Kamionům vjezd zakázán. Poláci pokročili s dálnicí na české hranice, auta nad 9 tun projedou až po dokončení D11

Stavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiAStavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiA

Královéhradecký hejtman chce do dokončení D11 docílit zákazu tranzitní nákladní dopravy ze státní hranice do Trutnova.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bidlo

Zlí oškliví Poláci staví dálnici rychleji než my!! 🙂

Matěj

Místo aby se stavělo tak hejtman kraje za ODS vyhazuje zakazy omezení a byrokracii.

klammer

Tak dálnice by Polákům šly. Ale demokracie jim tam mezitím chcípla na souchotě.

Kebab

Nám aktuálně nejde ani jedno…

klammer

Tak zatím u nás funguje na vládě nezávislý ústavní soud, existují na vládě nezávislá veřejnoprávní a soukromá média, ministr spravedlnosti není současně nejvyšší žalobcem (v Polsku prokurátorem), není zakázáno právo na potrat a politický vliv církve je minimální. U nás žádná slává, ale v Polsku je situace i ve srovnání s ČR s Babišem/Zemanem v čele zlá. Velmi zlá.

kolemjdoucí

Ve Spojených státech amerických je také ministr spravedlnosti nejvyšším státním žalobcem, a a mimochodem je to zcela běžnou věcí i v mnoha státech Evropské unie. Kde prosím vidíte v tomto bodě nedostatek demokracie nebo zlou situaci? U nás je situace obdobná, nejvyššího státního zástupce jmenuje vláda, z ústavy. Státní zástupce je prostě zástupcem státu, není to žádný nezávislý orgán, kterým je z podstaty věci soud. Pravdou je, že v mnoha státech světa existují také soukromí (
tedy závislí) žalobci, ale to už překračuje zaměření tohoto webu.

klammer

Kde? Sledujete detailně počínání ministra Ziobra? Pokud ano, je vaše otázka zbytečná. Pokud ne, doporučuji dohledat seriózní zdroje v této věci. Ale souhlasím, že tohle téma překračuje zaměření webu.

kolemjdoucí

Výkon funkce (pozitivně nebo negativně) nijak neodpovídá na otázku, zda spojení dvou funkcí (v tomto případě ministra spravedlnosti a nejvyššího státního zástupce) je zlou nebo dobrou věcí, nebo je demokratické nebo nedemokratické. Reagoval jsem na strukturu věci, nikoli na politickou stránku případu. Povšimněte si prosím tohoto detailu. Na polskou situaci mohu mít podobný názor, to ale nebylo předmětem mé připomínky.

Zlámalík

Tak hlavně že Andrej všechno koordinuje s touhlenctou V4… Napadá mě jediné: A vy jste spolu nehovořili?

mgr.pavel

To je tak typicky Babišovské: za kopečky nekecají, ale makají, u nás se slibují pečené koblihy až do huby, ale reálně jsme schopni přijít jen se zákazem.

(možná ten konkrétní zákaz na dané silnici má smysl, to nevím a ani to neřeším. Jen sarkasticky komentuji výsledek vládnutí Andreje 25085 a Karla a Karla a jeho předchůdců a podřízených na ŘSD).

J.K.

Ten zákaz kamionů moc nechápu – přinese objížďku pro kamiony která bude asi obrovská, a bude tedy znamenat více hluku a emisí pro lidi jinde. Co konkrétně to má přinést dobrého?

Petr

Trutnov nebude zahlcen kamiony.

Jiří Kocurek

Namísto toho ale Úpice, Červený Kostelec, Náchod a Česká skalice. Místo 1 města rovnou 4.

milan

Ten zákaz kamionů tam je už dnes, jezdí se přes Náchod a Harrachov.

Josef

Zakaz kamionů, vždyť už teď jich tam jezdi spoustu samej sklápěč navesovej

Jiří Kocurek

Pokud mají v místě nakládku nebo vykládku, tak není co řešit.

coolio

To je krásný obraz reality infrastruktury v ČR – nákladní vozy, krev ekonomiky, nesmí na silnici 1. třídy…
Ne, primární problém není v chybějící dálnici, ta chybí na spoustě dalších míst, i v Německu mají dost míst, kde dálnice končí na bundesce, a zákaz NA tam není.

karl

A nemohli by to Poláci dostavět rovnou až do Jaroměře? Absolutní neschopnost na naší straně, ty borci co tady mají stavby nastarost by snad neměli radši dělat ani u lopaty.. Ostuda, měli by se stydět..

Miroslav Zikmund

Pokud se přihlásí do výběrového řízení a budou cenově nižší proč ne … jádro pudla asi nespočívá jen v tom, kolik lidí s jakou technickou pracuje, ale jak je to s výkupem pozemků, jak právně (kdo je vlastníkem), tak finančně (kolik je ochoten stát za pozemek zaplatit …. ) – viz kauza „baba“ Havránková, která – zcela v souladu se zdravým rozumem – chtěla „jen“ výměnu pozemků, zatímco „systém“ viděl řešení jen v penězích, o které „potížistka“ nestála … a tahle banalita s neústupnou „babou“ pijící úředníkům krev trvala dlouhá léta …. nakonec potížistka vyhrála … Teď se stát soudí… Číst vice »

none

To jsem uz davno navrhoval. Schovat vsechny ceske tabule a nechat je dojet az k prvnimu velkemu mestu, kde by teprve zjistili, ze jsou u nas 😉

Brťa

Pane Sůra jak se vám líbí komentář pana michala82? Jsem napsal komentář na jiném místě v podobném duchu a vy jste se do mě obul.

Roman Svačina

No tak stejně to dopadne u Dolní Lipky až tam za pár pátků bude končit Polska S8?. Píšu to dobře? Snad jo

Roman

Tleskám Polákům, jak to dotáhli přesně na hranice. Hned za tím bude pole s řepkou s billboardem s Andrejem. A to zděšení na ministerstvu dopravy když zjistili, že Poláci začnou stavět ještě od Klodzka směr Králíky. Rakušáci taky už začali z Lince stavět, asi už dost dlouho čekali na nás a přitom museli poslouchat, že Andrej bude na hranicích dřív.

Tomáš

A chleba bude! A máslo bude… I smetana bude! I Fibich a Dvořák!

BND30

Kde je mlíkař?

Luke

Nezbývá než Polákům zatleskat a smeknout před nima jak do výstavby šlapou.

michal82

Je to furt dokola. Poláci staví o sto šest a my se dohadujeme u Jaroměře zda se vykoupí kus pozemku pana soudce či nikoli a za kolik. Je to smutné.

David

Bych se třeba rád 30 let od sametu dožil dálničního napojení na všechny naše sousedy. Snad to štěstí budou mít třeba moje děti.

Rišan

No to je právě ten rozdíl, že u nás jsou opravdu nezávislé soudy, jež např. po deseti letech zjistí, že za pád mostu na rychlík s mrtvými, zraněnými a mnohamiliónovou materiální škodou vlastně nikdo nemůže. A soudci své poctivě vydělané peníze mohou investovat např. do pozemků, ležících na trase připravované dálnice, jejichž výkup může zdržet stavbu o řadu let. Kdežto v Polsku jsou soudy závislé na svévoli politiků, kteří při budování dálniční sítě dávají zločinně přednost veřejnému zájmu před soukromým takže jim to jde více od ruky. Pak skončí třeba na našich hranicích, což je ostatně i případ německých a… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Ztotožňuji se s vaším názorem, leč v Rakousku / Německu jsou soudy rovněž – nepochybně – nezávislé. Jenže v těch zemích patrně nejsou arogantní úředníci OPILÍ MOCÍ ze své „bezvýznamné“ funkce řadového referenta, ale s těmi vlastníky pozemků se férově jedná o ceně … Nepochybně i ve Švýcarsku, když se z jednokolejné trati vedoucí v blízkosti zástavby dělá dvojkolejná. Vždy si kladu otázku, jak to ty švýcarské úřady dělají ….

Miroslav Zikmund

Holt buď jsou polské zákony jiné nebo jsou ochotni zaplatit co vlastník požaduje nebo jsou pozemky ve vlastnictví státu. Bez znalostí „zákulisí“ se nedá objektivně srovnávat …

Karlos

V Polsku je v součastnosti ve výstavbě cca.1.400km dálnic a rychl.cest a 110km městských obchvatů.
Od revoluce zde bylo postaveno 1712 km dálnic a 2583,4 km rychlostních silnic. Po ukončení všech plánovaných úseků bude v Polsku asi 2100 km dálnic a asi 6077 km rychlostních silnic.

Petr

V Polsku se mohou do přípravy staveb montovat ekologisti jen u EIA, pak už nemůžou. U nás se mohou do nekonečna odvolávat i u dalších fází (územní rozhodnutí, stavební povolení, …)

PetrM

tohle ví všichni už 30 let, a vůbec nic se s tím legislativně nedělá. že to jinde dělají lépe se moc dobře ví, ale zjevně není zájem se poučit

Asd

Tak proč se to neudělá i u nás?

Mirek

Pamatuji se, že starosta Trutnova ADAMEC(ODS) měl každé volební období tuto dálnici ve svých volebních slibech. Původně měla vést přes Náchod. ODS tehdy prosadila díky Adamcovi Trutnov. Takže žádné ANO v tomto průseru a ostudě prsty nemá. Je to už více jak 20 let. Pane Adamče děkujeme.

asdfg

A Adamec může za to, že dálnice už asi 10 let končí před Hradcem Králové a letos v prosinci se konečně otevře do Jaroměře. A může i za to, že nebude obchvat Jaroměře a kamiony směrem na Náchod budou muset stále jezdit přes Jaroměř.

Facepalm

Místo plácání blbostí byste se měl dovzdělat, zde konkrétně ohledně pravomocí místních samospráv, ministerstev a jim podřízených institucí. Každopádně obviňovat exstarostu nějaké provinční díry z toho, že ŘSD není schopna efektivně připravovat stavby, to je fakt naprostej mozkovej výmyk.

yxc

Ne není to tak.
Dálnici přes Trutnov vede proto, že Náchod jí tehdy odmítl. Báli se totiž, že když bude dálnice, už jim nikdo nepostaví obchvat.
A i polská strana preferovala Královec.

Poutník99

Velká škoda, odbojné obce by pocítily „dopravní medicínku“…

Poutník99

Odbojné obce – Kocbeře a Choustníkovo Hradiště. Sice nejsou na úseku na státní hranici, ale jsou viníky celého zdržení. Právě z důvodu nekonečných obstrukcí došlo k rozhodnutí nejdříve stavět Trutnov-st.hranice. Zdržovači docílili svého – úsek Trutnov-Jaroměř bude opravdu jako poslední. Svým způsobem to těm obyvatelům přeji…

asdfg

Já najednu stranu obce chápu že nechtějí mít dálnici přímo za zahradou, na druhou stranu exit Nový Rokytník – státní hranice se už klidně mohla stavět, než se vyrube tunel, to chíli potrvá a klidně už tím mohl být vyvedena část tranzitu mimo Trutnov.

BND30

Kocbeře tam vážně nejsou….

Petr

Kocbeře si ještě užijí. Na trase hranice – Trutnov se už vykupují pozemky. Jaroměř – Trutnov bude o mnoho let později

Facepalm

Jasně, s každým, kdo nestojí v pozoru, zatočit po bolševicku.My sme hroznej pronárod, stejně negramotnej jako nepoučitelnej.

Michael

Sedm let po schválení záměru není stavební povolení a je vypořádáno 50 ze 170 listů vlastnictví, to je silny kafe…

Tom

Ale CZ realita….

Petr

Bývalý kolega, také měl to štěstí, že měl asi 40m2 pod dopravní stavbou. šest let čekal, až to konečně začnou vykupovat. Pak podepsal smlouvu, že s tím souhlasí a měl slíbeno, že mu přijde potvrzená smlouva a peníze. Po půl roce se sháněl po obojím a dozvěděl se že ta paní co to vyřizovala odešla na mateřskou a ta paní co tam za ní je, nemůže onu podepsanou smlouvu najít, takže se znova podepisovalo a tentokrát už to klaplo. Jak on si oddechl, protože ty peníze se mu hodily na opravu baráku. 😀

Facepalm

Ty ekologisti už fakt nevědi, jak ten pokrok eště blokovat!

Miroslav Zikmund

To je o (ne)fungování úřadu … když se z takového postu odchází, měla by být provedena komisionální předávka písemností; jejich soupis podle exhibitu – předal > převzal. Každý zaměstnanec bude mít kopii, jedna zůstane na úřadě ….

Jiří Kocurek

To víte, jedna žádost… na to ani 1 smrťák nestačí, to chce kafe aspoň 3x po ránu a 2x před obědem.

Jakub

Po tolika kafích už je paranoidní.

Petr

Podle letáku byly v 10/2020 zahájeny výkupy pozemků. Přitom těch 170 listů vlastnictví ve skutečnosti znamená méně vlastníků než 170, protože jsou vlastníci, kteří mají pozemky ve více katastrech.

Kalanis

Navíc tady je prý několik rozsáhlých vlastníků, takže po dohodě s nima to bude hodně nahoru.

Michael

Dobře, nějak tam ale furt litá šest let kdy se uradnik dival z okna a okusoval tužku…

Kalanis

To je jako s D0 511, kde se na ní dostalo po 3 letech a pak byla patřičná úřednice 2 roky na nemocenské a nikdo jí nemohl zastoupit.

Michael

U nás je to prostě zmar. Příručí co za nic neručí kam se podíváš.

Miroslav Zikmund

Nemohl, protože v systemizaci nebylo tabulkové místo, v rámci snižování počtu „zbytečných“ úředníků bylo pouze jedno tabulkové místo a na dobu „neurčité nemocenské“ těžko někoho zaměstnáte – pokud nemáte náhodou k mání bývalého zaměstnance „v důchodu“ znalého problematiky úřadování na daném postu, ochotného si přivydělat „po dobu neurčité nemocenské“.

Gwann

no, pozor, jedno LV může být také pozemek ve spoluvlastnictví 100 lidí… (normální je třeba 5). zemědělské pozemky tak často jsou vlivem dědictví

FrantaM

Já bych navrhoval jednu věc. Spolknul bych pýchu a zašel poníženě za Polákama, jestli by nám tu ty dálnice nepomohli postavit. Mohli bychom je překecat s tím, že jim třeba uděláme nějakou další výjimku na důl Turów.
Protože to, jak to stavíme tady u nás, to je velmi smutný příběh, spíš takový zmar.

Pavel

Obávám se, že i Polští stavbaři by u nás skončili na českých zákonech. Jedinou možností by bylo celé území pro dálnici půjčit Polsku na dobu výstavby, aby tam platili polské zákony a případné spory by řešili (rychlé) polské soudy. Pak by se teprve stavělo jako v Polsku.

Facepalm

Svatá prostoto.

FrantaM

Jo, takto drastické řešení by určitě pomohlo. Protože je trestuhodné, že se pořád nedořešil východní a severní obchvat Prahy, kde i po těch mnoha letech pořád nedořešila trasa.

Jarda 2

Polský důl Turów (kopalnia Turów) – tedy uhlí z něj vytěžené a spálené v elektrárně (elektrownie) tvoří 8% !!! celkové elektrické spotřeby Polska. Takže i kdyby jsme se my jako ČR i Brusel stavěli na zadní jak chceme – oni to stejně NIKDY nezavřou protože je to pro ně strategickej zdroj!

Miky

Takhle exteritoriálně se začala stavět dálnice Wien-Breslau v roce 1938 a byl to (ze začátku) fofr. Pak sice Němcům došly zdroje, lidi a nakonec i vůle, ale řešení by to bylo, Poláci se podle všeho do Ruska na nechystají : )

Asd

Tak je změňme. Jde vidět, že očividně nefungují.

Jarda Š.

To jako že by polské úřady vydávaly stavební povolení na silnice v Česku? Možná by to stálo za úvahu, jestli tam pracují rychleji, na to udělat nějakou mezistátní smlouvu.

dejf

no rozhodně by pak nemohl nikdo napadnout podjatost. ale spíš si myslím, že to „nejde“ protože by to třeba byli schopný udělat rychle a bez chyb i v našem právním pralese. a pak by to na řsd smrdělo ochutnávkou dlažby a bylo by jenom na nich, z jaký vejšky by přistávali.

Miroslav Zikmund

Otázka je, co je tím rychlejším rozhodováním ….

Rosťa

TVL. To nevymyslíš. Místo toho, aby tato vláda pracovala na zákonech, které nám umožní stavět rychleji, tak raději zakažeme vjezd autům. Krásná ukázka neschopnosti VLÁDY, ANO bude Hůř.

Facepalm

My nepotřebujeme ani tak jiný zákony, jako jiného správce dálniční infrastruktury. Toho stávajícího bysme mohli naložit do maringotek a předvádět ho po světě jako odstrašující příklad neschopnosti.

BND30

Co takhle frenčíza třeba ASFINAGu… _

dejf

zbytečně vysoká kvalita, ale popravdě když vyloučíme slováky skrz jejich průser křižovatka d1xd4, tak stejně sou v okolí všichni o světelnej rok před náma.

Facepalm

Frančíza rozhodně ne, pěkně organizační složka, kde Češi nebudou smět ani vysypávat koše.

Mirek

Jaké ANO, to je průšvih naší slavné ODS a pana starosty (ODS) Adamce z Trutnova. Už to trvá 20 let, tak mlč ty trubko

mgr.pavel

ODS už není u moci jánevímkolik let. Ale furt může za všechno ona.

I za to, že se nijak neposunul výkup pozemků. I za zmršený nový stavební zákon, který protlačilo ANO na sílu proti vůli všem (i vlastní vůli, rpotože se sami za ten zmetek stydí).

Za totálně nekompetentní ŘSD. Za vše může ODS. Jasněěěě.

Jiří Kocurek

Jaké zákony? Že se úřad nebude muset „zdržovat“ s vypořádáním valstnictví a bude se stavět na cizím, prostestující zastřelit?

Jiří Kocurek

doplnění: „protestupjící majitele…“

Šašek

Pravidelně si tu stavbu prohlížím alespoň na fotkách a polská strana jede opravdu fest. Ten první úsek k hranicím by měl být dokončen už v březnu 2022, navazující úsek v září 2023(podle webu GDDKiA). Z družice sentinel-hub se dají pozorovat snímky…na české straně jen louky. Perfektní práce a konečně bezpečnější a rychlejší cestování po zdárném dokončení díla.

Radim

Před pár dny jsem si cestou k Baltu vyzkoušel polské dálnice. Jednoduše nádhera a my můžeme jenom Polákům závidět. A nám nezbývá nic jiného, než nepouštět nákladní vozidla.

ukulele

Tak to máme co dělat, abychom za půl roku stihli osadit ty značky.

Pavel P.

Tak si říkám, jestli by se dráze nevyplatilo zavedení „pendlu“ mezi Královcem a Jaroměří po vzoru švýcarských Rollende Landstrasse. Když kamiony nepustí po silnici, dráha by měla v úseku na několik let (než bude D11) prakticky monopol a mohla by na tom slušně vydělat.

Tady na Morave

Jste si vědom toho, že takový provoz je spojený s potřebou infrastruktury v obou koncových stanicích a zároveň celková doba jízdy nesmí být pro kamion delší než jízda alternativní cestou?

Radek

A tak je nejlepší opět nechat zasekaný Náchod a téměř neprujezdnou Jaroměř . Opět neschopnost našeho státu

Diesel

Než se ty kamiony nalodí, než ten parostroj vůbec vyjede, tak to ten kamion raději vezme po čtyřce na Drážďany a po 17/8 dolů ku Praze a bude to mít ve finále rychlejší.

axon

No to je dobrá ostuda, poláci skoro hotovo a u nás nula, ale to mne nepřekvapuje. Každopádně mapka je odjinud 🙂

Greyfin

Není tam špatná mapka ? Hollabrunn je za hranicí na druhé straně republiky.

Jenda-71

Tak moc se zase nestalo, na jihu je situace dost podobná 🙁

bakiy

Ale v Dolním Dvořišti bude dálnice od nás dřív než z Rakouska… Kdo že to říkal?

Tomáš

myslím, že to byl někdo z ANOfertu…

Jiří Kocurek

A potom dávali předpověď počasí. Ta byla mnohem uvěřitelnější.

Djorthodox

No to možná jo, ale kam se po ní Rakušané dostanou, na pole ve středních Čechách… ostuda všech ostud

axon

kolik vlastně dálničních přechodů ještě zbývá dodělat?

mgr.pavel

Všechny 😀

(jen si dělám legraci, 4 přeshraniční máme (snad se v nich nepletu))