Mattoni 1873 dnes vypravila vlakem půlmiliontou paletu s nápoji

Vlak s nápoji Mattoni a jubilejní paleta. Pramen: Mattoni 1873Vlak s nápoji Mattoni a jubilejní paleta. Pramen: Mattoni 1873

Výrobce nápojů Mattoni 1873 (do 31. ledna Karlovarské minerální vody) dnes uspořádal malou železniční oslavu. V Kyselce byla naložena do

Výrobce nápojů Mattoni 1873 (do 31. ledna Karlovarské minerální vody) dnes uspořádal malou železniční oslavu. V Kyselce byla naložena do vlaku nápojová paleta s číslem 500 000. Společnost využívá vlaků k přepravě nápojů od srpna 2012, kdy obnovila provoz na osmikilometrové vlečce z Kyselky do Vojkovic nad Ohří. Její rekonstrukce vyšla na deset milionů korun.

„Půl milionu palet přepravených vlakem znamená nahrazení více než 15 000 jízd plně naložených kamionů,“ uvedla společnost v tiskové zprávě s tím, že železniční přeprava je významnou součástí jejího distribučního řetězce. Po železnici se přepravují také výrobky ze závodu Magnesia v Mnichově.

Objemy nápojů Mattoni 1873 přepravené po železnici rostou. V roce 2013 šlo o zhruba 46 milionů litrů, loni už to bylo 57 milionů litrů. Po železnici putuje i část nápojů značek firmy Pepsi, jejíž operace v České republice, na Slovensku a v Maďarsku převzala Mattoni v roce 2019. Výrobky značek Pepsi cestují vlakem z Prahy až do slovenských Malacek nebo do Budapešti a Kesckemetu v Maďarsku. Přeprava pro Pepsi není započítána ve zmíněných 500 tisících palet.

První vlak s minerálkami vyjel z Kyselky 28. srpna 2012. Vlaky s výrobky Mattoni 1873 jezdí po dvou hlavních trasách:
• severní (470 km): Kyselka – Vojkovice nad Ohří – Kadaň – Chomutov – Ústí nad Labem – Kralupy – Nymburk – Pardubice – Česká Třebová – Mohelnice – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané – Mostkovice u Prostějova (Olomoucký kraj).
 jižní (428 km): Planá u M. Lázní – Plzeň – Praha-Libeň – Česká Třebová – Olomouc – Prostějov – Kostelec na Hané – Mostkovice u Prostějova (Olomoucký kraj).

Přepravu po severní větvi a manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749. V předávacích stanicích si vlakové soupravy s 20 železničními vozy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase. Přepravu po jižní větvi pravidelně zajišťuje společnost Rail Cargo ve vlastních vozech. Ucelenou skupinu šesti železničních vagónů si po jejich naložení přebírá společnost ČD Cargo, která vozy přepraví po celém úseku tratě svými pravidelnými spoji až do místa vykládky.

Výrobce nápojů začátkem roku 2018 testoval i vlakové přepravy do středočeských Středokluk a následně po vlečce do skladu v Tuchoměřicích, trvale je ale nezavedl. Do pražských Malešic ale vozí vlakem Magnesie.

Tagy Mattoni 1873
27 komentářů