Ministr se postavil za jednotnou znělku na nádražích, petici proti rušení podepsaly téměř tři tisíce lidí
Cestující na Masarykově nádraží. Foto: Jan Sůra
Ministr dopravy Karel Havlíček podpořil plán Správy železnic zrušit na nádražích různé verze znělek, které ohlašují informace o příjezdech a
To mě dokáže zvednout že židle. Ministr se se*e do znělek.. Přitom by měl raději řešit jednotné jízdné… a bordel v tarifech.. Nikde jsem od MD nečetl ani náznak toho že by se jízdné mělo integrovat napříč celou ČR…
Je opravdu zajímavé, co se považuje za důležité řešit. Právě že ty místní znělky jsou fajn a oživuje to ta hlášení. Spíše by se měli zamyslet nad celkovým hlášením, aby bylo logické a pro cestující účelné. Třena neuvádět linky, což cestujícího naprosto nezajímá a ani se to nebude učit. Je také podivné udávání, v jakém směru vlak jede, když logicky by mělo být v lak z…do…..přes. A hlavně začít opět uvádět aspoň minimálně řazení, aby si to člověk nemusel někde složitě dohledávat.
Znělka není nákladově ani ň navíc.
Nemůžeme srovnávat pražské hlavní nádraží a zejména menší nádraží.. Regionální.. Já svojí beskydskou znělku mám moc rád.. Je to pěkné..
Zajímavé, prošel jsem si znělky od pana kolegy „Hen ten oný“ a většinou jsou 3-4 sekundy dlouhé (v podstatě všechny, co jsem si namátkově prošel). Skutečně netuším, kde vzal Havlíček těch 8 sekund. A i kdyby, tak ne všechen svět se točí okolo Praha hl. n. a stačí popojet kousek dál a i kdyby to bylo několik minut (což samozřejmě nechci, protože to by byl opruz), tak skutečně nebude problém, aby se všechna hlášení bez problémů vešla. Ani nevím, k čemu by to bylo pro cestující užitečné, protože kdo asi jiný na nádraží hlásí než SŽDC (na truc tu zkratku… Číst vice »
Ať si v Praze na hlaváku nechají gong a nám v regionech ať nechají znělky z písniček.
1) je to prezentace regionu pro příležitostné návštěvníky
2) je to příjemné přivítání doma pro domácí
Nádražní znělky:
https://hlaseni.webnode.cz/prehled/znelky/
Pokud nikdo neprosadí znělku Dám si sedm piv a jednu zelenou od Tří sester, tak jsem pro jednotnou celostátní.
Smutný na tom je, že už si těch sedm piv (točených) a jednu zelenou nemáte skoro kde dát, nádražky ( bohužel i ty dobré) jsou likvidovány.
Pivo koupíte v ČR úplně všude.
Zase sedí úředníček někde v teplém kanclu a dlube se v rypáku. Jelikož se pod ním židle třepe a byl by užitečnější venku v provozu, tak vymyslí to, co vymyslel aby si zachránil svo teplou židli a svou tlustou řiť.
Ne, to je součást tzv. korporátní identity, ale samozřejmě zmrvené…
Není moc levnějších a jednodušších propagačních věcí, které dráhu přibližují lidem, než lokální znělky. Ale tahle vláda a její poskoci jsou jen hloupí glajchšalteři…
A Lidl měl ten layout někdy regionálně specifický?
Klasický postup této vlády – blbnout lid drobnostmi (které jsou sice hluboce pod úrovní úřadu, ale zároveň se tak nenápadně ty instituce nižší dostávají pod vliv centra), aby se zakrylo to nedělání velké – dálnice, obchvaty měst, VRT, doprava na letiště… (anebo naopak dělání toho, co by veřejnost vědět neměla). Už to silně zapáchá padesátými léty :-(.
0,028 % obyvatel podepsalo petici. Zkuste se dostat na 1 %. xDDD
Nemůžu hlasovat v anketě, protože tam není možnost úplného zrušení hlášení, jako je zrušili ve Švýcarsku. 😉
A k čemu je to zrušení hlášení dobré?
Srbské železnice už prostě jednoduše neví, co ještě dál zkurvit.
Typické vylití vaničky i s dítětem. Místo zrušení zbytečných keců zrušíme všechno.
„Upozorňujeme cestující, že ve stanici Praha – Vršovice vlak jede k nově otevřenému čtvrtému nástupišti, ze kterého není přístup do nádražní budovy. Přístup je možný jen z ulice Bartoškova směr náměstí bratří Synků.“
Pacifik jezdí z Wilsonu ve špičce co půl hodiny. To žádná znělka nespraví.
Holt asi jen ten dávno skoro hotový podchod, Dobrá správo…
Tak zrovna tohle hlášení beru jako vhodné. Původní plán byl, že se tam nebude zastavovat pro nástup a výstup. Pak si město vzpomnělo, že by to šlo, jen se nedostanete k baráku. Má se prý stavět dřevěná lávka, takže až se postaví, nepotřebné věty zmizí.
Jj, historii znám, jen moc nechápu proč nefunguje ten podchod, když už je skrz dávno a od bednění mezi 2. a 3. peronem nový. V takovém Chebu chodilo dlouho denně mnohem víc lidí skrz provizorně zabedněné mnohem živější staveniště.
Tohle hlášení určitě má smysl po celém Pacifiku, ale pouštět to ve špičce nejmín dvakrát za půl hodiny na Wilsonáku je nesmysl. Pro koho?
Jenže ta lávka původně měla už asi čtvrt roku stát a fungovat …
Znělka z Vltavy nebo Vyšehradu není špatná.
Zbytečně kvůli této záležitosti přichází ministr o politické body. Jako by to nebylo jedno co se kde zahraje. Osobně jsem petici podepsal. Vždyť je to i hezké. A patří to k naší kultuře. I Vltava na příjezdu do Prahy v pendolinu je fajn. Nejenom znělky při čekání na vlak…
No některé věci mi hlava nebere…
Někdo si asi jen potřeboval „postavit pomník“ …
Celá vnější komunikace státní organizace SŽDC/SŽ se radikálně změnila příchodem Bc. Svobody do funkce generálního ředitele. V něčem k dobrému, v něčem méně…
Kdyby šlo jen o pouhou „vnější komunikaci“, tak by to ještě nemusela být až tak velká tragédie …
Tohle může podpořit jen člověk s nulovým vztahem k cestování vlakem.
Mám projetou skoro celou republiku, jezdím defacto jenom vlakem, a opravdu mi me jedno, co bude na nádražích hrát. Ani si nepamatuji, v jaké stanici, co hrálo.
No vidíte, a pro mě byla znělka vždy příjemným zpestřením a první věcí, která mě zaujala.
A co
A hudbě obecně.
Nemůžete se panu ministrovi divit, když ho na nádraží vítá znělka Spi Havlíčku, v svém hrobečku
Koukám, že na naší dráze všechno funguje ( žádná zpoždění a když vyjímečně tak se vrací jízdné), když ministr řeší takovéto důležité věci.
Asi jsou znělky jedna z priorit MD.
Přesně tak. Je to stejná cipovina jako přejmenování SŽDC na SŽ.
odpoutává se pozornost od podstatných věcí
Pochopitelně – protože pokud jde o dopravu, sice vůbec „neví, která bije“, ale jako úspěšný kariérista rád poslouží Babišovi jako vnímavý poskok, což Kremlík nedokázal: proč by to za ty prebendy neudělal …
Námět pro redakci: zkuste „investigativně“ zjistit, zda Havlíček pobírá také ve skutečnosti dva ministerské platy, když „řídí“ dva resorty (sloučeny přece nakonec nebyly!) – a pokud ne, tak jak je v reálu placen!
To rozhodně. Třetina voličů sledovala se zatajeným dechem změnu názvu SŽDC, že vůbec nevnímali nic jiného.
Být to něco důležitýho, OK, ale že by pozornost odvedla taková ptákovina?:-) Možná šotouščí pozornost.
Místní znělky mám rád, jejich zrušení mě bude moc mrzet. Obzvláště mi budou chybět ve stanicích Praha-Libeň, Pardubice hl.n. a Brno hl.n.; ty jsou dle mého vkusu nejpovedenější. Že se po zrušení všech lokálních znělek zavede univerzální gong, také není pravda. I kdyby se SŽDC tento záměr podařil, což doufám, že nepodaří, pořád budou existovat nejméně 3 verze úvodního gongu a 3 verze závěrečného gongu. Takže jsem pro zachování regionálních znělek. Naopak bych místní znělku přidal do každé stanice, kde by o to měla zájem obec/město (za podmínky, že znělka bude přiměřeně krátká a bude se k hlášení hodit). Co… Číst vice »
Tak mne napadá že by se v Břeclavi dala dat „Za starú Breclavú“, je to asi 6 not a jedna pomlka. Je to podobně dlouhé jako současný gong.
Šetřit obsah znělek by se měl jinde, než na délce gongu. Další věc co by mohla pomoci je zgrupovat co nejvíce hlášení dohromady, ne aby začínalo co dvě minuty nějaké. Nevím ale jestli to systém umí.
Souhlas – a o kolik je delších třeba těch současných 11 krátkých tónů ve znělce „Hvězdy jsou jak sedmikrásky nad Brnem“ než budoucí jeden dvousekundový interval tónu gongu, který totiž musí doznít, aby dalšímu hlášení bylo vůbec rozumět?
Mě fascinuje ta podivná a opakovaná argumentace, že se sjednotí znělky, prý kvůli zkrácení hlášení… Tak i když se znělky sjednotí, tak se asi moc nezkrátí. A naopak zkracovat klidně můžou i s regionálními znělkami.
Hlavně se těžko sjednotí znělky, když existují 3 různí dodavatelé infosystémů + krom toho několik dalších verzí typu ČD-Speaker.
Proč by to nešlo, náš zákazník, náš pán.
Protože na názor většiny veřejnosti se u nás čím dál více – jak to říci slušně?- kašle. Někdy se to dá svést na Brusel nebo na Velkého bratra, ale tohle zcela jistě ne.
Musíme si asi začít konečně ten stát hlídat a přestat jej brát jako mocipána a dovolovat mu všechno.
No, to jde vidět na EDD, kdy stále musí opravovat zápisy, protože tam „kurzívu“ nikdo dávat nebude, protože je to „drahé.“
Takže na začátku výluky člověk nedělá nic jiného, než opravuje zápisy.
Na řadě trati jezdí cestujících téměř bez nadsázky v popelnicich ze 70 let minulého století(ne li starších), ale pro univerzálního supermana ministra Havlíčka je prioritou řešit znělky… Ano, už je líp, že jo? 😉
To spolu nesouvisí.
to spolu souvisí
A můžete říct jak?
Stačí trochu přemýšlet a přijdete na to třeba i sám (bez zbytečných dotazů) …
Jak to spolu souvisí? Místo toho, aby ministerstvo řešilo smlouvy na poskytování železniční obslužnosti tak, aby se cestující konečně zbavili nevyhovujícich vozu, tlačili na dopravce a podobně, řešili stavbu VRT atd atd, prioritou ministra jsou nádražní znělky… Takže ano, souvisí to spolu, kdyby MD řešilo to, co řešit má a ne broskvoviny jako je tato, bylo by tu možná opravdu líp…
To není o prioritách, ale o interpelaci, pan ministr byl interpelován jiným poslancem a tak logicky na to musel reagovat, a jelikož vyjádření Vám není po chuti, protože zrušení znělek přinese zkázu železnice, tak je to zbytečnost.
Tak hlavně, že se řeší takové hovadiny. Ale postavit kilometr dálnice trvá přes 10 let a novou plnohodnotnou železnici viděli možná naši prarodiče…
A jak to spolu souvisí?
Jednoznacne souhlas s ministrem, uz aby to tak bylo.
Naprosto souhlasím.
Samozřejmě. V Praze na Halvním není čas. To znamená, že buď pro všechny, nebo pro nikoho. Takže ani ve Zlíně, kde během pěti minut přijedou maximálně dva vlaky.
A hlavně nepiště o tom, že v Praze na Hlavním bývají informace o vlaku na Pragotronech na poslední chvílí, pro někoho pozdě. Což se zvukovým hlášením vůbec nesouvisí.
Znělka sem znělka tam. Včasné informování cestujících o nástupišti Dobrá správa pořád jaksi nechce umět. A tak jsou cestující honěni neustále na poslední chvíli
V dopravním chaosu na pražském hlavním nádraží to informování až na poslední chvíli lze ještě jakž-takž pochopit, ale proč to nefunguje třeba v Praze-Holešovicích jen proto, že nějaký úředník vymyslel, že v případě, kdy příslušný vlak není „první na řadě“ a než přijede, ještě tam předtím jiný vlak projede, se informace nesmí vyhlásit dřív než ten projíždějící vlak uvolní kolej, to je trochu „na palici“.
Tohle bych docela chapal. At se lidi netlaci k vlaku, ktery tam nezastavuje a jen prosvisti. Asi to ma bezpecnostni vyznam
Havlíček zase lže.
Průměrná délka „neuni“ znělky je nepatrně přes tři vteřiny.
V průměrném hlášení zaberou zbytečné nesmysly a odmlky víc.
Kdyby se neomlouvali při každém zpoždění, ale jen stručně řekli dobu zpoždění a důvod (tedy informace, ne fráze), ušetřili by mnohem víc času (a to nezmiňuji čistě teoretickou možnost, že by raději odstranili ta zpoždění, takže by nebylo co hlásit). 🙂
Jistě – hlavně máme třeba „vlak ze směru“, nikoli jen „vlak z“ – a vyhlásit nelogické (protože ne třeba jen „z Prahy“, ale „ze směru Praha Masarykovo nádraží“) slovní spojení trvá minimálně také sekundu navíc, kromě toho, že to „zapleveluje“ informace zbytečným slovním tvarem „ze směru“: buď přece ten vlak jede z nějaké konkrétní výchozí stanice, nebo z nějakého směru, ale jaký smysl má ty dvě podoby v hlášení směšovat?
Logika a sémantika je postbolševické společnosti naprosto cizí …
Ono to, bohužel, ještě často splývá, takže ve směru a ze směru se snadno přeslechne. Kdo toto vymyslel, musel být opravdu velmi chytrý a zcestovalý-
To hlášení zpoždění mohl vymyslet jen kretén. Téměř na konci dlouhého a napínajícího hlášení se dovíte, že to má pět minut. Za tu dobu by byl leckdo u kiosku. Úžasný je i nápad použití lehce zaměnitelných předložek „ze“ a „ve“ směru. A to že vlak vyráží na svou dlouhou cestu kdoví z jakých příčin z nějaké bezvýznamné zastávky na trati nikoho čekajícího ve směru dále, nezajímá.
Hoďte na ně síť, to nemají nic lepšího na práci? Znělky mají být po dohodě s obcemi ve kterých ta nádraží stojí, proč? Protože nádraží jsou, zejména ta větší, vstupní branou do města a stále často prvním místem kde se s ním návštěvník setká, také jsou přivítáním jejich obyvatel při návratu z cest, řekne jim že se vrátili domů, znělky velkých měst zase znají široko daleko. Je to navíc jedna z mála věcí, které dnes nádraží od sebe odlišují, malý detail v záplavě unifikovaných kilometrů modrého zábradlí. To po nich chce OSA takové výpalné že se jim vyplatí rušit Sedmikrásky… Číst vice »
Akustický smog na nádraží způsobuje něco jiného, než znělky. 1) Vyjmenovávání všech nácestných zastávek kdejakého Os. Nebo věty typu „vlak zastavuje ve všech stanicích a zastávkách“ když stejně pro cestující není vydefinován rozdíl mezi stanicí a zastávkou. 2) Vyjmenovávání nácestných zastávek přijíždějícího vlaku. (Vtipné žvást pokud jede náhradní souprava Plzeň-Praha včas, ale vyjmenují se i stanice před Plzní) 3) Věty zcela bez obsahu („informace o řazení jsou na tabuli“ je o co lepší, než „první třída je vzadu?“ ) 4) číslo vlaku Os2532, zvlášť u krátkountervalového příměsta. Autobusem taky jedu linkou 177 a ne 100177 spojem 29, a rozhodně kdyby… Číst vice »
„vlak zastavuje ve všech stanicích a zastávkách“
To víte, dráha. Ještě by to mohlo nějakého „předpisáře“ zmást, že osobák do Kolína zastavuje jen v zastávkách, takže v Kolíně asi ne, když stanice nebyly jmenovány. A on se nedostane domů. Už by si běžel stěžovat, že hlášení je špatně.
A proč se tedy ve vlaku hlásí „příští stanice …“, ačkoli je to ve skutečnosti zastávka ???
Specifické znělky jsou tak hezké jako máloco na železnici. Neumím se vžít do kůže člověka, který uvažuje tak bez emocí, že mu na tom nezáleží a považuje jejich zrušení za malicherný problém…
A co je hezkého na pár přiblblých tónech???
Jestli při nich nějak ucvrkáváte blahem, naplňuje vás to štěstím, tak vám nic nebrání pouštět si je neomezeně do sluchátek, zcela kdykoliv.
Správně jste se nazval „mladým pánem“ – až zestárnete, třeba nakonec přece pochopíte, na co a proč jste se ptal tak hloupě …
Ano, je to malicherný problém, to jen někteří dělají z komára velblouda. Jde o to, že cestujícího musí něco upoutat, na to, že bude hlášení a to zvládne gong stejně dobře jako nějaká melodie. Bydlel jsem ve městě, kde oznámení městského rozhlasu oznamovalo pár obyčejných tónů, něco jako gong a nyní bydlím na vesnici, kde hrají písně (pokaždé jinou), ale že bych kvůli tomu měl ten rozhlas rád, či se více soustředil, to se opravdu říci nedá, protože mě více zajímá obsah sdělení. A to samé nádraží, mám projetou velkou část republiky, ale že bych si stanice pamatoval, podle toho,… Číst vice »
No a vadí vám to natolik, že by se tím měl zabývat dvouministr?
Neba nemá SŽ nic důležitější na práci v tom bordelu, který teď panuje?
Ministr se tím zabýval, jelikož ho interpeloval jiný poslanec a on musí odpovědět.
Mýlíte se: ministr se ničím nezabýval, jen odpověděl, co mu slina na jazyk přinesla v duchu toho, co mu nějaký jeho fámulus poradil.
Ze strany ministra jde o alibismus. Jeho vyjádření nemá logiku, neboť v hlášení je spustu zbytečných informací ( viz. Toto DF jinde) , ktrá zdržují.
Cestuji vlakem celkem pravidelně ale to že je v hlášení nějaká regionální znělka jsem si nevšiml takže mi jejich zrušení ani nemůže vadit.
Znělka na nádraží obvakle hraje jenom když přijede nějaký vlak a hlášení zrovna začíná. Na Pražském hlavním nádraží znělka Vyšehrad zazní maximálně párkrár do hodiny. Takže zdržení oprpti obyčejnému gongu je to skutečně zanedbatelné.
Nevidím žádný důvod to rušit, naopak bych zavedl znělky i tam, kde nejsou (např. Kutná Hora), hodně cestujicích (a nejen šotouši) to vnímá a myslím, že to dokáže cestování zpříjemnit, když vás na nádraží uvítá znělka s tématickou písničkou.
Občas to a jindy tohle je úplně na pytel. To si pak člověk myslí, že bude nějaké hlášení o výluce, zpoždění nebo něco jinak mimořádného..
On to ten Havlíček bere podle sebe, že když on může být ministr pro víc než jeden resort, tak proč by nemohla být jedna znělka pro víc než jedno nádraží.
Taky tam věčně nebude, životnost MD je jedna z nejkratších………
Následník Ťoka a za stejnou stranu. Radši bych na to nesázel.
3000 lidi…
je videt, ze je to lidem uplne u… a jenom par sotousu se bouri
A ti už si dávno měli vzít studený ručník a neplést se do věcí, na které jejich omezený rozoumek nestačí.
Vy ho používáte už hodně dlouho?
Proč? Protože mám jiný názor než vy?
no že to říkáš zrovna ty, hňupe
A neměly by k tomu co říct také obce, případně kraje, kterých se to týká?
ne. proc?
Protože vždy všichni tvrdili, že nádraží je „vstupní branou do města“……nebo že by už nebyla ?
To je hezké, ale jsou provozovatelem infrastruktury? Nejsou. Stačí, když se seknou, že nechtějí zrušit přejezd.
Nechteli ste mimoúrovňové křížení, tu máte akustický smog.
To jsem tím opravdu nechtěl říct. Jen jsem chtěl poukázat na to, že už nyní dělají kolikrát města problémy u mnohem zásadnějších otázek.
Ta arogance. Dráha rozhodla. Nikdo do toho nesmí kecat! Ani ten, kdo ty vlaky platí!
Přesně! Ta arogance SŽ z toho úplně tryská. A Havlíček to ještě podporuje, fakt hnus.
Platí dopravci za provozování drážní dopravy, nikoliv SŽ za provozování dráhy, za hlášení, atd…, to už je smlouva mezi provozovatelem dráhy a drážní dopravy.
Ale prd. Z toho, co se zaplatí za dopravní cestu, by se neuživili ani zaměstnanci provozu. Kor po slevách za jednotné vozové zásilky.
O elektřině propálené za předtápění souprav nemluvě.
Já neřekl, že se to zaplatí jen z toho, co zaplatí dopravci, a navíc, jak toto souvisí s městy?
Vždy? V životě jsem podobný žvást neslyšel.
Hovadiny to Anofert vždycky uměl dobře.
Chudák zaslepený závistí se už neumí ani správně vyjádřit, buďme shovívaví…
ANO a Agrofert je jedno a totéž, bylo na to x článků. Nevím proč bych měl být chudák a někomu závidět.
Mně je úplně jedno kolik bylo nějakých pochybných článků. Pokud žijete v domnění, že je to jedno a totéž máte hodně omezené vnímání a pak ani nemá smysl se s vámi bavit.
Kolega „Jen tak tak“ je naopak obdařen schopností umět pracovat s fakty – analytické myšlení se to tuším nazývá…
Díky tomu (laicky řečeno = aby to pochopil i „mladý pán“) lehce odhalí že 1+1=2; taktéž není obtížné zjistit že pan AB (řídící stát jako firmu) řídí stát tak, aby to bylo ku prospěchu jiné firmě (kterou stejný AB vůbec, ale vůbec nevlastní a je mu tudíž naprosto lhostejné, jestli této onen první AB přihrává prachy ze státního i evropského rozpočtu)
Chudák je naopak ten, kdo neumí vyjádřit vlastní názor a radši snižuje ten od ostatních.
Tohohle kaspara nekdo jeste bere vazne?
Je super, že ministr má čas se zabývat znělkami. Přesto by mě trochu víc zajímalo, co si myslí a hlavně co dělá v otázkách jako aktuálně most pod Vyšehradem a kapacita železnice kolem Prahy vůbec, strategie výstavby VRT, dokončení minimálně D0, D1, D11 a D35, kamiony na okreskách, zdymadlo pro výletní lodě v centru Prahy, jez v Děčíně, když vypíchnu jen pár třešniček z dopravy.
Pan Ministr jen odpovídal na interpelaci jiného poslance, co je natom špatně?
Třeba neodpovídat na podobné stupidity a zachovat si ještě nějakou úroveň.
Jenže ministr má povinnost na interpelaci poslance se vyjádřit.
Ano, tím že se nebudou rušit znělky nějakým centrálním befelem. To je na jedná ní města a SŽ.
*jednání
Když už, tak to je věcí čistě SŽ, zda se dotáží měst, tak to už je jen a pouze dobrá vůle, jinak města bych do toho netahal vůbec.
A proč by se měla vyjadřovat takto, když se s názorem SŽ ztotožňuje?
Souhlas mnely by se řešit podstatné věci a ne znělky ..to už SME fakt bananistan a tupců co volí ano je tu dost.
Ale ono je vcelku jedno koho volí…všichni mají cíl stejný, takže to vyjde nakonec nastejno.
Naprosto umělá kauza. Neschopové ze SprŽele nezvládají své základní povinnosti, a tak odvádějí pozornost ke znělkám. Hlavně že balastu „vážení cestující, prosíme pozor“, „služebně na dvacátou osmou kolej“, zbytečných adjektiv jako „PRAVIDELNÝ odjezd“ (proč ne jen odjezd nebo odjede?), „MEZINÁRODNÍ vlak“ apod. tam mají na hodiny. Dokonce mají horkou novinku svědčící o jejich rostoucím blbnutí – místo např. „stanoviště náhradní dopravy je před nádražím“ hlásí „umístění stanoviště náhradní autobusové přepravy je stanoveno výlukovým jízdním řádem“… to jako fakt? Proti tomuhle by se měly podepisovat petice, nebo někomu rovnou nafackovat.
Služebně na dvacatou osmou kolej, to mě na hlavaku taky vzdycky baví. Někdo mi třeba někdy vysvětlí, jak ty koleje počítají. 🤣
Stanice jsou rozděleny na sudou a lichou skupinu a bere se to od začátku trati, tedy stojím-li zády k začátku trati, tak napravo mám sudé koleje a nalevo liché.
A co je začátek trati?
Začátek a konec trati je uveden v tabulkách traťových poměrů. Takže v případě trati z České Třebové do Prahy, je počátek trati v České Třebové a konec ve stanici Praha-Libeň.
A výlukový jízdní řád je kde? Ve sklepě pod schody, třetí dveře vpravo, UVAGA TYGR!
Co má s TTP společného výlukový JŘ?
Ať raději zkrátí samotné hlášení a odstraní z něj slova s nulovým přínosem: „nástupiště ČÍSLO dva, KOLEJ DRUHÁ“, číslo vlaku je také zbytečný duplikátní identifikátor vedle času odjezdu, DOPRAVCE České dráhy… trochu to budí dojem, že to psal někdo v kanclu, aniž by nad tím přemýšlel. 🙂
Tak zrovna číslo vlaku je dobrý identifikátor, třeba takový Kolín a Osobák na Masaryčku, přes Nymburk i přes Pečky můžou mít stejný čas odjezdu.
Tak u nástupiště hlásit i kolej je logické, když tam jsou 2 nástupní hrany.
Kdo si pamatuje číslo vlaku a orientuje se podle něj z hlášení? Možná pár šotoušů. Číslo je uvedeno na odjezdové tabuli ve vestibulech a na nástupištích.
Navíc to lze řešit tak, že se číslo vlaku bude hlásit jen v takových případech, kdy odjíždí ve stejný čas více vlaků stejným směrem.
Ano, na každém nástupišti jsou dvě nástupní hrany. Vy se při příchodu na nástupiště hledáte její číslo? Já se vždy koukám na odjezdovou tabuli na cílovou stanici.
Když mám jen například spojem 887 a mám na něj jízdenku s místenkou, tak je pro mě číslo docela důležité. Takže nejen šotouši se řídí číslem spoje. No, tak to by byl teprve maglajz, když jednou by se hlásilo a jednou ne. Tak jelikož, je číslo koleje je uvedeno na informační tabuli vedle cílové stanice, tak to pro mě slouží jako potvrzovací informace, že se jedná skutečně o můj spoj, v případě, že u obou nástupních hran bude vlak se stejnou cílovou stanicí, jistě čas odjezdu bude jiný, ale co upoutá pozornost první, cílová stanice a čas odjezdu, nebo jednou… Číst vice »
Já psal „kdo se řídí číslem spoje z hlášení“. Neříkám, že se mají zrušit čidla vlaků. Navíc vlaky na Slovácko nevyjíždí ve stejný čas, abyste se u hlášení nemohl řídit časem.
Takže říkáte, že je pohodlnější si pamatovat 3 údaje (cílová stanice, čas odjezdu, číslo koleje) než jen dva?
A co situace příjezd/odjezd vlaků ze stejného směru který vyjde časově do téže polohy skrz zpoždění? Třeba Brno a rychlíky do Prahy, jeden přes Havlbrod, druhý přes MuN.
Opět to lze vyřešit ad hoc… „Rychlík do Prahy ve směru přes Havlíčkův Brod odjede ve 13:30 z nástupiště pět.“
Z Kolína do Prahy jedou linky S1 a S2, případně si pamatuji nějaké nácestné stanice.
Rozhodně si nepamatuju čísla všech vlaků připadajících v úvahu, když dojizdim.
No vidíte, já tam tak často nejezdím, takže si spíš pamatuji číslo spoje a linka S1 mi vůbec nic neříká.
A abyste mě nechytal za slovo, tak v případě zpoždění kouknu na Můj Vlak, jaký mi jede další spoj (případně se zeptám na informacích).
Ein Volk, eine znělka, ein fýrer! I rychlíky už mají jednotné názvy v jedné trase! No není to úžasné? Nestihnete např. Krakonoše, za dvě hoďky vám jede další Krakonoš…Ještě chybí zglajchšaltovat jména stanic – vždyť co to je za pořádek, když má každá stanice jiné jméno? V jednotě je síla! Stačí přece mít ve stanicích jednotné cedule s nápisem NÁDRAŽÍ! 🙂
Hlavně že každá druhá díra musí mít „hlavní nádraží“ …..to ty hlášení asi neprodlužuje co ?
Tak ano, mohli by to udělat jako v Břeclavi a vyházet XXX-hlavní/místní nádraží/__MÍSTNÍ_ČÁST__/zastávka…
Celých 16 děr.
Které se ovšem ocitají v 80 % všech uskutečněných hlášení…. např.: “ směr Pardubice hlavní nádraží, Olomouc hlavní nádraží, Ostrava-Svinov, Ostrava hlavní nádraží, Bohumín“ a totéž englicky. Není dostatečně srozumitelné “ směr Pardubice, Olomouc, Ostrava, Bohumín“ ?
A to nemluvě o takových uzlech jako “ Prostějov hlavní nádraží, Nymburk hlavní nádraží nebo Česká Lípa hlavní nádraží či Mladá Boleslav hlavní nádraží“
Pánbů zaplať, že se bez tohoto „přívlastku důležitosti“ zatím obešli třeba v Kolíně, Českých Budějovicích nebo Zlíně……..
Asi 150 roků stačily jen „Pardubice“ (a Rosice nad Labem byly jen bez „Pardubic“, byť už dávno byly jejich součástí) – pak přišla nějaká „hlava otevřená“ )bohužel nikoli sekerou) a vymyslela v zájmu „důležitosti Perníkova“, že i Pardubice přece musejí mít „hlavní nádraží“, byť tam žádný jiný tarifní bod, který by měl v názvu také slovo „nádraží“, samozřejmě nikdy nebyl a není (a troufám si tvrdit, že ani nikdy nebude) …
Takže jsme se dostali k tomu, že to není každá druhá díra. Teď bych měl ještě vyvrátit těch 80 %, no ale pak byste zase plácnul nějaké číslo a já abych ho opět vyvracel. Fajn, já beru, líběj se vám regionální znělky, mně taky, ale to snad nikomu nedává právo používat nepravdivé argumenty.
Zase jeden „odborník“ co nerozumí ani za mák ironii a nadsázce…………..A teď ještě dalších víc jak 50 děr, které mají víc jak 2 tarifní body – kandidáti na „hlavní nádraží“ (a honem počítejte, jestli je jich 49 nebo 52)… :-)) :-))
Argumentace, že někde hladoví děti a tady se probírá znělka je, podle mne, lichá. Je to tak trochu součást folkloru kraje, tak proč ne, ale měla by se řešit hlasitost+délka melodie, nesmí obtěžovat např cestující čekající na peróně.. petici bych asi podepsal
Ono je to navíc takové hezké a příjemné a je to také nějaká hrdost a příslušnost k danému místu a ne jen suché přežívání be z nálad, pocitů.
Kdyz lide trpi, podepisuji petice za lidska prava a stavkuji za minimalni mzdu. Kdy se maji jak prasata v zite, podepisuji petice proti nadraznim znelkam a stavkuji za rezijky.
Jak vidno, režijky ti leží v žaludku, ale nemravně přehnané benefity našich politiků, zejména pak poslanců a senátorů, jakož i manažerů státních a polostátních podniků tě nechávají zřejmě v naprostém klidu. Přitom proti nim jsou režijky prkotina…
„oslanců a senátorů, jakož i manažerů státních“ njn, jenže to všechno jsou lepšolidi, ty na to přeci mají svaté právo, ale aby měl benefit obyčejný poctivě pracující člověk to je peci nesmysl, buďme rádi,že vůbec dostáváme mzdu
Chápeme – to je totiž skutečná úroveň ušmudlaného zaměstnance z „Posázavského pacifiku“, takž víc ani neočekáváme.
Chápu správně, že podle vaší logiky jsou třeba díry v silnicích, kapsáři nebo predátoři na internetu jen malichernosti v porovnání s porušováním lidských práv, takže netřeba tyto záležitosti řešit?
Naučte se číst, na konci mého komentáře je otazník. To znamená, že se ptám. Konkrétně se ptám, jestli jsem pochopil vaše myšlenkové pochody správně. 🙂
Typický problém železnice, místo odborné argumentace u infrastrukturních projektů či kvality a obnovy drážních vozidel se hlavně řeší znělky rozhlasu (mimochodem část cestujících i obtěžuje) či režijní jizdenky (zaměstanencký bonus), takže se nelze divit, že u nás lze hovořit o modernizovaných 20-50 letých jednotkách jako o inovaci, přitom jsme skanzen západní evropy, kde to několik nových jednotek, lomotiv a vagonů moc nevytrhne.
Píšete hlouposti. Echt. To, že se řeší nějaké blbosti typu znělek neznamená, že se nedělá odborná oponentura při přípravě staveb. Házíte z neznalosti reality vše do jednoho pytle.
Brzdič zániku: vezměte si například Výtoňský most v Praze. Ideální stav by z hlediska dopravní kapacity nyní a předpokládané dopravní kapacity v průběhu 30 let bylo vhodné postavit dva dvojkolejné mosty, aby v případě opravy jednoho mostu fungoval druhý a nebyla vyloučena v daném úseku železniční doprava úplně. A o čem se bavíme nyní. Zbourat a postavit nový s možná třetí kolejí, kterou potřebujeme již nyní nebo varianta stávající notně zchatralý a kapacitně nedostatečný most opravit a zbourat za 30 let, protože déle jeho životnost neprodloužíme, i když se budeme sebevíc snažit. Řešení kapacity za 30 let je nám srdečně… Číst vice »
Kdyby se konečně zrušilo „bla bla bla. Vlak zde jízdu končí. Prosíme vystupte“ kolik sekund se ušetří tím? Myslím, že užitečnější je, když se to hlásí uvnitř vlaku a venku to není potřeba.
Záleží na tom, jestli a jak v dotyčném vlaku fungují hlášení uvnitř … .
A v čem mi pomůže, když sedím uvnitř 810 bez audiovizuálního systému, že venku hlásí, že mám vystoupit? Myslím, že průvodčí je v této chvíli efektivnější.
Takže to zahlásíme pro jistotu i ve vestibulu mezi čekající lidi. NÁDHERA! Halvně aby to bylo jednotně s vlakem nekončícím. Ideálně takto:
– Ke třetímu nástupiši přijde osobbní vlak číslo 33333 z blabla, muhehe, rimbác, upsa nad řekou, velikého lálula a suché vrby u starého kostela.
– Ke třetímu nástupiši přijíždí osobbní vlak číslo 33333 z blabla, muhehe, rimbác, upsa nad řekou, velikého lálula a suché vrby u starého kostela.
– Ke druhému nástupiši přijel osobbní vlak číslo 33333 z blabla, muhehe, rimbác, upsa nad řekou, velikého lálula a suché vrby u starého kostela. Vlak zde jízdu končí, prosím vystupte.
Doufám, že za to, co teď napíšu, sklidím do večera nejméně 1000xmínus. Debata, zda-li má být nádražní znělka jednotná či se má lišit podle regionů je natolik slaboduchá, že slabodušší už může být jen sepsání a podepsání nějaké petice na toto téma. Hlášení na českých nádražích zůstane i tak na mizerné úrovni se současným obsahem se znělkou i bez ní.
Ale o to přesně jde. Že namísto toho, aby se ministerstvo zamyslelo nad obsahem hlášení a kolik nesmyslů se tam momentálně odříkává, chytne se právě znělky.
Vítejte v této zemi.