Nákladní doprava Železnice

Mattoni 1873 dnes vypravila vlakem půlmiliontou paletu s nápoji

Vlak s nápoji Mattoni a jubilejní paleta. Pramen: Mattoni 1873
Vlak s nápoji Mattoni a jubilejní paleta. Pramen: Mattoni 1873

Výrobce nápojů Mattoni 1873 (do 31. ledna Karlovarské minerální vody) dnes uspořádal malou železniční oslavu. V Kyselce byla naložena do vlaku nápojová paleta s číslem 500 000. Společnost využívá vlaků k přepravě nápojů od srpna 2012, kdy obnovila provoz na osmikilometrové vlečce z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Její rekonstrukce vyšla na deset milionů korun.

„Půl milionu palet přepravených vlakem znamená nahrazení více než 15 000 jízd plně naložených kamionů,“ uvedla společnost v tiskové zprávě s tím, že železniční přeprava je významnou součástí jejího distribučního řetězce. Po železnici se přepravují také výrobky ze závodu Magnesia v Mnichově.

Objemy nápojů Mattoni 1873 přepravené po železnici rostou. V roce 2013 šlo o zhruba 46 milionů litrů, loni už to bylo 57 milionů litrů. Po železnici putuje i část nápojů značek firmy Pepsi, jejíž operace v České republice, na Slovensku a v Maďarsku převzala Mattoni v roce 2019. Výrobky značek Pepsi cestují vlakem z Prahy až do slovenských Malacek nebo do Budapešti a Kesckemetu v Maďarsku. Přeprava pro Pepsi není započítána ve zmíněných 500 tisících palet.

První vlak s minerálkami vyjel z Kyselky 28. srpna 2012. Vlaky s výrobky Mattoni 1873 jezdí po dvou hlavních trasách:
• severní (470 km): Kyselka – Vojkovice nad Ohří – Kadaň – Chomutov – Ústí nad Labem – Kralupy – Nymburk – Pardubice – Česká Třebová – Mohelnice – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané – Mostkovice u Prostějova (Olomoucký kraj).
 jižní (428 km): Planá u M. Lázní – Plzeň – Praha-Libeň – Česká Třebová – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané – Mostkovice u Prostějova (Olomoucký kraj).

Přepravu po severní větvi a manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích si vlakové soupravy s 20 železničními vozy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase. Přepravu po jižní větvi pravidelně zajišťuje společnost Rail Cargo ve vlastních vozech. Ucelenou skupinu šesti železničních vagónů si po jejich naložení přebírá společnost ČD Cargo, která vozy přepraví po celém úseku tratě svými pravidelnými spoji až do místa vykládky.

Výrobce nápojů začátkem roku 2018 testoval i vlakové přepravy do středočeských Středokluk a následně po vlečce do skladu v Tuchoměřicích, trvale je ale nezavedl. Do pražských Malešic ale vozí vlakem Magnesie.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pedro72
Host
Pedro72

No já sice vodu z lahví nepiju, ale každý kamion, který to ušetří, se počítá.

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Ústí – Kralupy – Nymburk mě zaujalo, ale jistě to možné je, dokonce mnoha způsoby.

AAA
Host
AAA

Karlovy Vary – Pardubice – Česká Třebová leží fakticky na přímce, ale vlak si zajede buď přes Ústí nebo Plzeň …. to je hezké že to ušetří XXX kamiónů ale kolik zbytečných kilometrů to takto najede…

Elb
Host
Elb

Že je to přímo a delší vůbec neznamená, že to bude rychlejší nebo levnější, když se to bude tahat dieslem po jednokolejce a pořád stát a rozjížděť se proti křižujícím osobákům..

Milan
Host
Milan

Rad bych videl kolik stoji preprava palety do mostkovic vlakem a kolik stoji preprava kamionem

noerf
Host
noerf

Spíše je otázka, kam se z Mostkovic u Prostějova rozvážejí. Aby to pak nákladní auta nevozili až do např. České Třebové.

Kubrt
Host
Kubrt

Pořád lepší z Mostkovic do České Třebové, než z Kyselky do České Třebové. Spíš bych ještě řekl, že mezi Mostkovicema a Českou Třebovou bude ležet nějaké supermarketové distribuční centrum, pochybuju že z Mostkovic se přímo zavážejí jednotlivé prodejny.

Modré zábradlí
Host
Modré zábradlí

Já mám spíš otázku, kde jsou ty Mostkovice u Prostějova?

Marek Janík
Host
Marek Janík

u Prostějova !

Kuba
Host
Kuba

To se bojí, že by se na pravobřežce flašky rozmlátily, že jezdí delší trasou přes Prahu?
Do tý Planý to vozí kamionama z Kyselky, nebo to je ta Magnesia z Mnichova? Som z toho volaký zmätený.

Kubrt
Host
Kubrt

V Planý se nakládá Magnesia z Mnichova.

Mirvald
Host
Mirvald

A proč to vozí až do Plané, když v Poutnově asi 2 km od závodu je nádraží: To nechápu.

kakov
Host
kakov

např. protože se tam „nedá“ nakládat?? stejně to musí na kamion a pak jestli se jede 2 nebo 15 km už je vcelku jedno, obojí znamená překládku, tak proč nejet někam, kde jsou k tomu lepší podmínky

Jerry
Host
Jerry

Mattoni jde v různých věcech příkladem i vratnými lahvemi.takovych projektu by mohlo být více např. Velkosklady potravin u nádraží a posléze rozvoz dodávkami po městě.

petr766
Host
petr766

Vy zjevně moc netušíte jak funguje logistika obchodu, že?

Jerry
Host
Jerry

Tuším když v tom dělám..

Petr
Host
Petr

Asi kvádrák teoretik . Lépe zůstat doma a neškodit v práci . Ani mítink bez něho neproběhne .

AAA
Host
AAA

ne, nákladníma tramvajema!

AAA
Host
AAA

ještě nedávno to byl skoro třídní nepřítel a teď se z něho můžou všichni pomalu .osrat ….

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/lazne-kyselka-vyvolaly-porask-na-udileni-cen-cesky-lev.A120305_101146_vary-zpravy_sou

Jarek
Host
Jarek

V článku mi chybí informace jaký objem expedice to představuje.
Ale i kdyby to bylo blbých 10-20%, je to lepší než drátem do oka. Navíc to ukazuje, že to jde, když se chce…

blonďák
Host
blonďák

Planá u M. L. je plzeňský kraj a ne karlovarský. Prosím o opravu.
Co se týče Mnichova, jedná se zřejmě o Mnichov u Mariánských Lázní, a ne München.

Chytrý za 2
Host
Chytrý za 2

A kam vlastně plynou penízky za minerálky?

Dalibor
Host
Dalibor

Do kasičky firmy Mattoni.

Pavel
Host
Pavel

do Itálie

X 1
Host
X 1

Penízky z dividend za minerálky plynou nejspíš do Francie nebo Monte Carla. Prostě stejně jako dividendy ze Škody auto do Německa. Za vlaky Škoda se penízky přelívaly na konta na Kypru a dnes jdou do Nizozemí.

Hen ten oný
Host
Hen ten oný

Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a.s. (od 31. ledna Mattoni) v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale. V současné době vyváží své produkty do 20 zemí světa. Inu, blbý kdo dává, blbější kdo nebere.

Petr
Host
Petr

Ital z toho má radost . Pasqual nebo tak nějak . A občas se i staví .