Obrazem: 80 lidí, práce nonstop. SBB ukázaly jak opravují Gotthardský tunel

Gotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBB

Kompletní rekonstrukce se týká sedmi kilometrů tunelu.

Po více než třech měsících od nehody v Gotthardském úpatním tunelu představily švýcarské spolkové dráhy posun v opravě nejdelšího železničního tunelu na světě. Opravy budou trvat mnohem déle, než se po nehodě odhadovalo.

Ke zpoždění došlo už při odstraňování vozů nákladního vlaku, které v tunelu vykolejily. „Na konci října jsme zahájili náročné stavební práce v Gotthardském tunelu. Práce se rozběhly dobře, jsme přesvědčeni, že plán je reálné dodržet,“ uvedly SBB. Kompletně má být provoz v tunelu obnoven až v prosinci příštího roku.

Opravy se týkají hlavně západního tubusu, největší poškození je u výhybny Faido. Pomalu začíná instalace nových kolejnic. „Každý den pracuje v tunelu až 80 zaměstnanců SBB a externích firem s velkým nasazením a za náročných klimatických podmínek na odstraňování škod,“ uvedly dráhy. Práce probíhají od severu k jihu. Celkem musí být kompletně obnoveno sedm kilometrů kolejiště a přes 20 000 pražců.

Gotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBBGotthardského úpatního tunelu. Foto: SBB

SBB od změny jízdního řádu 10. prosince navýší počet vlaků osobní dopravy, které budou moci tunelem projet. Umožní to pokrok v opravě Gotthardského úpatního tunelu po srpnové nehodě a úpravy v organizaci dopravy. Namísto dvou vlaků týdně má začít jezdit 31 spojů týdně. Půjde o spojení v pátek a o víkendu.

Kvůli srpnové nehodě je jeden tunelový tubus částečně neprůjezdný. „Nové přidělení tras je výsledkem pečlivého zvážení potřeb nákladní a osobní dopravy a také průběhu oprav poškozeného západního tubusu,“ uvedly SBB. Rozšíření nabídky podléhá ještě schválení Spolkovým úřadem pro dopravu (BAV).

Větší škody, než se čekalo. Oprava nejdelšího železničního tunelu potrvá až do září 2024

Gotthardský úpatní tunel o délce 57 kilometrů je nejen nejdelším železničním tunelem na světě, ale také důležitým severojižním spojením pro celou Evropu. Osobní vlaky se mají do tunelu vrátit o víkendech, kdy není taková poptávka po nákladní dopravě. Dosud s výjimkou dvou spojů musí všechny po původní trase přes Göschenen. Ta sice nabízí hezčí výhledy, ale jízda po ní trvá o hodinu déle. SBB nasadí 17 vlaků v pátek večer a v sobotu ráno ve směru ze severu na jih, v neděli odpoledne pak 14 z jihu na sever. Podle dopravce je v této době poptávka po cestování nejvyšší.

Obrazem: Rozsypané špagety či italské pivo. SBB ukázaly, jak vypadá Gotthardský tunel po vykolejení nákladního vlaku

Tagy Gotthardský tunel SBB
3 komentáře