Leo Express vypověděl smlouvu na pořízení čínských jednotek Sirius
Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Čínské jednotky zůstávají dál na zkušebním okruhu VUZ.
Čínské jednotky zůstávají dál na zkušebním okruhu VUZ.
Stačila prkotina a místo excelu použit k rozhodnutí selský rozum. O par procent dražší Stadler a Leo mohl z veselá létat po republice lepším vlakem, než RailJet. Leo diky za to, ze hodně lidi na nábřeží teď neboli hlava….bohužel u REgioJet se ten Excel moc nepoužívá,
Chlapi, samej expert a chci věřit, že to tak i je. Proto bych poprosil o pár bodů, či odkaz na nějakou vhodnou stránku, kde by bylo rozepsáno, co že těm „verglíkům“ vlastně je, nebo kde to administrativně vázne. Ono číst v ohlasech, že ETCS nejede a o kousek dál, že jede, či že na to tlačí přes peníze a naopak, že to nepotřebují, ale jde o vliv, mne bez těch základů spíše mate, než dělá alespoň hrubý obrázek. Díky, O.
Vzhledem k tomu, že šotouši k těm mašinám moc přístup nemají, zkušebníci jsou vázáni nějakou mlčenlivostí a ani výrobce, ani kupující nemají moc zájem to zveřejňovat, tak se obávám, že nějakou stránku, kde by byly číslované odrážky
1. Povozek
1.1. Vypružení
1.1.1 Vinuté pružiny
Vinuté pružiny jsou málo navinuté a blbě pruží…
asi nenajdete. 😉
Díky, i to je odpověď 🙂 . O.
Během platnosti letošního JŘ dojde na trati 330 k přepnutí napájení na 25kV. Takže Leoš bude mít omezené pole působnosti. Má vůbec dost autobusů na pokrytí úseku z Přerova do Starého Města?
Vlaky budou prý zrušeny bez náhrady.
Nebudu skrývat zklamání, na ty vlaky jsem se vážně těšil.
On je někdo nakonec stejně koupí, jen se to holt potáhne fólií a ještě to bude se slevou. CRRC se na ty koleje potřebuje dostat a ukázat se tu s reálným vlakem. A když už to bude schválený a se zabezpečovačem, tak to nezajímavý nebude.
Taky jsem se na ně těšil, ale LE jako obvykle nezklamal. A ani nepřekvapil.
Dobře LE tak, ve své době pohřbil nákup zcela funkčních a takřka zhomololovaných 3 systémových Flirtů, ve zlém se rozešel se Stadlerem a vydal se naivně směrem k CRRC, boží mlýny melou…
Ve zlém?
No člověk by čekal, že při „obrovské“ flotile 5ti kusů přidá vozidlo stejného typu, ale vydali se holt dost riskantní cestou a vzali raději holuba na střeše. Bohužel holub kamsi uletěl.
Schválení nového typu vlaků trvá svá roky, když vezmu v potaz, že tady technici CRRC nebyli kvuli covidu, tak by mohlo dojít ke schválení během cca půl roku. Otázka je, jaký je reálný stav schvalování a jaké jsou zájmy majitelů LE, mezi nimiž je také výrobce techniky CAF.
Tak hlavně, že připodělaná SŽ rychle přistavěla perón na hlavním…
Ten se bude hodit jistě i tak.
A ten někomu vadí, nebude se využívat?
Má velikost akorát na EMU400, co si přát víc.
A to se ví, že se nějaká EMU 400 koupí?
EMU 310 zjevně nestíhají. Takže se dřív nebo později, tím nebo oním, koupí.
K tomu ještě dodám, že o ČD se psalo, že už nebude dávat do CityElefantů 25kV~ ani ETCS, ale raději koupí rovnou nějakých 120 EMU400. Nicméně v Tender aréně to vypadá docela jinak.
Tomu se říká plánování do budoucna, že to není potřebné teď neznamená, že se to do budoucna nebude hodit.
Co s tím teď? Však to nevezmou ani na šroťák….
Jestli se to podaří schválit, tak si to potom jistě ženicha najde..
No právě…
Jestli se to podaří schválit.
Když se podívám, jak dlouho trvalo, než Siriuse pustili na velký okruh, tak bych si na úspěšné schválení jednotky nevsadil.
Otázka, jestli za to může technika, nebo ne.
Samozřejmě ano. VUŽ je komerční organizace a jejich zákazník je platící zákazník. Ovšem jsou přiměřeně přísní.
Ano a ne.
Technické otázky je možné (do určité míry) řešit, ale na straně výrobce musí být vůle je řešit.
Příklad: podmínky VÚŽ pro připuštění vozidla na velký okruh nejsou nijak přísné (jde v podstatě o minimální záruky toho, aby vozidlo svou závadou nějak výrazně nepoškodilo trať) a přesto je nebylo CRRC schopno/ochotno za 5 měsíců (19/09 do covidové uzávěry ČR v 20/02) splnit.
Ten vlak může být třeba dokonalý, ale jestli výrobce odmítá přijmout zdejší pravidla (platná pro všechny), mák mu nepomůže ani svědcená voda.
Čínské vlaky jsou na kolejích EU z politických důvodů nežádoucí. Sorry jako.
Když už si sami (evropané) neumíme vyrobit dostatečné množství roušek, byl by fajn, kdyby nám alepsoň ty vlaky zůstaly. Takže v pořádku.
Ale my je vyrobit umíme. Jen kvůli nesmyslným výběrovým řízením, kde jediným kritériem je cena, dovážíme čínské nefunkční šmejdy.
Kvůli kšeftům pro kamarádíčky a příbuzné politiků a jejich jinak ztrátové firmy, jste chtěl říct.
A jako alternativu nabízíme předražené opožděné částečně nefunkční vlastní, viz 380 že…
Ano, Čína si nepřeje nám je z politických důvodů prodat. Jsme málo loajální.
Jen houšť!
Ne, CRRC si neumí přiohnout evropské normy, tak jako v Číně.
Přesněji řečeno zkusili to, ale nešlo to. Je po nich vyžadováno skutečné razítko, ne to z brambory.
Myslim, že důvodem byl koronavirus. Desítky techniků, kteří u toho byli, museli odjet z ČR. A nevypadá to, že by se rychle mohli vrátit.
Tak ti, co už tu byli, nemuseli, to byla jen jejich volba. (Ale chápu je, Lunární nový rok je zásadní svátek Dálného východu.)
Ale řekl bych, že v CRRC nepochopili, jak funguje schvalování vozidel v EU – že jim nepomůže ani stranický závazek jako doma, ani naditá obálka jako v jiných zemích.
A za to, že nedostali první jednotku ani na testy na velký okruh za těch 5 měsíců, co ji měli v ČR ještě „před Covidem“, za to ta opatření opravdu, ale opravdu nemohou.
Z politických důvodů jako že Renfe nehodlá kupovat vlak od Číňanů, kterým to nějak nejde, ne úplně nepodobně jako Škodovce se 109E, ale raději se chce držet vlastních zdrojů?
To máte pravdu. Ale sorry jako, to je naprosto v pořádku.
Docela by mne zajímalo, jak to v těch jednotkách bylo vlastně s tím čínským ETCS – jestli to vůbec mělo z výroby certifikát o shodě (CE) nebo ne.
Pokud totiž má být od 1.1.2025 výhradní provoz a zjistilo by se, že to ETCS nejde nějako homologovat a je potřeba ho vyhodit a vysoutěžit někoho jiného včetně integrace do stávajícího řídícího systému vozidla, tak by asi byl problém nikoliv jen finanční. Nevím, ale dle mého odhadu právě toto bylo/muselo být de facto u těch souprav neřešitelné, nevím…
Zrovna tohoto bych se bál asi nejméně.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Train_Control_System
Jasně, ale pro Evropu Vám nestačí papír s čínským rozsypaným čajem a písmena CE dopsaná propiskou:-)))
To nestačí, pořád je nezbytný funkční produkt. A ten oni mají okopírovaný opravdu dobře.
Funkční v Číně.
A hlavně už asi tři roky schválený podle TSI pro použití v EU.
S ETCS ta jednotka fakt problém mít nebude.
To by teprve ukázaly testy kompatibility, které na první pokus nevyšly Vectronům ani Traxům a musel se vyvíjet a nahrávat nový SW do mašiny, a to jsou mašiny evropských výrobců s kterými je možno ve věci ETCS normálně lidsky jednat – opravdu nevěřím ani za mák tomu, že by toto byl schopen na síti Správy železnic, státní organizace ten Sirius zvládnout:-))).To je naprostá chiméra:-)
Těžko říct – na tyto testy nejspíš vůbec nedošlo.
A ano, naprosto souhlasím, že s CRRC bude špatná domluva – těch 5 měsíců „předcovidového parkování“ první jednotky ve Velimi to myslím jasně dokládá.
😀 Nechápu, proč by bylo nutné písmena „China Export“ dopisovat propiskou. 😀
Chápu anti-čínské postoje, nicméně za mě – každý moderní vlak na českých kolejích je dobrý. Takže doufám, že to zkouškami projde a nakonec bude využíván na českých kolejích pod jakýmkoliv dopravcem.
CE se v Číně nedělá propiskou, prostě tam dají značku China export a je hotovo.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Soubor:China_export_ce.png
Jj, takové věci nikoho nenaladí ani k přátelství ani k důvěře.
Myslím, že zrovna ETCS už nějaký pátek CRRC v EU schválené má, a to zcela dle regulí.
= klíčové slovo >>> testy kompatibility na každé infra sólo >>> nutná úprava SW mašiny + případně infrastruktury. Třeba u Vectronů Siemens dodatečně zaplatil přehrání všech telegramů v balízách je proto, že Vectron si s jedním paketem nedokázal poradit, proto se nově vynechal a za X-milionů se přehrávaly všechny balízy Břeclav – Přerov – Ostrava.
Tahle firma je nejvetsi fantas magorias co jsem zatim videl a slysel.Ty uz toho nakecali ze jim neni hanba.Hned v zavesu je Brno. :DKazdej clanek o leovi je dalsi kapitola do science fiction knihy ktera vznikne po jejich zaniku.
Tahle firma nás už 10 let spolehlivě, komfortně a rychle vozí ze Slovácka do Prahy.
A brzo jim do toho hodí SŽ vidle přepnutím na střídavinu a vozit vás už nebude 😀
10 let asi těžko, když do Staráku se jezdí od roku 2015.
ja s nima vcera jel a linty naprosto super!
Asi měli lépe sepsanou smlouvu než ČD, které si 380 převzít museli a ještě za jejich pozdní dodání platili penále.
Smlouva na loko 380 se uzavřela v roce 2004. To byly ČD mentálně ještě zcela jinde než dnes, navíc ta zakázka byla hodně zpolitizovaná.
Zatím ale bylo zcela jasné úplatkářství. Ono stačí vědět, kdo v té době Škodu ovládal a je hned vše jasné. LE maximálně hrozí nekompetentnost, zatímco tady management pracovali úmyslně na politickou objednávku proti zájmům ČD.
Vzhledem k dlouhodobe nespolehlivosti dodavek pomaly cehokoliv z Ciny( kvuli covid hysterii nulove tolerance) a pristupu statu kde o slove demokracie nemuze byt rec… rozumne rozhodnutí.. V statech EU nebo NATO je hodne kvalitných vyrobcu…
https://zdopravy.cz/drazni-urad-vyrazil-do-ciny-na-kontrolu-svarovani-jednotky-pro-le-maji-dorazit-v-lete-26446/
Tak ten výjezd DÚ do Číny byl nakonec zbytečný…
no já myslím že učastníci zájezdu neprotestovali
No, nebyl bych si tak jistý. Mě se do lidové Číny opravdu, ale opravdu znovu nechce.
A určitě ne za pomoci Air China.
A proč? Je to beze vších pochyb zajímavá země, zejména když vás jako turistu/pracovního turistu jejich politický systém otravuje pokud možno málo.
Právě, že nikoliv: 1. Zkuste si třeba stáhnout a projít jen žádost o vízum do ČLR. Jsou zvědavější, než RF a na některé otázky nesmím jako občen ČR vůbec odpovědět (kde jsem sloužil na vojně během prezenční služby, např.). 2. Anglicky se nedomluvíte ani na gate mezinárodního terminálu letiště, což vás v krizové situaci nepotěší. 3. Kamery a sledování naprosto všude, kamery na dálnicích v noci používají blesky. 4. Kontrola dokladů policií při večeři – prostě jen tak. 5. Čínská firma (natož státní) je neomylná a nikdy nedělá chybu (bez ohledu na fyziku a jiné elementární důkazy). 6. Portréty masového… Číst vice »
Dokonale jste to popsal. V těch duvodech by šlo najít mezi řádky i pár důvodů proč z takových států nebrat nic co by ohrozilo v případě zásadních neshod fungovaní republiky. Viz russkej pedofilni hrdlorez versus plyn.
Ale třeba Sečuán , nebo okolí Bajkalu , to bych viděl rád.
1) na to je dobré použít služby specializované agentury – nebudu jmenovat, nechci jim dělat reklamu. Ale proběhlo to dvakrát (víckrát jsem o vízum nežádal) bez problémů. Jako největší opruz mi připadalo mít rezervace ubytování na celou dobu pobytu – při první cestě (ta byla soukromá) jsem projet i nějaké odlehlé oblasti, kde se řešilo ubytování až na místě. 2) Zas mi to nepřišlo tak zlé (Peking, Šanghaj, Kanton, Čcheng-tu, Kunming). Naopak mi přišlo, že mezi mladými lidmi není problém najít někoho, kdo anglicky umí, a to i třeba proto, že studoval na západě. 3) Ano 4) S tím jsem… Číst vice »
Ad 1: Agentura ale za vás nevyřeší to, jestli do žádosti uvedete nepravdivé údaje, nebo zda z důvodu cesty do lidové Číny se vystavíte riziku trestního stíhání v ČR. Na žádosti je jen váš podpis a podávate ji vy on-line. A ani za vás nevyřeší to, že se lidová Čína zrovna a bez varování rozhodla v ČR žádosti o vízum nepřijímat a pošle vás do Vídně, kde se diví, proč s bydlištěm v Praze žádáte o vízum ve Vídni a nebudou po své linii zjišťovat, že v Praze žádosti nepřijímají (a vám nevěří). Ad 2: Jak jsem psal – odletový… Číst vice »
Úspěšný výsledek pro drážní úřad rozhodně nemá být schválení vozidla. Dobrá práce drážního úřadu může mít úplně opačný efekt.
Je to zajímavá neshoda mezi vizualizací ve starším článku a realitou 🙂
Tešil som sa, že sa s tým odveziem. Aj som telefonoval do call centra, kedy bude vlak nasadený. Vraj stále a skúša…. Zaujímalo by ma, či skúšky – testy v ČR nedopadli dobre alebo nový spolumajiteľ LE mal k tejto novinke výhrady…
Jedním z nových spoluvlastníků je konkurenční výrobce. Nechci nikomu nic podsouvat, ale nedivil bych se, kdyby se odpověď skrývala tam. Byť neschopnost dodržovat termíny ze strany čínského výrobce tomuto rozhodnutí jistě napomohla.
Škoda ? 😆🍻
Ještě jsou v Nemeckěm Braunschweigu u Rail Adventure, ty patrové jednotky pro Rakouský Westbahn.
každá pátá součástka česká…
…o 5 rokov CRRC uvedie na európsky trh 100% čínsku jednotku, nápadne podobnú tejto…
Už uvedla, pro Westbahn.
Počkejme na její schválení 😉
Nic co šlo ve vlacích zkopírovat už kopírovat nemusí. V tuhle chvíli je rozdíl hlavně v kvalitě zpracování. A to jednoduše okopírovat nelze. Ale oni dřív nebo později zvládnou i to.
Já si nemyslím, že by ten vlak byl špatně zpracován. Ta fabrika dělá čínské rychlovlaky a nejsou zprávy, že by ty byly odfláknuté.
Spíš si myslím, že se k TSI postavili „tvůrčím způsobem“ (čtěte „vykašlali se na ně“) a pak se snažili ten vlak protlačit na sílu.
Byli prostě přesvědčeni, že to schválí do dvou let stejně, jako jiné velké firmy. A ono to neprošlo – Alstom/Siemens/Stadler prostě vědí, jak vozidlo podle TSI má vypadat, CRRC zjevně to teprve zjišťuje.
Já jsem zaregistroval výtek na čínské rychlovlaky docela dost, a přijdou mi odfláknuté dost, hlavně z pohledu cestujícího, takové navrch huj, dole fuj. Věci vržou, často něco trčí do průchozího profilu, věci hůř lícují. Co lidi akceptují v číně, to v tuhle chvíli nemusí projít u nás. Kvalitu technického zpracování neumím posoudit, nevím jestli jsou ty rychlovlaky nějak poruchovější než je běžné jinde.
Problém s TSI vypadá reálně, na druhou stranu, pokud je to trochu řešitelné, tak to pro ně pořád má smysl dotáhnout do konce, už jen kvůli know how procesu samotného
Každá pátá? Snad to není třeba dvojkolí, táhlo z extra materiálu, dutá hřídel, tlumič, matka; upravené sklo okna, část bočnice I, část bočnice II, část bočnice III, matka, … 😉
Škoda, na čínský zázrak jsem byl zvědav. Na druhou stranu tento krok asi má pádný důvod.
Dva a půl roku testování na okruhu je prostě příšerně dlouhé, kdo ví kdy by se to dostalo do provozu. Ani se jim nedivím, že to chtějí zrušit.
Četl jsem na jakémsi zahraničním webu, že pokud se teď už nic nepokazí, tak to atest dostane v létě 2023
To to byl Šanghajský denní věštec? 🤔
„pokud se teď už nic nepokazí“ – no jakou cenu má asi tahle podmínka?
Pokud by ten čas měl LEO schválené jednotky, tak sice v pandemii nezbohatne, ale na okruhu to akorát stárne, žere to peníze a nic to nevydělá.
Nevím proč, ale od začátku jsem si myslel, že to jezdit nikdy nebude…
Tak aspoň máme svoje 755 a 772
A co kdyby se spojil dlouhej vlak ze starejch 810 apod, taženej multisystémovou loko s ETCS, to by byl českej bizár 🙂 berte to jako vtip, ten kdo si to v hlavě i zobrazí, se jistě myšlenkou pobaví
Využily by se např. 109E i 810ky, jizdní zážitek na 65kmh by byl srovnatelenej s jízdou ve 200kmh.
Tak pak se uvidí, kdo po tom první skočí až to bude otestováno. 🤔 ČD ne, ti mají svou Škodu 😀, u nás možná RegioJet.
Jediný důvod proč RJ?
Ten používá jednotky jen k regionální přepravě
Některé věci lze změnit celkem snadno, tohle je jedna z nich 🙂
Tak na R8 by to celkem šlo. 160 je stejně maximálka a ještě nějakou dobu bude. 300 lidí je pro běžnou přepravu akorát, ve vyřízené časy pojede klasika co pobere více lidí.
No ono to asi zase nebude taková škoda 🙂
Aj jaj jaj jaj! Nad propastí, do švestek.
Oh, wait… RENFE
A čemuse bude divit? Že se 55% vlastníctví RENFE změní na 55% vlastnictví RENFE? Nebo že RENFE dodá podle očekávání vlastní vlaky?
Taky bych se moc nesmál, za těch 10 let tady budou šotouši brečet nad šroty ze Španělska.
Tak rychle že by se VRT postavily? Nebo tak pomalu by trvalo, než by se Leo/Renfe vyrovnalo s výhradní ETCS?
A kdo mluví o VRT? Renfe sem může poslat dosloužit Talga, a k nim vectrona z nějakýho poolu. A obojí může jezdit, světe, div se, po konvenčních tratích. 😀
bud došli prachy nebo nechtějí podporovat Čínana
Vzhľadom na to, že Leo Express prevzalo Renfe s CAFom tak je to logický krok, ak takéto niečo zmluva umožňuje? Prachy po vstupe silného investora problém nebudú.
A možná, že tohle byl i plán CAFu a důvod vstupu do LE – zpomalit postup čínských jednotek.
Áno, aj takto sa dajú vidieť súvislosti.
Popravdě, to asi nebude mít vliv. Pokud jsou ty jednotky skoro schválené, CRRC je určitě udá jinde, klidně pod cenou, a pokud mají se schválením nějaký zásadní problém, tak není co zpomalovat. Bych se nedivil, kdyby je koupil nějaký kraj, na nějakou konkrétní linku.
Nebo se to prostě neschvalovalo podle harmonogramu a došla (nebo vzhledem k přítomnosti CAF – využila se) příležitost. 🙂
Koukám, že mi vypadlo slovo 🙂
Takže stručně… myslím, že trochu došla trpělivost se schvalováním a to hrálo do karet částečnému vlastníkovi CAF 🙂
A nebo došla trpělivost.
Chtělo by to nové jednotky objednávat už aspoň d maximální rychlostí 200km/h. Myslet trochu do budoucna
A politicky!
Jako že se mají koupit jednotky dražší (protože pro rychlost 200 potřebujete už tlakotěsnou skříň a další prvky) a promítnout to cestujícím do jízdného s tím, že ušetřím na trase nějakých 5 minut? Řekl bych, že tohle zákazník LE nechce. Kvůli 5 minutám si 10 nebo 20% připlácet nechci.
no, pokud se s tím bude chtít podívat na VRT….
Proč by se dívala na VRT? To nebyla ambice ani LE, ani těchto jednotek. Až budou VRT, tak se nakoupí příslušné jednotky na VRT. LE poptával moderní lowcost a to tyto jednotky mohly splnit. No, nevyšlo to.
No a kolika rychlíkům myslíte dovolí se furt motat a otravovat mezi S-Bahnem na 011? Expresu žádnému. Měl snad LE v úmyslu se Siriem vysoutěžit linku Hlavák – Kutná Hora město?
Ideálně na 189km/h – výš už jsou přísnější normy.
Zrovna tlakotěsnost ale zas tak drahá není.
Moc by si nepomohl. Hranice 190 km/h platí pouze pro aerodynamický účinek na štěrk a dočasně pro hladinu hluku pro vozidla určená pro provoz na VRT.
Přesně to tak bylo podle mého i zadáno, sem do ČR dobrý. VRTat nebo neVRTat, to rozhodnutí nepřijde dříve než na konci životního cyklu uvedených jednotek.
To není věc rozhodnutí, prostě na Nehvizdy nebude smět.
Flirty na V = 200 km/h pro Norsko tlakotěsné nejsou:
https://www.stadlerrail.com/en/products/detail-all/flirt200/55/
Tlakotěsné jsou až Kissy na V = 200 km/h – viz níže:
https://www.stadlerrail.com/en/products/detail-all/kiss200/56/
Tlakotěsnost dle TSI se požaduje pro rychlosti nad 200 km/h.
Myslím že to ale souvisí i s rychlostí vlaků, které může ten vlak v protisměru potkat.
Třeba NIM je tlakotěsný i když je jen na 189km/h a to proto, že se taky může v tunelu potkat s ICE, které jede 250.
NIM je na 190.
LE je dlouhodobě nejdražší dopravce v Česku a přesto prázdný nejezdí. Takže si troufnu říct, že jeho zákazníkům by to bylo fuk a klidně by to zaplatili 😉
To záleží na tom, kdy kupujete lístky a kam.
Že někdy mají Economy dražší než Business na stejný spoj, to je už život 😉
V poslední větě se mýlíte.
Tak u této jednotky by nebyl problém to pak šoupnout na jinou linku a koupit něco nového na 200 km/h.
To máte pravdu. Ale jen mě udivuje že pořád čtu že se má zrychlovat i na některých úsecích konvenčních tratí na 200km/h ale skoro nikdo na to nemá vlaky. Vím že to bude třeba za hodně dlouho, ale vlaky mají dlouhou životnost.
Na 200 km/h to zase tak špatně nevidím, trakční jednotky mimo Pendolin asi momentálně jiné nejsou, ale lokomotiv a klasických vagonu tu je u ČD i Regiojetu pro prvotní provoz dostatek.
Jako jo. A klasické vagony mohou jezdit 200km/h?
Ano, mohou.
Aha, to jsem nevěděl. Tak aspoň že tak.
A v Německu i jezdí, Němci tuto rychlost po ČD požadovali.
Dokonce 230
Vážně? A nemyslíte už railjet, což klasické vagóny nejsou?
RailJet není nic jiného, než 7 vozů Bmz spojených do jednotky. A protože jsou netrakční, tažené či sunuté lokomotivou, s nápravovým tlakem 22,5 t, můžou mít Vmax 230 km/h.
No jo ale JAK spojených 😉 Jaké jednotlivé emzety mohou 230?
Kterýkoliv z vozů z Railjetu nebo z těch objednaných Comfortjetů
To není odpověď na mou otázku.
Ale je. Tyto jednotky se skládají z vozů Bmz (samozřejmě se označení liší podle třídy a výbavy), a ty mají Vmax 230. Interjety budou také provozovány v těch deseti „jednotkách“, ale testovány byly sólo. A také to jsou Bmz.
Zrychlení na 200 je hlavně marketing SŽ. Praktické využití to moc nemá. Ledaže by se jednalo o souvislý úsek v délce desítek kilometrů (Brno – Přerov; Brno – Břeclav, Pardubice – Choceň… to bude asi tak všechno).
Brno – Břeclav má být v budoucnu Brno – Bratislava a to už smysl mít bude. Akorát holt ne pro LE, protože ten se tam už kvůli vyčerpané kapacitě trati nedostane 😉
Tak zrovna Pardubice – Choceň by se ušetřili asi 2 minuty za astronomické náklady. Je tam asi 20 přejezdů.
Které tam ovšem nemají co dělat.
No ve využitelné rychlosti jich 20 není. 10-15? Část z nich jsou polní nesmysly.
Nevím, když 1 republika dokázala stavět takové ty lehké nadjezdy. Proč to nejde nyní.
Ale na jakou jinou linku by to mohli „šoupnout“?