Letecké společnosti Letectví

Jak méně prodělat na nevytížených letech. Emirates začaly prodávat prázdné sedačky

Volné sedačky na palubě Emirates. Foto: Emirates
Volné sedačky na palubě Emirates. Foto: Emirates
Prodej prázdných sedaček je podle dopravce reakcí na poptávku zákazníků.

Letecká společnost Emirates začala cestujícím v ekonomické třídě nabízet možnost dokoupit si větší prostor kolem sebe. Firma jako důvod oficiálně uvádí, že reaguje na zpětnou vazbu od zákazníků. Jde však současně i o reakci na v tuto chvíli nepříliš vytížená letadla kvůli omezení poptávky.

Emirates cestujícím při odbavení nově nabídnou až tři prázdné sousední sedačky za poplatek od 200 do 600 dirhamů (1 184 – 3 552 Kč) bez daně. Při troše štěstí mohou prázdné sedačky kolem za stávající situace vyjít na cestující i bez poplatku, Emirates ale vychází vstříc těm, kteří chtějí mít jistotu prázdné sedačky kolem sebe. Možnost nákupu volného místa je až při odbavení.

„Společnost Emirates uvádí tento nový produkt na základě zpětné vazby od zákazníků, kteří poptávají větší soukromí a prostor, i když letí v ekonomické třídě. Patří sem páry, které si přejí mít celou řadu sedadel pro sebe (maximálně tři místa ve stejné řadě), rodiče s kojenci na klíně nebo ti, kteří prostě chtějí větší prostor při cestování během pandemie,“ uvedla firma v tiskové zprávě oznamující tuto novinku.

Emirates zatím nezveřejnily data o obsazenosti letadel za poslední měsíce, výsledky jiných společností i například data o počtu cestujících na Letišti Praha z Dubaje ukazují, že letadla nemohou být v průměru zaplněna více než z 50 %. Podobné je to i u linky Qatar Airways do Dauhá. Pro aerolinky je ale důležité i přes pokles poptávky udržet síť linek stále v provozu.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales

Dobrý PR clanek. Včera letěla kámoška do Dubaje. Posílala mi fotku. Slovy prázdné letadlo. U těch 50% se sekli. Mělo to být 5%. A proč lítají s prázdným letadlem? Ideální PR. A proč ne, když Emirates vlastní Dunajský Emirát a palivo ho stojí 0. Ostatní náklady by dopravce stejně platil.

Pro ty co chtějí vážně teď někam letět. Nic neplaťte navíc. Tedy pokud nechcete nezištně podporovat Dubajsky emirát. Můžete si vybírat nejen ze sedadel, ale také z řad, ve které si trojku nebo čtyřku vyberete.

Šťastný let ;-).

Nekdo

palivo sice nula nestojí, ale cenu mají trochu jinde, než standardní dopravci, to máte pravdu. i „prázdné“ letadlo může vydělávat, pod nohama pasažérů je hromada místa pro cargo 😉

Tomas

Ta mánie označovat vše, čemu nerozumím, jako „PR článek“ je šílená.

a víte, že jv jiné doby je Emirates víceméně plný?

petr

Asi jak ktery let. Ja sluzebne s emirates tam 22.2. 777 letadlo temer plne a zpatky 2.3. 737 a taky plne.asi jsem mel smulu

Blanka

To neni pravda. Emirates maji business tridu na kazdem letu vice jak z pulky zaplnenou. Dnes treba do Dubaje 40 os z 42 kapacity. Economy byva vzdy kolem 170 os.
Proc pouzivate vyraz PR clanek ?? A proc hned 2x tento vyraz v prispevku??

Ales

Aleš

GPGP

Méně lidí znamená méně kufrů a tím více prázdných plechovek, rozumej kontejnerů na přepravu zavazadel, a možnost jejich využití na přepravu tovaru, třeba rychlo testů z Asie.
Jak jinak využít zbytečně velký B 777 když nic menšího nemají…. 🙂

Jakub

To je teda novinka. Většina dopravců nabízí extra seat už několik let..

Tomas

ehm … která většina dopravců?

létám (dobře, létal před covidem ) jsem docela dost.. spoustou aerolinek .. a nabízelo to … 0 (slovy nula) dopravců.

Ota Z.

tak já tedy nevím, kolik jste toho nalétal, ale ČSA i Smartwings službu extra seat nabízí už nějaký ten pátek a to nemyslím týdny ale roky 🙂
KLM, AF taktéž. Předpokládám že u LH group to je také samozřejmost

Tomas

zvláštní … létám právě čsa , klm, af (a to teda docela hodně), ale tuto nabídky jsem nikdy a nikde nezaregsitroval.

nepletete si to s „rezervací místa“ ?

Nekdo

bylo to běžné v C, kdy v běžných řadách pro Y, úplně vepředu jakože zablokovali střední místo. plnou cenu ze své kapsy bych za tuhle parodii na C nedal…

Tomas

ale to je neco jineho .

v C se za to neplatilo, tam to vyblokova anuz aerolinka.

takze opet – neco jineho

Nekdo

ale platilo 😉 byla to součást ceny letenky a nešlo to neplatit. ale zadarmo to určitě nebylo…

Řiditel

Jednou jsem měl kliku na nočním letu s Turkish, když vedle mne další 2 sedačky zůstaly volné, udělal jsem si zdarma lůžkovou úpravu a krásně jsem se vyspal. Při nočním letu mít za příplatek cca. 3000,-lehátko, to beru.

Karel_x

No nevím, stačí větší turbulence a spáč nemusí moc dobře dopadnout. Většina lidí si ponechává pásy po celou dobu letu a je to dobře. Také jsem pár takových chytráků zažil, dokonce i při vzletu. Většinou jim to ale letušky rozmluví, protože odpovídají i za jejich bezpečnost.

kulhán

Karle nech toho.

Jan

ha ha uz vidim, jak pri vzletu nechaji nekoho lezet na sedackach, mozna jste doopravdy nikdy neletel 🙂

Karel_x

Zažil jsem to na Malpenze, kde jsme čekali na deicing, už byl večer, letadlo poloprázdné a jeden mladý hrdina tam takové hrdinství předváděl. Letušky ho jednou, dvakrát napomenuly a dál dělaly, že to nevidí. Válel se v šeru na trojsedačce až do cílového letiště.
Je to tak dva roky, společnost nebudu jmenovat.

poletucha15

Kdyby se totiz letusky musely vazne zaobirat kazdym takovym cestujicim do doby nez zacne cestujici poslouchat, tak dost mozna to letadlo taky nikdy neodleti. Druha naprosto bezna vec je to, ze matky nehodlaj na pristani budit svoje dite ktery nechavaj lezet na sedacce. Protoze ho dle jejich slov v pohode udrzi i kdyby se neco stalo, a jeste se o tom hadaj.

Karel_x

Na hochovi bylo vidět, že chce dělat problémy a předvádět se, hádám, že se na MXP trochu posilnil. Než by to s ním holky vyřešily, mohli bychom možná na odmražení znova. A ta hodina zpoždění už stačila všem. Neměly moc na výběr.

Otakar

Také se mi to párkrát povedlo, spí se tam krásně 🙂

Nekdo

volnou trojku vzadu jsem měl na asi sedmnáctihodinovém letu LAX-SYD. paráda!

xcon

17? A to ste leteli akou obklukou? Vacsinou to trva tak +/-14