Kamionům vjezd zakázán. Poláci pokročili s dálnicí na české hranice, auta nad 9 tun projedou až po dokončení D11
Stavba rychlostní silnice S3 u polsko-české hranice. Foto: GDDKiA
Královéhradecký hejtman chce do dokončení D11 docílit zákazu tranzitní nákladní dopravy ze státní hranice do Trutnova.
Zlí oškliví Poláci staví dálnici rychleji než my!! 🙂
Místo aby se stavělo tak hejtman kraje za ODS vyhazuje zakazy omezení a byrokracii.
Tak dálnice by Polákům šly. Ale demokracie jim tam mezitím chcípla na souchotě.
Nám aktuálně nejde ani jedno…
Tak zatím u nás funguje na vládě nezávislý ústavní soud, existují na vládě nezávislá veřejnoprávní a soukromá média, ministr spravedlnosti není současně nejvyšší žalobcem (v Polsku prokurátorem), není zakázáno právo na potrat a politický vliv církve je minimální. U nás žádná slává, ale v Polsku je situace i ve srovnání s ČR s Babišem/Zemanem v čele zlá. Velmi zlá.
Ve Spojených státech amerických je také ministr spravedlnosti nejvyšším státním žalobcem, a a mimochodem je to zcela běžnou věcí i v mnoha státech Evropské unie. Kde prosím vidíte v tomto bodě nedostatek demokracie nebo zlou situaci? U nás je situace obdobná, nejvyššího státního zástupce jmenuje vláda, z ústavy. Státní zástupce je prostě zástupcem státu, není to žádný nezávislý orgán, kterým je z podstaty věci soud. Pravdou je, že v mnoha státech světa existují také soukromí (
tedy závislí) žalobci, ale to už překračuje zaměření tohoto webu.
Kde? Sledujete detailně počínání ministra Ziobra? Pokud ano, je vaše otázka zbytečná. Pokud ne, doporučuji dohledat seriózní zdroje v této věci. Ale souhlasím, že tohle téma překračuje zaměření webu.
Výkon funkce (pozitivně nebo negativně) nijak neodpovídá na otázku, zda spojení dvou funkcí (v tomto případě ministra spravedlnosti a nejvyššího státního zástupce) je zlou nebo dobrou věcí, nebo je demokratické nebo nedemokratické. Reagoval jsem na strukturu věci, nikoli na politickou stránku případu. Povšimněte si prosím tohoto detailu. Na polskou situaci mohu mít podobný názor, to ale nebylo předmětem mé připomínky.
Tak hlavně že Andrej všechno koordinuje s touhlenctou V4… Napadá mě jediné: A vy jste spolu nehovořili?
To je tak typicky Babišovské: za kopečky nekecají, ale makají, u nás se slibují pečené koblihy až do huby, ale reálně jsme schopni přijít jen se zákazem.
(možná ten konkrétní zákaz na dané silnici má smysl, to nevím a ani to neřeším. Jen sarkasticky komentuji výsledek vládnutí Andreje 25085 a Karla a Karla a jeho předchůdců a podřízených na ŘSD).
Ten zákaz kamionů moc nechápu – přinese objížďku pro kamiony která bude asi obrovská, a bude tedy znamenat více hluku a emisí pro lidi jinde. Co konkrétně to má přinést dobrého?
Trutnov nebude zahlcen kamiony.
Namísto toho ale Úpice, Červený Kostelec, Náchod a Česká skalice. Místo 1 města rovnou 4.
Ten zákaz kamionů tam je už dnes, jezdí se přes Náchod a Harrachov.
Zakaz kamionů, vždyť už teď jich tam jezdi spoustu samej sklápěč navesovej
Pokud mají v místě nakládku nebo vykládku, tak není co řešit.
To je krásný obraz reality infrastruktury v ČR – nákladní vozy, krev ekonomiky, nesmí na silnici 1. třídy…
Ne, primární problém není v chybějící dálnici, ta chybí na spoustě dalších míst, i v Německu mají dost míst, kde dálnice končí na bundesce, a zákaz NA tam není.
A nemohli by to Poláci dostavět rovnou až do Jaroměře? Absolutní neschopnost na naší straně, ty borci co tady mají stavby nastarost by snad neměli radši dělat ani u lopaty.. Ostuda, měli by se stydět..
Pokud se přihlásí do výběrového řízení a budou cenově nižší proč ne … jádro pudla asi nespočívá jen v tom, kolik lidí s jakou technickou pracuje, ale jak je to s výkupem pozemků, jak právně (kdo je vlastníkem), tak finančně (kolik je ochoten stát za pozemek zaplatit …. ) – viz kauza „baba“ Havránková, která – zcela v souladu se zdravým rozumem – chtěla „jen“ výměnu pozemků, zatímco „systém“ viděl řešení jen v penězích, o které „potížistka“ nestála … a tahle banalita s neústupnou „babou“ pijící úředníkům krev trvala dlouhá léta …. nakonec potížistka vyhrála … Teď se stát soudí… Číst vice »
To jsem uz davno navrhoval. Schovat vsechny ceske tabule a nechat je dojet az k prvnimu velkemu mestu, kde by teprve zjistili, ze jsou u nas 😉
Pane Sůra jak se vám líbí komentář pana michala82? Jsem napsal komentář na jiném místě v podobném duchu a vy jste se do mě obul.
No tak stejně to dopadne u Dolní Lipky až tam za pár pátků bude končit Polska S8?. Píšu to dobře? Snad jo
Tleskám Polákům, jak to dotáhli přesně na hranice. Hned za tím bude pole s řepkou s billboardem s Andrejem. A to zděšení na ministerstvu dopravy když zjistili, že Poláci začnou stavět ještě od Klodzka směr Králíky. Rakušáci taky už začali z Lince stavět, asi už dost dlouho čekali na nás a přitom museli poslouchat, že Andrej bude na hranicích dřív.
A chleba bude! A máslo bude… I smetana bude! I Fibich a Dvořák!
Kde je mlíkař?
Nezbývá než Polákům zatleskat a smeknout před nima jak do výstavby šlapou.
Je to furt dokola. Poláci staví o sto šest a my se dohadujeme u Jaroměře zda se vykoupí kus pozemku pana soudce či nikoli a za kolik. Je to smutné.
Bych se třeba rád 30 let od sametu dožil dálničního napojení na všechny naše sousedy. Snad to štěstí budou mít třeba moje děti.
No to je právě ten rozdíl, že u nás jsou opravdu nezávislé soudy, jež např. po deseti letech zjistí, že za pád mostu na rychlík s mrtvými, zraněnými a mnohamiliónovou materiální škodou vlastně nikdo nemůže. A soudci své poctivě vydělané peníze mohou investovat např. do pozemků, ležících na trase připravované dálnice, jejichž výkup může zdržet stavbu o řadu let. Kdežto v Polsku jsou soudy závislé na svévoli politiků, kteří při budování dálniční sítě dávají zločinně přednost veřejnému zájmu před soukromým takže jim to jde více od ruky. Pak skončí třeba na našich hranicích, což je ostatně i případ německých a… Číst vice »
Ztotožňuji se s vaším názorem, leč v Rakousku / Německu jsou soudy rovněž – nepochybně – nezávislé. Jenže v těch zemích patrně nejsou arogantní úředníci OPILÍ MOCÍ ze své „bezvýznamné“ funkce řadového referenta, ale s těmi vlastníky pozemků se férově jedná o ceně … Nepochybně i ve Švýcarsku, když se z jednokolejné trati vedoucí v blízkosti zástavby dělá dvojkolejná. Vždy si kladu otázku, jak to ty švýcarské úřady dělají ….
Holt buď jsou polské zákony jiné nebo jsou ochotni zaplatit co vlastník požaduje nebo jsou pozemky ve vlastnictví státu. Bez znalostí „zákulisí“ se nedá objektivně srovnávat …
V Polsku je v součastnosti ve výstavbě cca.1.400km dálnic a rychl.cest a 110km městských obchvatů.
Od revoluce zde bylo postaveno 1712 km dálnic a 2583,4 km rychlostních silnic. Po ukončení všech plánovaných úseků bude v Polsku asi 2100 km dálnic a asi 6077 km rychlostních silnic.
V Polsku se mohou do přípravy staveb montovat ekologisti jen u EIA, pak už nemůžou. U nás se mohou do nekonečna odvolávat i u dalších fází (územní rozhodnutí, stavební povolení, …)
tohle ví všichni už 30 let, a vůbec nic se s tím legislativně nedělá. že to jinde dělají lépe se moc dobře ví, ale zjevně není zájem se poučit
Tak proč se to neudělá i u nás?
Pamatuji se, že starosta Trutnova ADAMEC(ODS) měl každé volební období tuto dálnici ve svých volebních slibech. Původně měla vést přes Náchod. ODS tehdy prosadila díky Adamcovi Trutnov. Takže žádné ANO v tomto průseru a ostudě prsty nemá. Je to už více jak 20 let. Pane Adamče děkujeme.
A Adamec může za to, že dálnice už asi 10 let končí před Hradcem Králové a letos v prosinci se konečně otevře do Jaroměře. A může i za to, že nebude obchvat Jaroměře a kamiony směrem na Náchod budou muset stále jezdit přes Jaroměř.
Místo plácání blbostí byste se měl dovzdělat, zde konkrétně ohledně pravomocí místních samospráv, ministerstev a jim podřízených institucí. Každopádně obviňovat exstarostu nějaké provinční díry z toho, že ŘSD není schopna efektivně připravovat stavby, to je fakt naprostej mozkovej výmyk.
Ne není to tak.
Dálnici přes Trutnov vede proto, že Náchod jí tehdy odmítl. Báli se totiž, že když bude dálnice, už jim nikdo nepostaví obchvat.
A i polská strana preferovala Královec.
Velká škoda, odbojné obce by pocítily „dopravní medicínku“…
Které obce na trase D11 v úseku Trutnov – st. hranice máte prosím na mysli?
Odbojné obce – Kocbeře a Choustníkovo Hradiště. Sice nejsou na úseku na státní hranici, ale jsou viníky celého zdržení. Právě z důvodu nekonečných obstrukcí došlo k rozhodnutí nejdříve stavět Trutnov-st.hranice. Zdržovači docílili svého – úsek Trutnov-Jaroměř bude opravdu jako poslední. Svým způsobem to těm obyvatelům přeji…
Text je o úseku Trutnov – st. hranice (i včetně toho omezení).
Já najednu stranu obce chápu že nechtějí mít dálnici přímo za zahradou, na druhou stranu exit Nový Rokytník – státní hranice se už klidně mohla stavět, než se vyrube tunel, to chíli potrvá a klidně už tím mohl být vyvedena část tranzitu mimo Trutnov.
Kocbeře tam vážně nejsou….
Kocbeře si ještě užijí. Na trase hranice – Trutnov se už vykupují pozemky. Jaroměř – Trutnov bude o mnoho let později
Jasně, s každým, kdo nestojí v pozoru, zatočit po bolševicku.My sme hroznej pronárod, stejně negramotnej jako nepoučitelnej.
Sedm let po schválení záměru není stavební povolení a je vypořádáno 50 ze 170 listů vlastnictví, to je silny kafe…
Ale CZ realita….
Bývalý kolega, také měl to štěstí, že měl asi 40m2 pod dopravní stavbou. šest let čekal, až to konečně začnou vykupovat. Pak podepsal smlouvu, že s tím souhlasí a měl slíbeno, že mu přijde potvrzená smlouva a peníze. Po půl roce se sháněl po obojím a dozvěděl se že ta paní co to vyřizovala odešla na mateřskou a ta paní co tam za ní je, nemůže onu podepsanou smlouvu najít, takže se znova podepisovalo a tentokrát už to klaplo. Jak on si oddechl, protože ty peníze se mu hodily na opravu baráku. 😀
Ty ekologisti už fakt nevědi, jak ten pokrok eště blokovat!
To je o (ne)fungování úřadu … když se z takového postu odchází, měla by být provedena komisionální předávka písemností; jejich soupis podle exhibitu – předal > převzal. Každý zaměstnanec bude mít kopii, jedna zůstane na úřadě ….
To víte, jedna žádost… na to ani 1 smrťák nestačí, to chce kafe aspoň 3x po ránu a 2x před obědem.
Po tolika kafích už je paranoidní.
Podle letáku byly v 10/2020 zahájeny výkupy pozemků. Přitom těch 170 listů vlastnictví ve skutečnosti znamená méně vlastníků než 170, protože jsou vlastníci, kteří mají pozemky ve více katastrech.
Navíc tady je prý několik rozsáhlých vlastníků, takže po dohodě s nima to bude hodně nahoru.
Dobře, nějak tam ale furt litá šest let kdy se uradnik dival z okna a okusoval tužku…
To je jako s D0 511, kde se na ní dostalo po 3 letech a pak byla patřičná úřednice 2 roky na nemocenské a nikdo jí nemohl zastoupit.
U nás je to prostě zmar. Příručí co za nic neručí kam se podíváš.
Nemohl, protože v systemizaci nebylo tabulkové místo, v rámci snižování počtu „zbytečných“ úředníků bylo pouze jedno tabulkové místo a na dobu „neurčité nemocenské“ těžko někoho zaměstnáte – pokud nemáte náhodou k mání bývalého zaměstnance „v důchodu“ znalého problematiky úřadování na daném postu, ochotného si přivydělat „po dobu neurčité nemocenské“.
no, pozor, jedno LV může být také pozemek ve spoluvlastnictví 100 lidí… (normální je třeba 5). zemědělské pozemky tak často jsou vlivem dědictví
Já bych navrhoval jednu věc. Spolknul bych pýchu a zašel poníženě za Polákama, jestli by nám tu ty dálnice nepomohli postavit. Mohli bychom je překecat s tím, že jim třeba uděláme nějakou další výjimku na důl Turów.
Protože to, jak to stavíme tady u nás, to je velmi smutný příběh, spíš takový zmar.
Obávám se, že i Polští stavbaři by u nás skončili na českých zákonech. Jedinou možností by bylo celé území pro dálnici půjčit Polsku na dobu výstavby, aby tam platili polské zákony a případné spory by řešili (rychlé) polské soudy. Pak by se teprve stavělo jako v Polsku.
Svatá prostoto.
Jo, takto drastické řešení by určitě pomohlo. Protože je trestuhodné, že se pořád nedořešil východní a severní obchvat Prahy, kde i po těch mnoha letech pořád nedořešila trasa.
Polský důl Turów (kopalnia Turów) – tedy uhlí z něj vytěžené a spálené v elektrárně (elektrownie) tvoří 8% !!! celkové elektrické spotřeby Polska. Takže i kdyby jsme se my jako ČR i Brusel stavěli na zadní jak chceme – oni to stejně NIKDY nezavřou protože je to pro ně strategickej zdroj!
Takhle exteritoriálně se začala stavět dálnice Wien-Breslau v roce 1938 a byl to (ze začátku) fofr. Pak sice Němcům došly zdroje, lidi a nakonec i vůle, ale řešení by to bylo, Poláci se podle všeho do Ruska na nechystají : )
Tak je změňme. Jde vidět, že očividně nefungují.
To jako že by polské úřady vydávaly stavební povolení na silnice v Česku? Možná by to stálo za úvahu, jestli tam pracují rychleji, na to udělat nějakou mezistátní smlouvu.
no rozhodně by pak nemohl nikdo napadnout podjatost. ale spíš si myslím, že to „nejde“ protože by to třeba byli schopný udělat rychle a bez chyb i v našem právním pralese. a pak by to na řsd smrdělo ochutnávkou dlažby a bylo by jenom na nich, z jaký vejšky by přistávali.
Otázka je, co je tím rychlejším rozhodováním ….
TVL. To nevymyslíš. Místo toho, aby tato vláda pracovala na zákonech, které nám umožní stavět rychleji, tak raději zakažeme vjezd autům. Krásná ukázka neschopnosti VLÁDY, ANO bude Hůř.
My nepotřebujeme ani tak jiný zákony, jako jiného správce dálniční infrastruktury. Toho stávajícího bysme mohli naložit do maringotek a předvádět ho po světě jako odstrašující příklad neschopnosti.
Co takhle frenčíza třeba ASFINAGu… _
zbytečně vysoká kvalita, ale popravdě když vyloučíme slováky skrz jejich průser křižovatka d1xd4, tak stejně sou v okolí všichni o světelnej rok před náma.
Frančíza rozhodně ne, pěkně organizační složka, kde Češi nebudou smět ani vysypávat koše.
Jaké ANO, to je průšvih naší slavné ODS a pana starosty (ODS) Adamce z Trutnova. Už to trvá 20 let, tak mlč ty trubko
ODS už není u moci jánevímkolik let. Ale furt může za všechno ona.
I za to, že se nijak neposunul výkup pozemků. I za zmršený nový stavební zákon, který protlačilo ANO na sílu proti vůli všem (i vlastní vůli, rpotože se sami za ten zmetek stydí).
Za totálně nekompetentní ŘSD. Za vše může ODS. Jasněěěě.
Jaké zákony? Že se úřad nebude muset „zdržovat“ s vypořádáním valstnictví a bude se stavět na cizím, prostestující zastřelit?
doplnění: „protestupjící majitele…“
Pravidelně si tu stavbu prohlížím alespoň na fotkách a polská strana jede opravdu fest. Ten první úsek k hranicím by měl být dokončen už v březnu 2022, navazující úsek v září 2023(podle webu GDDKiA). Z družice sentinel-hub se dají pozorovat snímky…na české straně jen louky. Perfektní práce a konečně bezpečnější a rychlejší cestování po zdárném dokončení díla.
Před pár dny jsem si cestou k Baltu vyzkoušel polské dálnice. Jednoduše nádhera a my můžeme jenom Polákům závidět. A nám nezbývá nic jiného, než nepouštět nákladní vozidla.
Tak to máme co dělat, abychom za půl roku stihli osadit ty značky.
Tak si říkám, jestli by se dráze nevyplatilo zavedení „pendlu“ mezi Královcem a Jaroměří po vzoru švýcarských Rollende Landstrasse. Když kamiony nepustí po silnici, dráha by měla v úseku na několik let (než bude D11) prakticky monopol a mohla by na tom slušně vydělat.
Jste si vědom toho, že takový provoz je spojený s potřebou infrastruktury v obou koncových stanicích a zároveň celková doba jízdy nesmí být pro kamion delší než jízda alternativní cestou?
A tak je nejlepší opět nechat zasekaný Náchod a téměř neprujezdnou Jaroměř . Opět neschopnost našeho státu
Než se ty kamiony nalodí, než ten parostroj vůbec vyjede, tak to ten kamion raději vezme po čtyřce na Drážďany a po 17/8 dolů ku Praze a bude to mít ve finále rychlejší.
No to je dobrá ostuda, poláci skoro hotovo a u nás nula, ale to mne nepřekvapuje. Každopádně mapka je odjinud 🙂
Není tam špatná mapka ? Hollabrunn je za hranicí na druhé straně republiky.
Byla, díky za upozornění:-)
Tak moc se zase nestalo, na jihu je situace dost podobná 🙁
Ale v Dolním Dvořišti bude dálnice od nás dřív než z Rakouska… Kdo že to říkal?
myslím, že to byl někdo z ANOfertu…
A potom dávali předpověď počasí. Ta byla mnohem uvěřitelnější.
No to možná jo, ale kam se po ní Rakušané dostanou, na pole ve středních Čechách… ostuda všech ostud
kolik vlastně dálničních přechodů ještě zbývá dodělat?
Všechny 😀
(jen si dělám legraci, 4 přeshraniční máme (snad se v nich nepletu))