Arriva City převzala nové autobusy MAN pro provoz na východě Prahy

Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PID

Část autobusů je hybridních, dobíjí se při brzdění.

Společnost Arriva City zařadila do své flotily celkem sedm nových autobusů výrobce MAN. Jde o tři patnáctimetrové autobusy MAN Lion´s City L (A26) a čtyři hybridní dvanáctimetrové autobusy MAN Lion´s City (12C) EfficientHybrid. Podobně jako u nových autobusů jiných dopravců v posledních měsících jsou v nových barvách Pražské integrované dopravy. Celkem je takových vozidel v novém barevném uspořádání 53.

Třínápravový autobus má kapacitu až 134 cestujících. Jeho pohon zajišťuje naftový šestiválec D2066 s výkonem 320 k a nejvyšším točivým momentem 1600 Nm, který pracuje s automatickou převodovkou Voith D864.6. S tímto autobusem má Arriva již zkušenosti, protože v roce 2019 jich pořídila pět, šestý pak vloni. Celkem jich tak bude na městských linkách na východě Prahy jezdit devět, konkrétně na linkách 146, 155, 163, 208 a 209

Dvanáctimetrové autobusy mají mildhybridní jednotkuu EfficientHybrid s kompaktním elektromotorem (12 kW/220 Nm), který dokáže spalovacímu motoru pomoci při rozjezdu. Zároveň funguje i jako startér, protože autobus je vybavený funkcí stop-start, která může v zastávkách vypnout motor. Při brzdění pak elektromotor vyrábí elektřinu, jež se ukládá do kondenzátorů umístěných na střeše a nahrazují klasické baterie.

Velkou předností pohonu EfficientHybrid je konstrukční jednoduchost, nenáročnost na údržbu a hlavně úspora paliva i přes deset procent podle typu provozu a vnějších podmínek. Naftový motor je šestiválcový o objemu 9 litrů s maximálním výkonem 235 kW. Jezdit budou hlavně na trase linky 223 Breitcetlova – Černý Most – Sídliště Horní Počernice.

Vozidla jsou vybavena kompletně podle nových standardů PID, jako je například klimatizace či informační systém.

Autobusy MAN Lion´s City nové generace se v barvách PID objevily již loni, nejprve u ČSAD Polkost. Loni se na středočeských silnicích objevil i první kloubový autobus Lion´s City 18C, opět s příplatkovým modulem EfficientHybrid, který si pořídila společnost Stenbus. Ta do své flotily zařadila i čtyři 12m autobusy (12C), tentokrát bez mild-hybridního modulu.

„Předání sedmi nových autobusů je pokračováním vzájemné spolupráce s MANem, která začala už před sedmi lety. Jsme jedním z největších provozovatelů autobusů MAN v republice, jen v Plzeňském kraji jich v našich barvách jezdí 92,“ uvedla Arriva v tiskové zprávě.

Základní technické parametry autobusů

MAN Lion´s City L (A26)

Vnější rozměry: 14 705 x 2 500 x 2 880 mm
Rozvor: 6 900 + 1 700 mm
Motor: D2066 Euro 6, 10,5 l, 235 kW (320 k)/1600 Nm
Převodovka: automatická Voith D 864.6
Počet sedadel: 42
Celková kapacita: 134 cestujících

MAN Lion´s City (12C) EfficientHybrid

Vnější rozměry: 12 185 x 2 550 x 3 060 mm
Rozvor: 6 005 mm
Motor: D1556 Euro 6, 9 l, 206 kW (280 k)/1200 Nm
Převodovka: automatická Voith D 864.6
Počet sedadel: 31
Celková kapacita: 97 cestujících

Nové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: ArrivaNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: ArrivaNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: ArrivaNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: ArrivaNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: PIDNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: MANNové autobusy MAN pro Arriva City, ilustrační foto. Foto: MANNové autobusy MAN pro Arriva City. Foto: MAN
Tagy Arriva City Arrriva MAN PID Pražská integrovaná doprava
38 komentářů