Krize BusLine v Pardubickém kraji se prohlubuje, zítra zruší téměř dvakrát více spojů než dnes
Autobusy SOR společnosti BusLine Pardubicko. Foto: BusLine
BusLine se vymlouvá na nedostatek řidičů, jiní dopravci spoje neruší.
Ukázkový příklad toho, že ne vždy musí změna být nutně změnou k lepšímu…
Zlaté ČSAD..
BusLine prostě podváděl ve výběrovém rizeni a ukazuje se, že řidiči pracují za otrockou mzdu.. Jesteze se toho nedožil Vyskočil, by si musel hodit mašli znova
BusLine nejhorší dopravce a to říkám už roky
To nevím, co bych řekl o Arrive?
…prostě amatérismus…
Na Blanensku je to podobné, chybí asi 30 řidičů (co říkal řidič)… Dnes (a v pátek) nejel ranní autobus, na který čekalo 25 lidí (děti do školy, lidi do práce a důchodci k lékaři). Včera hlášeno – cca 8 spojů, dnes veřejnosti nehlášeno nic, ale bus prostě nejel…
To není jen v Pardubickém kraji. Na webu IDS JMK je téměř každý den, že z provozních důvodů nepojedou ten den ty a ty spoje, nejčastěji na Blanensku. V zimních měsících to bylo vysvětlováno covidem, nyní (oficiální) vysvětlení není žádné.
Nejsou řidiči a blbá organizace jízd (paralelní linka nezajede kam má – 1,5 km).
Ale je to nic proti množství spojů, které teď nejezdí okolo Svitav apd.
Nemohu se ubránit pocitu, že články zde na portálu, stále více upadají k bulváru. Vždy jsem si vážil zdejší relativní vyváženosti a objektivity, ale poslední dobou je to celkem bída.
V čem konkrétně je tento text nevyvážený a bulvární?
Bohužel vyšly dva podobné články ve stejný den a komentář měl patřit k tomu rannímu, kde je je uvedeno např. : „k vlastnictví firmy se záhy poté přihlásil Jiří Vařil, který střílí po lidech před svým domem.“
A co je na nich nepravdivého?
Ano, Vařil je bezpáteřní nebezpečná svině, která se k firmě hlásí. A takový lidský odpad spojený s touto společností budu pravidelně připomínat. Protože ve vedení tohoto dopravce jsou stále lidé, kteří s ním dříve spolupracovali.
ano, o této formě vyjadřování přesně píšu.
Říká se tomu nazývat věci pravými jmény. Jsem z Liberce, takže o činnosti páně Vařila vím více, než mohu napsat. A omlouvám se všem sviním, to jsou alespoň užitečná zvířata.
Já zase oceňuju, že takovéto řekněme podhoubí odkrýváte. Takových lidí se prostě nedá zbavit normální, slušnou cestou, tak je potřeba přitvrdit. Na hrubý pytel hrubá záplata. Dokud se to zakládá na faktech a zřejmých skutečnostech, tak je to v pořádku.
Bohužel je to spíše bulvár. Vámi uvedené fakta lze sdělit novinářsky vhodněji, slušněji. Pak ta informace působí mnohem věrohodněji. Citově zabarvená slova, emoce jsou ukázkou horšího stylu novinařiny.
Ale chápu, že krátkodobě se to líbí a vypadá to, jako že in a že to lidé chtějí… Opak je pravdou.
Za mě osobně bude jen dobře, když osoby vařilova formátu zmizí v propadlišti dějin.
To nikdo nerozporuje. Lze to více s gracií a efektivněji.
Něco je špatně v systému. Pokud chybí desítky řidičů, o problému se muselo vědět dost dopředu, a dneska je problém sehnat pár desítek nekvalifikovaných k pásu natož někoho kdo musí mít ne zrovna levné v podstatě státní zkoušky, různé profesáky apod.A pak je tady varianta dvě > nějak to dopadne a ruka ruku myje…..
Aaa dalsi Busline story. A „prekvapene“ vedeni dalsiho kraje. Vzpominate nekolik let nazpet a Ustecky kraj? Zvyseni platu ridicu, narky Busline, ze je nemuzou platit. A nasledne vypadky desitek linek po celem kraji. Totalni black out dopravni obsluznosti?
Kdypak se nasim volenym zastupcum rozsviti v palici. Jsem zvedavy jak dlouho bude vedeni kraje trvat nez se probudi do reality a slapne vedeni Busline na krk. V opacnem pripade uprimnou soustrast vsem cestujicim.
No v článku píšou že kraj je k dopravci vstřícný…Proč asi? Super že někdo vyhraje tendr a pak není schopen dostát svým závazkům a jiní co závazkům dostáli přišli o práci…Chybu vidím jednoznačně v kraji pokud chce povolit prázdniniový režím…No jo, asi zodpovědné osoby busem nejezdí a je jim to jedno…
Zkuste nadhodit takové řešení, kdy autobusy začnou jezdit a nebude to v rozporu se zákonem.
Co kdyby kraj kromě ceny hodnotil i další kritéria? Nebo v kvalifikačních předpokladech vyřadil firmu, která svým závazkům v posledních 15 letech nedokázala dostát? Historie BusLine je podobných a mnohem horších excesů plná tak, že ji lze nazývat zločineckou organizací.
V pardubické gubernii už 14 let drží post hejtmana ČSSD, tedy partaj, do níž vede významná odbočka penězovodu BusLine. Spoluvládnou tam s kmotrODS, tam zákon nikoho nezajímal. Teď tam naopak nastane velké snažení zákon porušit a platby BusLine v tichosti navýšit.
Tak to bychom vyřadili i skupiny ICOM , Arriva a další. Busline byl poslední z větších společností, které se to zatím vyhýbalo.
Na kolik si tam tak řidič D při normálním HPP bez přesčasů přijde?
U GW Bus je leták s uváděnou odměnou 45-47.000,- (https://www.gwjihotrans.cz/kariera/ridic-ka-autobusove-dopravy)
To je ale jiný kraj a jiný dopravce.
No tak sem hodte jejich nabidku, at to jde porovnat.
http://www.busline.cz/cz/stan-se-ridicem.html Tam maji jen „Zajímavé mzdové ohodnocení“ + 20.000,- náborový příspěvek.
Za dlouhý, krátký týden cca 15h směny kolem 27 000 čistého, prémie za naftu tam jsou ale ten ko*ot Fabinyi je schopný normovat I starej automat tak šíleně že je to nesplnitelné…
Jen si tak říkám, že pokud si v BusLine neprověřili místní situaci a jednoduše spoléhali na to, jak převezmou řidiče od Icomu, tak pro ně mohlo být dost velké překvapení, že i kdyby k nim přešlo 100 % řidičů od Icomu, ani zdaleka to nebude stačit na pokrytí všech turnusů.
Za tohle by měl Kortyš okamžitě odstoupit nebo být odvolán. Je to naprosto nekompetentní osoba, která ví o dopravě velký kulový a je rád, že pozná vlak od autobusu.
Souhlas, tenhle člověk nemá na dopravě v kraji, co dělat již delší dobu.
On je trouba , který jim lezl do prd…a tak ho vzali na kraj. Jinak neumí do pěti počítat. Ale ten se jim tam hodí, drží hubu a jen kývá hlavou jak osel. Zajímalo by mě kolik těm šmejdum zůstalo v kapse.
Jakto? Vždyť se usiloval o odstranění motoráků 810 z krajského provozu
Naprostý výsměch a naprostá nehoráznost jak ze strany kraje, tak i hlavně dopravce vůči cestujícím.
Obávám se že tomuhle majiteli (Jiři Vařil, trestně stíhaný) jsou nějací cestující úplně u zadku a Vyskočil je mrtvý, jemu už nic.
Tak z těch zítřejších odreknutych spojů jsou i 2 subdodavky od Zdaru, kteří jezdí pro Busline a dnes normálně jezdily. Takže nejen Busline má problémy s řidiči to vypadá.
Tak dlouho se na to připravovali a teď 200 spojů zrušeno? Na co ten tendr byl? BTW Pan náměstek pro dopravu jen kouká jako jojo. Skvělá věta je, že ostatní dopravci si toto nedovolili. Bus Line bude asi nějaká protekční výjimka.
On je ještě pořád náměstek pro dopravu? Jsem jediný, komu připadá, že už by si měl balit krabice?
No, mne spíš zajímá onen radní. Pokud neuplatnuje pokuty tak si trochu koleduje…a měl by si vykoledovat
Vážně není lepší se snažit domluvit na subdodávkách, než práskat pokutovým bičem? Cestující zařiď se sám, my objednáváme a pokutujeme.
Vážně je v normální platit z našich daní nerealizované dopravní služby a tvářit se, že je vše ok?
A kde se píše o proplacení neodjetých kilometrů?
To je trochu málo…
Viděl jste, jak k tomu přesně před dvěma lety přistoupili v Plzeňském kraji, když se Arrivě v počátku taky nedařilo?
promiňte, ale když nepodáte včas daňové přiznání, tak ten flastr dostanete. vyjímka neexistuje. (samozřejmě někdy jsou tam nějaké toleranční dny např.). říká se tomu rovnost před zákonem. v právech i povinnostech. když se někomu měří jinak, tak je z toho akorát smrad.
subjekty, co vysoutěží a pak výrazně neplní hned od počátku, je třeba z trhu vyeliminovat. nejde o jeden odjetý spoj. ale 200/den.
subku BusLine najít nechce nebo neumí.
a proč by ji kraj hledal za něj? když vysoutěžil dopravce? na základě čeho?
Já myslel, že je normální v dané oblasti dát zdarma jízdné na účet dopravce. Aby si veřejná doprava udržela cestující, i když je nespolehlivá.
A on tam ještě sedí? Snad zpackali dopravu v kraji, tak si sbalí fidlátka a jde si hledat práci jinde, ne?
Zlatej ICOM Transport (ČSAD Ústí nad Orlicí a další) sice taky nebyli vždy 100%, ale spoje nerušili a nevymlouvali se že nemají řidiče. BusLine nechce platit za vjezdy na nádraží, které patří ICOMU.
No ICOM zrovna v posledním půl roku zrušil taky dost linek,nebo přecházel do prázdninového režimu, jak a kde se mu chtělo. Toho bych tu neomlouval. O spolehlivosti může být řeč až po nějakém delším období. Poplatky za vjezd platí Pardubický kraj. Jsou mimo smlouvy.
No hlavně, že se prskalo nad vozovými parky menších dopravců, ale ti nikdy neměli problém to odjezdit, i když třeba horšími vozy.
A proto měl ICOM nástup na Teplicku takový, jaký měl, jo? 😀😀
Co se divíte, když se všude soutěží na minimální cenu. Hlavně, že všude musí být WiFi.
Nízkopodlažnost, wifi a klimatizace by měl být standart.
Dodržení jízdních řádů samozřejmost.
Soutěžit v dopravě cenou při stejném zadání jednoznačnost.
Důležité jsou stolky, na kterých se dá rozbalit jídlo, položit knížka nebo hrát karty, ne nějaké wifi.
Stolky by se mi také líbili. Ale ty nejsou snad v žádném autobuse ZDO.
Mimochodem, v autobuse se jíst nesmí.
Tak to ber jako ironii. Otevíráci okna, záchod …… Nemusí přece přímo psát , že reinkarnova 810 je top. 😜
Ej, já to přehlédl, moje chyba 😆
No, v dálkových autobusech stolek bývá a v mnohých se jíst smí (u nás jen v některých). To, že v místních busech ne, není nic nezměnitelného. Ale samozřejmě by to pak stálo víc peněz kvůli úklidu.
U Seter Umbrelly, které jezdí výluky jsou u stolky a busy jsou nízkooodlažní
A co takhle vystřízlivět a uvědomit si, které je století?
A kdyby ta wifi nebyla, tak by těch 7 řidičů přivezli poštou?
Snad ne českou? Pokud takto posílají řidiče, není se čemu divit.
Jinak dle staršího článku byly nejlevnější nabídky vyřazeny…
https://zdopravy.cz/busline-miri-k-zakazce-71617/
na jihu Čech (na Táborsku) BusLine zatím bez potíží
Bez obtíží úplně ne, taky nejelo několik spojů
Doporučuji ještě rozdrobit na různé dopravce železnici a můžeme veřejnou dopravu zrušit úplně.
Rychle zvěstuj toto moudro do Švýcarska, chudáci nevědí, co jim hrozí, když mají tolik dopravců!
Jenže většinou spoluvlastníci těch dopravců jsou obce či kantony.
A taky SBB A.G. a konfederace zastupovaná SBB A.G.
A to zaručuje, že personál se nerozhodne na poslední chvíli nastoupit jinam?
Neznám švýcarskou legislativu, ale pravděpodobně tam funguje, že nejnižší cena znamená v reálu ušetření a stát a kantony vědí jak zajistit dopravu, aby opravdu byla dopravou a ne cár podepsaných smluv.
Myslíte, že mají mezi sebou něco víc než „cár podepsaných smluv“, něco co má lepší větší a vymahatelnější platnost než slmouva?
Ono by stačilo, aby podepsaná slouva nebyla považována za zbytečný cár papíru na který se nejezdí a platí, co se dohodlo bokem.
Víte co je zvlášní? Silničních kamionových dopravců je v ČR několik stovek a přesto se kamionová doprava nezhroutila. Což by jejím rozdrobením bývalého ČSAD mělo zákonitě nastat.
Asi protože, ze je konkurence bohatá a nerozdělují se tam mohutné dotace, funguje tržní prostředí.
V některých krajích už rozdělená mezi několik dopravců je a funguje slušně, resp., pokud má k ideálu fungování daleko, rozdrobení mezi několik dopravců v tom zrovna nehraje roli.
Skoro bych řekl že v krajích, kde se to nebáli rozdrobit, funguje železniční doprava lépe než v těch, kde zatím všechno nechávají ČD. Světlou výjimkou je asi Jihomoravský.
Nevím proč ,ale u Arrivy ČR a SR a Busline a jeji klonů v SK SAD Zv jsou non stop někde a v něčem potiže.Sakra když to tenhle odpad mezi firmami neumí dělat jen podělat ať to nedělá .Uleví se nám všem…
Pozor SAD ZV je správný státní dopravce, žádný fuj-fuj soukromník, ten se kritizovat nesmí!
SAD ZV samozrejme statny nie je, neviem kde ste na tu kravinu prisli. Statna akciovka vlastni 40 percent jeho akcii, co im dava presne nula percent kontroly nad tym, ako to tam vedie majoritny vlastnik. A kritizovany bol za vsetky svinstva, co predvadzal, az-az.
Protože dotace a kamarádi na pozicích, kde se o nich rozhoduje…
Tohle přece všichni znalí včetně krajských potentátů dlouho dopředu věděli.
Byl jsem řidičem autobusu BusLine nerad na to vzpomínám,zlaté ČSAD
A stejně jim to přihráli, zvláštní, že?