Jaká je budoucnost pražské dopravy. Ptejte se Zdeňka Hřiba

Kloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu. Foto: DPPKloubový bateriový trolejbus SOR TNS 18 pro Prahu. Foto: DPP

Netají se tím, že Praha bude muset škrtat v dopravních prioritách, protože na všechno, co by si přála, nebude mít finanční prostředky.

(aktualizace 17.1.)Nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz věnujeme dopravě v hlavním městě. Pozvání přijal náměstek pražského primátora a radní zodpovědný za dopravu Zdeněk Hřib. Z důvodu nemoci náměstka dojde k natáčení nakonec až příští týden.

Netají se tím, že Praha bude muset škrtat v dopravních prioritách, protože na všechno, co by si přála, nebude mít peníze. „Když to řeknu s nadsázkou, tak zastupitelstvo si sepsalo dopis Ježíškovi a ten zkrátka převyšuje možnosti rodinného rozpočtu. To je objektivním faktem. Pokud by se měly zrealizovat všechny požadavky zastupitelstva, tak to přesahuje možnosti města,“ řekl na podzim deníku Zdopravy.cz Zdeněk Hřib.

Jaké dopravní investice budou tedy mít prioritu? Na co Praha ještě bude mít a které projekty padnou? Budou peníze na připravované tramvajové tratě? Svezeme se nakonec i lanovkou z Podbaby do Bohnic? Jak je na tom město s naplňováním plánu udržitelné mobility? Skutečně budou řidiči platit za vjezd do centra města? To jsou témata, která se Zdeňkem Hřibem v podcastu probereme.

„Budeme pokračovat v investičním tempu v MHD. Cílem je motivovat lidi, aby přesedli z aut. Tím se uvolní silnice pro ty, kteří je opravdu potřebují – třeba dodavatelé a živnostníci. Prodlužujeme tramvajové tratě, začali jsme stavět metro D a podali jsme žádost o územní rozhodnutí pro městský okruh. Projektuje se také Hloubětínský tunel, který zvýší kapacitu Průmyslového polookruhu. Na tramvaje, trolejbusy a automatizaci metra C máme přislíbené peníze z EU,“ řekl loni pro Zdopravy.cz Zdeněk Hřib.

Probereme proto, kolik vlastně město stojí provoz MHD, jakou má Praha strategii jejího rozvoje, jak bude dál vypadat spolupráce se Středočeským krajem, s nímž sdílí město systém Pražské integrované dopravy, i jak dlouho bude ještě udržitelná cena roční jízdenky za 3 650 Kč, která zdaleka neodráží skutečnou hodnotu služby a byla nastavena politickým rozhodnutím už v roce 2015.

Zdeňka Hřiba se můžete ptát i vy. Své dotazy pište v diskusi k tomuto článku do úterního podvečera.

Tagy Doporučeno podcast Cesty Zdopravy.cz Zdeněk Hřib
337 komentářů