Kroměříž kupuje další dva hybridní autobusy. Podle města jsou teď pro MHD nejvýhodnější
Hybridní autobus Volvo v Kroměříži. Foto: KTS Kroměříž
MHD budou zajišťovat dva nové hybridní autobusy, které kombinují pohon na naftu a na elektřinu.
Ve Zline udajne vyradili kombinovane trolejbusy s naftovym motorkem pro dojezd po nezadratovane casti linky s tim, ze ty motory strasne trpely zatizenim za studena, pricemz na ohrivani nebyl na zastavce v Priluku cas. Nevite, jak to bylo? A tady to nevadi?
Je trochu rozdíl v tom, když trbus jede většinu trasy na elektřinu a pak se na pár minut nastartuje motor a žene se pod výkonem, nebo když u hybridu je alespoň zahřátej a baterky se používají při rozjezdu a pak se jede normálně.
Kombi je už blbost, dneska už jsou dál ty bateriové.
Ten motor nebyl určen na pravidelné ježdění, ale jenom nouzový pojezd.
Jeho výkon byl teoreticky 100 kW (v praxi méně) a trpěl přetěžováním (u kloubů dvojnásob)
Tak to dopadá, když se s drátováním šetří…
Pokud srovnávat, tak srovnatelné. Hybrid trolejbusy s díky nízkému výkonu pomocného dieselagregátu rozjíždí na naftu výrazně pomaleji, než pod trolejí. Stále se používají na trasách s výlukou napájení. Bez troleje vydrží třeba celé odpoledne, pod trolejí fungují naplno a neomezeně celé dny. Parciální (s trakční baterií) mají vynikající akceleraci i mimo troleje, ale nemůžou jezdit moc daleko – pod 20 km a pak se pod trolejí dobíjejí i během jízdy. Pokud jde o zatížení dieselu u hybridů za studena, tak to bylo v cizině v minulosti zkoušeno elektrickým ohřevem chladící kapaliny při jízdě pod trolejí, ale to byly duo busy.… Číst vice »
To bude zajímavé, Volvo de facto skončilo, Iveco to snad nebude.
Mimochodem, těch starších Volv je už rok jen šest, ne sedm.
Jen pro zajímavost, vozidlo Iveco Urbanway 5E7 7784 (rok výroby 2017).
– opravau topení předního radiátoru
– přehřívá se motor – nefunkční regulace chlazení
– nefunkční nezávislé topení
– chybné kódy na palubovce: EBS-1202, CAN-0315, probíhá hašení-2902
– trhavé otvírání zadních dveří
Možno najít například zde https://smlouvy.gov.cz/smlouva/23795173?backlink=wgfon
To jen, proč tu Iveca nikdo z provozu nechce (to neznamená, že se tu neobjeví další).