Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) pořizuje do své flotily další použité autobusy. Od Dopravního podniku hl. města Prahy koupí šest kloubových autobusů Karosa B941E. Cestující by se s nimi měli potkávat ale spíše výjimečně.
Nákup šesti autobusů vyplývá z údajů zveřejněných v registru smluv. Jde o nákup autobusů, které v dubnu oslaví 20 let služby. „Pořídili jsme je hlavně kvůli záloze a nasazení při tramvajových výlukách,“ řekl provozní ředitel DPMLJ Ludvík Lavička.
Podle smlouvy zaplatí DPMLJ za každý autobus sto tisíc korun bez DPH. První tři autobusy už přejely do Liberce tento týden. DPP vozidla Karosa B941 postupně vyřazuje.
Pro DPMLJ jde o další nákup starších vozidel. Už loni takto firma koupila použité autobusy Mercedes-Benz z majetku dopravního podniku ve Schwerinu, letos koupila vyřazované tramvaje T3R.P z Olomouce.
Jane,
nemáte info o tom, jak v DPMLJ šlapou loni dovezené Mercedesy? Jestli to byla výhra nebo se spíš opakovaně opravují?
Zatím jsem neslyšel stížnosti a i jako občasný cestující si nemohu stěžovat.
Považoval jsem zdropravy za celkem fajn médium, nicméně tenhle článek psal opravdu neznalec.
DPMLJ si koupil B941E. Řada B941 dojezdily v pražském provozu již minulý rok.
Cestující je potkávali vyjímečně? Tyto autobusy pořád a stále v provozu jezdí. Pokud si stoupnete na Kobylisy, či Letňany téměř vždy alespoň na jednu narazíte. Například 6285 jsem ještě v pátek jel.
100 papírů? Cena ze země snů, reálná cena bude asi o malinko níže…
Viz odkaz na registr smluv. Tam je přesně cena i typ vozu. V textu není nic o tom, kde tyto autobusy nyní v Praze jezdí, píšu o tom, že budou nasazovány v LIberci spíše výjimečně kvůli výlukám.
Ano takže logika radši opíšu tupě chybu než zjistit informace… tleskám
Jedná se o typ B941E.1964 (viz https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=46&vyrobce=Karosa&ntyp=B941&typ=B941E.1964)
Argumentovat registrem smluv, kde je označení nepřesné je ubohé a omlouvání vaší lenosti.
Narážka byla na výši ceny, v obálkovce se autobusy prodávají za cca poloviční cenu.
Dle dostupných informaci z Liberce by karosy měli jezdit výluku (už takhle je Liberecký výprava tak tak, takže se přes prázdniny B941E určitě svezeme.
Rozhodně je pro mě důležitější informace z oficiálního zdroje, než domněnky o „obálkovce“. Jak jistě víte, každá smlouva DPP musí být v registru smluv, tak jistě v něm najdete ty příklady, že se prodávají za poloviční cenu.
takže přední náprava tuhá a přední podlaha snížená o 10 čísel. Převodovku to má voith nebo zf?
Tak z Prahy do Liberce po dálnici?
To je opravdu „profesionální“. Konstrukční rychlost cca 70 km/hod. Zákon 361/2000 Sb. můžeme hodit do koše. Paragraf 35 zde asi neplatí.
měli vyjímku, stejnak na tachograf.
to musí mít tachograf (nebo výjimku) i bez lidí?
Paráda, nejen že MHD v Liberci je zpožděná, autobusy špinavé, s novým jízdním řádem kapacitně těžce nedostačují (vždycky je nával), ještě budeme jezdit 20 let starými vraky.
Ale máme hokejisty a těm můžete fandit. Poděkujte pánům z ODS. Ta hala s logem lichváře něco stála a ty peníze někde chybí:-)
Ještě jste zapomněl na dvě fotbalová mužstva a mistrovství světa v klasickém lyžování 😉 (Kdo vlastně zaplatil ten dluh; Neumannová těžko)
Jaká dvě fotbalová mužstva? Čutálisti stáli městskou kasu podstatně méně, než nepřímo hokejisté. MS šlo že státních dotací.
Liberec a Jablonec – DP je také společný. Ohledně MS dík za info.
0,3%, to je fakt společný podnik 😀
Problém bude spíš v již bývalém spojenectví s jelenem a jeho kumpany. To má dle mého mnohem větší dopad na Dpmlj
Z pozice cestujícího ty autobusy v Praze fungovaly dobře, o žádný vraky se nejednalo
Náhodou tyhle kloubové Karosy jsou nejlepší autobusy, které jezdí. Ty nový šmejdy na plyn, který s dotacemi nakupují v Brně a nevyjedou sebemenší kopec rychleji než 10km/h – to jsou pravý šunty!
Sice jsou 20 let staré,ale pořád(pomineme-li nizkopodlaznost) o mnoho lepsi,nez SORky
Taky se mi v nich jezdí nejlíp. I přes svoje stáří mají díky vysokopodlaze pohodlné tlumení, v Soru máte při pořádné díře pocit, že vám praskne celý člověk 😀
V podstatě lze říct, že si DPMLJ buduje takové muzeum veřejné dopravy 🙂
Ak chcú niečim nahradiť T2R, tak môžu z Bratislavy kúpiť Karosy B741 CNG.
Ale pobavilo mě, jak mají na novém Ivecu reklamu „Vem si klíče od Mercedesu a pojď rozhýbat Liberec“ 😂 Já nevím, ale asi bych raději ty klíče od Iveca.