Ministr se postavil za jednotnou znělku na nádražích, petici proti rušení podepsaly téměř tři tisíce lidí
Ministr dopravy Karel Havlíček podpořil plán Správy železnic zrušit na nádražích různé verze znělek, které ohlašují informace o příjezdech a
Ministr dopravy Karel Havlíček podpořil plán Správy železnic zrušit na nádražích různé verze znělek, které ohlašují informace o příjezdech a odjezdech či zpoždění vlaků. Plán na sjednocení znělek vyvolal u některých fanoušků velký odpor, vznikla proti němu i petice, pod kterou jsou podepsány již téměř tři tisíce lidí.
Havlíček plán Správy železnic podpořil v odpovědi na interpelaci pirátského poslance Ondřeje Polanského. „Přitom lokální znělky lze považovat za prvek vnímaný kladně nejen železničními nadšenci, ale i cestující veřejností,“ řekl Polanský. Správa železnic chce regionální znělky do konce letošního roku zrušit.
Havlíček potvrdil, že se chystá zkrácení a zjednodušení formátu znělek. „Cestujícím z našeho úhlu pohledu by měly být poskytovány informace včas a skutečně pouze ty, které jsou pro ně maximálně důležité. Průměrná doba původních znělek je dnes pět až osm vteřin, což v přepravních špičkách tedy znamená v součtu opravdu nezanedbatelnou dobu, když se to sečte. Takže to je dost výrazný argument pro sjednocení do, řekněme, znělky jedna až dvě vteřiny, čili spíš jakýsi gong,“ řekl Havlíček. „Vedle zkrácení a zjednodušení akustických informací jde o určitou restrukturalizaci informačního servisu. A snahou Správy železnic je rozšířit i jakýsi vizuální aspekt podávání informací například pro cestující, kteří jsou v podchodech a podobně,“ uvedl Havlíček. Stejný důvod pro změnu systému znělek uvedla i Správa železnic.
Havlíček vyloučil, že by za změnou stály požadavky Ochranného svazu autorského. „Ochranný svaz autorský se za tímto účelem na Správu železnic neobracel,“ uvedl Havlíček.
[yop_poll id=“39″]