Kroměříž kupuje další dva hybridní autobusy. Podle města jsou teď pro MHD nejvýhodnější

Hybridní autobus Volvo v Kroměříži. Foto: KTS KroměřížHybridní autobus Volvo v Kroměříži. Foto: KTS Kroměříž

MHD budou zajišťovat dva nové hybridní autobusy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu. 

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Blume

Ve Zline udajne vyradili kombinovane trolejbusy s naftovym motorkem pro dojezd po nezadratovane casti linky s tim, ze ty motory strasne trpely zatizenim za studena, pricemz na ohrivani nebyl na zastavce v Priluku cas. Nevite, jak to bylo? A tady to nevadi?

PvvS

Je trochu rozdíl v tom, když trbus jede většinu trasy na elektřinu a pak se na pár minut nastartuje motor a žene se pod výkonem, nebo když u hybridu je alespoň zahřátej a baterky se používají při rozjezdu a pak se jede normálně.

David

Kombi je už blbost, dneska už jsou dál ty bateriové.

Poskok

Ten motor nebyl určen na pravidelné ježdění, ale jenom nouzový pojezd.
Jeho výkon byl teoreticky 100 kW (v praxi méně) a trpěl přetěžováním (u kloubů dvojnásob)

Frantík

Tak to dopadá, když se s drátováním šetří…

Pája

Pokud srovnávat, tak srovnatelné. Hybrid trolejbusy s díky nízkému výkonu pomocného dieselagregátu rozjíždí na naftu výrazně pomaleji, než pod trolejí. Stále se používají na trasách s výlukou napájení. Bez troleje vydrží třeba celé odpoledne, pod trolejí fungují naplno a neomezeně celé dny. Parciální (s trakční baterií) mají vynikající akceleraci i mimo troleje, ale nemůžou jezdit moc daleko – pod 20 km a pak se pod trolejí dobíjejí i během jízdy. Pokud jde o zatížení dieselu u hybridů za studena, tak to bylo v cizině v minulosti zkoušeno elektrickým ohřevem chladící kapaliny při jízdě pod trolejí, ale to byly duo busy.… Číst vice »

Kernteriér

To bude zajímavé, Volvo de facto skončilo, Iveco to snad nebude.

Mimochodem, těch starších Volv je už rok jen šest, ne sedm.

Igor Mauricio

Jen pro zajímavost, vozidlo Iveco Urbanway 5E7 7784 (rok výroby 2017).

– opravau topení předního radiátoru
– přehřívá se motor – nefunkční regulace chlazení
– nefunkční nezávislé topení
– chybné kódy na palubovce: EBS-1202, CAN-0315, probíhá hašení-2902
– trhavé otvírání zadních dveří

Možno najít například zde https://smlouvy.gov.cz/smlouva/23795173?backlink=wgfon

To jen, proč tu Iveca nikdo z provozu nechce (to neznamená, že se tu neobjeví další).