Kvůli budování koridoru a nové zastávky se v Praze na měsíc uzavře vytížený podjezd
Zastávka Zahradní Město, vizualizace. Pramen: SŽDC
Prahu čeká další nepříjemná dopravní komplikace. V rámci pokračujících prací na novém koridoru z pražské Hostivaře k jižním portálům Vinohradského
Aktuální fotogalerie zde: https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/
NKÚ, zajímavá instituce – zabývat se „drobným“, co utíká na vodních cestách, ale že na DS SŽDC se znehodnotily desítky miliard korun… Jen v přípravě staveb to jsou celkově miliardy korun, např. nekonečné projekty Praha – LVH – Kladno, ŽU Brno, Praha – MB – Liberec, vyšehradský most ad.
Jak znehodnotily? A hoši se SUDOPu budou jako o hladu?
Ze… už je pozdě.
Desítky milard korun v projekci a studiích na výše uvedené? Mohl byste to někde sepsat a uložit, těžko se tomu věří a vypadá to, že jste tak o dva řády mimo.
Znehodnotily ve smyslu, že místo aby se stavělo, tak se naprojektoval nějaký zastaralý nesmysl do šuplíku. V tomto ohledu se samozřejmě znehodnotily miliardy. SUDOPu šly max stamiliony dohromady. To máte pravdu.
Pár dní nazpět jsem si celou stavbu prošel a mám z toho velkou radost, spousta míst neuvěřitelně prokoukne, hlavně Průběžná, ale taky například ulice V Korytech. Pak z pohledu cestujícího vlakem samozřejmě obě nové zastávky a Vršovice, kde se krásně pracuje na polovině podchodu. V průběžné je už několik měsíců viadukt obnažen a je to zajímavý pohled, doporučuji všem z okolí podobný výlet a těším se na Vysočany-Mstětice a hlavně na tak dlouho očekávané spojení k letišti. Snad tuhle radost kazí jen pokračující zubožený stav trati na Beroun, nevíte někdo jak to s její rekonstrukcí vypadá?
Četl jsem vyjádření města Černošice k dokumentaci části tratě. Tři stránky připomínek. Netvrdím, ze některé nejsou pochopitelné, ale například požadavek na návrhovou rychlost nejvýše 105 km/h je k železnici ne zrovna citlivý. Ta stejná obec nedávno společně s ostatními požádala o řešení Praha – Beroun nejdelším možným tunelem, což znamená, že nejméně dalších 20 let pojedou náklady i rychlíky podél Berounky.
Nejméně dalších 20 let? Ten nesmysl zvaný „dlouhý tunel“ (snad) nebude vůbec nikdy – doufám, že budou stačit zkušenosti s ejpovickým. Berounu a okolí pro spojení s Prahou bohatě postačí rozumně vylepšené trati ve stávajících stopách + silnice včetně D5, přičemž rychlá trať jen s krátkými tunely vedená pod Brdy bez zbytečného závleku přes Beroun by byla mnohem větším přínosem než hloupý předražený dlouhý tunel, m.j. třeba i pro Příbram a oblast na jih od ní!
Závlek přes Beroun? Vždyť ten leží přímo na trase. A jsou do něj svedeny i tratě z okolí, včetně Příbrami… Ano, je také možné jezdit přednostně po silnicích, což se už děje. Výsledky vidíme nejen v Praze.
Na jaké trase? Vy neumíte čmapy? Proti té klikatici z Prahy do Plzně (resp. do Hořovic) podél Berounky přes Beroun je i trasa metra k ruzyňskému letišti Motol přímkou!
No smysl to dává, ale nikdo o tom už asi ani neuvažuje. Bohužel.
Pochopil bych požadavek, aby na trati nejezdily osobní vozy se špalíkovou brzdou. Ale omezení na 105 km/h?
Vliv rychlosti na hluk si dokáže představit každý, ale málokdo tuší jak dramatický rozdíl v hlučnosti je mezi vozem s litinovými špalíky a jinou brzdou (kotouče nebo kompozitní špalíky). To chce na vlastní uši slyšet nákladní vlak s namíchanými vozy (což dnes lze pozorovat docela snadno).
Ech, stačí porovnat Leošova Stadlera a podobně dlouhé Tornádo ČD. Rozdíl? V prvním případě se dá normálně telefonovat, v druhém případě může hovor rovnou ukončit.
Doporučuju všem co nemají přístup do kolejiště + vestu, aby se tam nemotali v kolejích.
Tam se nemá motat nikdo, povolen je pouze pohyb pracovníků SŽDC a souvisejících. Šotouši a další nezodpovědná havěť si koleduje o krchov.
Nejsem ani šotouš ani zaměstnanec SŽDC, ale přístup do kolejiště mám. Takže nemáš pravdu.
Tak do kolejiště mají také přístup zaměstnanci dopravce podílející se na dopravě.
včera bolo neskoro, v tom podjazde sú poškodené troleje vysokými nakladakmi minimálne raz do mesiaca, naposledy včera
Jsem sám, komu se to zastřešení perónů na Zahradním městě zdá ošklivý?
Jo to jste. 😀 Náhodou je to originální a ne jako ty ostatní modrý klasický zastřešení, které jsou skoro všude. 😀
Místo toho aby se postavila moderní nastupiště jednoduchá na údržbu, tak se zase staví nevkusné tunové konstrukce jak z roku 91. Za pár let to bude vypadat odporně jak terminál na Černým mostě. SUDOP a Metroprojekt se hold nikdy nepoučí, nechápu proč maj stále monopol na dopravní stavby
Jak vypadají nástupiště na než odkazujete?
Mirek To si takhle kdysi kdesi v Rakousku sedli student dizajnu a ornitolog. A lateřili, že je na bahnhófu posrali holoubci. A když si dávali už šláftruňk, tak už věděli jak má vypadat ideální střecha nástupiště. Musí to být taková na kterou ten vták nesedne. Společně vytvořili pár projektů a nabídli ÖBB Infra. Přidanou hodnotou byla nekomplikovaná stavba a taky jednoduchá údržba. A nepatrně vyšší cena kvalitních povrchových materiálů byla vyvážena minimální dagradací v průběhu času. Výsledky? Věstšina nových zastřešení nástupišť s hladkým spodkem a integrovaným osvětlením. Dále: Zastávky S Banh Salzburg, Bf Schladming a třeba střecha Wien Hbf. Zdroj?… Číst vice »
Zrovna to ZM se výše uvedenému podobá, proto jsem se předchozího diškutéra ptal, jak by si to představoval. Na ZM jsou podpěry TV využité i jako podpěry zastřešení (i naopak samozřejmě). Příhradová konstrukce mezi nimi je proto, aby dole pod střechou nebyla viditelná nosná konstrukce toho zastřešení a konečně pod zastřešením nebudou uprostřed žádné podpěry uprostřed peronu. Prostor pod zastřešením bude navíc opticky působit na cestujícího v tom smyslu, že mu naznačí, kde se může pohybovat bez obav a kde by mu už mohlo něco hrozit (žlutá čára). Mě osobně se podle vizualizací (nesmíte koukat jen na jeden obrázek) zdá… Číst vice »
mirekk Tak v zásadě má navrhované zastřešení nástupiště, resp. jeho konstrukce evokovat s podobou nedalekého Lanového mostu. Dalo by se říci že je to nápadité, až chválihodné. Ovšem už při druhém pohledu se mi vybaví zvýšené náklady na údržbu. (Vypínání trakční vedení. Chlap v oranžové věštění jde natírat vrchní díl konstrukce). 😉 A vzhledem ke zvyku držgretelství odboru strategie při min. dopravy, bude pero jeho představeného velmi ostré při proškrtávání položek výběru kvalitních materiálů. Pokud k tomu připočteme skvělou údržbu SŽDC, ImbeciloArt sprejerské mládeže, tak v horizontu pár let, bych tu paralelu s výše zmiňovaným Černým Mostem zcela jistě viděl… Číst vice »
Ano, podepisuji. Tesat do kamene! Rakousko potvrzují. Mimochodem, proč všude musí být ta zámková dlažba. Fakt tam nejde dát asfalt? Viděno Rakousko/Švýcarsko/Německo. Jednak netřeba řešit, že je to křivý, druhak hlučnost těch kufrů na kolečkách.
Ze Zahradního města mám pocit klasické SUDOPiny, zdatně konkurující Metroprojektu.
„Fakt tam nejde dát asfalt?“
A máme u nás tak kvalitní, aby vydržel? A kolik by stál?
Nebo syntetickou vylévanou hmotu, která připomíná kameninu avšak s mnohem lepšími vlastnostmi.
To je vtipná poznámka z roku 1970…
Je zřejmé, že už jste dlouho nebyl na žádné zastávce, kde je náhodou asfalt a svítí na něj v létě slunce …
Šel by uvést konkrétní příklad? U nás se asfalt dělá minimálně. Pokud se ale dělá stejně kvalitně jako zámková dlažba, pak je to špatně. Zastávky a nádraží, co jsem v poslední době viděl byly, pravda, v Rakousku a Německu.
Šak to taky dělal vysloužilý umělec Sýs z Metroprojektu.
Na druhou stranu, mohlo bejt hůř. Taky to moh dělat Kotas…
Ježišmarjájósef! To by nám ještě chybělo.
Však to vypadá jak Kotasova trat na Barrandov
Asfalt, aby všechna srážková voda musela hned odtéct do kanalizace? Natož v době, kdy všichni lamentujeme, jak se snižuje schopnost krajiny zadržovat vodu…?
To je opravdu velmi zajímavé. Já jako projektant se snažím spolupracovat s ostatními. Když třeba dělám trolejbusovou trať, ptám se řidičů trolejbusů na jejich poznatky. Vědí něco, co já vědět nikdy nebudu, takže se necítím nějak ponížený, když se jich ptám.
Jsi vyjímečný a ani si to nepřipouštíš.
Budiž ti to ke cti.
Děkuju. 🙂
Souhlasím s X1! Stačí se podívat na mnohé vyasfaltované cesty odnikud nikam a vyšlapané cestičky diagonálně přes trávník (Letná za ministerstvem vnitra, Hradčanská za železničním přechodem). Autoři nejspíš vůbec netušili pro koho to projektují. Na Suchdole už aspoň MČ nechala místo vyšlapaného bláta zřídit pěkné šotolinové pěšinky v trasách navržených samotnými uživateli. 🙂
No, „pěkné“ – mohli je přitom aspoň napřímit: když jsem je před několika roky v jarním sněhu prošlapával, neměl jsem k dispozici žádné „trasovací zařízení“ …
Na hradčanský už rok nic takovýho není 😉
Kéž by to tak dělal každý…
Jezdím hlavně na stavby a koukám se, jak si počínají, jak to dělají, proč se odchylují od projektu. Ale projektantů je málo, tak to kolegové nelibě nesou, že se místo práce courám po stavbách.
Ale kolik je teď ještě takových lidí?
Kdysi jsem dělal m.j. vyjadřovačky k investicím (za provoz) a z té doby si pamatuji, že i na pražském SUDOPu několik takových „starých machrů“ ochotných naslouchat i provozním zaměstnancům bývalo, ale i oni sami měli většinou navíc i své vlastní zkušenosti z provozu, protože kdysi byla i na VŠ o letních prázdninách povinná „praxe“, a to leckdy nejen ve vlastním hlavním oboru (takže i leckteří stavaři a zabezpečováci věděli dost třeba o práci výpravčích, apod.). A je snad něco takového v učebních plánech zapracováno i teď, resp. bylo v posledních 25 letech?
To netuším, moc jich neznám.
Ale je u mě logické se ptát lidí, kteří zařízení budou využívat. Já si budu počínat tak, aby to bylo realizovatelné, v rámci jejich možností a zároveň elegantní.
Zrovna ten zmíněný zabezpečovák o práci výpravčího ví víc než výpravčí sám 🙂 Tedy co se týče zařízení a obsluhy
Já jsem měl na mysli projektanty ZZ, ne „zabezpečováky“ z provozu. Ale v zásadě máte asi pravdu …
Zase zastávka bez architekta :/ Ale mám pocit, že zrovna Praha spolupráci na architektonickém řešení se SŽDC plánuje, ale to nejde u každého rozběhlého projektu.
Uvidíme, jak to bude vypadat reálně, ale také bych byl raději pro design podobný západním nádražím/zastávkám.
Působí to podobně jako Praha-Hostivař, dlouhé tunely budou vybízet vandaly k posprejování. Jinak tahle zastávka bude skutečně přínosná, ale mám pochybnosti o přínosu zastávky Eden, která je ostatní dopravě dosti vzdálená a přitom pro zastavování vlaků zas příliš blízko nádraží Vršovice, obdoba nepříliš využívané Běchovice-střed.
Presne… Kdyby tam byla jen obcasna zastavka v dobe akci na stadionu, ale trvala?
Eden je „dosti vzdálený“ autobusovým zastávkám linek 135, 136 a 213…? Doufám, že aspoň ZM je podle Tebe blízko tramvaje…
Asi ano, ale mínus bych ti rozhodně nedával. Je to prostě vkus a ten se nijak hodnotit nedá. Mně se to zastřešení líbí.
Linka 175 ve směru do centra bude ze zastávky Zahradní Město pokračovat do zastávky Jesenická jako náhrada za linku 195.
Tohle tvrzeni je z ktereho zdroje? Podle Ropid a DPP bude tato cast linky jezdit jako X175 a bude ukoncena v zastavce Zahradni mesto?
175 byl původní plán. To se změnilo na Jesenické bude končit 101 od Tolstého.
To ano, ale 175 konci na Skalce a X175 na zahradnim meste, nenahrazuje 195, tam pokracuje vyluka kvuli plynovodu… 101 tak jezdi topolovou pracskou na Jesenickou kde konci a od Skalky je k prumyslove tazena X101…
Pokud se to zmenilo, tak to ani ROPID ani DPP nemaji jeste na strankach…
Tu vetu cituju z tohohle clanku… aby jsme si rozumeli… viz odkazy nize…
https://pid.cz/vyluky/nadrazi-strasnice-nadrazi-hostivar-ul-svehlova/
http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/oblast-zahradniho-mesta-docasne-preruseni-provozu-tramvaji/