Lufthansu čeká po rekordní ztrátě další zmenšování, zvažuje vyřazení všech letadel starších 25 let
Airbus A350-900 společnosti Lufthansa. Foto: Lufthansa
Největší evropská letecká skupina počítá s dalším propouštěním.
Největší evropská letecká skupina počítá s dalším propouštěním.
Vyřadit všechna letadla starší 25 let by znamenal konec 28 ks A320/321 a 2 ks B767. Všechno ostatní v celé skupině je mladší 25 let. Třeba i všechny MD-11F
Dle info v odkazu B767 ani MD-11F nejsou součástí aktuální flotily a většina A320/321 je ve stavu „inaktiv“ https://de.wikipedia.org/wiki/Lufthansa#Aktuelle_Flotte
Protože to je flotila Lufthansy. On píše o celé skupině. MD11 jsou u carga a B767 u Austrianu.
ok
Lufthansa měla kdyžtak 3ks b767 ale už 20 let jsou mimo flotilu DLH ale myslím že MD11f si ještě nechají, cargo je u DLH jediné odvětví které se ještě trochu drží nad vodou
B767 jsou u Austrianu. A vzhledem k tomu, že Lufthansa všechno řeší „jako skupina“ tak předpokládám, že říz by šel celou skupinou.
Asi jo
Možná ještě ted Lufthansa Technic je spolu s Cargem nad vodou
28 00 lidí padáka….to by mně zajímalo co ti lidi dělaj?
a ještě bude následovat dalších 10.000….
Pravděpodobně si hledají práci jinde. Ono je to trochu zavádějící a může se zdát ze propouští jen Lufthansa v Německu, ale ona propouští celá skupina. Do toho počtu se počítá třeba 8300 lidí z LSG catering kteří ale byli propuštěni na globální úrovni. Propustilo se také spousta lidí z administrativy jednotlivých společností patřících do LH group. Pilotů propustila LH 600. LH Technics propustila asi 300 leteckých mechaniků (tady mě klidně někdo opravte, můj zdroj si není až tak jistý jaké bylo rozložení mechanik/administrativa). Brussels a Austrian také propouštěli hlavně lidi z administrativy a nějaké provozní pozice. Co chci říct. To… Číst vice »
V Německu se taky hodně nabízejí předčasné důchody, no, a taky byla u Lufthansy možná trochu přezaměstnanost, v administrativě, tak ono to nakonec nemusí být tak špatné…
„propustila 28 tisíc“ ze zaměstnaneckého poměru, to ale neznamená, že pro firmu nepracují nadále jako externisti, na dohodu atp.
Jasne, ted Te, kolego vyhodime pro nadbytecnost a nabizime ti hned smlouvu na dohodu o provedeni prace a budes pro nas delat stejne vykonne jako dodnes. Clovece, slysel jste uz nekdy neco zhrzenem zamestnanci? Obecne se propousteni pro nadbytecnost dela tak, ze se zamestnanci prihodi neco k odstupnemu vymenou za to, ze bud odejde hned nebo na pracovisti nebude po dobu vypovedni lhuty.
Ne, manager obvykle dostane úkol optimalizovat headcounty a podle toho má nastaveny odměny. Z kmenových zaměstnanců se tak obratem stanou dohodáři nebo DPČ, úkol splněn a jede se dál. Zcela běžná praxe ve švejkově.
„Zcela běžná praxe ve švejkově.“
A proto tu samou praxi vztahujete na Lufthansu. Tady někdo zapomněl rozum.
takhle to v německu nefunguje….
síla odborů je v německu neskutečná a kdyby udělali tohle, tak okamžitě skončí. v rajchu, zejména ve velkých korporátech je neskutečně těžké už jen vůbec vyhodit zaměstnance.
představa, že ho vyhdoíte a pak najmete jako externistu? iluzorní.
No to by ve větším měřítku nefungovalo ani tady, především proto, že by to bylo protiprávní. Vyhodit někoho pro nadbytečnost a pak ho, nebo i někoho jiného na to stejné místo, najmout znovu, aniž by se podstatně změnily podmínky, to před soudem neobhájíte.
Jsou pracovní místa, kde se pracuje ve dne a také v noci, o sobotách i o nedělích. Takže na 1 pracovní místo potřebujete nejméně 4 lidi. A protože zaměstnanci mívají dovolenou, tak spíš 5 lidí, aby se to pokrylo.
Vše se bude robotizovat a automatizovat, CEO firmy Bosch říká že automotive už nikdy nebude jako dříve, na výrobu komponent do elektroaut je potřeba max. 1/3 lidí než na diesel / benzín…
V Německu už teď roste nezaměstnanost, tzn. lidi bez práce budou těžko létat, max. ti predčasní důchodci 🙂