopil – přiznávám chybu a omlouvám se.
A to „cokoliv“ bude nečinná lokomotiva?
Jak se účtuje trakční energie, má Vectron svůj elektroměr?
A platy fírů(obou Vectronů) platí Spržel, teoreticky by zaměstnanec dopravce nebyl potřeba?
Už jem chtěl napsat, ale předběhl mě kolega Petr Šimral.
Máte pravdu, já jsem ten bod 1.7 ve smlouvě blbě pochopil – omlouvám.
Informace v článku, že postrky se týkají pouze Vectronů, je naprosto NEPRAVDIVÁ.
Informace v článku, že postrky se týkají pouze Vectronů, je zcela PRAVDIVÁ. Teprve během dubna proběhnou zkoušky s Traxxy.
Tečka.
Ano, taky tam v čele může být Bangle…
Tak bavíme se snad o elektrické trakci, ne? 🙂
Jenže článek je zavádějící. Pokud bude vlak veden třeba 363.5, tak normálně pojede, jen dostane dva vectrony a 363.5 pojede jako nečinná.
Ano. Ale dva Vectrony na přípřeži. Zkoušky Vectron x Reso teprve domlouváme, Traxx bude zkoušen v dubnu . Momentálně platí tedy v případě postrku pouze Vectron-Vectron.
Oldo bylo to myšleno tak, že vlaková může být jiná, než Vectron, v tom případě jde jeden Vectron RJ na přípřež a druhý na postrk….neříkej, že jsi nečetl tabulku odkloněných tras v PPD…. zrovna Ty…. 😄😄😄
No jo no Franto, jsem už unaven 🙂 Stává se mi to maximálně jednou za 200 let :-)))
A proč oba státní vectrony na přípřeži a ne jeden na postrku a druhý na přípřeži?
Kdy prosím přijdou na řadu laminátky? Nebo ČDC si bude nadále zajišťovat postrk vlastní (z ideologických důvodů 🙂 )?
ČDC bude státní postrky využívat taky, ale i částečně svými náležitostmi.
Ještě něco, co se sice přímo postrků netýká, ale i tak to s nimi nepřímo souvisí: Na portálu provozovatele dráhy byl zveřejněn Pokyn provozovatele dráhy k zajištění plynulé a bezpečné drážní dopravy – Provozní opatření k provozování drážního vozidla typu ES64F4 (řada DB 189). Tento Pokyn nahrazuje původní dokument k elektrické lokomotivě typu ES64F4 řada 189 vydaný jako Pokyn 1/2012. V pokynu došlo k doplnění Přílohy A o trať 324 – Odb. Brno-Židenice – Brno-Maloměřice – Havlíčkův Brod, trať 502 Havlíčkův Brod – Kolín – V. Osek a trať 504 Ústí n.L.-hl.n. – Ústí n.L.-západ. PS: Jde o verze řady… Číst vice »
V článku trochou chybí kterých vlaků se to týká. Jde pouze a jen o trasy přidělené přes Češkou Třebovou na celý GVD, nikoliv pro ah hoc vlaky. Seznam vlaků je velmi krátký cca do 30 párů s tím že většina nejede denně. O omezení pouze na Vectrony v opatření není ani čárka, naopak v příloze je dost kombinací lokomotiv a jejich normativů.
Není pravda, že se postrk netýká ad hoc vlaků – těch se postrk týká samozřejmě taky.
Pokud na ně ovšem zbyde, postrkových mašin může být málo i pro pravidelné vlaky.
To samozřejmě ano, 100 % souhlas.
Je pravda, že postrky se NETÝKAJÍ primárně ad-hoc vlaků – těch se postrk opravdu ntýká, ale snažíme se tuto situaci řešit.
Tečka.
Jste přesvědčen o tom, že tohle bude fungovat a vlaky se včas dostanou k zákazníkům?
Pouze a jedině v případě volné kapacity. A ta v případě, že bude na vlak kombinace přípřežní RJ a postrkovy RJ znamená, že další dopravce v řadě bude čekat, až se aspoň jedna loko vrátí.
Jsou tam čtyři lokomotivy, takže lze předpokládat, že když dvě lokomotivy pojedou z Brna, tak nějaké již v tu dobu pojede do Brna.
Nikoliv. Plan je 2 lokomotivy tzv.nahore, tedy VPS v useku K.Hora – Svetla a druha dvojice tzv.dole, tedy B.Malo-Vlkov u Tisnova. U nekterych vyjmenovanych vlaku je jeste uvazovana sluzba v useku HB-Pohled.
U prvního vlaku, ktery projel v noci na dnesek, cca 2450 brutto jel pk Brno-Zdar, dalsi postrk nastoupil ze Svetle do K.Hory. Ve smeru Brno-Kolin je h tezkych vlaku lepe strkat az do Zdaru n.Sazavou. Bohuzel pokud pojede vlak spis k ranu, vychazi to na Vlkov, protoze strojvedouci RJ zatim MUSI stridat v Brne…bude se snad resit.
Není to ani těch zmíněných 30 párů….jenže některé vlaky budou potřebovat masiny RJ dvě.
Dobrá dopravci budou mít službu zdarma a kdo za ten postrk zaplatí trakční energii?SŽ ,nebo RJ .A cena dobrá 222000kč na den at to jede či nejede to je 55500 kč na stroj ,strojvůdci dostanou za den cca 6000-7000kč max ,dobrej vejvar ,jasně bude to potřebovat i údržbu a opravy ,ale stejně vejvar .A pak ono se nevědělo ,že ta výluka bude?Aby se vyzkoušela možnost propojení i s jinou řadou třeba 363?Prostě jsme v ČR ,hlavně že teče kohoutek někomu do kapsy a proběhla řádná veřejná soutěž ,ještě tu o Sněhurce
Proběhla řádná veřejná soutěž, do které jste se místo psaní nesmyslů do diskuzí mohla přihlásit i Vy. Pět dalších dopravců to udělalo, žádný výsledek nerozporoval.
Mohl. Iveta je pán (nesnažme se to pochopit, podobně jako další pozoruhodnosti této osoby.)
🙂
i registrační mail má ženský, ale pro změnu s jiným křestním jménem:)
Zřejmě internetový transvestita
Třeba je to zkratka za „Ivan Emánek z Tábora“. 🙂
Službu zdarma bude mít pouze v případě, že se bude jednat o postrk a vlak bude sestaven tak, že ten postrk bude fyzicky možný – pokud nebude, tak pojede vlak s přípřeží a zde si trakční energii plně, tj. 100 % bude platit příslušný dopravce. Navíc traxxy, belgičanky aspol. budou muset mít Vectrona RJ, jak na postrku (= pokud to bude technicky možné vzhledem ke skladbě vozů), tak i na přípřeži, takže jako služba zdarma to asi bude málokdy – de facto pouze v kombinaci vectron (vlaková = dopravce XY) + vectron (=přípřež RJ) a takových kombinací má být naprosté… Číst vice »
Opět opakuji. EE platí vždy dopravce vlaku.
A toto ve smlouvě tedy znamená, co ?
Trakční spotřeba:
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu přípřeže bude součástí určení spotřeby daného
vlaku;
– spotřeba elektřiny EHV při výkonu postrku bude součástí určení spotřeby Objednatele;
Nemáte pravdu.
se naučte počítat. Jeden strojvůdce je naklad 6 tisíc za 12 hodin. Za 24 hodin je to 8 x 6, čili 48 tisíc. Takže vejvar 7 tisíc na mašinu plus náklady na údržbu atd.
Ha Ha.
Nějak vám to nevychází. Jak jste přišel na 7 tisíc na mašinu?
A to bylo v původním zadání, že chtějí strkat jen Vectrony?
Ano, zadávací dokumentace vyžaduje Vectrony.
Pokusy, co s čím lze kombinovat, se prováděly a – z hlediska EMC – se zjistilo, pokud si dobře vzpomínám, že nic s ničím kombinovat nelze. V ZD je pak douška, které rozumím (možná špatně) tak, že další kombinace Vectron + cosi musí schválit DU. Takže teď, ve druhém kole, se zřejmě budou získávat podklady pro případné schválení provozu Vectronů s dalšími řadami. Zdá se to snad někomu nepromyšlené a nelogické???
A když se ty kombinace neschválí tak co se stane?
Nic.
Si myslím.
Rozhodně ne, požadavek byl na dvousystémovou (DC 3 kV/AC 25 kV) čtyřnápravovou elektrickou lokomotivu o trvalém výkonu minimálně 5600 kW (na straně AC 25kV) s rychlostí nad 100 km/h – takto to bylo černé na bílém v zadávací dokumentaci – to, že v nabídkách byl nakonec Vectron 6400 kW jako trojsystémová lokomotiva nebyl požadavek Správy železnic, a.s. ale naopak toho, kdo podával nabídku do soutěže, který to vyhodnotil jako ekonomicky nejoptimálnější řešení.
O pár řádku níže: ..podmínku povolení provozu tohoto činného vozidla s činným vozidlem typu X4-E-LokAB (Vectron) na jednom vlaku.. Takže – Vectron.
Ne – máte tam psáno: – podmínku povolení provozu dvou činných vozidel stejného typu na jednom vlaku, a podmínku povolení provozu tohoto činného vozidla s činným vozidlem typu X4-E-LokAB (Vectron) na jednom vlaku Z toho nevyplývá Vectron ani náhodou, pokud by spolu mohli jet 2 Resa 363.5, nebo Reso 363.5 a Vectron, tak prostě ve výběrku mohlo být klidně to Reso 363.5, pokud by splňovalo tu podmínku o trvalém výkonu minimálně 5600 kW (na straně AC 25kV) – to je koneckonců ten samý problém jako měly traxxy, které měly výkon, ale zase nemohli jet na daném úseku Brno – Kutná… Číst vice »
No…myslím, že Kubrt má pravdu..když budu mít chvilku..podívám se znovu do zadávacích podmínek .
A neví někdo jaký byl důvod to s Resem a Traxxem nevyzkoušet dopředu?
Případně co se stane pokud ty testy nedopadnou? Díky
Nikdy se to tak nedělalo…
Prý nebylo dost času…nevím odkdy se chuti něco udělat říká čas…………
Protože v článku je nesmysl. Autor si spojil dva pokyny do jednoho. Vectron má nově povolenou dvojitou trakci přes Vysočinu (přípřež i dvojitý postrk) a pokyn ke státní postrkové službě, kde se použití pouze Vectronu jako vlakové lokomotivy nic nepíše.
Možná se jako laik zeptám blbě, ale to nemohli kompatibilitu s ostatními typy lokomotiv na té trati otestovat předem?
z mého laického pohledu je to naprosto katastrofální selhání SprŽel, k čemu takový postrk je?? kolik % vlaků tam projede s Vectronem??
tohle se mělo zjistit dopředu a poskytnou službu plně funkční, asi jako kdyby do osobního vlaku byla podmínka oblek od Blažka…….
Takže ti kdo by měli obleky Le Premier nebo šité v Thajsku by měli smůlu…😂
Ale organizačně: Jaké procento nákladních vlaků by mohlo být trvale přesměrováno přes Havlíčkův Brod místo přes Třebovou?
Myšleno logicky za předpokladu 1x R + 1x Os /kolej a hodina
Správa železnic, státní organizace si dopředu udělala přesnou statistiku, takže Vám je schopna poměrně přesně argumentovat % vlaků, co tam má jako vlakové HV řazen Vectron, dokonce Vám řekne i kolik % vlaků tam má belgičanku, reso, eso, brejlovce a já nevím, co všechno si vzpomenete:-)
Nemohli, protože prostě SprŽel…
Zkoušky proběhly. Proč se jejich výsledek nepromítl do zadávací dokumentace na tu zakázku nevím, ale kdo sem já, aby mudroval do strategie SŽ? Jen bezvýznamný amatér, na rozdíl od profíků, kteří tu strategii vytvářejí a realizují.
Proběhly pouze zkoušky kombinace Vectron+Vectron. Na jiné tzv. nebyl čas…už jen dotlacit SprZel do statnich postrku a modlit se, aby se stihl test Vectron+Vectron stalo Zesnad spoustu prace.
A to aspon SZ minuly tyden povolilo pres Vysocinu radu 189.
Než se zde rozjedou nenávistné komentáře proti RJ, pamatujte, že proběhla řádná veřejná soutěž ve které RJ zvítězil.
Jsme v ČR a zde je možné VŘ nastavit tak, aby vyhrál ten správný.
Vyhrál nejlevnější . Podmínky byli pro všechny stejné takže správný byl který ?
To ale není vůbec jisté, že vyhrál ten nejlevnější.
Jj . A ještě si změnte nick . N vyměnit za D následné e je v poho , vyměnit ga za me přidat n a nechat t , or vyřadit a ráno vyhledat pomoc specialistu , případně změnit medikaci .
Ale no tak Pe.tře.
😁
Vyhrál nejlevnější , tečka , ta částka taky nesouhlasí . Víme ze nežijeme ve Švýcarsku . Každý remeslnik ví jak se někdy zarputile soutěži o zakázku . Pan Jančura dal nakonec tu nejlepší nabídku o 0,5% levnější než konkurence . Dokázal to zřejmě tím , ze strojvedoucí bude mít o 29halíru na hodinu menší mzdu . A takhle tu republiku uděláme konečně lepší krásnější . Finance státu , tedy vaše peníze budou spravovány s větší péči . Protože jak říkávali již vekslaci Halíře dělaj talíře .
A co jako?
Ten rozdíl mezi nabídkou RGJ a LTE je takový, jak bych to jen nazval, “inspirativní” .
cirka 1,4 mil není málo….
Chcete to procentualně🤒?
děkuji počítat umím dokonce i procenta…..
ale víte co? pošlete mi 0,57 % vašeho ročního příjmu a pak ještě 0,57 % hodnoty Vašeho majetku, když je to tak bezvýznamné, určitě to rád dáte 😀
Bacha aby neměl jen dluhy, to by se ta složenka docela prodražila.
Posílám 2% na humanitární účely . Pokud do nich spadáte, klidně. Konkrétně třeba něco jako Jedličkův ústav.
a co se snažíte naznačit, že byli účastníci domluvení?
A v čem inspirativní?
Třeba k zhlednuti klasické české komedie o Adéle co ještě nevečeřela a scéně kdy Nick Carter v tajnosti přijíždí do Prahy a v novinách už je o něm článek . Ta replika Rudolfa Hrusinskeho je úžasná .
Jako, že RJ jako jediný věděl tu částku dopředu?
Buďme rádi , že cena je nižší než předpokládaná , to nám všem šetří peněženku . O zbytku nevím nic, není to dost dobře možné. Přál bych si vždy férovou soutěž , nejen v postrku na železnici, jak to v jiných oborech někdy dopadá víme . Stíny občas jsou a budou. Předpokládám , ze pokud , pokud, by unikly informace buď od účastníků, nebo zadavatele, tak by je nevyužít bylo velké frajerství a vlastně i ekonomické harakiri. Současný stav u dopravců je takový , že více než o nějaké zisky/ztráty jde o cashflow.
Kdyby se toho výběrového řízení zúčastnili 2, 3 dopravci, tak jednat se o osobku, tak bych věřil, že tam nějaké dohody mohou být, ale tím, že tam bylo 5, nebo 6 subjektů, tak si to moc neumím představit.