Dopravci Železnice Železniční průmysl

Obrazem: Leo Express pokračuje v testování nových jednotek Sirius

Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Elektrické jednotky Sirius pro Leo Express. Foto: LE
Leo Express chce vyjet s jednotkami příští rok.

Společnost Leo Express zveřejnila nové záběry a video z probíhajícího testování jednotek Sirius od čínského výrobce CRRC na železničním zkušebním okruhu ve Velimi. Na českých kolejích by se měly objevit příští rok.

Testování minulý týden pozdržel přesun jednotek na soustruh do Prahy, během zkušebních jízd došlo k takzvanému obutí kol. Druhá jednotka je na soustruhu dnes, první se již vrátila.

Zkoušky pokročily na začátku listopadu, kdy se jednotky dostaly na velký zkušební okruh ve Velimi. Okruh patří Výzkumnému ústavu železničnímu (VUZ). K jízdám na velkém okruhu se dostávají vlaky až po splnění části předepsaných testů.

Pro schválení vlaků je nutné otestovat dvě jednotky. První jednotka Sirius do Velimi dorazila během loňského září, kdy také bylo odhaleno její jméno. Druhá jednotka přijela o tři měsíce později. Třetí jednotka měla na svou cestu vyplout na jaře, ale přesun zastavila pandemie koronaviru. Testování obou jednotek se tedy na několik měsíců zastavilo. „Pro jejich návrat musel Leo Express vyřídit výjimku u ministerstva zahraničí, technikům tak mohlo být uděleno pracovní vízum,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Dodání třetí jednotky do České republiky aktuálně stále ztěžuje koronavirus, doručena bude v příštím roce. „Nicméně její přítomnost není nutná k úspěšnému dokončení testů,“ dodal Sedlařík.

Do Bratislavy přes Olomouc

Na okruhu se testují dvousystémové jednotky (25/3 kV). Dopravce tvrdí, že české výrobky tvoří 30 % každé jednotky, neupřesnil však, o jaké komponenty jde. Prozatím si Leo Express objednal 3 jednotky, nicméně s výrobcem má opci na dalších 30 jednotek, u kterých jsou zvažovány možnosti úprav pro nasazení také v Německu.
Jednotky jsou 111 metrů dlouhé, tedy o něco delší než současné jednotky Leo Express. Kvůli tomuto rozdílu Správa železnic prodloužila na pražském hlavním nádraží nástupiště 1B.

Pokud začnou vlaky příští rok jezdit, Leo Express je plánuje nasadit na trasu z Prahy do Bratislavy přes Olomouc.

 

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Premek

Aby zase nezapomněli povolit brzdy …

Tichý_pozorovatel

Jedna velká marketingová šaškárna – oznámí, že pojede se Siriusem do Německa, ale asi ho tam potáhne jinou mašinou, protože Sirius má jen dva systémy a ani jeden není 15kv. Potom to obuje a řekne, že při zkouškách ve vysokých rychlostech je to normální a aby to zachránil, tak si udělá promo video o tom jak je vše skvělé a jezdit to prý bude přiští rok. Tak jsem zvědav co bude po Novém roce

Bertik

To vim zcela přesně. Po Novem roce bude 2.ledna 🙂

navratp

Je vidět, že se vyznáte.

Avlaky

Jenže ne přímo s těmito 3 kusy, zbytek bude 3systemovy

Lukáš

A to víte, nebo je to jen vaše domněnka?

Původně se uvažovalo o tom, že na těch dalších 30 bude i „německý“ systém.
Jenže pak už je to jiná řada a muselo by to přes ERA, do čehož se nikomu moc nechce.

zaměstnanec soukromníka na dráze

Sem zvědav kdy tato komedie skončí a začne jezdit v provozu i když si myslím že se z této jednotky dříve stane historické vozidlo než provozní

Hezky česky

To máte v RegioJetu z toho takový vítr?

Krysa350

Přátelé, to má zvuk jak nějaká odporovka, takový hukot, něco mezi 350 a EP08, ani nepotřebuje šílený umělý zvuk jako Enyaq. Ale proti jednotce jako takové nic nemám, je to vlak, jen se mi vůbec nelíbí, že u nás musíme soutěžit v podstatě s otrokářskou diktaturou.

PvvS

Jako se Škodovkou ? 🙂

Ghostbuster

Ty blbe máš doma televizi třeba Sony ? Tak se podívej dozadu na štítek kdo a kde ji vyrobil !Ta Čínská firma je největší na světě ve výrobě vlaků.Máš mobil Nokia tak se podívej kdo ho vyrobil !

David

Nokia? To ještě existuje?

_Pavel_

Nokia nikdy neskončila…

Jiří Kocurek

Ano, pane znalče. Ostatně 5110 je nesmrtelná.

Jan

Nokia existuje ve svém původním segmentu komunikační infrastruktury. V oblasti mobilů jen prodali, tedy licencovali své jméno firmě HMD Gloal a s původní Nokií nemají nic společného. Doporučuji nekupovat si věci pouze na základě značky, porotože tak platíte za jméno a dostáváte tuctový OEM hardware, který se dá pořídit levněji pod méně známou značkou.

Ludva

To víme všichni, že prakticky vše se dnes dělá v Číně. A to něco mění na tom, že to je v podstatě otrokářská diktatura, jak píše krysa350 ? Nechápu tvoji reakci. On proti tomu vlaku, jak sám napsal, nic nemá.

V. Táborský

Dobrý den,
mobilní telefony Nokia vyrábí Thajwanská firma Foxcon, aneb není Čína jako Čína.

Petr

Většinové ovšem kvůli platům už vyrábí ve vnitrozemí , thajwan je trochu někde jinde než Čína

ABC

Nokie vyrábí čínská firma TCL

Vbb

V mojí E52 bylo tuším „Made in Poland“. 🙂

Jan

Mám monitor Samsung, ten je korejský, stejně jako LG. Nokia je prakticky HMD Global, ale původní finská Nokia bude mít nálepku EU, akorát to nebudou mobily. Mobil mám HTC, což je Taiwan. Stejně tak Asus. Sony bude mít přístroje z Japonska, alespoň ty lepší. Stejně jako foťáky. Ano, Čína dnes vyrobí cokoliv, pokud si připlatíte a dohlídnete, tak to bude ve špičkové kvalitě. Ale nejsou zdaleka jediní, dá se stále nakupovat mimo Čínu, u spojenců. A zrovna takováhle jednotka se kupuje kvůli nízké ceně, ne kvůli kvalitě, ověřenému typu, nebo podpoře místních podnikatelů a zaměstnanců.

O.K.

Ale to přece vůbec nemusí být pravda. Číňanům se může velmi vyplatit poslat na evropský trh kvalitní, ale přesto levnou jednotku. Je to pár kusů, za to schválení jim to „zadotování“ může stát. Prostě Leo může dostat „zaváděcí cenu“. Pro takovou firmu se ale určitě nejedná o likvidační investici.

Ale samozřejmě to může být levný šmejd, i to je možné.

Kalina

Designově vypadá docela dobře, docela se těším na svezení. Počítám, že celkově to bude komfortnější svezení nežli v regio/inter panterech.

Milan

Další čínský šmejd, jediný co se Číně povedlo je Covid-19

Tonda Sehnal

Proč šmejd? Má to argument nebo je to jen chorý štěk?

Avlaky

Je to šmejd, protože v něm neplatí režijka

Ludva

U tebe v mozku asi taky neplatí 🙂 . Kde jsi přišel na to, že tam neplatí, nebo spíš nebude platit po nasazení do provozu? Režijka je všeobecné označení pro něco, co umožňuje tzv. režijní jízdné. Pochybuji, že by LE neměl nějaké zaměstnanecké jízdné. Stejně jako ta tvá Arriva. Já ti tu tvoji také nezávidím, tak proč ji závidíš ty 🙂 .

Avlaky

Žádnou nemám ,

Zapa

Když se podíváte do Číny, kolik tam jezdí vysokorychlostních jednotek, tak bych se mírnil v takových názorech. A to není o tom, že bych ten režim nějak vyzdvihoval.

David

Nemůžete srovnávat s výrobky, které si kvůli své lakomosti a chorobné šetřivosti kupujete na tržištích. Tohle je jiná liga.

Ghostbuster

Máš recht tohle je vlaková NHL.

Sandy

No takhle bych to zrovna neviděl. Jsou podstatně lepší jednotky a to i jenom v Evropě. U nás by to možná mohlo hrát první ligu, ale to prověří až čas a hlavně jak se bude provádět údržba.

Ghostbuster

Ty blbe nahoře máš příspěvek a není to kvůli tomu že ty masiny budu servísovat.

Big Fat Fabulous Woman

Další rána pro tradiční evropský průmysl. 🙁

Ghostbuster

V Evropě takovou mašinu neumí vyrobit ani Siemens ani Alstom.

Ghostbuster

Možná by ji v Evropě i vyrobily ale Německej výrobní operátor přeloženo do češtiny poslední šmudla se šroubovakem v ruce bere 3000 až 3200 ojro čisteho . Takže ta jedna mašina by nestála miliardu ale možná 6 miliard.Ten tvůj mobil Nokia kterej stojí vyrobeného v Číně 20 tisíc by stál vyrobenej na severu Evropy 100 tisíc.

Papoušek 477.0

No nevím nevím kdo bere 3000 až 3200 EUR čistého, neznám , neviděl jsem To s manželkou nedáme dokupy za měsíc ani omylem. Pojeďte se podívat. 50Km jižně od Stuttgartu. asi 40km od Mecedesu ( Sindelfingen ), A polovina lidí od nás tam dělá v Mercedesu.( Daimler ) . Platy čistého jsou něco kolem 1200-1400 EUR nic víc.

Chronosphere

Průměrná mzda v Říši cca 80 000 Kč
Zdroj: Evropská komise

Jiří Kocurek

Hrubá! Za odvedené daně si toho člověk moc nekoupí.

Petr

No konečně chlap,co tomu rozumí a má přehled.
Být Tebou,tak přezdívka Mastil,taky není k zahození..

Jenda

Není třeba se hned jen dívat samotnou odměnu, ale brát v potaz také životní náklady v dané zemi.

Hezky česky

Nové technologie Evropa potřebuje jako sůl, díky covidu bude průlom čínských soukromých firem pořádný. akrát, že na rychlejší vlaky tu nejsou rychlotratě, tak proto ten evropský low cost pro tratě pomalé.

Tonda Sehnal

Stroj jako každý jiný. Nevidím důvod, proč by se nemělo schválení dotáhnout do konce. Normy jsou dané. On si komunista svoje lidi ohlídá, aby se ten stroj do EU norem vešel. No a že to bude později? Co je dnes včas..? Rád se tím svezu.

Luděk S.

K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?

jadris

Konecne je v nem misto pro normalni platici cestujici.

Marty

Tomu říkám názor odborníka

Růža

Napište si ježíškovi, třeba vám ňákou nadělí.

Chronosphere

Tak to by odborový svaz okamžitě protestoval na min.dopravy, tohle můžou ze zákona obdržet jen vybrané profese,ani Ježíšek si nemůže dělat co chce! Vánoce k ÚOHS!

Zapa

Nebojte, i tyto jednotky budou jednou patřit do skupiny ČD. 😆

medical_examiner

A pak je ČD nasadí na R9 nebo R11 místo béček…

Jiří Kocurek

Tak to by byla svatokrádež, na Béčka nešahat!

Avlaky

To určitě

JirkaK

LE má své režijky

švestka

Ale neplatí tam jediná správná modrá režijka.

Pepík

Pojďte pracovat k ČD, nebo Správě železnic. Budete ji mít také. Za 2280 Kč ročně. ( v roce 1989 stála 20 Kč ročně ) Volných míst stále dost. Průměrná mzda je nad celostátní úrovni. Já, jako obyčejný traťový dispečer na CDP mám základ 33500 Kč + příplatky. Takže měsíčně cca 34 000 Kč čistého. A ostatní kvalifikované profese ( údržba zabezpečovacího zažízení, traťového svršku a podobně ) jsou na tom podobně.

Luděk S.

LOL, jako že bych vyměnil svoji pozici? Inu, jistě zajímavá myšlenka.

navratp

DObré platy. Ale zákazník z toho nic nemá. Myslím nějakou kvalitu služeb. Tak si to užijte. Mezi Moravou a Prahou zůstanu u svého vláčku.

Jiří Kocurek

Nosíte sovy do Athén. Luděk Sosna režijku zcela nepochybně má. Už jen za težce odpracované roky u SŽDC, poté povýšil na ministerstvo.

David

A skvělé je, že tam nesměj ani psi. Doufám, že se toho bude LE držet i dál.

Zapa

Pokud se s tím bude cpát někdy do závazku, tak bude muset brát.

Avlaky

Pochybuju, není to stavěné na posilové spoje

Zapa

Záleží kam by to bylo.

Avlaky

No skoro všude na El tratích jsou posily

Zdeněk

Těch 30% bylo dovezeno do Číny a nebo se instalovaly u nás na okruhu? A mám to chápat, že je to 30% hmotnosti jednotky a nebo 30 % všech součástek například 10000 podložek pod matičky? To nám Leo nejspíše nepoví 😀

Jiří Kocurek

Tak např. jedno dvojkolí váží mnohem více než Mirel + TRS. Zato má mnohem méně součástek.

noerf

Nebo 30 % ceny.

Luděk S.

Nevyjedou!

Luděk S.

Do švestek!

Luděk S.

Nad propastí!

Vladimír Bílý

Kdy začnou jezdit po VRT do Liberce?

Jenda

Záleží, co pro tebe je VRT. Ale musím tě zklamat, VRTku dostane sousední kraj.

švestka

Do slivovice!

Démon

Proč?

tondovo

Protože ironie

Zapa

Akorát už je to dost otravný a vtipný dávno ne.

medical_examiner

Humbuk. Chtělo by to ale připsat, do kterých švestek a slivovice to bude.
Letos to nějak nevyšlo.
Protože jsem skeptik, budu počítat s rokem 2023…

Lumiere

Protože nic jiného napsat neumí, cpe tenhle spam do každé druhé diskuze.

Luděk S.

Klíčenku? Propisky? Nebo bločky? Rád zašlu.

Džaro

I když je mi v některých věcech LE poměrně nesympatický, nové jednotky a nová spojení (hlavně mezinárodní) by pro mě jako pro cestujícího nemusely být vůbec špatné.

David

Tak vidíte. Je na čase odhodit předsudky a začít si cestování užívat.

medical_examiner

A cestovat v 1.třídě. Takové Apee docela poslouží, Ampz pouze pro hubené. Naopak v Amz je místa dost i pro muže barokních postav. A dá se tam taky pracovat!

4918

Zapoměl kste zmínit A149, Aee145, a Aee140

medical_examiner

Částečně – nemají stolky, na které by se dal položit notebook.

navratp

Jel jsem v Apee nedávno z UH do Luh. Předtím jsem jel Apee naposled
než začal jezdit ten zlý soukromník mezi Prahou a Moravou. Tak jsem přemýšlel jestli národní dopravce desinfikuje interiéry. Tento vypadal že od 2011 neviděl hadr a vysavač. Ale zase na druhou stranu nic ulámaného v něm nebylo.

Oskarák

Plán na spojení Prahy a Bratislavy přes Olomouc je sice hezký, ale má to jeden velký háček a tím je propustnost trati v údolí Orlice přes Bezpráví v letech 2021 a 2022 …

SaulGoodman

Také jsem jediný, kdo v článku Obrazem vidí jen úvodní fotku a dole krátké video? 🧐

Miropiro

Nejste. Také jsem čekal více fotografií. Tak či onak, vzhled zvenčí je znám, spíše jsem zvědav na interiér, ten prý má být hodně vymazlený.

asdfasdfasdf

Co jsem tak pochopil z některého z předchozích článků, tak na okruhu je nějaké embargo na focení, kvůli těmto jednotkám.

55p

V areálu se nesmí fotit odnepaměti.

medical_examiner

Patrně kvůli potencionálním záškodníkům…

MaT

Když už, tak potenciálním. Nebo snad znáte slovo „potencionál“?

Sandy

Možné to je i když ne tak časté, nebo zažité. Samotný Ústav pro jazyk český říká, že potencionální sice používat možné je, ale jeho výskyt je řídký a nemá oporu v původní formě onoho výše uvedeného latinského slova.

Mirek

Nedej bože, aby to chtěl někdo nafotit či dokonce okopírovat…….něco jako hejna asijských „šotoušů“ na veletrzích v Německu, kteří si na vystavených vlacích fotí každý šroubek 😏

Jan

Tak na okruhu (nebo výstavě) si to nevyfotí, ale vedle na trati nebo ve stanici už ano a pokud to začne za pár měsíců jezdit, tak tam. To nařizovači zákazů moc nepomůžou.

Partneři

Škoda transportation