egoe-plus
Železnice

Ministr se postavil za jednotnou znělku na nádražích, petici proti rušení podepsaly téměř tři tisíce lidí

Cestující na Masarykově nádraží. Foto: Jan Sůra
Cestující na Masarykově nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ministr dopravy Karel Havlíček podpořil plán Správy železnic zrušit na nádražích různé verze znělek, které ohlašují informace o příjezdech a odjezdech či zpoždění vlaků. Plán na sjednocení znělek vyvolal u některých fanoušků velký odpor, vznikla proti němu i petice, pod kterou jsou podepsány již téměř tři tisíce lidí.

Havlíček plán Správy železnic podpořil v odpovědi na interpelaci pirátského poslance Ondřeje Polanského. „Přitom lokální znělky lze považovat za prvek vnímaný kladně nejen železničními nadšenci, ale i cestující veřejností,“ řekl Polanský. Správa železnic chce regionální znělky do konce letošního roku zrušit.

Havlíček potvrdil, že se chystá zkrácení a zjednodušení formátu znělek. „Cestujícím z našeho úhlu pohledu by měly být poskytovány informace včas a skutečně pouze ty, které jsou pro ně maximálně důležité. Průměrná doba původních znělek je dnes pět až osm vteřin, což v přepravních špičkách tedy znamená v součtu opravdu nezanedbatelnou dobu, když se to sečte. Takže to je dost výrazný argument pro sjednocení do, řekněme, znělky jedna až dvě vteřiny, čili spíš jakýsi gong,“ řekl Havlíček. „Vedle zkrácení a zjednodušení akustických informací jde o určitou restrukturalizaci informačního servisu. A snahou Správy železnic je rozšířit i jakýsi vizuální aspekt podávání informací například pro cestující, kteří jsou v podchodech a podobně,“ uvedl Havlíček. Stejný důvod pro změnu systému znělek uvedla i Správa železnic.

Havlíček vyloučil, že by za změnou stály požadavky Ochranného svazu autorského. „Ochranný svaz autorský se za tímto účelem na Správu železnic neobracel,“ uvedl Havlíček.

[yop_poll id=“39″]

160 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Par

To mě dokáže zvednout že židle. Ministr se se*e do znělek.. Přitom by měl raději řešit jednotné jízdné… a bordel v tarifech.. Nikde jsem od MD nečetl ani náznak toho že by se jízdné mělo integrovat napříč celou ČR…

ušatá

Je opravdu zajímavé, co se považuje za důležité řešit. Právě že ty místní znělky jsou fajn a oživuje to ta hlášení. Spíše by se měli zamyslet nad celkovým hlášením, aby bylo logické a pro cestující účelné. Třena neuvádět linky, což cestujícího naprosto nezajímá a ani se to nebude učit. Je také podivné udávání, v jakém směru vlak jede, když logicky by mělo být v lak z…do…..přes. A hlavně začít opět uvádět aspoň minimálně řazení, aby si to člověk nemusel někde složitě dohledávat.

Jaaa

Znělka není nákladově ani ň navíc.

jan

Nemůžeme srovnávat pražské hlavní nádraží a zejména menší nádraží.. Regionální.. Já svojí beskydskou znělku mám moc rád.. Je to pěkné..

BoH

Zajímavé, prošel jsem si znělky od pana kolegy „Hen ten oný“ a většinou jsou 3-4 sekundy dlouhé (v podstatě všechny, co jsem si namátkově prošel). Skutečně netuším, kde vzal Havlíček těch 8 sekund. A i kdyby, tak ne všechen svět se točí okolo Praha hl. n. a stačí popojet kousek dál a i kdyby to bylo několik minut (což samozřejmě nechci, protože to by byl opruz), tak skutečně nebude problém, aby se všechna hlášení bez problémů vešla. Ani nevím, k čemu by to bylo pro cestující užitečné, protože kdo asi jiný na nádraží hlásí než SŽDC (na truc tu zkratku… Číst vice »

Petr

Ať si v Praze na hlaváku nechají gong a nám v regionech ať nechají znělky z písniček.
1) je to prezentace regionu pro příležitostné návštěvníky
2) je to příjemné přivítání doma pro domácí

Hen ten oný
Prádelník

Pokud nikdo neprosadí znělku Dám si sedm piv a jednu zelenou od Tří sester, tak jsem pro jednotnou celostátní.

Rossec

Smutný na tom je, že už si těch sedm piv (točených) a jednu zelenou nemáte skoro kde dát, nádražky ( bohužel i ty dobré) jsou likvidovány.

Ondřej

Pivo koupíte v ČR úplně všude.

David Brzeźniak

Zase sedí úředníček někde v teplém kanclu a dlube se v rypáku. Jelikož se pod ním židle třepe a byl by užitečnější venku v provozu, tak vymyslí to, co vymyslel aby si zachránil svo teplou židli a svou tlustou řiť.

Jaaa

Ne, to je součást tzv. korporátní identity, ale samozřejmě zmrvené…

Není moc levnějších a jednodušších propagačních věcí, které dráhu přibližují lidem, než lokální znělky. Ale tahle vláda a její poskoci jsou jen hloupí glajchšalteři…

Paja

A Lidl měl ten layout někdy regionálně specifický?

jva

Klasický postup této vlády – blbnout lid drobnostmi (které jsou sice hluboce pod úrovní úřadu, ale zároveň se tak nenápadně ty instituce nižší dostávají pod vliv centra), aby se zakrylo to nedělání velké – dálnice, obchvaty měst, VRT, doprava na letiště… (anebo naopak dělání toho, co by veřejnost vědět neměla). Už to silně zapáchá padesátými léty :-(.

Ryk Mat

0,028 % obyvatel podepsalo petici. Zkuste se dostat na 1 %. xDDD
Nemůžu hlasovat v anketě, protože tam není možnost úplného zrušení hlášení, jako je zrušili ve Švýcarsku. 😉

ušatá

A k čemu je to zrušení hlášení dobré?

Anonym

Srbské železnice už prostě jednoduše neví, co ještě dál zkurvit.

Alf

Typické vylití vaničky i s dítětem. Místo zrušení zbytečných keců zrušíme všechno.

Gale

„Upozorňujeme cestující, že ve stanici Praha – Vršovice vlak jede k nově otevřenému čtvrtému nástupišti, ze kterého není přístup do nádražní budovy. Přístup je možný jen z ulice Bartoškova směr náměstí bratří Synků.“
Pacifik jezdí z Wilsonu ve špičce co půl hodiny. To žádná znělka nespraví.
Holt asi jen ten dávno skoro hotový podchod, Dobrá správo…

Alibaba

Tak zrovna tohle hlášení beru jako vhodné. Původní plán byl, že se tam nebude zastavovat pro nástup a výstup. Pak si město vzpomnělo, že by to šlo, jen se nedostanete k baráku. Má se prý stavět dřevěná lávka, takže až se postaví, nepotřebné věty zmizí.

Gale

Jj, historii znám, jen moc nechápu proč nefunguje ten podchod, když už je skrz dávno a od bednění mezi 2. a 3. peronem nový. V takovém Chebu chodilo dlouho denně mnohem víc lidí skrz provizorně zabedněné mnohem živější staveniště.
Tohle hlášení určitě má smysl po celém Pacifiku, ale pouštět to ve špičce nejmín dvakrát za půl hodiny na Wilsonáku je nesmysl. Pro koho?

dopravák

Jenže ta lávka původně měla už asi čtvrt roku stát a fungovat …

Joseph

Znělka z Vltavy nebo Vyšehradu není špatná.

Ic540

Zbytečně kvůli této záležitosti přichází ministr o politické body. Jako by to nebylo jedno co se kde zahraje. Osobně jsem petici podepsal. Vždyť je to i hezké. A patří to k naší kultuře. I Vltava na příjezdu do Prahy v pendolinu je fajn. Nejenom znělky při čekání na vlak…

No některé věci mi hlava nebere…

pozorovatel

Někdo si asi jen potřeboval „postavit pomník“ …

Jiří 2

Celá vnější komunikace státní organizace SŽDC/SŽ se radikálně změnila příchodem Bc. Svobody do funkce generálního ředitele. V něčem k dobrému, v něčem méně…

pozorovatel

Kdyby šlo jen o pouhou „vnější komunikaci“, tak by to ještě nemusela být až tak velká tragédie …

vagonář

Tohle může podpořit jen člověk s nulovým vztahem k cestování vlakem.

Dominik

Mám projetou skoro celou republiku, jezdím defacto jenom vlakem, a opravdu mi me jedno, co bude na nádražích hrát. Ani si nepamatuji, v jaké stanici, co hrálo.

vagonář

No vidíte, a pro mě byla znělka vždy příjemným zpestřením a první věcí, která mě zaujala.

DPP odbornik

A co

vagonář

A hudbě obecně.

Martin Chovanec

Nemůžete se panu ministrovi divit, když ho na nádraží vítá znělka Spi Havlíčku, v svém hrobečku

Radim

Koukám, že na naší dráze všechno funguje ( žádná zpoždění a když vyjímečně tak se vrací jízdné), když ministr řeší takovéto důležité věci.
Asi jsou znělky jedna z priorit MD.

Gejza

Přesně tak. Je to stejná cipovina jako přejmenování SŽDC na SŽ.

Pavel

odpoutává se pozornost od podstatných věcí

pozorovatel

Pochopitelně – protože pokud jde o dopravu, sice vůbec „neví, která bije“, ale jako úspěšný kariérista rád poslouží Babišovi jako vnímavý poskok, což Kremlík nedokázal: proč by to za ty prebendy neudělal …
Námět pro redakci: zkuste „investigativně“ zjistit, zda Havlíček pobírá také ve skutečnosti dva ministerské platy, když „řídí“ dva resorty (sloučeny přece nakonec nebyly!) – a pokud ne, tak jak je v reálu placen!

Tomáš V.

To rozhodně. Třetina voličů sledovala se zatajeným dechem změnu názvu SŽDC, že vůbec nevnímali nic jiného.

Být to něco důležitýho, OK, ale že by pozornost odvedla taková ptákovina?:-) Možná šotouščí pozornost.

Alexandr

Místní znělky mám rád, jejich zrušení mě bude moc mrzet. Obzvláště mi budou chybět ve stanicích Praha-Libeň, Pardubice hl.n. a Brno hl.n.; ty jsou dle mého vkusu nejpovedenější. Že se po zrušení všech lokálních znělek zavede univerzální gong, také není pravda. I kdyby se SŽDC tento záměr podařil, což doufám, že nepodaří, pořád budou existovat nejméně 3 verze úvodního gongu a 3 verze závěrečného gongu. Takže jsem pro zachování regionálních znělek. Naopak bych místní znělku přidal do každé stanice, kde by o to měla zájem obec/město (za podmínky, že znělka bude přiměřeně krátká a bude se k hlášení hodit). Co… Číst vice »

K.S.

Tak mne napadá že by se v Břeclavi dala dat „Za starú Breclavú“, je to asi 6 not a jedna pomlka. Je to podobně dlouhé jako současný gong.

Šetřit obsah znělek by se měl jinde, než na délce gongu. Další věc co by mohla pomoci je zgrupovat co nejvíce hlášení dohromady, ne aby začínalo co dvě minuty nějaké. Nevím ale jestli to systém umí.

pozorovatel

Souhlas – a o kolik je delších třeba těch současných 11 krátkých tónů ve znělce „Hvězdy jsou jak sedmikrásky nad Brnem“ než budoucí jeden dvousekundový interval tónu gongu, který totiž musí doznít, aby dalšímu hlášení bylo vůbec rozumět?

Y.K.

Mě fascinuje ta podivná a opakovaná argumentace, že se sjednotí znělky, prý kvůli zkrácení hlášení… Tak i když se znělky sjednotí, tak se asi moc nezkrátí. A naopak zkracovat klidně můžou i s regionálními znělkami.

xyz

Hlavně se těžko sjednotí znělky, když existují 3 různí dodavatelé infosystémů + krom toho několik dalších verzí typu ČD-Speaker.

Qěcy

Proč by to nešlo, náš zákazník, náš pán.

Zdeněk

Protože na názor většiny veřejnosti se u nás čím dál více – jak to říci slušně?- kašle. Někdy se to dá svést na Brusel nebo na Velkého bratra, ale tohle zcela jistě ne.

K.S.

Musíme si asi začít konečně ten stát hlídat a přestat jej brát jako mocipána a dovolovat mu všechno.

Lukáš

No, to jde vidět na EDD, kdy stále musí opravovat zápisy, protože tam „kurzívu“ nikdo dávat nebude, protože je to „drahé.“
Takže na začátku výluky člověk nedělá nic jiného, než opravuje zápisy.

PetrN

Na řadě trati jezdí cestujících téměř bez nadsázky v popelnicich ze 70 let minulého století(ne li starších), ale pro univerzálního supermana ministra Havlíčka je prioritou řešit znělky… Ano, už je líp, že jo? 😉

Qěcy

To spolu nesouvisí.

Pavel

to spolu souvisí

Dominik

A můžete říct jak?

dopravák

Stačí trochu přemýšlet a přijdete na to třeba i sám (bez zbytečných dotazů) …

PetrN

Jak to spolu souvisí? Místo toho, aby ministerstvo řešilo smlouvy na poskytování železniční obslužnosti tak, aby se cestující konečně zbavili nevyhovujícich vozu, tlačili na dopravce a podobně, řešili stavbu VRT atd atd, prioritou ministra jsou nádražní znělky… Takže ano, souvisí to spolu, kdyby MD řešilo to, co řešit má a ne broskvoviny jako je tato, bylo by tu možná opravdu líp…

Dominik

To není o prioritách, ale o interpelaci, pan ministr byl interpelován jiným poslancem a tak logicky na to musel reagovat, a jelikož vyjádření Vám není po chuti, protože zrušení znělek přinese zkázu železnice, tak je to zbytečnost.

MlB

Tak hlavně, že se řeší takové hovadiny. Ale postavit kilometr dálnice trvá přes 10 let a novou plnohodnotnou železnici viděli možná naši prarodiče…

Jakub

A jak to spolu souvisí?

Spravedlnost

Jednoznacne souhlas s ministrem, uz aby to tak bylo.

Jakub

Naprosto souhlasím.

Jiří Kocurek

Samozřejmě. V Praze na Halvním není čas. To znamená, že buď pro všechny, nebo pro nikoho. Takže ani ve Zlíně, kde během pěti minut přijedou maximálně dva vlaky.

A hlavně nepiště o tom, že v Praze na Hlavním bývají informace o vlaku na Pragotronech na poslední chvílí, pro někoho pozdě. Což se zvukovým hlášením vůbec nesouvisí.

Martin K.

Znělka sem znělka tam. Včasné informování cestujících o nástupišti Dobrá správa pořád jaksi nechce umět. A tak jsou cestující honěni neustále na poslední chvíli

pozorovatel

V dopravním chaosu na pražském hlavním nádraží to informování až na poslední chvíli lze ještě jakž-takž pochopit, ale proč to nefunguje třeba v Praze-Holešovicích jen proto, že nějaký úředník vymyslel, že v případě, kdy příslušný vlak není „první na řadě“ a než přijede, ještě tam předtím jiný vlak projede, se informace nesmí vyhlásit dřív než ten projíždějící vlak uvolní kolej, to je trochu „na palici“.

súdružka Kolesárová

Tohle bych docela chapal. At se lidi netlaci k vlaku, ktery tam nezastavuje a jen prosvisti. Asi to ma bezpecnostni vyznam

Gale

Havlíček zase lže.
Průměrná délka „neuni“ znělky je nepatrně přes tři vteřiny.
V průměrném hlášení zaberou zbytečné nesmysly a odmlky víc.

Martin V.

Kdyby se neomlouvali při každém zpoždění, ale jen stručně řekli dobu zpoždění a důvod (tedy informace, ne fráze), ušetřili by mnohem víc času (a to nezmiňuji čistě teoretickou možnost, že by raději odstranili ta zpoždění, takže by nebylo co hlásit). 🙂

dopravák

Jistě – hlavně máme třeba „vlak ze směru“, nikoli jen „vlak z“ – a vyhlásit nelogické (protože ne třeba jen „z Prahy“, ale „ze směru Praha Masarykovo nádraží“) slovní spojení trvá minimálně také sekundu navíc, kromě toho, že to „zapleveluje“ informace zbytečným slovním tvarem „ze směru“: buď přece ten vlak jede z nějaké konkrétní výchozí stanice, nebo z nějakého směru, ale jaký smysl má ty dvě podoby v hlášení směšovat?
Logika a sémantika je postbolševické společnosti naprosto cizí …

ušatá

Ono to, bohužel, ještě často splývá, takže ve směru a ze směru se snadno přeslechne. Kdo toto vymyslel, musel být opravdu velmi chytrý a zcestovalý-

Jézeďák

To hlášení zpoždění mohl vymyslet jen kretén. Téměř na konci dlouhého a napínajícího hlášení se dovíte, že to má pět minut. Za tu dobu by byl leckdo u kiosku. Úžasný je i nápad použití lehce zaměnitelných předložek „ze“ a „ve“ směru. A to že vlak vyráží na svou dlouhou cestu kdoví z jakých příčin z nějaké bezvýznamné zastávky na trati nikoho čekajícího ve směru dále, nezajímá.

K.S.

Hoďte na ně síť, to nemají nic lepšího na práci? Znělky mají být po dohodě s obcemi ve kterých ta nádraží stojí, proč? Protože nádraží jsou, zejména ta větší, vstupní branou do města a stále často prvním místem kde se s ním návštěvník setká, také jsou přivítáním jejich obyvatel při návratu z cest, řekne jim že se vrátili domů, znělky velkých měst zase znají široko daleko. Je to navíc jedna z mála věcí, které dnes nádraží od sebe odlišují, malý detail v záplavě unifikovaných kilometrů modrého zábradlí. To po nich chce OSA takové výpalné že se jim vyplatí rušit Sedmikrásky… Číst vice »

Leinad

Akustický smog na nádraží způsobuje něco jiného, než znělky. 1) Vyjmenovávání všech nácestných zastávek kdejakého Os. Nebo věty typu „vlak zastavuje ve všech stanicích a zastávkách“ když stejně pro cestující není vydefinován rozdíl mezi stanicí a zastávkou. 2) Vyjmenovávání nácestných zastávek přijíždějícího vlaku. (Vtipné žvást pokud jede náhradní souprava Plzeň-Praha včas, ale vyjmenují se i stanice před Plzní) 3) Věty zcela bez obsahu („informace o řazení jsou na tabuli“ je o co lepší, než „první třída je vzadu?“ ) 4) číslo vlaku Os2532, zvlášť u krátkountervalového příměsta. Autobusem taky jedu linkou 177 a ne 100177 spojem 29, a rozhodně kdyby… Číst vice »

Jiří Kocurek

„vlak zastavuje ve všech stanicích a zastávkách“
To víte, dráha. Ještě by to mohlo nějakého „předpisáře“ zmást, že osobák do Kolína zastavuje jen v zastávkách, takže v Kolíně asi ne, když stanice nebyly jmenovány. A on se nedostane domů. Už by si běžel stěžovat, že hlášení je špatně.

pozorovatel

A proč se tedy ve vlaku hlásí „příští stanice …“, ačkoli je to ve skutečnosti zastávka ???

Komarek

Specifické znělky jsou tak hezké jako máloco na železnici. Neumím se vžít do kůže člověka, který uvažuje tak bez emocí, že mu na tom nezáleží a považuje jejich zrušení za malicherný problém…

mladý pán

A co je hezkého na pár přiblblých tónech???
Jestli při nich nějak ucvrkáváte blahem, naplňuje vás to štěstím, tak vám nic nebrání pouštět si je neomezeně do sluchátek, zcela kdykoliv.

pozorovatel

Správně jste se nazval „mladým pánem“ – až zestárnete, třeba nakonec přece pochopíte, na co a proč jste se ptal tak hloupě …

Dominik

Ano, je to malicherný problém, to jen někteří dělají z komára velblouda. Jde o to, že cestujícího musí něco upoutat, na to, že bude hlášení a to zvládne gong stejně dobře jako nějaká melodie. Bydlel jsem ve městě, kde oznámení městského rozhlasu oznamovalo pár obyčejných tónů, něco jako gong a nyní bydlím na vesnici, kde hrají písně (pokaždé jinou), ale že bych kvůli tomu měl ten rozhlas rád, či se více soustředil, to se opravdu říci nedá, protože mě více zajímá obsah sdělení. A to samé nádraží, mám projetou velkou část republiky, ale že bych si stanice pamatoval, podle toho,… Číst vice »

Naděžda Machková

No a vadí vám to natolik, že by se tím měl zabývat dvouministr?
Neba nemá SŽ nic důležitější na práci v tom bordelu, který teď panuje?

Dominik

Ministr se tím zabýval, jelikož ho interpeloval jiný poslanec a on musí odpovědět.

realista

Mýlíte se: ministr se ničím nezabýval, jen odpověděl, co mu slina na jazyk přinesla v duchu toho, co mu nějaký jeho fámulus poradil.

Martin K.

Ze strany ministra jde o alibismus. Jeho vyjádření nemá logiku, neboť v hlášení je spustu zbytečných informací ( viz. Toto DF jinde) , ktrá zdržují.

Stráťa

Cestuji vlakem celkem pravidelně ale to že je v hlášení nějaká regionální znělka jsem si nevšiml takže mi jejich zrušení ani nemůže vadit.

Štěpán

Znělka na nádraží obvakle hraje jenom když přijede nějaký vlak a hlášení zrovna začíná. Na Pražském hlavním nádraží znělka Vyšehrad zazní maximálně párkrár do hodiny. Takže zdržení oprpti obyčejnému gongu je to skutečně zanedbatelné.
Nevidím žádný důvod to rušit, naopak bych zavedl znělky i tam, kde nejsou (např. Kutná Hora), hodně cestujicích (a nejen šotouši) to vnímá a myslím, že to dokáže cestování zpříjemnit, když vás na nádraží uvítá znělka s tématickou písničkou.

Romanero

Občas to a jindy tohle je úplně na pytel. To si pak člověk myslí, že bude nějaké hlášení o výluce, zpoždění nebo něco jinak mimořádného..

Rossec

On to ten Havlíček bere podle sebe, že když on může být ministr pro víc než jeden resort, tak proč by nemohla být jedna znělka pro víc než jedno nádraží.

K.V.

Taky tam věčně nebude, životnost MD je jedna z nejkratších………

Leinad

Následník Ťoka a za stejnou stranu. Radši bych na to nesázel.

Jen tak

3000 lidi…

je videt, ze je to lidem uplne u… a jenom par sotousu se bouri

mladý pán

A ti už si dávno měli vzít studený ručník a neplést se do věcí, na které jejich omezený rozoumek nestačí.

HonzaX

Vy ho používáte už hodně dlouho?

mladý pán

Proč? Protože mám jiný názor než vy?

John

no že to říkáš zrovna ty, hňupe

Václav

A neměly by k tomu co říct také obce, případně kraje, kterých se to týká?

Jen tak

ne. proc?

K.V.

Protože vždy všichni tvrdili, že nádraží je „vstupní branou do města“……nebo že by už nebyla ?

Dominik

To je hezké, ale jsou provozovatelem infrastruktury? Nejsou. Stačí, když se seknou, že nechtějí zrušit přejezd.

Leinad

Nechteli ste mimoúrovňové křížení, tu máte akustický smog.

Dominik

To jsem tím opravdu nechtěl říct. Jen jsem chtěl poukázat na to, že už nyní dělají kolikrát města problémy u mnohem zásadnějších otázek.

Jiří Kocurek

Ta arogance. Dráha rozhodla. Nikdo do toho nesmí kecat! Ani ten, kdo ty vlaky platí!

Placebo

Přesně! Ta arogance SŽ z toho úplně tryská. A Havlíček to ještě podporuje, fakt hnus.

Dominik

Platí dopravci za provozování drážní dopravy, nikoliv SŽ za provozování dráhy, za hlášení, atd…, to už je smlouva mezi provozovatelem dráhy a drážní dopravy.

Lukáš

Ale prd. Z toho, co se zaplatí za dopravní cestu, by se neuživili ani zaměstnanci provozu. Kor po slevách za jednotné vozové zásilky.
O elektřině propálené za předtápění souprav nemluvě.

Dominik

Já neřekl, že se to zaplatí jen z toho, co zaplatí dopravci, a navíc, jak toto souvisí s městy?

mladý pán

Vždy? V životě jsem podobný žvást neslyšel.

Jen tak tak

Hovadiny to Anofert vždycky uměl dobře.

mladý pán

Chudák zaslepený závistí se už neumí ani správně vyjádřit, buďme shovívaví…

Jen tak tak

ANO a Agrofert je jedno a totéž, bylo na to x článků. Nevím proč bych měl být chudák a někomu závidět.

mladý pán

Mně je úplně jedno kolik bylo nějakých pochybných článků. Pokud žijete v domnění, že je to jedno a totéž máte hodně omezené vnímání a pak ani nemá smysl se s vámi bavit.

malý bobeš

Kolega „Jen tak tak“ je naopak obdařen schopností umět pracovat s fakty – analytické myšlení se to tuším nazývá…
Díky tomu (laicky řečeno = aby to pochopil i „mladý pán“) lehce odhalí že 1+1=2; taktéž není obtížné zjistit že pan AB (řídící stát jako firmu) řídí stát tak, aby to bylo ku prospěchu jiné firmě (kterou stejný AB vůbec, ale vůbec nevlastní a je mu tudíž naprosto lhostejné, jestli této onen první AB přihrává prachy ze státního i evropského rozpočtu)

Jen tak tak

Chudák je naopak ten, kdo neumí vyjádřit vlastní názor a radši snižuje ten od ostatních.

Nekdo

Tohohle kaspara nekdo jeste bere vazne?

Původní Pražák

Je super, že ministr má čas se zabývat znělkami. Přesto by mě trochu víc zajímalo, co si myslí a hlavně co dělá v otázkách jako aktuálně most pod Vyšehradem a kapacita železnice kolem Prahy vůbec, strategie výstavby VRT, dokončení minimálně D0, D1, D11 a D35, kamiony na okreskách, zdymadlo pro výletní lodě v centru Prahy, jez v Děčíně, když vypíchnu jen pár třešniček z dopravy.

Dominik

Pan Ministr jen odpovídal na interpelaci jiného poslance, co je natom špatně?

mladý pán

Třeba neodpovídat na podobné stupidity a zachovat si ještě nějakou úroveň.

Dominik

Jenže ministr má povinnost na interpelaci poslance se vyjádřit.

K.S.

Ano, tím že se nebudou rušit znělky nějakým centrálním befelem. To je na jedná ní města a SŽ.

K.S.

*jednání

Dominik

Když už, tak to je věcí čistě SŽ, zda se dotáží měst, tak to už je jen a pouze dobrá vůle, jinak města bych do toho netahal vůbec.
A proč by se měla vyjadřovat takto, když se s názorem SŽ ztotožňuje?

Jerry

Souhlas mnely by se řešit podstatné věci a ne znělky ..to už SME fakt bananistan a tupců co volí ano je tu dost.

mladý pán

Ale ono je vcelku jedno koho volí…všichni mají cíl stejný, takže to vyjde nakonec nastejno.

Honza

Naprosto umělá kauza. Neschopové ze SprŽele nezvládají své základní povinnosti, a tak odvádějí pozornost ke znělkám. Hlavně že balastu „vážení cestující, prosíme pozor“, „služebně na dvacátou osmou kolej“, zbytečných adjektiv jako „PRAVIDELNÝ odjezd“ (proč ne jen odjezd nebo odjede?), „MEZINÁRODNÍ vlak“ apod. tam mají na hodiny. Dokonce mají horkou novinku svědčící o jejich rostoucím blbnutí – místo např. „stanoviště náhradní dopravy je před nádražím“ hlásí „umístění stanoviště náhradní autobusové přepravy je stanoveno výlukovým jízdním řádem“… to jako fakt? Proti tomuhle by se měly podepisovat petice, nebo někomu rovnou nafackovat.

Marek

Služebně na dvacatou osmou kolej, to mě na hlavaku taky vzdycky baví. Někdo mi třeba někdy vysvětlí, jak ty koleje počítají. 🤣

Dominik

Stanice jsou rozděleny na sudou a lichou skupinu a bere se to od začátku trati, tedy stojím-li zády k začátku trati, tak napravo mám sudé koleje a nalevo liché.

Stit

A co je začátek trati?

Dominik

Začátek a konec trati je uveden v tabulkách traťových poměrů. Takže v případě trati z České Třebové do Prahy, je počátek trati v České Třebové a konec ve stanici Praha-Libeň.

Jiří Kocurek

A výlukový jízdní řád je kde? Ve sklepě pod schody, třetí dveře vpravo, UVAGA TYGR!

Dominik

Co má s TTP společného výlukový JŘ?

Petr

Ať raději zkrátí samotné hlášení a odstraní z něj slova s nulovým přínosem: „nástupiště ČÍSLO dva, KOLEJ DRUHÁ“, číslo vlaku je také zbytečný duplikátní identifikátor vedle času odjezdu, DOPRAVCE České dráhy… trochu to budí dojem, že to psal někdo v kanclu, aniž by nad tím přemýšlel. 🙂

Dominik

Tak zrovna číslo vlaku je dobrý identifikátor, třeba takový Kolín a Osobák na Masaryčku, přes Nymburk i přes Pečky můžou mít stejný čas odjezdu.
Tak u nástupiště hlásit i kolej je logické, když tam jsou 2 nástupní hrany.

Petr

Kdo si pamatuje číslo vlaku a orientuje se podle něj z hlášení? Možná pár šotoušů. Číslo je uvedeno na odjezdové tabuli ve vestibulech a na nástupištích.

Navíc to lze řešit tak, že se číslo vlaku bude hlásit jen v takových případech, kdy odjíždí ve stejný čas více vlaků stejným směrem.

Ano, na každém nástupišti jsou dvě nástupní hrany. Vy se při příchodu na nástupiště hledáte její číslo? Já se vždy koukám na odjezdovou tabuli na cílovou stanici.

Dominik

Když mám jen například spojem 887 a mám na něj jízdenku s místenkou, tak je pro mě číslo docela důležité. Takže nejen šotouši se řídí číslem spoje. No, tak to by byl teprve maglajz, když jednou by se hlásilo a jednou ne. Tak jelikož, je číslo koleje je uvedeno na informační tabuli vedle cílové stanice, tak to pro mě slouží jako potvrzovací informace, že se jedná skutečně o můj spoj, v případě, že u obou nástupních hran bude vlak se stejnou cílovou stanicí, jistě čas odjezdu bude jiný, ale co upoutá pozornost první, cílová stanice a čas odjezdu, nebo jednou… Číst vice »

Petr

Já psal „kdo se řídí číslem spoje z hlášení“. Neříkám, že se mají zrušit čidla vlaků. Navíc vlaky na Slovácko nevyjíždí ve stejný čas, abyste se u hlášení nemohl řídit časem.

Takže říkáte, že je pohodlnější si pamatovat 3 údaje (cílová stanice, čas odjezdu, číslo koleje) než jen dva?

K.S.

A co situace příjezd/odjezd vlaků ze stejného směru který vyjde časově do téže polohy skrz zpoždění? Třeba Brno a rychlíky do Prahy, jeden přes Havlbrod, druhý přes MuN.

Petr

Opět to lze vyřešit ad hoc… „Rychlík do Prahy ve směru přes Havlíčkův Brod odjede ve 13:30 z nástupiště pět.“

Leinad

Z Kolína do Prahy jedou linky S1 a S2, případně si pamatuji nějaké nácestné stanice.
Rozhodně si nepamatuju čísla všech vlaků připadajících v úvahu, když dojizdim.

Dominik

No vidíte, já tam tak často nejezdím, takže si spíš pamatuji číslo spoje a linka S1 mi vůbec nic neříká.
A abyste mě nechytal za slovo, tak v případě zpoždění kouknu na Můj Vlak, jaký mi jede další spoj (případně se zeptám na informacích).

Zdeněk

Ein Volk, eine znělka, ein fýrer! I rychlíky už mají jednotné názvy v jedné trase! No není to úžasné? Nestihnete např. Krakonoše, za dvě hoďky vám jede další Krakonoš…Ještě chybí zglajchšaltovat jména stanic – vždyť co to je za pořádek, když má každá stanice jiné jméno? V jednotě je síla! Stačí přece mít ve stanicích jednotné cedule s nápisem NÁDRAŽÍ! 🙂

K.V.

Hlavně že každá druhá díra musí mít „hlavní nádraží“ …..to ty hlášení asi neprodlužuje co ?

K.S.

Tak ano, mohli by to udělat jako v Břeclavi a vyházet XXX-hlavní/místní nádraží/__MÍSTNÍ_ČÁST__/zastávka…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Celých 16 děr.

Které se ovšem ocitají v 80 % všech uskutečněných hlášení…. např.: “ směr Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží, Bohumín“ a totéž englicky. Není dostatečně srozumitelné “ směr Pardubice, Olomouc, Ostrava, Bohumín“ ?
A to nemluvě o takových uzlech jako “ Prostějov hlavní nádraží, Nymburk hlavní nádraží nebo Česká Lípa hlavní nádraží či Mladá Boleslav hlavní nádraží“
Pánbů zaplať, že se bez tohoto „přívlastku důležitosti“ zatím obešli třeba v Kolíně, Českých Budějovicích nebo Zlíně……..

dopravák

Asi 150 roků stačily jen „Pardubice“ (a Rosice nad Labem byly jen bez „Pardubic“, byť už dávno byly jejich součástí) – pak přišla nějaká „hlava otevřená“ )bohužel nikoli sekerou) a vymyslela v zájmu „důležitosti Perníkova“, že i Pardubice přece musejí mít „hlavní nádraží“, byť tam žádný jiný tarifní bod, který by měl v názvu také slovo „nádraží“, samozřejmě nikdy nebyl a není (a troufám si tvrdit, že ani nikdy nebude) …

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Takže jsme se dostali k tomu, že to není každá druhá díra. Teď bych měl ještě vyvrátit těch 80 %, no ale pak byste zase plácnul nějaké číslo a já abych ho opět vyvracel. Fajn, já beru, líběj se vám regionální znělky, mně taky, ale to snad nikomu nedává právo používat nepravdivé argumenty.

Zase jeden „odborník“ co nerozumí ani za mák ironii a nadsázce…………..A teď ještě dalších víc jak 50 děr, které mají víc jak 2 tarifní body – kandidáti na „hlavní nádraží“ (a honem počítejte, jestli je jich 49 nebo 52)… :-)) :-))

Petr Nick

Argumentace, že někde hladoví děti a tady se probírá znělka je, podle mne, lichá. Je to tak trochu součást folkloru kraje, tak proč ne, ale měla by se řešit hlasitost+délka melodie, nesmí obtěžovat např cestující čekající na peróně.. petici bych asi podepsal

ušatá

Ono je to navíc takové hezké a příjemné a je to také nějaká hrdost a příslušnost k danému místu a ne jen suché přežívání be z nálad, pocitů.

Os9068

Kdyz lide trpi, podepisuji petice za lidska prava a stavkuji za minimalni mzdu. Kdy se maji jak prasata v zite, podepisuji petice proti nadraznim znelkam a stavkuji za rezijky.

Zdeněk

Jak vidno, režijky ti leží v žaludku, ale nemravně přehnané benefity našich politiků, zejména pak poslanců a senátorů, jakož i manažerů státních a polostátních podniků tě nechávají zřejmě v naprostém klidu. Přitom proti nim jsou režijky prkotina…

kakov

„oslanců a senátorů, jakož i manažerů státních“ njn, jenže to všechno jsou lepšolidi, ty na to přeci mají svaté právo, ale aby měl benefit obyčejný poctivě pracující člověk to je peci nesmysl, buďme rádi,že vůbec dostáváme mzdu

pozorovatel

Chápeme – to je totiž skutečná úroveň ušmudlaného zaměstnance z „Posázavského pacifiku“, takž víc ani neočekáváme.

Petr

Chápu správně, že podle vaší logiky jsou třeba díry v silnicích, kapsáři nebo predátoři na internetu jen malichernosti v porovnání s porušováním lidských práv, takže netřeba tyto záležitosti řešit?

Petr

Naučte se číst, na konci mého komentáře je otazník. To znamená, že se ptám. Konkrétně se ptám, jestli jsem pochopil vaše myšlenkové pochody správně. 🙂

noerf

Typický problém železnice, místo odborné argumentace u infrastrukturních projektů či kvality a obnovy drážních vozidel se hlavně řeší znělky rozhlasu (mimochodem část cestujících i obtěžuje) či režijní jizdenky (zaměstanencký bonus), takže se nelze divit, že u nás lze hovořit o modernizovaných 20-50 letých jednotkách jako o inovaci, přitom jsme skanzen západní evropy, kde to několik nových jednotek, lomotiv a vagonů moc nevytrhne.

Brzdič zániku

Píšete hlouposti. Echt. To, že se řeší nějaké blbosti typu znělek neznamená, že se nedělá odborná oponentura při přípravě staveb. Házíte z neznalosti reality vše do jednoho pytle.

noerf

Brzdič zániku: vezměte si například Výtoňský most v Praze. Ideální stav by z hlediska dopravní kapacity nyní a předpokládané dopravní kapacity v průběhu 30 let bylo vhodné postavit dva dvojkolejné mosty, aby v případě opravy jednoho mostu fungoval druhý a nebyla vyloučena v daném úseku železniční doprava úplně. A o čem se bavíme nyní. Zbourat a postavit nový s možná třetí kolejí, kterou potřebujeme již nyní nebo varianta stávající notně zchatralý a kapacitně nedostatečný most opravit a zbourat za 30 let, protože déle jeho životnost neprodloužíme, i když se budeme sebevíc snažit. Řešení kapacity za 30 let je nám srdečně… Číst vice »

Jirka

Kdyby se konečně zrušilo „bla bla bla. Vlak zde jízdu končí. Prosíme vystupte“ kolik sekund se ušetří tím? Myslím, že užitečnější je, když se to hlásí uvnitř vlaku a venku to není potřeba.

Vít Jůza

Záleží na tom, jestli a jak v dotyčném vlaku fungují hlášení uvnitř … .

Jirka

A v čem mi pomůže, když sedím uvnitř 810 bez audiovizuálního systému, že venku hlásí, že mám vystoupit? Myslím, že průvodčí je v této chvíli efektivnější.

Jiří Kocurek

Takže to zahlásíme pro jistotu i ve vestibulu mezi čekající lidi. NÁDHERA! Halvně aby to bylo jednotně s vlakem nekončícím. Ideálně takto:

– Ke třetímu nástupiši přijde osobbní vlak číslo 33333 z blabla, muhehe, rimbác, upsa nad řekou, velikého lálula a suché vrby u starého kostela.
– Ke třetímu nástupiši přijíždí osobbní vlak číslo 33333 z blabla, muhehe, rimbác, upsa nad řekou, velikého lálula a suché vrby u starého kostela.
– Ke druhému nástupiši přijel osobbní vlak číslo 33333 z blabla, muhehe, rimbác, upsa nad řekou, velikého lálula a suché vrby u starého kostela. Vlak zde jízdu končí, prosím vystupte.

1a1=11

Doufám, že za to, co teď napíšu, sklidím do večera nejméně 1000xmínus. Debata, zda-li má být nádražní znělka jednotná či se má lišit podle regionů je natolik slaboduchá, že slabodušší už může být jen sepsání a podepsání nějaké petice na toto téma. Hlášení na českých nádražích zůstane i tak na mizerné úrovni se současným obsahem se znělkou i bez ní.

Lukáš F.

Ale o to přesně jde. Že namísto toho, aby se ministerstvo zamyslelo nad obsahem hlášení a kolik nesmyslů se tam momentálně odříkává, chytne se právě znělky.

mladý pán

Vítejte v této zemi.