Mattoni slaví. Počet nápojových vlaků na Moravu se zakulatil na 800

Železniční přeprava minerálek. Pramen: Mattoni 1873Železniční přeprava minerálek. Pramen: Mattoni 1873

Osm set vlakových souprav od roku 2012 nahradilo jízdu více než 22.800 kamionů.

Společnost Mattoni 1873, která v roce 2012 přišla s ojedinělým projektem přepravy nápojů ze západních Čech na Moravu vlakem, dnes zakulatila počet těchto vlaků na 800. Trasa nápojových vlaků vede z Kyselky do distribučního skladu v Mostkovicích u Prostějova a měří 470 kilometrů.

„Osm set vlakových souprav od roku 2012 nahradilo jízdu více než 22.800 kamionů a ušetřilo přes 9.200 tun CO₂,“ spočítala společnost. Vlaky mohou jezdit především díky obnově vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří, kterou firma v roce 2012 zaplatila.

Využívání vlakové dopravy u rychloobrátkového zboží v takovém objemu je v tuzemsku nezvyklé. „I přes množství komplikací, které přeprava po železnici přináší, a přes rostoucí náklady na tuto formu přeprav, chce Mattoni 1873 tyto přepravy dále rozvíjet. Důkazem jsou i přepravy z dalšího výrobního závodu společnosti v Praze-Hloubětíně, odkud každý týden vyjíždí vlak s celkovou kapacitou 25 velkoobjemových železničních vozů, které nahrazují jízdu 50 kamionů do distribučního skladu v maďarském Kecskemétu,“ doplnila společnost.

O železniční přepravě výrobků Mattoni 1873 z Kyselky

První vlak s nákladem minerální vody vyjel po obnovené železniční vlečce do Vojkovic nad Ohří 28. srpna 2012. Rekonstrukce osmikilometrové železniční vlečky Kyselka – Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic. Rekonstrukce vyšla na 10 milionů korun, další jednotky milionů Mattoni do vlečky investuje každý rok.

Vlaky s výrobky Mattoni 1873 pro spotřebitele na Moravě jezdí po trase: Kyselka – Vojkovice nad Ohří – Kadaň – Chomutov – Ústí nad Labem – Kralupy – Nymburk – Pardubice – Česká Třebová – Mohelnice – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané – Mostkovice u Prostějova. Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích Vojkovice nad Ohří a Prostějov si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

Tagy Mattoni 1873
153 komentářů