Ministerstvo dopravy schválilo opravu Kozí dráhy, vlaky mají jezdit od října
Stanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia Commons
Ústecký kraj věří v zahájení provozu ještě v říjnu.
Ústecký kraj věří v zahájení provozu ještě v říjnu.
A pro dnešek poslední
https://www.youtube.com/watch?v=JHBd0d2lvaU
Ještě i tady
https://www.youtube.com/watch?v=PeUXJpuQcMg
Připojil bych s dovolením jeden z mnoha odkazů
http://kozidraha.severoceskedrahy.cz/
Dokud nepůjde jet Děčín – Bohosudov zastávka, tak to vidím smysluplné jen jako nějakou etapu „aby se vůbec začalo“, a ne jako něco samo o sobě životaschopného, bohužel.
Fandím tomu projektu a těším se, až se na Kozině vlaky zase rozjedou. Ale nějak se nemůžu ubránit dojmu, že trasování tratě současným potřebám cestujících prostě nevyhovuje. 🙁 Přidal bych nebo bych přesunul některé zastávky, až jsou blíže zástavbě. Spojil bych ji s Chabařovicemi, ať se mohou lidé dostat do krajského města. Tahle tangenta nikoho moc nepřiláká a na víkendový provoz je to málo.
50mega oprava, 1.5 mega dotace na provoz. To vychází 1 milionek na každej víkend. To se určitě z jizdného snadno zaplatí.
TARIF DÚK ….
Jistě, všechny dopravní projekty ve státě se musí zaplatit zrovna z jízdného. Vyšší ekonomická aktivita, vyšší zaplacené daně a obživa pro lidi se do toho nikdy počítat nemůže.
Na jednu stranu 50 milionů vlastně není tolik peněz. Na druhou stranu narvat to do lokálky jenom kvůli víkendovému turistickému provozu mi přijde celkem nehospodárné… Kdyby se tam vrátil běžný celotýdenní provoz, tak by to bylo něco jiného. Ale bohužel tady je to zrovna jeden z případů, kde trasování té trati a hlavně umístění zastávek, neodpovídá dnešním potřebám na dostupnost. V Děčíně zdržující úvrať mimo nádraží, v Jílovém u Děčína, v v Libouchci, v Chlumci i v Krupce jsou zastávky celkem vzdálené od center sídel. Tak nevím no…
Že by zdravý rozum zvítězil? Teď ještě konečně to dotáhnout do Oldřichova, či Duchcova a na Teplice. A kdy bude vyvozena odpovědnost pro ty, kdo tu trať nechali zdevastovat? A nakonec těch 50 milionů na úmyslně zdevastovanou trať je pakatel. Kolik by asi stála oprava takových km u silnice za tolik let bez roční údržby?
Jo a vy se tam přestěhujete z Brna a namísto šalinou hned u huby budete pajdat o holi na kopec a šplhat do šukafonu.
Nechápu. To jsou mi ale disproporce ! Ústecký kraj vyjde zprovoznění jedné nevýznamné tratě na 50 mega, zatímco kraj Středočeský zrušením dopravy na 12 ti trati ušetří taky 50 mega. To je co za logiku ???
Správa železnic zaplatí 50 Mega, další prostředky do toho bude trvale vkládat Ústecký kraj jako objednatel provozu.
Středočeský kraj těch 50 Mega od příštího roku nebude každoročně vydávat…
Kdyby SŽ nezanedbala, účelově, péči o tuto trať, nemuselo by se tolik investovat do obnovy.
Kdyby tam dávala deset let po pěti milionech, nemusela by dnes dát padesát? Zkuste si to vynásobit…
Švestka taky „novodobě“ začínala víkendovým provozem.
Vyhozené peníze, kolik let se bude jezdit než se tam vikendovy provoz zase zruší?
Tak 2-3, než se zavede provoz celý rok a celý týden.
Tak to určitě 🙂
možná se budete divit. ale až se kraj podívá, kolik budou stát elektrobusy, tak bude rád za železnici všude, kde je. a toto není trať vedoucí pustinou….po případném napojení přímo do stanice Teplice (což zrealizovat jde) by z toho byl mimo jiné hezký teplický s-bahn.
A elektrické vlaky by měly být levnější proč? Vrážet do takové trati ještě další značné částky za stavbu úplně nových úseků se může stěží vyplatit.
Protože mají nižší spotřebu os/km.
Při 15 cestujících je nižší spotřeba když je odveze dodavkobus než 24tun těžká 810.
Od kdy má 810 24 tun?
M 152.0 třetí číslice +10=12tun na nápravu krát dva.
Na hnací 😉 I když u M152 to bude samozřejmě plus mínus opravdu na obě stejné.
Musíte započítat hmotnost cestujících. Ta se počítá – počet míst x 80 kg …..
Dyť to říkám, autíčkáři už sem chtějí cpát maršrůtky.,
Ještě napište, že se jede až když je plno a máme to v kapse.
Autíčkaře beru jako urážku protože se považuji za vyléčeného šotouše a železnice je mým celoživotním koníčkem i zaměstnáním.
Dobře. Tak se zkuste zamyslet, zdali je větším atraktorem autobus nebo vlak.
Od kdy se počítá energetická spotřeba Os/ km …
Počítá se v kWh / litrech na 1000 tkm ….
Na to jste přišel jak? Ano někdy to může platit, ale tvrdit to takhle obecně je naprostá demagogie.
Ale no tak. Účinnost Dieselova vznětového motoru je přeci o mnoho nižší, než účinnost elektromotoru. 🙂
Na rozdíl od vás si možností napojení do teplického nádraží nejsem tak jistý. Napojení by muselo být v Řetenicích, které jsou „čerstvě“ modernizovány a při porovnání mapy a staničního plánku to „jaksi“ nevychází – pokud by se zase Řetenice nepřestavovaly ….
Jeden z mých mistrů v depu Břeclav během mé praxe tam měl heslo „všechno jde, jenom malé děcka se musí nosit“ a „problémy jsou od toho, aby se řešily“ . Něco na tom bude i dnes.
Když se nechce, je to horší než když se nemůže.
Než se najdou další vhodní a poslušní likvidátoři železničního provozu.
Šotomafie opět úřaduje, tak se teda vyhodí peníze na největší modelové kolejiště ve střední Evropě. 😃
Ono ne že by se nerekonstruovaly i užitečné věci, ale objem prostředků na šotokraviny a jejich opravy 1:1 je stále obrovský…
Že vy něco označíte za šotokravinu jaksi vůbec neznamená, že tomu tak opravdu je.
Po vlacích je mezi cestujícími větší poptávka než po autobusech. Nikdo moc nechápe proč, ale prostě to tak je. Kraj chce tento fakt využít.
Tak se s tím smiřte.
Kraj chce tento fakt využít.
Využít k čemu? K navýšení výdajů?
Zvýšení turistického ruchu. Ale to byste si musel přečíst ten článek. 🙂
A reálný čísl aby byly ?
Opravdu? A byl jste někdy třeba v Jílovém nebo ve Vlašimi? A umíte vůbec počítat? Stačí cca. 5. třída…
Má na tohle cenu vůbec odpovídat?
1) Léta se na ně kašlalo, to se pak nastřádá. 2) Že z nějakých důvodů váznou opravy a zlepšení navazujících hlavních tratí, není primárně způsobeno opravami tratí jiných jako takovými; ptejte se správce, kde je problém, neboť on určuje pořadí. A když chce, tak neopravuje a provoz klidně zastaví.
Co je na té trati špatného? Oblouky z Podmokel až do Litvínova větší než na 090, obsluhovala by spoustu obydlených oblastí a vede v celé délce atraktivním Podkrušnohořím + pod sjezdovku v Krupce. Jediný problém je chybějící (zrušený) oblouk z Děčína hl. n., takže je třeba z hlaváku jet úvratí. Za mě tam potenciál je.
Bylo by spojeno s velkými obtížemi ten chybějící oblouk obnovit?
Jo, stojí tam supermarket Albert. Ovšem ten oblouk byl, pokud vím, zrušen už před sedmdesáti lety. Na ortofotu z roku 1953 už tam je jen řada křoví bez kolejiště. 🙂
Ten tomu nebrání!
Stačí přece lidem dát na výběr. Buď železniční trať , nebo obchod…
Asi tušíte, za co máte ty mínusy.
Za pravdu ?
Asi jedině vyvlastněním.
Samozřejmě nebylo a zejména ve 21. století.
Proč se tomu říká Kozí dráha?
Ženy tam mají nejmohutnější poprsí v republice. 😃
Nejvíc tam toho maj ty z Dejvic
Což má ale pak neurodegenerativní účinky…😂
A tohle chtěl někdo zrušit? No teda 😀
Asi proto, že vede po úpatí hor, kde se kozy často pasou.
Mně napadá analogie s kozími stezkami, vinoucími se po úbočích hor.
Peníze vyhozené z okna! Bohužel. Moc se těším třeba na davy lyžařů co pojedou kousek vlakem s dětmi a lyžemi v náručí. A než se dostanou až ke sjezdovce, tak si 2x přestoupí. Nádherná představa.
Běžkaři určitě jezdit budou, pěší turisté a cyklisté jakbysmet.
Plané řeči!
Máte k tomu důkaz? Ostatní projekty v ČR zatím vždy ukázaly opak toho, co tvrdíte.
To sice ano, ale kolik jich bude?
A jak víte, že nedostatečně? Vy máte křišťálovou kouli, která umí věštit poptávku?
U které nadnárodní investiční korporace že děláte? 😉
Co takhle nechat kraj, ať to zkusí, hm? Ale to nejde, protože je to proti vaší ideologii.
Nedělá, on ji vlastní 😃
Takže elementární logika je u vás „ideologie“? Pozoruhodné…
Vaše „elementární logika“ vykazuje značné faktické trhliny.
Z nepravdy vyvodíte cokoli, ale to vám nebrání se tím vývodem ohánět.
Kdyby SŽ nezanedbala péči o tuto trať, nebyly by náklady na opravu tak velké.
Proto se stále ptám, kdo za to ponese odpovědnost, tedy i trestní a bude se podílet na úhradě škod?
Ten, kdo to zanedbal, čili SŽ(DC) zastupující stát, který o tomtéž také rozhoduje. Zda konkrétní lidé, těžko říci, ale pochybuji.
O opravách tratí rozhoduje OŘ. Takže konkrétní lidé.
Nebo až bude opět plnohodnotný celodenní provoz v celé trase a zase se tam vrátí cestující, kteří měli na svědomí i plnou obsazenost vlaků.
Ty vlaky opravdu byly narvané, opakovaně o tom v různyćh reportážích mluvil odborník na dopravu pan Michal Skala.
Někdy se lidé ani nevešli, vlak je nepobral a museli potupně sejít zpátky do vsi na autobus.
bezva bezva ….. hojně diskutované rušení ve Středočeském kraji přinese úsporu 50 mega
oprava Koziny pro víkendový provoz sežere 50 mega
a včil co?
No nic.
Jsou to jaksi jiné kasičky…
Proto bych tu trať předal Ústeckemu kraji at si ji udržuje.
Ať tam jezdí kdokoli, ale KŽC ne!
KŽC – Retro včetně patiny?
Uveďte zde prosím jediný důvod, proč ne zrovna KŽC?
Protože jezdí („díky“ dobrým vztahům s politiky)
s 810 výrazně dráž než jiní dopravci s Desiry,
Vy budete taky šotokoumes. Pokud si objednáte výkony, kdy tím desirem z druhé ruky najezdíte 600 km denně, tak to samozřejmě může být na kilometr levnější než šukafon, který někdo přiveze z Prahe na pár víkendových výkonů.
Pro turisty a lidi kteří se občasně svezou super, ale tahle trať by mohla podle mě být v budoucnu mnohem lepší. Pro zlepšení kvalita je jasná modernizace atd… ale hlavní problém této trati je že nejede na teplickém hlavním nádraží ale na nějaké Lesní bráně a nadále v Oldřichově ve kterým už to dnes ani nestaví a stanice/zastávka Jeníkov-Oldřichov rozhodně nemá kapacitu na to aby si tam vláček déle stál. Prostě jednoduchá odbočka před Lesní bránou a máte doslova trať využívatelnou na denním pořádku
Také si rád kreslím prstem po mapě.😆
Tak ať končí aspoň v Jílovém a zbytek ať si natáhnou Děčínští trolejbusy. Teda jestli jim to ŘSD dovolí…
Tak snad to také tak dopadne a také až do Duchcova.
Ano, tohle by bylo smysluplné řešení do „starého Duchova“. Pokud by tam měl být pravidelný provoz, tak by byla ideální přestupová návaznost na „hlavní trati“, jenže v Oldřichově-Jeníkově, kde by se dalo přestupovat chybí třetí hrana ….
To se dá opět vyřešit a SŽ za toto opominutí a uvažování takové varianty i likvidací Oldřichova vytahat za uši.
Jednoduchá odbočka „před“ Lesní bránou > kam ….. ve směru na Oldřichov levotočiným obloukem přes les (co když vlastník nebude chtít prodat pozemky) skončíte na nádraží v Řetenicích. To je čerstvě modernizováno, tudíž byste musel znovu modernizovat abyste se dostal k peronům … Pokud byla modernizace spolufinancována z EU, tak máte na jakékoli další modernizace několikaleté moratorium ….
tady to má řešit ministerstvo obrany a tu zbytečnou trať by mělo rozstřílet dělostřelectvo!!!
Nomen omen.
No jo no, Kraj něco požadoval po Dráze. Co si to dovolil. Takové rušení nočního klidu v Dlážděné je nepřípustné.
A co kdyby si dělostřelectvo udělalo terč z tebe?
Dělostřelectvo by v rámci výcviku mohlo likvidovat černé stavby mimo zástavbu … s tím je problém, protože černou stavbu by musela likvidovat obec na své náklady …. Dělostřelci (jiná složka) by to zvládla v rámci nákladů na munici vypálenou na terč …..
Je vám dobře?
Tak slavná SŽ tam nechá zpustnout 40km kolejí a pak si objedná firmu na opravu za 50 mega. Řádný hospodář…no to mě pos.r. Těžko říct jaký má trať potenciál, když tam skoro 15 let nevyjel normální vlak…
A vy jako správný hospodář udělá co např:
Doma máte 15 let starý mrazák, nemáte pro něj využití.
A) necháte ho zapnutý v zásuvce a budete na něm dělat pravidelnou údržbu včetně revize elektrospotřebiče, protože co kdyby se hodil třeba za 10 let znovu?
B) vytáhne ho ze zásuvka a pokud vám překáží tak ho dáte do sběrného dvora?
Mrazák vytáhnu a nechám stát ve sklepě. Tudíž vaše přirovnání je naprosto mimo. Mrazák není stavba na větru a dešti. Spíš je otázka taková, co chcete dělat s chatkou, kterou zrovna nevyužíváte. – Necháte ji spadnout. (Nejste řádný hospodář.) – Několikrát do roka tam zajedete, posekáte trávu, vyvětráte a provedete drobné opravy. – Poskytnete bezúplatně za údržbu k užívání jinému členu rodiny, který by tam jezdil. – Pronajmete. – Prodáte. Jsem si naprosto jistý, že i jenom za údržbu by se našlo dost sdružení, které by bylo ochotno trať provozovat. Úplně stejně jako u trati Sokolov – Klingenthal. V 90.… Číst vice »
Prodat kraji – ať si ji udržuje za své!
Vy toho asi moc nevlastníte, že?
U Kraslické pozor. Tam nebyl nezájem cestujících, jezdilo tam 3000 lidí v pracovní dny, 2000 lidí o víkendu, v pracovní den jsme měli i soupravy 714 + 5 x Balm – k. Problém byl v neutěšeném technickém stavu infrastruktury ve středním úseku ze zastávky Hřebeny do dopravny Rotava a neschopností ČD řešit neúměrnou obsazenost pracovníky (2 x stanice u „tří volů“).
Jak svršek, tak zabzař. Viamont bleskurychle změnil, zavedl takt, výrazně zkrátil jízdní doby a přesto došlo k významnému poklesu cestujících o cca 30% za dva roky.
Ano, 15 % přešlo do aut. Zbytek rozpad průmyslu a vystěhovalectví z Kraslic.
Autobusem přes ty hory doly zákruty tam moc nikdo jezdit nechce. Zkuste si srovnání.
A kolik jezdilo lidí denně (týdně) na Kozí dráze před řáděním Šulců, Franců a jim podobných? A prosím čísla nezkreslená , ůčelově v té době i zmanipulovaná!
Vám už fakt hrabe…
Že tom nic nevíte nebo vědět nechcete nebo vás nezajímají lumpárny, není rozhodující.
Hlavní problém ovsem je ze SZ tu trat nevlastní! Je to správa ktera spravuje statni majetek a ridi se u toho zákony. V tomto případě se SZ rozhodli jit vlastni cestou a nechat tu trat co dostali do správy zchátrat.
Asi jako byste si platil zahradnika, rekl mu co a jak a on vam jednoho dne pokacel strom který se mu zdal zbytečný.
Proto to by to také mělo být vyšetřeno! Kdo a proč tam nadělal tuto paseku, na čí příkaz a čím to bylo poodložené.
Tak honem na nejbližší služebnu…
Nejvyšší fáze šotomagorství jsou tyhle konspirační teorie.
Tak on stát moc neříká „investujme do železnice“. Posledních pár desetiletí hlavně kreslí a postupně staví hlavně nové silnice, parkoviště a související.
A těch 50 miliard které má SŽ ročně k dispozici je na platy úředníků?
Ne, jen František neumí počítat.
A do 100 000 km všech druhů silnic a jejich příslušenství jde kolik? A přesněji, kolik by tam mělo jít, aby byla zajištěna veškerá údržba, opravy a likvidace negativních dopadů??????
Jan Lisý
Sorry za překlep, ale nedala by se trať nějak využít při stavbě VRT ? Tunel přes Krušné hory by měl být někde u Chlumce v těsné blízkosti této dráhy.
no, pokud by tuneláři u toho chlumce fárali do tunelu nějakou šachtou, tak by je mohl šukafon vozit do práce. jinak je její směr cca kolmý na plánovaný tunel. takže…zde na nic.
Je velmi dalekozraké počítat s nějakým podkrušnohorskym tunelem.
Zas tolik tam těch vlaků nejezdí, aby nemohly jezdit přes Dolní Žleb.
A kvůli 2 vlakům denně (tj. Hungarii) se nevyplatí cokoliv budovat.
To může říci jen naprostý debil.
No jo. Až mu nepřivezeme hajzlpapír, protože vlak čeká před hranicí týden, než na něj dojde řada, tak se mu snad rozsvítí 🙁
Ne že bych nesouhlasil, ale mám jen ten dojem, že ten papír bychom si snad mohli vyrábět sami a nevozit ho po světě tisíce km. To je právě ta ekologie, o které se jen mluví, ale jen , s prominutím , kecá.
Tak napsal to medical_examiner, takže máte naprostou pravdu 🙂
náklady pojedou podle Vás přes Vejprty nebo obnovíme trať přes Moldavu?
Ne, přes Moldavu ne!!!! Nevejdeme se do úvrati a nemůžeme na jednom vlaku provozovat všechny dieselové lokomotivy v republice 🙂
Jsem jen tak koukal okolo, a kdyby se chtělo, tak ta smyčka by se tam udělat dala, a ještě by to snížilo sklon.
Ale jako jo, je to blbost.
Správně. Šlo to v Telgártu, půjde to i na Moldavě.
Povolejte barbary a sežeňte dostatek dynamitu.
Proč ne, při dnešní technice ? I ty by se měly dostatečně využít a neničit hory a přírodu vysokokapacitními silnicemi, což se tam děje a dělo. Když to šlo za páry, musí to jít i za elektriky a nafty.
No vejde se tam skrz ten Dolní Žleb, protože tam nebude krom Hungarie jakákoliv osobní doprava („žádné Berlinery“).
Ústecký kraj brečí, jak nemá na dopravu peníze, zdražuje jízdné, ale na nesmyslné a pro běžné uživatele de facto naprosto zbytečné víkendové vláčky, na ty peníze jsou… Soutouska uchylarna tohle, zdržovat jízdné a pak peníze použít na toto…
Zdražení je nabíledni…protože inflace…
Nedávno jsem prošel trať Kozí v úseku Děčín-Libouchec, trať až na pár míst snad 3-4 kde trochu pokroucená vypadá jak kdyby na ni vlaky přestaly jezdit „včera“. Dál to Telnice nevím, ale asi v podobném duchu. Druhá část bude asi horší, ale pro trať bude důležité ji dotáhnout zase až do Duchcova. Pak to má naději, že časem její atraktivita stoupne, než se zase dostane do podvědomí lidí jak místních tak turistů. Všechno má svůj čas a záleží na mnoho dalších faktorech. Úplně bych flintu do žita neházel.
Okolo Novosedlic jsou nové koleje, po kterých se pravděpodobně nikdy nejelo. To samé v Lesní bráně – průjezdná kolej je koridorová.
Osobně si myslím, že těch 50 milionů je zbytečných, že by to mohlo být podstatně méně. Otázkou je, co se tam vše započítalo a nakolik jsou ty ceny objektivní. Nakonec víme všichni o cenách na železnici své.
Pane redaktore, odkud máte info o tom, že na Kozině bude přepravu cestujících zajišťovat Railway Capital? Pokud já vím, tak Ústecký kraj připravuje smlouvu s dopravcem KŽC pro Kozinu.
Máte pravdu, já to popletl s Moldavou. Díky za upozornění.
By mne fakt zajímalo, co tam budou za ten 2,5 milionu za km dělat. Pokládat nový koleje nebo co?
Asi to procházet a prosekávat…
Čistit těleso, rovnat koleje, kontrolovat podloží + oživovat zabezpečovačku.
A to stojí u v podstatě zachovalé trati 2,5 M / km?
To mě těší, že alespoň ten náš Ústecký kraj má zájem o turistické vyžití. Moc tomu fandím od začátku té kozine. Z tohoto kraje si mají vzít ostatní příklad. Např. Středočeský.
tak tam je vsechno v cajku, radu vykonu zajistuji nostalgicke vlaky bez jakehokoliv priplatku…
Co ve Středočeském kraji zajišťují nostalgické vlaky, kromě víkendových rychlíků z Prahy? 814 nebo modernizovaná 810 rozhodně není žádný nostalgický vlak.
Ehm, mínusáři, nostalgický vlak je opravdu něco úplně jiného, než 810 po modernizaci. Tramvaj T3R.P taky není nic nostalgického.
A Janoza béčko je de facto Railjet a Janoza áčko First Class.
Nostalgické vozidlo je podle definice vozidlo starší 30 let. To je myslím podstatná část vlaků (nejen) ve středočeském kraji…-
Někteří soukromníci vypadají že mají pouze nostalgická vozidla 😂
To se v Blatné mají, tam jim retro jezdí jen o víkendu, do Kralup a Benešova každý den…
Řehák dosáhl svého. Celou tu jeho snahu beru jako odpustek, kterým si u svých voličů obhájí krajskou koaliční spolupráci s ANO. Vyhrály vláčky pro pár lidí, nejlíp ještě s foťáčky. V době snížených příjmů do rozpočtů krajů je tohle je naprosto zbytečné mrhání penězi. Že to vyjde na 50 mio slavnou SŽ, to beru jako její blbost, měla se o trať starat a nenechat ji zchátrat. Jen je škoda, že to místo lidí za to zodpovědných zaplatí všichni daňoví poplatníci. Krásné by bylo, kdyby z toho zastánci obnovení koziny ve vedení kraje vyvodili politickou odpovědnost, pokud ta vytíženost trati bude… Číst vice »
Nestane se zázrak ani na jednu stranu. Na to nejsou podmínky.
Prostě ta trať bude sloužit.
jak si to vyvození zodpovědnosti představujete? spáchá sebevraždu přejetím šukafonem?
Ne. Tak, že si Řehák sebere pár svých fidlátek a vrátí se zpátky za katedru.
Holt jsou lidi, kteří mají větší rozhled než vy, smiřte se s tím.
Jedno je jisté: za života doceněn nebudete.
Nj., sice mluvíme o panu Řehákovi, ale úderka musí obtěžovat. 😀
Konečně, hlavně aby v rovných úsecích se mohlo jet 120km/h. Protože až se to místní “naučí” by tudy mohli jezdit do Děčína za prací. Pokud se nepletu, tak je ta trať D3 tak by z ní rovnou mohli udělat D1
120 km/h = tratova cast etcs
To v těch 50 melounech není? (mrk mrk)
50 melounu bude oziveni nejakeho pzz + par drobnosti kolem trati
Neskutečně nadsazené ceny.
§4 Na to je předpis
Jsem myslel, že na to je AŽD.
§1 Vždycky se to tak dělalo
Nabídněte to levněji…
Nemůžu, nepřekonám zásadní překážku vstupu do odvětví – monopol AŽD.
Tohle prostě není dobře. Trať má možná turistický potenciál na víkendový provoz pro šotouše nebo na rodinný výlet vláčkem, ale říct, že má „ambici stát se dopravní tepnou Podkrušnohoří“, to je opravdu silný matroš. 50 milionů za kousek opravené trati s víkendovým provozem, jsem rád, že si umíme stanovit priority.
Tak tak, dopravní tepny podkrušnohoří jsou trati 130 a 140 a ani sebevíc vylepšená kozina na tom nic nezmění.
Pán neví, co je tepna. Tepna a aorta opravdu není totézž.
Ano, může být jen dopravní tepnou pomezí Krušných hor a Děčínské vrchoviny, což také není úplně málo.
A kolikaprocentní podíl na modálním splitu je „tepna“? Půl procenta a vejš?
Tepna se určuje podílem na modálním splitu přesně od kdy?
Přesně ta ukázková situace kdy se sype 50 mio do trati s částečným víkendovým s ještě dotovanym provozem a na hlavních tratích se drbe za ušima . Jsme bohatá společnost 🚂🚃🚃. Namísto 🚆kde by stacil 🚌
a až tam kraj dopravu jednou znovu neobjedná, to bude řevu že tam nalitých 50 mega příjde vniveč.
Jako bych podobný příběh nedávno slyšel 🙂
Myslíte až ve Stř. kraji skončí 300, 304, 380, 570, 571, 630, 633, 637 a dalších 81 linek (+59 v Praze), tak že bude řev na zbytečné opravy silnic a dálnic?
Naopak! Do hlavních tratí se sype tolik, že po nich prakticky nejde projet kvůli stavebním pracem.
Problem hlavnich trati az na nektere vyjimky je, ze se stavi hlavne tak aby se dalo snadno cerpat dotace, ale realne se uroven zeleznice vubec neposunuje kupredu. Temi stavbami se pouze konzervuje predchozi nevyhovujici stav. Konretne napr. Brno-Blansko, Usti-Chocen, Velim-Poricany. Az tyto tri stavby, ktere na nekolik let rozvratily ceskou zelenzici, dobehnou, tak zjsitite, ze jizdni doba Praha-Brno se zkrati mozna 2-3 minuty.
To není jen problém hlavních tratí, ale i těch lokálek.
SŽ ani MD nekonají s péčí řádného hospodáře, protože ten má za úkol za investované peníze získat co nejvyšší přidanou hodnotu.
Staví se ve starých stopách, ačkoli novostavby přeložek by často vyšly na podobné peníze.
Ale v našem státě toto zjevně postižitelné není.
Podobné peníze? Vem si už prášek a běž si lehnout …
Prášek si vezmi ty. Náklady na výkupy pozemků tvoří obvykle max. 2 % z nákladů na stavbu.
EIA se dělá tak jako tak.
A vzhledem k tomu, jak se musí často sanovat spodek i svršek, je to v podstatě jedno. Však se na ty částky a rozpisy prací podívejte.
Já si stejně myslím, že ten prášek potřebujete vy a k tomu tak týden volnějšího režimu. To, že tady bráníte vyhazování peněz do dnes již zbytečné tratě může být známkou přepracovanosti.
Jakou přesně že máte kvalifikaci k tomu, abyste rozhodl, že jde o „zbytečnou trať“?
O výkup pozemků nejde, ale o drahé zemní práce na nové stopě (náspy, zářezy …) a stavby mostů. To je to, co to hodně prodraží oproti stávající stopě.
jestli máte pocit, že jen koupíte pozemek a pak tam položíte koleje, tak …
Ne, ten pocit nemám, samozřejmě. 🙂
Pouze z inzerovaných cen…
Pokud „sanace spodku“ neznamená zemní práce, tak už nevím. :-/
Sanace spodku určitě neznamená, že vybagruješ násep do mrtě a postavíš ho znovu. Sanace znamená, že řešíš problematické místa a v nich uděláš opravu – např. odvodnění, nebo zlepšíš únosnost navrtáním štěrkových pilotů.. Když o tom nic nevíš, tak tady alespoň netroll.
A to je levnější, než zvětšit několik oblouků. 🙂
Tak jo…
ačkoli novostavby přeložek by často vyšly na podobné peníze.
A jinak zdraví slouží?
Nestaví se za podobné peníze, ale přeložkové stavby mají více benefitů a proto vyjdou ekonomicky. Co nevychází, to je projednatelnost. Zde se daří stavbám, které jsou ve své ose, je tam podstatně menší prudivost okolních.
A proto se nám zdržují projekty typu UCho, VOChoc, PrBeTun a jim podobné a relativně dobře běží projekty typu ČBPlz, ČVVnL
Tomu samozřejmě rozumím, že zásadní brzdou je projednatelnost. Jako všude a se vším. 🙂
Tyhle tři konkrétní stavby jsou na zvýšení kapacity při výlukách a ne pro zkrácení jízdních dob. to jste zase něco nepochopil.
No to asi těžko.
Jako že bude trvat celé roky než někde u Bezpráví vloží dvě spojky jo? Stejně tak to Blansko? Velim a Poříčany taky nutně potřebují tak dlouhou výluku aby se přidala výhybka?
Pane tak to asi nebude …
Ono se na těchto úsecích ladí i další věci, viz nějaký bývalý rybník u Poříčan.
Blansko – Brno má problém s přístupem na stavbu a bude se dělat celý Adamov.
Ale stále tu nevidím práce za účelem zvýšení rychlosti. Spíš snaha udržet ty stávající…
To je bohužel pravda.
Az tyto tri stavby, ktere na nekolik let rozvratily ceskou zelenzici, dobehnou, tak zjsitite, ze jizdni doba Praha-Brno se zkrati mozna 2-3 minuty.
No nepovídejte, tomu říkám objev dne. Možná byste si mohl přečíst, o čem ty stavby jsou.
Které akorát nejsou často vidět…😂
furt lepší než lavičky za 200 mio a jedno opravené nádraží za 350 mio
Obráceně. Jsme bohatý stát, neboť vozíme vzduch 🚌 i tam, kde 🚊bohatě dostačuje.
Prostě 🎪.
Je potřeba si uvědomit, že zde SŽ neplnila svou zákonnou povinost, tedy řádně udržovat trať. Kdyby každý rok vynakládala zlomek této části, tak byla trať provozní stále a zcela logicky by se nyní neřešilo 50 Mega.
A pak že státní rozpočet je ve schodku. To byly nějaké ty fake news asi.
Zdroje jsou!
Schodek 500 000 000 000Kč nebo 500 050 000 000Kč … to už je celkem jedno : – D
A že u silničních staveb dublujících jiné nežehráte.
Například?
Obchvat České Lípy například.
Samotná výše schodku je jen číslo z makrodat, které vytržené ze souvislostí nemá význam nijak posuzovat (řada bohatých a vyspělých zemí je na to hůře) a už vůbec dávat do souvislosti s 50 mil. Kč, což jsou v rámci údržby drobné.
No…nebyl by kdyby se chtělo…
Super :))
Me stale neprestava udivovat, ze ustrednim problemem zeleznice v CR je nejaka Kozi draha a 810 do Mochova, ale to ze vlak jede mezi 2 nejvetsimi ceskymi mesty casto pres 3 hodiny a na koridor se nevjdou zadne naklady, nechava zodpovedne klidnymi.
Není to ústředním problémem, to si jen sedíte na vedení.
nesedime, podobne intenzivni diskuse o techto tematem neprobiha…
Jako tady?
Se vší úctou k zdopravy, ale tenhle web prostě není ústřední mozek doprvy v ČR.
Protože to není konfliktní téma, víte?
Tam se všichni shodnou, že je to blbě, a jediný kdo dělá mrtvého brouka, je SŽ.
A jak za 50 milionů postavíte novou hlavní trať či VRT? Kolik vás navíc za zrušenou trať bude stát náhradní autobus a jím zvýšená opotřebovanost silnic , stejně jako u zbytečně provozované nákladní dopravy na té silnici namísto po kolejích? A kolik to bude? Počítejte. Třeba se budete divit! Nemáte pocit, že je to vše v něčem jiném? Navíc tady jde jen o zanedbanou – někým – údržbu! A to ještě s velkým otazníkem, co je na tom za 50 mil.?
Bodejď by se vešly náklady, když se tam v desetiminutovém intervalu za sebou honí šestivozové rychlíky různých dopravců. Co takhle méně vlaků s větší kapacitou? Hlavně, že je konkurence.
Přesně. Až bude mezi Prahou jezdit 140 párů vlaků denně (Ex, R, i Os), tak bude místa na náklady fůra…
Trasování linek po úpravách:
[img]https://i.ibb.co/9hjgzWr/zeleznicni-mapa-cr-2004-2005.gif[/img]
Myslíte mezi Prahou a Prahou?
Pardon, mezi Prahou a Kolínem.
Tam taky. 🙂
Švýcaři kupují jednotky, které nabízí přes 600 až 700 míst. Tam kde to nestačí, řeší kapacitu zdvojením soupravy.
Češi vypravují osm párů párů Flirtů s 237 místy a sedm párů Pendolin s 331 místy. Tam kde to nestačí, řeší kapacitu výstavbou VRT za stamiliardy.
Nezapomínejte na to, že ČD zoufale hledají náhradu za sólo 810…
Jenže vezměte to tak, při srovnání, jak to kdysi vypadalo a i ty R jezdily třeba jednou za tři hodiny apod. A to je naprosto neatraktivní a takto lidé chtít jezdit vlakem nebudou. Prostě se musí modernizovat, zkapacitňovat a stavět nové tratě, přeložky atd. A tím řešit i místní tratě a zapojit je do celého systému. Ne rušit!!!
Šestivozové rychlíky zrušit a když Jančura veze 10 vozů, tak taky zrušit. Tohle je totiž důležitější: https://www.zelpage.cz/razeni/21/vlaky/cd-3781
No tak tenhle úsek není zrovna zasekaný …
Kam se to hrabe na tohle https://www.youtube.com/watch?v=JQyax-SqegQ
Tady bylo vidět aspoň pár cestujících. Znám spoustu solo šukafonů, kde jede jenom fíra.
Ale to jel do depa. To jste se spletl.
Ale cestou si to rozmyslel a radši se sám vozil sem a tam..
To tu už kdysi bylo a neosvědčilo se to, protože cestující potřebuje nečekat. Ale je pravdou, že za současných podmínek kašlání na rozvoj železnice by ty intervaly měly být o chloupek delší a ty vlaky také.
To víte, VRT je nesmysl. Nenavazuje totiž na lokálky a tak tím nikdo jezdit nebude. Stačí přece narovnat stávající tratě na 200 km/h, to bude levnější a rychlejší. Protože už tam ta trať je. A náklady to přece můžou objet přes Rumburk nebo přes Moldavu.
VRT může na lokálky navazovat krásně, víte? Ono se akorát nechce, to je ten problém.
A stávající tratě není potřeba na 200 rovnat, stačí k těm, které už 200 unesou, přistavět z každé strany jednu kolej. Tedy navíc k té VRT.
VRT může navazovat na lokálky? Vždyť je to blbost!
Pro koho?
Sám jste blbost, lokálka je normální železnice. Na terminále by kromě nástupiště pro autobusy přibylo nástupiště pro lokálku.
Pokud těch 200 km/h bude pořád, bez výkyvů, tak to bude bohatě dostačovat.
Trať z Čelákovic do Mochova je samozřejmě důležitá, ale srovnávat s ní nejméně stokrát důležitější trať Děčín – Oldřichov je úplně mimo. Z Prahy do Brna nebo Liberce prostě není vzdálenost na každodenní dojíždění, a časy obdobné jako pro vniotrokrajské cesty nejsou špatné. A špatná organizace dopravy na úkor dopravy nákladní je úplně jiný problém.
ano, jízdní doba prágl štatl přes smilův brod non stop….je dost šílená věc. a to nemluvím o večerních prohlídkách trosek dílen ve velkém oseku
To se vyřeší hravě…
Akorát že si budete muset počkat ještě 30 let, než budete jezdit do Olomouce za 1:21 a do Ostravy za 1:51, nebo do Brna za 2:25 (expresem)…
Hurá! Lidé z Jílového, Telnice, Chlumce a Krupky se po tolika letech konečně dostanou do práce, do školy a k lékaři!
Jen o víkendu 🙂
Pokud by tu trať uzpůsobili na 120km/h objednali na trať RS1 nebo žraloky v intervalech třeba 1h tak by ji lidi využívali… Zastávky jsou ve vesnicích nebo hned vedle, takže by to bylo lukrativní. Mimochodem na zastávce Děčín zastávka by byl přestup hrana hrana na MHD + je hned za rohem obchoďák…
Škoda že to místní neví a vlak nevyužívali v době kdy tam ještě jezdil.
Kdyby kraj zrušil autobusovou linku Libouchec – Děčín, tak by Kozí dráha patřila k nejvytíženějším lokálkám. Když po silnici, která vede v souběhu s tratí jezdí dva autobusy za hodinu, tak pochopitelně vlakem nejede skoro nikdo.
Tím, že zrušíte autobusy nepomůžete vůbec ničemu. A rozhodnete ne svým volebním preferencím….
Tak normální cestující si vybere, co je pro něj nejvýhodnější. Když to je autobus, tak není žádný důvod nutit lidi jezdit vlakem.
Není potřeba nic rušit. Lidi se sami rozhodnou. Pokud budou jezdit kvalitní železniční vozidla a nebude se zdržovat, lidi tím jezdit budou.
Nezávislost na silniční dopravní situaci je dobrá věc.
Právě že využívali, tak se muselo udělat vše pro to, aby se to změnilo. Zase nevíte o čem píšete. A to je škoda. Škoda vynaloženého času a energie.
Zatím!!!
Bohužel, počítají jen s Telnici, takže Ani Chlumec, natož Krupka, nebo dokonce Oldřichov
Lepší něco než nic. Třeba pak objedná kraj dopravu po celý týden, a zároveň dokope Sebevraždu k opravě druhé části trati.
Ale pozor, aby kraj potom nezastavil provoz např. Jiříkov-Ebersbach…
Toto není modelová železnice z půdy nebo sklepa. Toto by mělo být primárně pro cestující . Na hraní je to drahý a aby si tam pár šotoušů mohlo ty vláčky pouštět někdo jiný na to musí vydělat. Dopravní obslužmost je zajištěna autobusy , pouštění mašinek zde je absolutně zbytné
Tvrdí kdo?
Daňoví poplatníci.
Krásný příklad kombinace argumentačního faulu „Apel na lid“ a „Zaujatý vzorek“.
Kteří? Kolik? Z jakého kraje? Jaký mají podíl?
Tak si zaplaťte průzkum, ale už i tady můžete vidět spoustu nesouhlasných názorů s investicemi do této zbytečné dráhy.
A jaké je to procento ze všech? Není to jen to, že takoví jsou více slyšet? A to i třeba v mediích apod.? Prostě to manipulování lidmi je v řadě případů příliš patrné – okaté!
Stejně jako spoustu těch pozitivních. Tahle diskuse prostě není reprezentativní vzorek.
A navíc nebylo vyhlášeno o této otázce referendum, takže je tenhle argument irelevntní celkově.
Ti o tom moc nevědí, sám jste příkladem – pokud tedy vůbec jste daňový poplatník.
Stačí, že vyděláváme na hraní s autíčky a na kšefty nákladních dopravců po silnicích a na dopravu zbytečností po celém světě namísto toho, abychom si to, co potřebujeme, zajistili doma sami.
To už tu jednou bylo a nedopadlo. Případně si to můžete zkontrolovat v Severní Korei, ta to má přesně tak jak chcete.
Až tu budete mít pár let třeba sucho, klimatický rozvrat, vulkanickou zimu a nebude šance odněkud něco dovézt nebo dokonce na to nebudou peníze, pak si vzpomeňte i na ty nesmysly, co jste napsal, včetně toho nesmyslného s přirovnáním ke Korei.
Nechci být za válečnýho štváče, ale celou dobu tam jezdí autobusy.
Autobusem nikdo nejezdí!
Já ano
A není vám tam smutno? 😂
Autobusem jezdí méně lidí. Ale pro vás pangejtisty je to asi pod rozlišovací schopnost.
Jsou to hovada
Právě že tam přešlo mnoho lidí do aut. To je tvrdá realita. Nikoliv tedy do autobusů. Nehledě k tomu, že jejich provoz nikterak atraktivní není a lidem moc nevyhovuje. A už vůbec ne pro dopravu i dál po kraji nebo mimo kraj. Prostě v tom není systém.
autobus je zbytecny, neplati tam rezijka…
Jakože ve vlacích Railway Capital bude, že…
KŽC. Nicméně je tu vize, že se to rozjezdí do celotýdne.
A i to musí zcela zákonitě zajišťovat ČD.
Opravdu jinak v pořádku? Závist nebo nemoc nebo to lze ještě nazvat jinak, že!
Oni obyvatelé dotyčných míst nemají v současné době možnost využití veřejné dopravy? Půlhodinový takt jim nestačí?
Špatně se na to díváte. Pokud jste z chalup, které to mají k vlaku náhodou blíž, je nefér, aby chodili dolů na autobus.
Nebo pokud se chcete kromě cesty do Děčína i trochu projít. Nebo cestou přebalit dítě, nebo jít na hajzl, nebo tak něco.
Tak mi teda řekněte který praktický lékař ordinuje o víkendu a ve které škole se víkendech žáci UČÍ. Vy si buď děláte srandu nebo nechápete psaný text.
To je zjevný sarkasmus…
Takže SŽ vypíše zakázku na opravu trati zchátrané nečinností SŽ? Nebo to chápu úplně blbě?
Naprosto správně.
A jak jinak si představujete, že to SŽ má realizovat? S MVčky a ručním podbíjením … naivní.
Tady přece nejde o to, že by postup byl špatný. Jde o to, že SŽ svým přístupem a neplněním si svých povinností dovedla tu trať až do stavu, kdy si musí najít firmu aby tu trať zase dala dohromady…Chtělo by se říct dobře jim tak, ale bohužel se to zaplatí z peněz všech. Každopádně je to ironie, když ještě před pár měsíci SŽ (aniž by je o to někdo žádal) řešila jak se tratě“zbavit“.
Já o technologii oprav nic nepsal. Jen jsem se ptal, zda SŽ opravdu hledá někoho, kdo její vinou zchátralý úsek opraví za ni. A ono jo.
Tak pokud nemají ani jednu podbíječku, tak asi jo.
Součástí oprav může být zprovoznění osvětlení v jednotlivých zastávkách, na to asi taky nemají elektrikářské kapacity… atd. atd.
A to je právě ta chyba a proto je to také drahé a zdlouhavé. Ty podbíječky by samozřejmě měla mít a jako fretka je denně využívat, třeba celých 24 hodin. hned by ta síť vypadala jinak. Jenže to znamená pracovat a ne jen teoretizovat a sedět v kanceláři a plnit něčí přání a příkazy zaměřené k likvidaci železnice a k rozvoji silniční dopravy.
A to má VZ zadat přímo bez vypsání?
Má vyhodit lidi, kteří vícenáklady způsobili, a vyžadovat od nich doplatit tyto vícenáklady.
Zaměstnanci státní organizace jsou povini jednat s péčí řádného hospodáře(dokonce pod trestní sankcí). Takže vyhodit/zavřít by měli ty, kteří schválí incvestice do podobných lokálek.
Naštěstí vy se svými pokřivenými hodnotami o tom nerozhodujete.
Aha, vám vůbec nejde o dráhu jako takovou, chcete jen kopat do SŽ. Víte, že tady jde i o vaše peníze? Ty peníze se vyhodí do nepotřebné lokálky která tvoří akorát tak bariéru, to vám ale zřejmě nevadí. V tomto případě mi nepřijde vhodné si vyřizovat účty s SŽ, proděláte na tom.
Šotoušek Jááá je zaměstnanec ČD, takže tyhle kvazisofistikované kecy jsou přihřívání vlastní polívčičky…
A já jsem g.ř. ČD
Podle toho to tam vypadá.
Jsem zaměstnanec SŽ, když už.
A k SŽ jsem opravdu nešel proto, abych si mohl přihřívat polívčičku.
Vám nejde o společné peníze, vám jde o to aby se zbytečně lily peníze di silnic, silniční dopravy a do jejich dopadů na nás všechny a my si pak platili třeba jen poškozené zdraví apod. Děkuji za vaše pojetí ekonomiky a využívání společných peněz. Vám to evidentně nevadí a navíc to zřejmě ani nechápete a chápat nechcete.
Zkuste si jen spočítat ze známých dat, kolik opravdu stojí 1 km provozu autobusu nebo kamionu. A pak mluvte. navíc to třeba zde zveřejněte, at je o čem se bavit. A nezapomeňte na externality a dopady do zdraví a zdravotnictví!.
Zato z šukafonu jde konvalinková vůně a cestou odsává olej ze štěrku…
Jakou máte kvalifikaci k tomu, abyste rozhodl, že je něco nepotřebné, hm?
Máte to trošku pomotané. Ale nevadí, když budete více studovat, ono se to spraví.
SŽ m á mít své lidi – podnik na základní údržbu a opravy už jen proto, aby si sama zajišťovala své povinnosti, nemusela hledat zdlouhavě jiné firmy a ještě dražší, než když si to bude dělat sama. Ta si má zadávat jen věci velkého rozsahu typu nové výstavby, přeložek tratí apod. Jinak vše mít pod svým palcem a hned to bude lépe kontrolovatelné, rychlé.