Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Kvůli budování koridoru a nové zastávky se v Praze na měsíc uzavře vytížený podjezd

Zastávka Zahradní Město, vizualizace. Pramen: SŽDC
Zastávka Zahradní Město, vizualizace. Pramen: SŽDC

Prahu čeká další nepříjemná dopravní komplikace. V rámci pokračujících prací na novém koridoru z pražské Hostivaře k jižním portálům Vinohradského tunelu bude od 25. července do 25. srpna uzavřena Průběžná ulice v místě podjezdu pod tratí směrem ke Švehlově ulici. Omezení se dotkne MHD, individuální dopravy, chodců i cyklistů.

Důvodem omezení je výstavba přeložky plynového vedení mimo topnou sezonu, snášení stávající konstrukce železničního mostu a uvolnění staveniště pro výstavbu nové mostní konstrukce. Most bude součástí nové stanice Praha-Zahradní Město.

Stanice bude umístěna přímo na mostní konstrukci nad zmíněnou ulicí. Na mostě bude část nástupišť a přístupy na ně, tedy rampy, schodiště, eskalátory a výtahy, dále zastřešení a trakční podpěry. Stávající úzký prostor pod mostem bude rozšířen, ve stanici bude vybudován terminál s přímým přestupem na městskou hromadnou dopravu. V podjezdu bude nově i čekárna a odbavovací prostory.

Uzavírka bude o víkendu 3. a 4. srpna kolidovat s celkovým uzavřením nedalekého lanového mostu na Jižní spojce, kde bude probíhat druhá fáze zkoumání stavu mostu.

 

Objízdné trasy MHD
Linky 101, 175 a 195 budou rozděleny a ukončeny v zastávkách Skalka a Zahradní Město.
Linka 175 ve směru do centra bude ze zastávky Zahradní Město pokračovat do zastávky Jesenická jako náhrada za linku 195.
Linky 138 a 177 budou vedeny po objízdné trase Švehlova – Jižní Spojka – V Korytech – Průběžná – Na Padesátém (v obou směrech).
Tudy bude zároveň vedena linka X26 jako náhrada za zkrácené linky 22 (Radošovická) a 26 (Kubánské náměstí) s tím rozdílem, že z ulice V Korytech bude pokračovat společně s linkami 154 a 188 do konečné zastávky Strašnická k metru.

Automobilová doprava
Z důvodu preference autobusů MHD na objízdné trase bude pro individuální automobilovou dopravu ve směru ze Zahradního Města do Strašnic uzavřen i podjezd v ulici V Korytech (mezi ulicí U Trati a tramvajovou smyčkou Radošovická) v době Po–Pá 6:00–10:00 a 14:00–19:00. Objízdná trasa pro individuální automobilovou dopravu tak bude vedena po komunikacích Jižní Spojka – Černokostelecká, resp. Chodovská – Bohdalecká.

60
Diskuze

avatar
6 Komentáře
54 Reakce na komentáře
26 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
27 Autoři komentářů
KarásekFilipSacrebleuJiří KocurekVRT Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Karásek
Host
Karásek

Aktuální fotogalerie zde: https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/

lokodepo
Host
lokodepo

NKÚ, zajímavá instituce – zabývat se „drobným“, co utíká na vodních cestách, ale že na DS SŽDC se znehodnotily desítky miliard korun… Jen v přípravě staveb to jsou celkově miliardy korun, např. nekonečné projekty Praha – LVH – Kladno, ŽU Brno, Praha – MB – Liberec, vyšehradský most ad.

VRT
Host
VRT

Jak znehodnotily? A hoši se SUDOPu budou jako o hladu?

VRT
Host
VRT

Ze… už je pozdě.

Jarek
Host
Jarek

Desítky milard korun v projekci a studiích na výše uvedené? Mohl byste to někde sepsat a uložit, těžko se tomu věří a vypadá to, že jste tak o dva řády mimo.

VRT
Host
VRT

Znehodnotily ve smyslu, že místo aby se stavělo, tak se naprojektoval nějaký zastaralý nesmysl do šuplíku. V tomto ohledu se samozřejmě znehodnotily miliardy. SUDOPu šly max stamiliony dohromady. To máte pravdu.

Poudy
Host
Poudy

Pár dní nazpět jsem si celou stavbu prošel a mám z toho velkou radost, spousta míst neuvěřitelně prokoukne, hlavně Průběžná, ale taky například ulice V Korytech. Pak z pohledu cestujícího vlakem samozřejmě obě nové zastávky a Vršovice, kde se krásně pracuje na polovině podchodu. V průběžné je už několik měsíců viadukt obnažen a je to zajímavý pohled, doporučuji všem z okolí podobný výlet a těším se na Vysočany-Mstětice a hlavně na tak dlouho očekávané spojení k letišti. Snad tuhle radost kazí jen pokračující zubožený stav trati na Beroun, nevíte někdo jak to s její rekonstrukcí vypadá?

Grossák
Host
Grossák

Četl jsem vyjádření města Černošice k dokumentaci části tratě. Tři stránky připomínek. Netvrdím, ze některé nejsou pochopitelné, ale například požadavek na návrhovou rychlost nejvýše 105 km/h je k železnici ne zrovna citlivý. Ta stejná obec nedávno společně s ostatními požádala o řešení Praha – Beroun nejdelším možným tunelem, což znamená, že nejméně dalších 20 let pojedou náklady i rychlíky podél Berounky.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nejméně dalších 20 let? Ten nesmysl zvaný „dlouhý tunel“ (snad) nebude vůbec nikdy – doufám, že budou stačit zkušenosti s ejpovickým. Berounu a okolí pro spojení s Prahou bohatě postačí rozumně vylepšené trati ve stávajících stopách + silnice včetně D5, přičemž rychlá trať jen s krátkými tunely vedená pod Brdy bez zbytečného závleku přes Beroun by byla mnohem větším přínosem než hloupý předražený dlouhý tunel, m.j. třeba i pro Příbram a oblast na jih od ní!

Frantisek
Host
Frantisek

Závlek přes Beroun? Vždyť ten leží přímo na trase. A jsou do něj svedeny i tratě z okolí, včetně Příbrami… Ano, je také možné jezdit přednostně po silnicích, což se už děje. Výsledky vidíme nejen v Praze.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Na jaké trase? Vy neumíte čmapy? Proti té klikatici z Prahy do Plzně (resp. do Hořovic) podél Berounky přes Beroun je i trasa metra k ruzyňskému letišti Motol přímkou!

VRT
Host
VRT

No smysl to dává, ale nikdo o tom už asi ani neuvažuje. Bohužel.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pochopil bych požadavek, aby na trati nejezdily osobní vozy se špalíkovou brzdou. Ale omezení na 105 km/h?

Martin V.
Host
Martin V.

Vliv rychlosti na hluk si dokáže představit každý, ale málokdo tuší jak dramatický rozdíl v hlučnosti je mezi vozem s litinovými špalíky a jinou brzdou (kotouče nebo kompozitní špalíky). To chce na vlastní uši slyšet nákladní vlak s namíchanými vozy (což dnes lze pozorovat docela snadno).

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ech, stačí porovnat Leošova Stadlera a podobně dlouhé Tornádo ČD. Rozdíl? V prvním případě se dá normálně telefonovat, v druhém případě může hovor rovnou ukončit.

Majkl
Host
Majkl

Doporučuju všem co nemají přístup do kolejiště + vestu, aby se tam nemotali v kolejích.

Přemek
Host
Přemek

Tam se nemá motat nikdo, povolen je pouze pohyb pracovníků SŽDC a souvisejících. Šotouši a další nezodpovědná havěť si koleduje o krchov.

A.R.
Host
A.R.

Nejsem ani šotouš ani zaměstnanec SŽDC, ale přístup do kolejiště mám. Takže nemáš pravdu.

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Tak do kolejiště mají také přístup zaměstnanci dopravce podílející se na dopravě.

Xyz
Host
Xyz

včera bolo neskoro, v tom podjazde sú poškodené troleje vysokými nakladakmi minimálne raz do mesiaca, naposledy včera

Jan Mráček
Host
Jan Mráček

Jsem sám, komu se to zastřešení perónů na Zahradním městě zdá ošklivý?

Adam Stahl
Host
Adam Stahl

Jo to jste. 😀 Náhodou je to originální a ne jako ty ostatní modrý klasický zastřešení, které jsou skoro všude. 😀

Azkaban
Host
Azkaban

Místo toho aby se postavila moderní nastupiště jednoduchá na údržbu, tak se zase staví nevkusné tunové konstrukce jak z roku 91. Za pár let to bude vypadat odporně jak terminál na Černým mostě. SUDOP a Metroprojekt se hold nikdy nepoučí, nechápu proč maj stále monopol na dopravní stavby

mirekk
Host
mirekk

Jak vypadají nástupiště na než odkazujete?

X 1
Host
X 1

Mirek To si takhle kdysi kdesi v Rakousku sedli student dizajnu a ornitolog. A lateřili, že je na bahnhófu posrali holoubci. A když si dávali už šláftruňk, tak už věděli jak má vypadat ideální střecha nástupiště. Musí to být taková na kterou ten vták nesedne. Společně vytvořili pár projektů a nabídli ÖBB Infra. Přidanou hodnotou byla nekomplikovaná stavba a taky jednoduchá údržba. A nepatrně vyšší cena kvalitních povrchových materiálů byla vyvážena minimální dagradací v průběhu času. Výsledky? Věstšina nových zastřešení nástupišť s hladkým spodkem a integrovaným osvětlením. Dále: Zastávky S Banh Salzburg, Bf Schladming a třeba střecha Wien Hbf. Zdroj?… Číst vice »

mirekk
Host
mirekk

Zrovna to ZM se výše uvedenému podobá, proto jsem se předchozího diškutéra ptal, jak by si to představoval. Na ZM jsou podpěry TV využité i jako podpěry zastřešení (i naopak samozřejmě). Příhradová konstrukce mezi nimi je proto, aby dole pod střechou nebyla viditelná nosná konstrukce toho zastřešení a konečně pod zastřešením nebudou uprostřed žádné podpěry uprostřed peronu. Prostor pod zastřešením bude navíc opticky působit na cestujícího v tom smyslu, že mu naznačí, kde se může pohybovat bez obav a kde by mu už mohlo něco hrozit (žlutá čára). Mě osobně se podle vizualizací (nesmíte koukat jen na jeden obrázek) zdá… Číst vice »

X 1
Host
X 1

mirekk Tak v zásadě má navrhované zastřešení nástupiště, resp. jeho konstrukce evokovat s podobou nedalekého Lanového mostu. Dalo by se říci že je to nápadité, až chválihodné. Ovšem už při druhém pohledu se mi vybaví zvýšené náklady na údržbu. (Vypínání trakční vedení. Chlap v oranžové věštění jde natírat vrchní díl konstrukce). 😉 A vzhledem ke zvyku držgretelství odboru strategie při min. dopravy, bude pero jeho představeného velmi ostré při proškrtávání položek výběru kvalitních materiálů. Pokud k tomu připočteme skvělou údržbu SŽDC, ImbeciloArt sprejerské mládeže, tak v horizontu pár let, bych tu paralelu s výše zmiňovaným Černým Mostem zcela jistě viděl… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Ano, podepisuji. Tesat do kamene! Rakousko potvrzují. Mimochodem, proč všude musí být ta zámková dlažba. Fakt tam nejde dát asfalt? Viděno Rakousko/Švýcarsko/Německo. Jednak netřeba řešit, že je to křivý, druhak hlučnost těch kufrů na kolečkách.
Ze Zahradního města mám pocit klasické SUDOPiny, zdatně konkurující Metroprojektu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Fakt tam nejde dát asfalt?“
A máme u nás tak kvalitní, aby vydržel? A kolik by stál?

X 1
Host
X 1

Nebo syntetickou vylévanou hmotu, která připomíná kameninu avšak s mnohem lepšími vlastnostmi.

VRT
Host
VRT

To je vtipná poznámka z roku 1970…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Je zřejmé, že už jste dlouho nebyl na žádné zastávce, kde je náhodou asfalt a svítí na něj v létě slunce …

VRT
Host
VRT

Šel by uvést konkrétní příklad? U nás se asfalt dělá minimálně. Pokud se ale dělá stejně kvalitně jako zámková dlažba, pak je to špatně. Zastávky a nádraží, co jsem v poslední době viděl byly, pravda, v Rakousku a Německu.

čecháček
Host
čecháček

Šak to taky dělal vysloužilý umělec Sýs z Metroprojektu.

Na druhou stranu, mohlo bejt hůř. Taky to moh dělat Kotas…

VRT
Host
VRT

Ježišmarjájósef! To by nám ještě chybělo.

Filip
Host
Filip

Však to vypadá jak Kotasova trat na Barrandov

Hajnej
Host
Hajnej

Asfalt, aby všechna srážková voda musela hned odtéct do kanalizace? Natož v době, kdy všichni lamentujeme, jak se snižuje schopnost krajiny zadržovat vodu…?

A.R.
Host
A.R.

To je opravdu velmi zajímavé. Já jako projektant se snažím spolupracovat s ostatními. Když třeba dělám trolejbusovou trať, ptám se řidičů trolejbusů na jejich poznatky. Vědí něco, co já vědět nikdy nebudu, takže se necítím nějak ponížený, když se jich ptám.

X 1
Host
X 1

Jsi vyjímečný a ani si to nepřipouštíš.
Budiž ti to ke cti.

A.R.
Host
A.R.

Děkuju. 🙂

Martin V.
Host
Martin V.

Souhlasím s X1! Stačí se podívat na mnohé vyasfaltované cesty odnikud nikam a vyšlapané cestičky diagonálně přes trávník (Letná za ministerstvem vnitra, Hradčanská za železničním přechodem). Autoři nejspíš vůbec netušili pro koho to projektují. Na Suchdole už aspoň MČ nechala místo vyšlapaného bláta zřídit pěkné šotolinové pěšinky v trasách navržených samotnými uživateli. 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, „pěkné“ – mohli je přitom aspoň napřímit: když jsem je před několika roky v jarním sněhu prošlapával, neměl jsem k dispozici žádné „trasovací zařízení“ …

Filip
Host
Filip

Na hradčanský už rok nic takovýho není 😉

Přemek
Host
Přemek

Kéž by to tak dělal každý…

A.R.
Host
A.R.

Jezdím hlavně na stavby a koukám se, jak si počínají, jak to dělají, proč se odchylují od projektu. Ale projektantů je málo, tak to kolegové nelibě nesou, že se místo práce courám po stavbách.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ale kolik je teď ještě takových lidí?
Kdysi jsem dělal m.j. vyjadřovačky k investicím (za provoz) a z té doby si pamatuji, že i na pražském SUDOPu několik takových „starých machrů“ ochotných naslouchat i provozním zaměstnancům bývalo, ale i oni sami měli většinou navíc i své vlastní zkušenosti z provozu, protože kdysi byla i na VŠ o letních prázdninách povinná „praxe“, a to leckdy nejen ve vlastním hlavním oboru (takže i leckteří stavaři a zabezpečováci věděli dost třeba o práci výpravčích, apod.). A je snad něco takového v učebních plánech zapracováno i teď, resp. bylo v posledních 25 letech?

A.R.
Host
A.R.

To netuším, moc jich neznám.
Ale je u mě logické se ptát lidí, kteří zařízení budou využívat. Já si budu počínat tak, aby to bylo realizovatelné, v rámci jejich možností a zároveň elegantní.

mirekk
Host
mirekk

Zrovna ten zmíněný zabezpečovák o práci výpravčího ví víc než výpravčí sám 🙂 Tedy co se týče zařízení a obsluhy

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já jsem měl na mysli projektanty ZZ, ne „zabezpečováky“ z provozu. Ale v zásadě máte asi pravdu …

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

Zase zastávka bez architekta :/ Ale mám pocit, že zrovna Praha spolupráci na architektonickém řešení se SŽDC plánuje, ale to nejde u každého rozběhlého projektu.

Poudy
Host
Poudy

Uvidíme, jak to bude vypadat reálně, ale také bych byl raději pro design podobný západním nádražím/zastávkám.

Kinov
Host
Kinov

Působí to podobně jako Praha-Hostivař, dlouhé tunely budou vybízet vandaly k posprejování. Jinak tahle zastávka bude skutečně přínosná, ale mám pochybnosti o přínosu zastávky Eden, která je ostatní dopravě dosti vzdálená a přitom pro zastavování vlaků zas příliš blízko nádraží Vršovice, obdoba nepříliš využívané Běchovice-střed.

Martin
Host
Martin

Presne… Kdyby tam byla jen obcasna zastavka v dobe akci na stadionu, ale trvala?

Hajnej
Host
Hajnej

Eden je „dosti vzdálený“ autobusovým zastávkám linek 135, 136 a 213…? Doufám, že aspoň ZM je podle Tebe blízko tramvaje…

A.R.
Host
A.R.

Asi ano, ale mínus bych ti rozhodně nedával. Je to prostě vkus a ten se nijak hodnotit nedá. Mně se to zastřešení líbí.

Martin
Host
Martin

Linka 175 ve směru do centra bude ze zastávky Zahradní Město pokračovat do zastávky Jesenická jako náhrada za linku 195.

Tohle tvrzeni je z ktereho zdroje? Podle Ropid a DPP bude tato cast linky jezdit jako X175 a bude ukoncena v zastavce Zahradni mesto?

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

175 byl původní plán. To se změnilo na Jesenické bude končit 101 od Tolstého.

Martin
Host
Martin

To ano, ale 175 konci na Skalce a X175 na zahradnim meste, nenahrazuje 195, tam pokracuje vyluka kvuli plynovodu… 101 tak jezdi topolovou pracskou na Jesenickou kde konci a od Skalky je k prumyslove tazena X101…
Pokud se to zmenilo, tak to ani ROPID ani DPP nemaji jeste na strankach…

Martin
Host
Martin

Tu vetu cituju z tohohle clanku… aby jsme si rozumeli… viz odkazy nize…

Partneři



CSCARGO
RSD