Letecké společnosti Letectví

Lufthansu čeká po rekordní ztrátě další zmenšování, zvažuje vyřazení všech letadel starších 25 let

Airbus A350-900 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa
Airbus A350-900 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa
Největší evropská letecká skupina počítá s dalším propouštěním.

Největší evropské uskupení leteckých společností Lufthansa Group loni prodělalo 6,725 miliardy eur (v přepočtu 175 miliard korun). Vedení společnosti očekává, že poptávka po létání se k původní úrovni vrátí nejdříve v roce 2023, chystá další škrty včetně propouštění.

Podle dnes oznámených hospodářských výsledků firma v posledních měsících loňského roku „pálila“ kolem 300 milionů eur měsíčně, což považuje vedení společnosti za úspěch. Důvodem je postupné snižování dalších nákladů.

Podle šéfa Lufthansy Carstena Spohra je pro obnovení poptávky potřeba především namísto různých omezení cestování nutné zavést digitální očkovací průkaz a potvrzení o negativním testu na covid-19.

Ve svém výhledu firma oznámila, že do roku 2023 očekává návrat k 90 % kapacit před pandemií. „Jakmile skončí omezení, očekáváme prudký nárůst poptávky. Letos očekáváme provoz na zhruba 40–50 % roku 2019,“ řekl Spohr. Dopravce očekává, že při návratu kapacity nad 50 % již začne vydělávat. Letos podle Lufthansy může dojít v létě k návratu až na 70 % kapacity.

„Krize urychluje naši proměnu. Rok 2021 bude ve znamení modernizace a změny velikosti, zaměříme se na udržitelnost našeho byznysu,“ řekl Spohr. Podle něj firma zvažuje, zda trvale nevyřadit všechna letadla starší 25 let.

Lufthansa loni propustila 28 tisíc lidí, zaměstnává aktuálně 110 tisíc zaměstnanců. Postupně chce počet lidí snížit ještě o dalších deset tisíc. Firma se kvůli úsporám dohodla s výrobci na odkladu dodávek nových letadel.

Podobně jako jiní dopravci si Lufthansa pochvaluje poptávku po nákladní letecké dopravě. Ta loni vydělala i přes pokles kapacity o 36 % 772 milionů eur.

Lufthanse loni výrazně pomohla německá vláda, firma tak měla na konci roku na účtech 10,6 miliardy eur, z toho více než polovina byla právě ze státní podpory. V únoru už dopravce část peněz státu vrátil.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam H

Vyřadit všechna letadla starší 25 let by znamenal konec 28 ks A320/321 a 2 ks B767. Všechno ostatní v celé skupině je mladší 25 let. Třeba i všechny MD-11F

Kalina

Dle info v odkazu B767 ani MD-11F nejsou součástí aktuální flotily a většina A320/321 je ve stavu „inaktiv“ https://de.wikipedia.org/wiki/Lufthansa#Aktuelle_Flotte

Walt

Protože to je flotila Lufthansy. On píše o celé skupině. MD11 jsou u carga a B767 u Austrianu.

Kalina

ok

Martin Csabo

Lufthansa měla kdyžtak 3ks b767 ale už 20 let jsou mimo flotilu DLH ale myslím že MD11f si ještě nechají, cargo je u DLH jediné odvětví které se ještě trochu drží nad vodou

Adam H

B767 jsou u Austrianu. A vzhledem k tomu, že Lufthansa všechno řeší „jako skupina“ tak předpokládám, že říz by šel celou skupinou.

Martin Csabo

Asi jo

Martin Csabo

Možná ještě ted Lufthansa Technic je spolu s Cargem nad vodou

jirka

28 00 lidí padáka….to by mně zajímalo co ti lidi dělaj?

alian

a ještě bude následovat dalších 10.000….

Roman

Pravděpodobně si hledají práci jinde. Ono je to trochu zavádějící a může se zdát ze propouští jen Lufthansa v Německu, ale ona propouští celá skupina. Do toho počtu se počítá třeba 8300 lidí z LSG catering kteří ale byli propuštěni na globální úrovni. Propustilo se také spousta lidí z administrativy jednotlivých společností patřících do LH group. Pilotů propustila LH 600. LH Technics propustila asi 300 leteckých mechaniků (tady mě klidně někdo opravte, můj zdroj si není až tak jistý jaké bylo rozložení mechanik/administrativa). Brussels a Austrian také propouštěli hlavně lidi z administrativy a nějaké provozní pozice. Co chci říct. To… Číst vice »

J.K.

V Německu se taky hodně nabízejí předčasné důchody, no, a taky byla u Lufthansy možná trochu přezaměstnanost, v administrativě, tak ono to nakonec nemusí být tak špatné…

Kalina

„propustila 28 tisíc“ ze zaměstnaneckého poměru, to ale neznamená, že pro firmu nepracují nadále jako externisti, na dohodu atp.

jura

Jasne, ted Te, kolego vyhodime pro nadbytecnost a nabizime ti hned smlouvu na dohodu o provedeni prace a budes pro nas delat stejne vykonne jako dodnes. Clovece, slysel jste uz nekdy neco zhrzenem zamestnanci? Obecne se propousteni pro nadbytecnost dela tak, ze se zamestnanci prihodi neco k odstupnemu vymenou za to, ze bud odejde hned nebo na pracovisti nebude po dobu vypovedni lhuty.

Kalina

Ne, manager obvykle dostane úkol optimalizovat headcounty a podle toho má nastaveny odměny. Z kmenových zaměstnanců se tak obratem stanou dohodáři nebo DPČ, úkol splněn a jede se dál. Zcela běžná praxe ve švejkově.

Jiří Kocurek

„Zcela běžná praxe ve švejkově.“

A proto tu samou praxi vztahujete na Lufthansu. Tady někdo zapomněl rozum.

Tomas

takhle to v německu nefunguje….

síla odborů je v německu neskutečná a kdyby udělali tohle, tak okamžitě skončí. v rajchu, zejména ve velkých korporátech je neskutečně těžké už jen vůbec vyhodit zaměstnance.

představa, že ho vyhdoíte a pak najmete jako externistu? iluzorní.

SaulGoodman

No to by ve větším měřítku nefungovalo ani tady, především proto, že by to bylo protiprávní. Vyhodit někoho pro nadbytečnost a pak ho, nebo i někoho jiného na to stejné místo, najmout znovu, aniž by se podstatně změnily podmínky, to před soudem neobhájíte.

Jiří Kocurek

Jsou pracovní místa, kde se pracuje ve dne a také v noci, o sobotách i o nedělích. Takže na 1 pracovní místo potřebujete nejméně 4 lidi. A protože zaměstnanci mívají dovolenou, tak spíš 5 lidí, aby se to pokrylo.

GPGP

Vše se bude robotizovat a automatizovat, CEO firmy Bosch říká že automotive už nikdy nebude jako dříve, na výrobu komponent do elektroaut je potřeba max. 1/3 lidí než na diesel / benzín…
V Německu už teď roste nezaměstnanost, tzn. lidi bez práce budou těžko létat, max. ti predčasní důchodci 🙂