Měsíc po nehodě zůstávají v Gotthardském tunelu vykolejené vozy, některé musejí rozebrat na místě

Gotthardský úpatní tunel po vykolejení nákladního vlaku. Foto: SBBGotthardský úpatní tunel po vykolejení nákladního vlaku. Foto: SBB

SBB zvažují návrat osobních vlaků do nejdelšího tunelu světa o víkendech.

Návrat k plnému provozu v nejdelším železničním tunelu na světě je stále v nedohlednu. Měsíc po nehodě, při které vykolejil v tunelu nákladní vlak, oznámily švýcarské spolkové dráhy SBB posun v likvidaci následků havárie. Současně ale přiznaly, že termín zprovoznění obou tunelových trub je zatím neznámý. Aktuálně jezdí omezeně pouze jedním tubusem nákladní vlaky.

K vykolejení vlaku došlo 10. srpna. SBB včera v aktualizaci informací o průběhu prací uvedly, že vykolejené vozy by měly být pryč do konce září. „Práce probíhají ve dvou směnách, sedm dní v týdnu. Z tunelu již bylo odstraněno 22 vozů a dvě lokomotivy, zůstává ještě osm vagónů. Několik jich bylo tak vážně poškozeno, že musely být v tunelu rozebrány,“ uvedly dráhy. K vyprošťování dochází přes jižní portál tunelu, který je zhruba 15 kilometrů od místa vykolejení.

Obrazem: Rozsypané špagety či italské pivo. SBB ukázaly, jak vypadá Gotthardský tunel po vykolejení nákladního vlaku

Teprve po dokončení vyprošťovacích prací začne oprava infrastruktury. SBB uvedla, že dosud nezná ještě detailní rozsah poškození tunelu. „Oprava potrvá několik měsíců,“ uvedly dráhy. SBB současně uvedly, že posunuly některé plánované stavební akce na své síti, aby měly dostatečnou kapacitu na urychlené opravy tunelu.

Nepoškozeným východním tubusem jezdí od 23. srpna opět vlaky, ale jen nákladní a v omezeném počtu 90 denně. Vlaky osobní dopravy musí po původní trase přes Göschenen, jedou tak zhruba o hodinu déle než úpatním tunelem. SBB uvedly, že zvažuje otevření východního tubusu pro osobní vlaky o víkendech, kdy nejezdí tolik nákladních vlaků.

Tagy Gotthardský tunel SBB
14 komentářů