Informační technologie Infrastruktura Silnice Zprávy

Mýto: Ministerstvo podalo rozklad, viní antimonopolní úřad z nezákonných postupů

Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ministerstvo dopravy nevzdává boj o zdárné dotažení tendru na provozovatele mýtného systému. Dnes podalo rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým chce zvrátit původní verdikt úřadu. Ten 9. května soutěž o mýtné miliardy zrušil. Ministerstvo tak využilo poslední den z patnáctidenní lhůty.

ÚOHS svůj postup zdůvodnil především tím, že ministerstvo při rozdávání zadávací dokumentace zájemcům postupovalo neprůhledně, když dokumenty rozdalo na flash discích. Podle ÚOHS tak ministerstvo nezamezilo „nekontrolovatelné manipulaci s obsahem“. Navíc se prý dokumenty liší, ministerstvo některé údaje dodatečně začernilo. Úřad řešil mýto na popud současného provozovatele, firmy Kapsch.

„Zákon použití flash disků pro rozsáhlou dokumentaci čítající 95 tisíc dokumentů nezakazuje. V obdobné soutěži v Německu je přepisovatelné médium použito a nikdo to nerozporuje. Antimonopolní úřad tvrdí, že jsou na datových nosičích s anonymizovanými dokumenty rozdíly oproti flash diskům s nezačerněnými údaji. Porovnávat ovšem neměl pouze tyto dva datové nosiče, které se logicky budou lišit, ale zvlášť skupinu flash disků anonymizovaných a zvlášť druhou skupinu neanonymizovaných. Nutno dodat, že začernit údaje v dokumentaci po nás chtěl právě Kapsch, který následně rozdílnost disků sám napadl,“ uvedl k podanému rozkladu ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo navíc viní antimonopolní úřad z nezákonného postupu při vedení správního spisu. ÚOHS prý o převzetí sporných „flešek“ neudělal protokol a není tak jasné, kdo s nimi v průběhu řízení nakládal. Úřad podle ministerstva překročil pravomoci i tím, že si ještě před vynesením verdiktu vlastními silami zpracoval analýzu, která navrhuje tři možné postupy, jak výběr mýta od ledna 2020 zajistit. Ministerstvo je odhodláno případ pohnat až k soudu.

Ministerstvo vyhlásilo vítězem soutěže konsorcium Czech Toll a Sky Toll, které požadovalo za instalaci a desetiletý provoz systému nejnižší cenu (10,75 miliardy). Kapsch skončil druhý (13,50 miliardy). Všichni účastníci nabídli satelitní systém, dnes na českých dálnicích funguje systém mikrovlnný.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Sova
Host
Jan Sova

Všimněte si toho tlaku na uzavření dalšího dodatku s odřihostama s Kap… Tvrdě nekompromisně i za cenu ztrát bych to stopnul, jakmile celá soutěž padne na hubu a dočasně se vrátil k dálničním známkám pro vozidla nad 3.5t a pro autobusy. Sice z toho budeme všichni tratní, ale toho parazita bychom se zbavili. Jinak co se týče toho monster procesu s ÚHOSem, tak to půjde svou cestou. Každopádně ušlé miliardy ze zpoždění soutěže bych nechal vyúčtovat ve volbách na tomto se podílejícím politickým stranám. Tyto totiž na Min.Dopravy mají své náměstky a ředitele, u kterých je nutné vyvodit politickou odpovědnost.… Číst vice »

Jiri Tyr
Host
Jiri Tyr

Proc vubec MD rozesilalo flashky s dokumentaci o stavajicim systemu? Kdyz je nevyhovujici – neumi zpoplatnit celou sit? A jak vidno vsichni stejne nabidli jinou technologii…

Nabizi se otazka zda neschopnost nebo zamer

Martin
Host
Martin

A jak mělo MD dopředu vědět, jakou technologii uchazeči nabínou? Mýtné brány stojí, kdyby je chtěl někdo použít, třeba z části, musí k nim mít dokumentaci, jinak by byli ostatní uchazeči diskriminování proti Kapschi, který tu dokumentaci má.

petr.r
Host
petr.r

a nemůže jako stát říci do světa co mu patří?. Kapsch jenom dělá zlo a cucá peníze. Kdybych byl Ťokem tak bych se na to ****** a zvyšil bych sazbu kamionům a autobusům, aby stát dostal co v jiných zemí a co si hrabe kapsch to by si museli vymoct zpětně asi stávkou řidičů nebo zrušit mýto až ten zloděj se stáhne.

Partneři



CSCARGO