Konec ploužení vlaků po novém hostivařském koridoru se blíží, pojedou až 120 km/h
Nádraží Praha-Zahradní Město. Pramen: MDČR
K výraznému zkrácení jízdních dob má ale dojít až s příchodem nového jízdního řádu letos v prosinci.
Jenom dva roky na seřízeni a laníčkování troleje, krása. 🙂
V Česku vlaky jezdit rychle a na čas nikdy nebudou. Češi na to prostě nemají. Naposledy se tady jezdilo bez zpoždění za císaře pána a mnohdy i rychleji než dnes. Je to marné, je to marné, je to marné, české dráhy jsou prokleté a nikdy se to nezmění.
Šlo by to, jen by to museli vzít do rukou odborníci a ne nějací hochštapleři.
Zajímavě u nás ale máme menší zpožděnost vlaků než v Německu, ale Němci na to asi taky prostě nemají.
prostě SŽ…
Že staví rychlíky na Zahradním Městě mi nevadí. Ale co mi vadí je to, že pokud se nepletu, je to dva roky co zrušily rychlík odjíždějící z Prahy kolem půl šesté ráno. Byl z něho možný přestup v Benešově na osobní vlak směr Tábor a ve Veselí na Jihlavu.
Zřejmě ho nikdo neobjednal a na vlastní triko si ho ČD netroufaly provozovat .
Resp. objednal jenom z Tábora a zároveň zapomněl objednat zastavování prvního Ex ve Veselí nad Lužnicí, tak jako tam večer zastavuje poslední Ex do Prahy. Tím zlikvidoval ranní spojení do Jindřichova Hradce nebo Třeboně.
Ono kolik lidí taky asi tak jezdí v půl šesté ráno z Prahy…to je brutálně brzo.
Ačkoli takto brzo sám pravidelně nejezdím, tak párkrát jsem tu čest měl a v MHD je mezi pátou a šestou první ranní špička 💁♂️
Až 120 kmh, jo? Hmmm. To je přímo kosmická rychlost.
Vzhledem k tomu, že vzdálenosti dopraven od sebe jsou tyto:
Hl.n. -3 km- Vršovice -2 km- Eden -2 km- Zahradní město -3 km- Hostivař, a spřihlédnutím ke skutečnosti, že tam všude zastavují i všechny ty Vltavy, Lužnice a Sázavy (s výjimkou Jížních Expresů) , tak mě osobně připadá publikovaná traťová rychlost jako dostačující. Sotva se vlak rozjede a už zase musí brzdit.
A je to tak správně, že rychlík zastavuje v každé zastávce po 2-3 km? Vždyť to je jak kdyby klatovský rychlík stavěl v Radotíně i Chuchli…
Pokud se chce odlehčit přetíženému centru Prahy, a na zastávkách je vazba na MHD, nebo Parkhaus, tak samozřejmě ano. Proto tam všude zastavují i Jížní Expresy ve směru DO Prahy.
Pokud budete bydlet v Radotíně a budete chtět navštívit tetičku v Klatovech, tak to jistě také uvítáte.
Není to tak neobvyklé. Například TGV Paris-Nice Ville taky jede až do Marseille „šusem“, ale po pobřeží pak staví v každé díře.
Stejně tak Wien-Meidling, taky tam zastavuje dálková doprava: https://mapy.cz/s/narutujaru
To aby se lidi nemuseli hnát až na hlavní a pak jet zase zpátky, což je hrozná ztráta času a i méně zdatného myslitele to po několika pokusech začně žrát.
Si to představte: Ze zahradního města na Skalku, tam potkáte lidi ze Strašnic, ketří také jedou na Hlavní nádraží … aby se do Budějovic dostali rychleji?
Bydlim ve Strašnicích na Strašnické. Na Hlavní nádraží je to časově stejně daleko jako na Zahradní Město. Pokud chci být v Budějovicích rychle, tak stejně pojedu na Hlavní na Jižní expres.
Ok, jedna zastávka proč ne, ale vlak by měl projet Vršovice 110 a před zastavením na Zahraďáku by se rozjezd na 140 ještě jistě vyplatil.
Není Zahradní Město poblíž metra nemůžete srovnávat s čistě předměstskými zastávkami/stanicemi jako Radotín nebo Chuchle. Zrovna tady v minulosti některé rychlíky stavěli v Hostivaři. Rychlíky zastavující v Podbabě nebo Čakovicích taky využívá spousta cestujících.
Poblíž metra, jo? Tím se tedy myslí to nutné čekání na autobus, kdy je naděje, že tam budu pod 15 minut, které trvá pěší cesta. A kam bys asi tak chtěl tím metrem cestovat? Na Depo? Ono kdyby vlak jel totiž bez zastavení na Zahraďáku 140 až po průjezd Vršovicemi, tak bys byl na tom Áčku všude rychleji.
Pro osobáky to stačí, pro rychlíky už ne.
Předpokládám, že anglicky umíte.
https://www.youtube.com/watch?v=WOOXpUiK0OU
Aby vlak stihl zastavit u peronu, nemůže jet neomezeně rychle, přejel by. A má-li tam stavět všecko, tak je vyšší rychlost k ničemu, ani se nerozjede a už zase brzdí. Ani VRT v Pařiží nemá [300] hned u odjezdu z nádraží.
No to sice nema, ale kdyby to slo, tak to hak mozna maji. To je dane spise historickou siti a tim, ze tam neposlouchaji sotouse, co by v zajmu zeleznice obetovali kdejakou pamatku. V Parizi zrovna moc mista neni. Tam, kde to slo, ma TGV v ramci mesta proste zastavku na trati 300 km/h nebo zajizdi po “pomale” VRT 230 kmh.
Jiste 120 nebo 160 neni rozdil, ale tyhlety drobne nakonec muzou hrat roli, jestli nejake linky vyjdou do taktu nebo ne. Ale pokud musi rychlik v Prze opravdu suplovat osobak, je to asi jedno.
Jako neobeznámene osobě to přijde úžasné,stodvacet km za hod..Tak zavratnou rychlost nám bude jistě závidět celá evropa!
Více než zdvojnásobení rychlosti ti připadá málo? 😁
Je tam samozřejmě kouzelné slůvku „až“.
Takže nebojte, ono to třeba bude 80.
No a 85 je 2 a kosek krat vice nez 40 🙂
Jenže na původní trati přes Strašnice bylo 80, jestli si to pamatuji správně, takže jen návrat k normálu a mírné zrychlení.
V Čechách normál. Z Kolína do Libně to taky nejezdí rychleji než když se v devadesátkách začalo s koridory. Ale pravda, už to nevyskakuje v Úvalech u nástupiště.
Co si tak přečíst článek napřed. 85 při vjezdu do Vršovic a přes ně, jinak 105 až 120.
Děkuji za informaci!
#ironie
Je to ve městě. Já vím, že mnozí tak jezdí na území Prahy i autem, ale přeci jen u vlaku je to slušné. Navíc většina rychlíků staví na ZM, takže se do toho Edenu ani moc nestačí rozjet. Ovšem chtělo by to od Dobré Správy vysvětlit, proč se po super slavnostním přestřihnutí pásky a fotkách ušatého nemajitele ničeho v jeho nevlastněných mediích se ještě dva roky (koridor) a rok (stanice ZM) muselo jezdit krokem. Že by bylo uvedeno do provozu na politickou objednávku a následně se celou dobu jezdilo po nedokončené stavbě. Inu nejspíš asi ANO.
Ve vlaku by to měla být samozřejmost.
Slyšel jsem, že tam nebylo tak úplně vyladěné zab zařízení.
To jakoze cela Evropa ma rychlost 300 km/h hned u peronu a pomaleji nikde nejezdi? Mel by jsi nekdy vytahnout pary dal nez na kraj vesnice a podivat se, jak to ve svete chodi.
Uvnitř města je to rychlost slušná.
Koukal jste se kudy to vede?
Ale notak, vy nechcete, aby vlaky mohly přojíždět hlavním nádražím 160?!
To jsem rád. Ale budou ty rychlosti zhruba kolem stovky maximem, které na tom úseku bude dosaženo? Nehodnotím, ptám se.
je to dane smerovymi pomery, takze bohuzel ano.
Škoda, pomalá jízda prodlužovala zážitek z jediné čtyřkolejky u nás.
#ironie #dobráspráva #tříkolejky #tojedost
Můžete dojet do Brna. Tam si můžete užít jízdu po nefalšované sedmikolejce mezi Židenicemi a Maloměřicemi, díky výstavbě VMO aktuálně kolem 50 km/h…
Lži, lži a zase lži. Rychlá pantografka nebo třetí podbití fakt nejsou důvodem, proč by tam už téměř rok nemohlo být aspoň 80 km/h. Tam, kde se chce (například kolem Peček, kde ale jaksi jezdí mj. čistě náhodou půl baráku hrůzy z Dlážděný), se chvilku po zprovoznění ještě během stavby umí až 120 km/h (v přímé je to na hraně, v oblouku je už lepší méně, např. těch 80 km/h). A pokud by to opravdu jinak nešlo, proč tedy slavná Sabotáž železnic už letos namalovala JŘ přes Eden na rychlosti vyšší, takže všechno nabírá drobná zpoždění, které se pak šíří… Číst vice »
Grafista nejspíš dostal befél použít jízdní doby spočtené na cílový stav, tedy na ty traťové rychlosti 105 / 120 km/h, neboť aktuálně chystané zvýšení traťové rychlosti bylo již předem strategicky, obmyslně a proaktivně naplánováno. Až zazní fanfáry, na nástupištích v Edenu a v Zahradním Městě zatančí šamani předpisově nalíčení firemními barvami podle schváleného vzorníku a pozlacenými nůžkami budou z rychlostníků rituálně odstřiženy černé krycí igelity, vlaky se budou moci svižně rozjet bez rizika, že by k peronům přijížděly s náskokem a trapně tam čekaly do určeného času odjezdu. Za takový úspěch trochu toho zpoždění, které veřejnost jistě citlivě chápe, určitě… Číst vice »
Až na to přesné ujíždění k benešovským courákům „vypočítané“ 193, následné ujetí „krátké“ 193 z náměstí Hrdinů při sebemenším zpoždění „návazné“ 19, a tedy výsledné zdržení dalších nejméně 20 minut. 🙂 (Tedy ne, že by to v opačném směru při malém zpoždění 193 nebylo ještě horší, ale tam už je courání se ujetého vlaku ještě méně podstatné, než jen čekání na další 19.) Těsné „přípoje“ v praxi.
Snad byste nechtěl pripoj mezi vlakem a MHD???
a frantisku, jsem rad ze aspon neco mame spolecneho. zcubeni 193 a nahrada sototramvajkou 19 povazuju taktez za prasarnu.
Tuhle blbost se šototramvajkou nepapouškuj, jezdí ani ne 2 roky a po 10 minutách a i při její délce si už v ní člověk skoro těžko sedne. Rozhodně ne zbytečná linka.
To přece znáš Martine. I loni byly volby, kdy tak nějak náhodou nedokončenou stavbu otevíral tým, který dnes podobnou praxi velice kritizuje…
Tam se celé dva roky ještě mohutně stavělo. Stříhala se totiž páska u Potěmkinovy (Burešovy) vesnice. Politické zadání.
Tak nějak, chodníky neměly dlažbu. Takže přístup nejlíp v gumákách.
Když už to stavěli tak mohli koleji udělat šest tj. další dvě na rychlovlaky úplně bez zastávek které by z Hostivaře v budoucnu jely 300 km/h dál..
Ta rezerva tam přesně na to je. Stejně to bude použitelné až po výstavbě tunelu ze Zahradního města na Běchovice (hoooodně daleko do budoucnosti)
15 let je v drážním pojetí „za chvilku“, nikoliv „hoooodně vzdálená budoucnost“ 🙂
No, vzhledem k tomu ze i metro S je v přípravě dál, než tenhle vlastně doplňkový úsek, tak to na 15 let moc nevidím. Koneckonců to ani není v první fázi RS (kde se počítá jen se zapuštěním do Běchovic a Libně). A už ta první fáze bude za 15 let jen se štěstím.
To zastavovani rychlíků na Zahradním městě je peklo a zásadní zdržení a snížení komfortu. To by měli zrušit jelikož to jen zdržuje a nemá to vůbec smysl a vystupuje tam zlomek lidí..!
Optimální je nezastavit vůbec v žádné stanici. Pokud zahrneme i výchozí a cílovou, odpadnou navíc dopravci veškeré problémy s těmi zpropadenými cestujícími a už bude na dráze jen dobře.
Vy jste pěkný demagog. Jde o nevýznamné a nevyužívané stanice kde zastavování zdržuje a nemá to smysl. není tam metro ani přestup na významnou dopravu. Z Prahy do Benešova a dál jede 90% stejně z Hlavního nádraží a tak 9% z Vršovic a tak 1% ze Zahradního města..
Tak se tam přestěhuje, buďte odkázán na veřejnou dopravu a pak nám povězte něco o zbytečném zastavování.
Zdroj (těch čísel) ?
Ta čísla u Zhoršení (pravděpodobně volič Bylo líp) jsou zcela vycucaná z prstu. Záleží od spoje, ale já tam rychlíkem jezdím docela často a na ZM vystupuje odhadem 20-30% lidí. Včetně mne. Samozřejmě.
Jasně, jedno procento. Takže když přepočtu těch určitě padesát, co tam vídám vysypat olbramovický R v 6:20, tak mi z toho vyjde, že je z Benešova v každým voze asi tisícovka kaštanů. To asi ne, že.
Kecy. Realita je poněkud jiná.
Berte to tak, že se lidi na Zahradním městě musí naučit přestupovat. Vždyť je v provozu tak rok. Věřím, že když se to nezlepší tak se zastavování zruší. Věřím, že se to zlepší.
Ne, optimální je, aby rychlík byl opravdu rychlíkem a zastavoval jen ve významných stanicích. Zahradní Město je ideální stanice pro účely MHD a přestupu mezi autobusy, tramvajemi a příměstskými vlaky, ale pro dálkovou dopravu rozhodně ne.
To už rovnou můžou vlaky EC Praha – Budapešť v Běchovicích středu, ne? (ironie, samozřejmě)
A brojíte takhle i proti tomu že staví dálkové vlaky v Libni? To je z hlediska přestupů o dost horší. A lidí tam kolem nádraží taky bydlí méně.
Libeň je jako Vršovice, v podstatě vnější centrum Prahy. Pro rychlíky do Budějovic bohatě stačí v Praze stavět na hlaváku a ve Vršovicích, netřeba ještě zastavovat na sídlišti daleko od centra.
Klidně ať ještě někde v Praze zastaví, ale stačilo by jednou a ne třikrát.
Obávám se, že té Libni spíš než Vršovice odpovídá právě Zahradní Město.
Vršovice jsou už v podstatě přednádraží Hlaváku…
To vaše „sídlniště daleko od centra“ je dopravně daleko lépe dostupné než nemožné Vršovice.
lépe dostupné? ano – tím vlakem
No, kdybyste napsal, že je to stejné, ještě bych to snad překousnul. Ale Libeň horší určitě není, ani návaznosti na MHD, ani potenciálem, kam z toho místa po Praze jet – v tom je na tom Libeň mnohem lépe – od Čakovic až po ten Zahraďák.
Vybrali jednu „okrajovou“ stanici, no. Něco jako zastavení v Libni pro směr ze severu; akorát, že tady to staví navíc ještě ve Vršovicích. V zásadě sice souhlasím, ale přece jen je pro dost lidí lepší dojet sem tangenciálními autobusy, než se hrabat až na hlavní nádraží, nebo naopak jet courákem na přestup v Benešově. Chceme odlehčit centru tím, že přes ně nebudeme tahat všechny cesty, ale stejně tam teď plánujeme metro D (s argumentem, že tam jezdí hodně lidí – proč asi) a k jeho odlehčení pak v zásadě nadbytečné metro Ö. Za mě lepší toto než polní stanice za… Číst vice »
Pro dalkovku je dobre mit na okrajich nejake zastavky jako Holesovice, Smichov, ZM, Liben, Vysocany… Ulehci to wilsonaku…
V Ostrave take stavi vlaky na trech stanicich – Svinov, hl.n., Bohumin…
Ale notak, vždyť honění cestujících tam a zpátky, aby se vracet museli, je jen malá pomsta za to, že otravují ve vlaku… Vaše Dlážděná!
Rychlíky v Česku jsou už dobře dvě desetiletí eufemickým označením pro RegionalExpressy. Dálkovou dopravu v ČR zajišťují expresy (včetně EC a IC) a komerční spoje.
Souhlasím! Jezdili jsem pravidelně Vršovice – Benešov bez zastávek a teď to oproti trati přes Strašnice jezdí déle a zastavení jen zdržuje a hlavně nikdo nenastupuje ani nevystupuje. Nechápu kdo to vymyslel! Po zrychlení se čas snad citelně zkrátí ale to zastavování jim neodpustím..
Neodpustíš a svět se nezhroutí. Ale je to jistě zajímavé, když ve vlaku mohu potkat vzteklého troubu, který dupe smradlavými nožičkami do podlahy a buší špinavou pěstičkou do stolku či opěrátka na ruku :-).
Po pár týdnech ještě těžko hodnotit vytížení, nechal bych tomu čas. Pravda, dotáhnout sem základní větev trasy metra A od Strašnic (větev přes Skalku je odbočkou do depa), mělo by to mnohem větší význam, a možná přimělo pár dalších lidí od východu použít (prodloužený) vlak místo aut a autobusů stojících v kolonách.
Tak navaze na to i zel. linka z jizni casti mesta….
Je tam hlavni tangenta Sever-Jih ale autobusova…
Nechápete? Oni přece musí prokázat, že to byla stavba století – nemohou Vám ustoupit. Proto tam i ty rychlíky musí minimálně 10 let zastavovat.
Ale jdi ty, brepto. Já na Zahradním městě vystupuji a nastupuji několikrát týdně, sice většinou na osobáky, sem tam na spěšňáky, rychlíkem jezdím odtamtud málokdy. Ale ty rychlíky tam při čekání občas vídám a to jak ve směru na Benešov, tak i ve směru na Prahu a musím říci, že pěkně kecáš. Těch lidí na ně čeká či z nich vystupuje docela dost. Jsou to již desítky cestujících. Při začátku zastavování to byly pouze jednotky lidí. Lidé se rychlíky stavící na Zahradním městě prostě postupně učí využívat, počet cestujících jedoucích, kteří nastoupí či vystoupí z rychlíků na Zahradním městě roste.… Číst vice »
Zastavování expresů v Benešově je blbost. Děláte z expresů rychlíky, které už existují. Sice řeknete, že ty (dejme tomu 3) minuty nemají vliv, ale takových stanic jako Benešov je na trase do Budějovic víc, takže reálně by pak došlo i na další a nakonec by z toho už bylo těch minut daleko víc. Už vůbec nevím, proč zrovna do Prahy by měli jezdit lidé autem (masově) a až tam přesedat na vlak, to je už od základu špatná úvaha.
Blbost to rozhodně není frekvence cestujících mezi Benešovem a Prahou je obrovská a na rozdíl od ostatních stanic na trase co do počtu cestujících se vyrovná Táboru, či Budějovicím, možná ve špičce i překoná.
Jediný důvod proč tam Ex nezastavují je, že ČD nechce uznávat jízdní doklady PID, které v tomto úseku musí platit pro všechny vlaky v oblasti PID, proto ty Ex nestaví nikde až v Táboře, ani Vršovice, Zahradní město (kde se plánovalo jejich zastavování) atd.
Bram: Takže jedině podmět na MD, (či úřad v Benešově ať se MD ozve) ať to zastavování Ex zařídí!
Pro cestující z Benešova do Prahy vlaky Ex NEJSOU určeny. Tito cestující mají pro tyto účely vlaky R a Sp, lze k tomu využít i vlak Os. Proto ve vlacích Ex NESMÍ nikdy tarif PID platit, protože příměstská frekvence do vlaků Ex NEPATŘÍ!!!
Proč by nepatřila?
Expresům do Prahy by slušela v Benešově kolmice(odjezd hned po výstupu) a eshopům by slušela motivace(místenka z Prahy do Benešova za cenu místenky do Budějovic)
Ona tam byla v planu dokonce VRT, kde by nejake vlaky stavely i v Benesove,… pomohla by i vlakum na Budejovice… Tyto vlaky by byly velmi rychle pro spojeni do Prahy…
Stejne se planuje nova trat na Benesov, kde budou i rychle vlaky stavet, a rychla reg. doprava jeste bude mit nacestne zastavky v tomto huste zasidlenem uzemi mezi Prahou a Benesovem…
Te VRT je skoda, ale pokud by postavili novou trat v jejich parametrech, byt i na o neco nizsi rychlost, vyrazne by zrychlila spojeni z Prahy do Benesova, Tabora, Veseli a Budejovic nebo i Lince…
S těmi Ex souhlas, ale rychlíky posílit klidně o 2 vozy. Z Benešova to občas bývá pěkná tlačenice 😉.
No a to je jeden z důvodů proč by Ex neměly v Benešově stavět. Tím rozhodně lidi z jihu do vlaků nenalákáte, že pojedou v pátek na stojáka 40 minut do Benešova, jako jsme běžně jezdili ze školy. Lidi stojící v uličce v Béčku nejsou nic moc, ale k tomu celkovému pojetí takovýho vlaku se to i hodí, ale u expresu tohle fakt nikdo nechce.
A proč by z obcí hned za Prahou či z některých částí Prahy nemohli jet na vlak autem? Jen proto, protože to nějaký úředníček nechce?!? Zastavování expresů v Benešově není blbost. Je tím zpřístupněna velká část Středočeského kraje pro využití vlaků Ex až do Lince. Jako sorry, představa, že někdo dojede autem do Benešova, přestoupí na rychlík a v Táboře navíc přestoupí na Ex do Lince, je naprosto mimo realitu.
Zastavování Ex v Benešově je blbost. Kvůli frekvenci Praha – Benešov přece nebudeme posilovat soupravy až do Lince…
Rychlíky toto řeší, nicméně bych přivítal v jejich případě ještě jednu zastávku přesně pro automobilisty a to v Mirošovicích, kde je veliké, dobře přístupné a zatím nevyužívané P + R.
Není to blbost a dá se to řešit neuznáváním tarifu PID ve vlacích Ex a neuznáváním dalších zvýhodněných jízdenek, například traťových pro úsek Praha – Benešov. Oni by to lidé párkrát zkusili, ale pokuty by jim ty myšlenky na využívání vlaků Ex v úseku Praha – Benešov velice rychle vymazaly. Ad nevyužívané parkoviště v Mirošovicích: Ono se tam na něj nedá dojet třeba nejkratší cestou z Hrusic, míněno ulicí Pod Kouty. Přitom by stačilo umožnit vjezd osobním automobilům v pracovní dny od 4 do 8 ráno a od 15 do 20 hodin večer. A to klidně ráno pouze ve směru… Číst vice »
Brame, je to blbost. Zcela zbytečně zpomalíš nosnou vrstvu Ex vlaků ( tedy z ČB, TÁ), navíc nasereš jak pravidelné PIDáky (on tu staví, ale my tam nesmíme) a totálně rozhodíš občasné cestující (a těch vůbec není málo) „Jsem si koupil v Benešově lístek a ve vlaku jsem musel doplácet stovku…“
Na nějaký „sociální inženýring“ typu cedule 4 – 8 a 15 – 20 se vykašli. To prostě v oblasti přetížené silniční dopravou fungovat nebude a i tak je jednodušší to vzít přes Mnichovice, v současné podobě (uzavírka Mnichovice – Hrusice) okolo mého baráku a přes Myšlín.
Ano, PIDáci budou nasraní, ale není problém, aby si koupili jízdenku v plné palbě a mohou jet. Takže sorry, ale PIDákům se nic nezhorší, takže na jejich nasranost není třeba brát zřetel. Krom toho se dá zařídit, že vlaky Ex budou ve směru do Prahy stavět jen pro výstup, tedy v Benešově nebudou zobrazeny na odjezdové tabuli (a tedy ani na nástupišti nebude zobrazen odjezd těchto vlaků) a nenajde ho ani vyhledávač spojení. Stejným způsobem se dá postupovat i v opačném směru a vlak nechat v Benešově zastavit jen pro nástup. Opět se tedy neobjeví ve vyhledávači spojení a tím… Číst vice »
Zpomalení expressů z Lince v zásadě beru (tedy záleží jestli na obou koncích chytají uzly, taky mi může být jedno jestli deset minut navíc strávím na přestupu nebo zbytečným zastavením).
Na nasrání PIĎáků – základní PID uznávat, akorát dělat naschvály (Vyhledávač PIDLítačka nenajde, musí se zadat ručně „platnost od+pásma“. pití/minibar/wifi/… zpoplatnit. Místenky nejkratší Praha – Budějovice. Ve směru do Prahy v Benešově nečekat na odjezd.)
A náhodným cestujícím zrovna tak, upozornit.
Je to blbost. Do Benešova jezdí co půl hodiny Ešus a po hodině rychlík, to je sakra dostatečné.
Ano, cestující toužící jet z Benešova do Lince (nejel to naposledy následník trůnu?) nebude potěšen, ale tisíce cestujících z Prahy do Tábora/Budějc potěšeny budou, že se nemusí tahat o místa ve vlaku s příměstem.
Ony v Benešově Jížní Expresy zastavují, ale jen ve směru do Prahy, z Prahy na jih Benešov projíždějí.
https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/k220-od-2022-09-02.pdf
Příště si přečtěte více než jen první stránku JŘ!
Zrusit by se melo zastavovani rychliku ve Vrsovicich a ponechat na Zahradnim meste
Za mě souhlas.
Naopak, Vršovice je třeba ponechat a nehrát si s rychlíky na nadvlaky. O žádné nadvlaky vůbec nejde.
Pokud by neměl být ve Vršovicích přestup na Déčko, tak by se s tím dalo souhlasit.
Jenže on tam být má.
To zaprvé (stanice metra D) a zadruhé se okolí žst. Vršovice dost mění a co by snad s odřeným uchem šlo teď, nebude akceptovatelné za pár let.
Ale, kaštan bude muset dojet MHD na OTAKARKU/NÁM. BŘÍ. SYNKŮ, jde má být stanice metra (NÁM. BŘÍ SYNKŮ)…
To už by větší smysl dávalo rozvetvit A na ZM. Pak by Vinohrady spadovaly taky na ZM a Vrsky by mely už opravdu jen lokální význam.
Ano, jedna stanice by mohla být u vlaku a druhá, konečná, na Zahraďáku na sídlišti.
A to Déčko pojede kam? Na Hlavní. A na Pankrác, kde jsi opět z Hlavního za 8 minut metrem.
Na Zahradním Městě máte přestup na spoustu tram a bus linek do velké části Prahy a de facto i na metro A. Správně by tam měly zastavovat i EC, stejně jako EC na východ zastavují v Libni nebo EC na sever v Holešovicích
Já bych ty expresy přece jen ještě zvážil, i v té Libni. Je otázkou, pro jaké cesty je chceme mít, abychom z nich nedělali rychlíky, z rychlíků spěšné/zrychlené vlaky a z nich pak zastávkové (značené osobní). Na druhou stranu, pokud to nebude odrazovat skutečně dálkové cestující, kteří jinak volí rychlejší auto (je též věc disproporcí v infrastruktuře) či letadlo na kratší trasy, proč ne. Zase lepší, než mít ty vlaky zbytečně krátké a posílat jich na trať tolik, že se pak nevejdou jiné, a zastavujeme na cestě i těžké náklady (u nichž je ale také problém včasné jízdy ve vlastní… Číst vice »
Tohle rozdělování kategorii dálkové dopravy ma smysl, pokud jde o menší města, ne Prahu.
Já si myslím, že IC by neměly stavit ani v Libni. Dálkové spoje by měly být dálkové s minimem stanic. Obsluhu Libně bych naopak nechal RE. (Používám Švýcarské značení IC, IR, RE, R protože je lépe pochopitelný pojem než rj, Ex, EC, SC, IC, R, Sp, Os co používají České Dráhy).
Tak to u nás v Brně se plánuje zastavování rychlíků v nové krásné zastávce Brno-Starý Lískovec. Dokonce je tu už pro přístup položená fošna přes potok a instalována cedulka „Vstup na vlastní nebezpečí“.
Přesně tohle nezastavování raději vůbec nikde mi přesně vadí na vlhkých snech VRT 300 km/h a více. Pěkně hodinu dvě na nejbližší krajský terminál, šup za 20-30 minut do dalšího teminálu a odtud hodinku dvě do cílové stanice. S přestupy 5 hodin ve vlaku, 400 km celkem a uhlíková stopa jak od mamuta. Autem z bodu A do B 250 km za 3 hodinky s kávičkou na odpočívce.
A proto to přesně takhle nebude.
To spis ty Vrsovice, na ZM by naopak měly zastavit i ty Exy.
Myslím, že pokud by se udělali v těchto stanicích průjezdné koleje pro rychlíky, expresy, nákladní vlaky, tak by mohli celý úsek projíždět vyšší rychlostí mimo nástupiště.
Koleje tam jsou 4, a kolem nástupiště se může při určitých úpravách až 200.
Těch 120 tam nebude kvůli nástupištím
Jen se na ty koleje, kde zastavují rychlíky, dá od Hostivaře jet ve správném směru 100 km/h a do Hostivaře odjet 80 km/h. Je to dáno výhybkami a nic se s tím naštěstí dělat nedá. Pro rychlíky, které zastavují na Zahradním Městě jde o plně vyhovující řešení. A pokud se konečně rozhodne stavět tam i s Ex vlaky, půjde o vyhovující řešení i pro ně.
Bram: Moc jsem ten popis nepochopil. Co je spravny smer? Jaka je rychlost z/do Hostivare na severni dvoukolejku a jaka na jizni dvoukolejku? Diky
Na severní dvoukolejku bude od Hostivaře traťová rychlost, na jižní dvoukolejku platí to, co jsem napsal – vlak jedoucí od Benešova vjede do Zahradního Města stovkou, vlak odjíždějící ze Zahradního Města na Benešov pojede přes výhybky osmdesátkou. Pro vlaky, které zastavují na Zahradním Městě stav odpovídající potřebám provozu.
Diky za vysvetleni. A finalni stav vypada, ze Os budou jezdit po severnich koleji a R a Ex po jiznich?
Ano, je to přesně takto.