Obrazem: Leo Express pokračuje v testování nových jednotek Sirius

Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LEElektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE

Leo Express chce vyjet s jednotkami příští rok.

Společnost Leo Express zveřejnila nové záběry a video z probíhajícího testování jednotek Sirius od čínského výrobce CRRC na železničním zkušebním okruhu ve Velimi. Na českých kolejích by se měly objevit příští rok.

Testování minulý týden pozdržel přesun jednotek na soustruh do Prahy, během zkušebních jízd došlo k takzvanému obutí kol. Druhá jednotka je na soustruhu dnes, první se již vrátila.

Zkoušky pokročily na začátku listopadu, kdy se jednotky dostaly na velký zkušební okruh ve Velimi. Okruh patří Výzkumnému ústavu železničnímu (VUZ). K jízdám na velkém okruhu se dostávají vlaky až po splnění části předepsaných testů.

Pro schválení vlaků je nutné otestovat dvě jednotky. První jednotka Sirius do Velimi dorazila během loňského září, kdy také bylo odhaleno její jméno. Druhá jednotka přijela o tři měsíce později. Třetí jednotka měla na svou cestu vyplout na jaře, ale přesun zastavila pandemie koronaviru. Testování obou jednotek se tedy na několik měsíců zastavilo. „Pro jejich návrat musel Leo Express vyřídit výjimku u ministerstva zahraničí, technikům tak mohlo být uděleno pracovní vízum,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Dodání třetí jednotky do České republiky aktuálně stále ztěžuje koronavirus, doručena bude v příštím roce. „Nicméně její přítomnost není nutná k úspěšnému dokončení testů,“ dodal Sedlařík.

Do Bratislavy přes Olomouc

Na okruhu se testují dvousystémové jednotky (25/3 kV). Dopravce tvrdí, že české výrobky tvoří 30 % každé jednotky, neupřesnil však, o jaké komponenty jde. Prozatím si Leo Express objednal 3 jednotky, nicméně s výrobcem má opci na dalších 30 jednotek, u kterých jsou zvažovány možnosti úprav pro nasazení také v Německu.
Jednotky jsou 111 metrů dlouhé, tedy o něco delší než současné jednotky Leo Express. Kvůli tomuto rozdílu Správa železnic prodloužila na pražském hlavním nádraží nástupiště 1B.

Pokud začnou vlaky příští rok jezdit, Leo Express je plánuje nasadit na trasu z Prahy do Bratislavy přes Olomouc.

 

Tagy crrc LEO Express Sirius Top vúž železniční zkušební okruh Velim
94 komentářů