Most koupil z Prahy devět kloubových autobusů, které DPP vyřadil po více než 15 letech. Kvůli výlukám tramvaje
Irisbus Citybus v Praze. Foto: Michal Chrást
Zatímco vedení Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova v Praze na veletrhu CzechBus prezentuje jeden z pěti nových autobusů SOR
Tak to Liberec prosvihnul.
Jestli se nepletu, tak velmi podobné autobusy (Irisbus Citelis 18M) už v Brně skončily ve šrotu všechny a to po nějakých 10 či 11 letech v provozu. A zhruba 10 starších Karos B961 nám ještě jezdí… To taky ledasco vypovídá o kvalitě a výdrži těchto autobusů. Takže se ani nedivím tomu, že vyřazují tyto a starší klasické Karosy si nechávají.
Ona taky otázka za jakých podmínek byl ty autobusy koupeny, já se doslechl, že za nově dodané nízkopodlažní autobusy musely být vyřazeny opět nízkopodlažní. Ale taky můžete mít pravdu.
V Praze takové B961 jezdí také, ale o jejich kvalitě to moc nevypovídá, protože jsou po komplexní GO (možná ne jen jedné). Nový či po GO motor, převodovka a hlavně značná část karoserie nově posvařovaná. Jestli to ten Citelis dožil bez GO, tak to není vůbec špatné.
Pro DPP celkem solidní kšeft, vraky, které by jinak skončily na šrotišti, což by sebou neslo i jisté náklady dokázal poměrně slušně zpeněžit… A pro Most dobrý 🙂
vraky, které by jinak skončily na šrotišti, což by sebou neslo i jisté náklady
povinnost ekologické likvidace (kterou musí oprávněný subjekt provádět zdarma) se na autobusy nevztahuje?
Pokud někdo něco musí dělat, tak potom je to povinný subjekt, ne oprávněný. Jinak se mi ale nezdá, že by někdo musel pro někoho provádět likvidace zdarma.
Tím že je subjekt oprávněný provádět likvidace je zaroveň i povinný je provádět. Jistě že nemusí když nechce – pak ale holt nemůže vraky likvidovat vůbec.
Ve svý podstatě se ekologická likvidace vztahuje jen na osobní a nákladní automobily do 3,5 tuny. Autobus, náklaďák, motorku nebo vozejk můžete odvýzt do lesa.
Nemůžete, to by byla černá skládka a znčištění životního prostředí. Vcelku masné pokuty za to.
Ale můžete to doma rozřezat a rozvézt do sběrných surovin/dvora. Nebo to přestavět dle libosti, třeba na včelín.
Jestliže se dá jedna pneumatika koupit za 6.000 kč, tak si za ty slušné peníze může DPP nakoupit 200 pneumatik. Čili za to přezuje 33 atuobusů, což je každý 40. autobus provozovaný DPP (mají jich cirka 1200). To jen tak pro představu o jakou částku v rozpočtu se jedná.
A než budete mínusovat, že 200 děleno 4 není 33, tak si uvědomte, že autobus má 6 pneumatik. Děkuji.
Jenom 6, kloubák nemá tuplák?
Jojo, kloubák vychází na krásných 10 gum 🙂
Měl jsem samozřejmě na mysli krátké autobusy.
Trochu mě překvapuje, že byly vyřazeny právě tyto autobusy a karosy, které nejsou ani nízkopodlažní, se Prahou stále prohání. Ty snad splňují novější euronormy než právě vyřazené irisbusy?
Třeba kvůli levnější údržbě a množství náhradních dílů.
Karosa Forever 😉
Ony ty Karosy dlouho v Praze nezůstanou. Nebojte. Nejpozději v září 2020 odjedou do věčných lovišť. Obecně jsou v současnosti i v kategorii ojetých vozů prodejnější pro další provoz nízkopodlažní autobusy. A v Praze těch kloubových Karos již moc nejezdí a jezdit tak i tak v roce 2020 přestanou.
Věčná loviště? To se dá přeložit jako Liberec? 😀
Poslední kloubové středně podlažní vozy (Karosa) by rád vyřadil DPP na konci léta (v září) 2020. Byly vyřazeny vozy, které by jezdily nejdéle dalšího půl roku. Je otázkou zda jsou zbývající Karosy v takovém stavu, že je zájemce o jejich odkup na provoz, nikoliv na šrot.
Ano, novější Karosy skutečně splňují novější ekonormy, než vyřazené citibusy…A nízkopodlažních busů je už v Praze vysoko nad 90%,takže to taky nehraje svou roli
Ony se Karosy 9xx vyráběly i s motory Euro4? To mi nějak uniklo…
Nemůže být důvodem vyřazování třeba i (menší) počet míst k sedění v Renaultech?