Kamerový systém a automatické zamykání. Další čtyři nádražní budovy přešly pod dálkový dohled

Nádraží Skrochovice. Autor: Petr ŠtefekNádraží Skrochovice. Autor: Petr Štefek

Pojistkou celého dálkového řešení je podle bezpečnostní agentury možnost vyslat na místo mobilní jednotku.

Po pilotním projektu ve Stráži nad Ohří přešly další čtyři nádražní budovy pod dálkový dohled a ovládání bezpečnostní agentury. Všechny leží v Moravskoslezském kraji: Skrochovice, Děhylov, Louky nad Olší a Dětřichov nad Bystřicí. Oznámila to společnost Securitas ČR, která dohled pro Správu železnic zajišťuje.

Elektronické zámky a kamerový systém nádražních budov spravuje centrální dispečink Securitas v Praze, který funguje nepřetržitě. Systém spočívá v tom, že se budova automaticky zamkne v určitou dobu po příjezdu posledního vlakového spoje a ráno před příjezdem prvního se opět odemkne.

Na blížící se čas uzavření cestující upozorní automatické hlášení, před uzamknutím čekárnu na dálku zkontroluje pracovník dispečinku s pomocí kamery. Pro případ, že by někdo v čekárně něco zapomněl, je na dveřích nádraží telefonní číslo na dispečink, který může kdykoliv na dálku otevřít a zavřít dveře. Pohybové čidlo upozorní dispečink na situaci, kdy někdo zůstane v čekárně po zavírací době. Operátor pak může na dálku návštěvníka pustit ven.

„Vzdálená obsluha a ostraha železničních stanic šetří náklady – odpovídá to trendu, kdy s pokračující modernizací české železnice přibývá nádraží bez trvalého personálu. Ještě důležitější je ale to, že zatímco komfort zůstává pro cestující stejný a čekárna je otevřená jako předtím, reálné zabezpečení budovy a jejího okolí je neustálé,“ uvedl ředitel odboru bezpečnosti a krizového řízení Správy železnic Vladimír Abraham.

Pojistkou celého dálkového řešení je podle bezpečnostní agentury možnost vyslat na místo mobilní jednotku. „V rámci celostátní sítě dokážeme garantovat dojezd mobilní jednotky zhruba do 10 minut, a tak můžeme s profesionálním týmem na místě vyřešit různé nestandardní situace,“ doplnil Jan Peroutka, ředitel bezpečnostních řešení společnosti Securitas ČR.

Nádraží Skrochovice. Autor: Petr Štefek

 

Tagy dálková ostraha nádraží Securitas ČR Správa železnic
20 komentářů