Třináct hodin v kapsli na kolejích. Jak se stane s 210 cm z nočního vlaku noční můra
Pohled na kapslový vůz NJ. Foto: Aleš Petrovský
Šup na pejska a zalézt do boudy. Aleš Petrovský popisuje cestu s novým vlakem NightJet
Šup na pejska a zalézt do boudy. Aleš Petrovský popisuje cestu s novým vlakem NightJet
Tak negativního člověka bych nerad měl ve skupině mých kamarádů a přátel.
Člověče jste stěžovatel od mala snad..a máte to určitě vrozené.
A mimochodem zkuste se zaměstnat v ČD-rychle vám se změní názor a postoj na cestující,a nevěřím že takhle se chovala vlakvedouci jak píšete,to snad je sen.
“Tento kód ukažte průvodčímu místo InKarty a jízdenky. U JÍZDENEK
Manažeři drah a designéři vozů si jezdí pohodlnými auty a tyto „služby“ v životě využívat nebudou.
Ale jejich prezentace v PowerPointu musela být krásná.
I kdyby ji měla stokrát, tak nemá co dávat zákazníkovi najevo jak ji obtěžuje (ještě když za ním sama přišla s požadavkem).
Jenže to by to napřed musela vědět. Podle popisu vůbec nebyla v obraze a jen prudila. ČD by si měli konečně po těch desítkách let uvědomit,že doslova KAŽDÝ jejich zaměstnanec na munduru nosí celou firmu.
Za dva a půl klacku polofunkční dobytčák. Jaké překvapení. Už ve dvou osobách je levnější jet autem,a všichni se strašně diví,že kdo může, autem taky jede.
Zapomínáte na fakt, že to auto těch protivných 1000Km někdo musí řídit. Pokud si najmete řidiče, nedoplatíte se. Pokud budete řídit sám, budete celkem dost otrávený.
Na základě Vaši cesty i zkusit nový spoj Praha-Brusel jsem si koupila lístek do Sleeper night..a reklamoval.. 2x..a tento zážitek si tedy odpustim taky..A máte pravdu ČD .JLV..mají lepší úroveň..Vyzkoušeno do Budapešti ..Varšavy..Krakova..do Gdaňska..ale to operoval tuším polské drahy..Jela jsem i do Rijeky Regiojetem a taky ok..a loni jsem byla v Uzbekistánu..3x lůžkač 1x rychlovlak a dobrý
Ad SPAR v Rakousku rozdělený mřížemi – jde o to, že rakouská legislativa přikazuje obchodům nad určitou výměru prodejní plochy mít zavřeno v neděle, v soboty po 18. hodině a možná i ve všední dny po 21. hodině. A samozřejmě o svátcích. Z tohoto důvodu je Spar ve Vídni rozdělen a jedná se tak formálně o dva samostatné obchody s „podlimitní“ plochou. Např. Spar v Linci na nádraží má předělení také, ale nonstop jede jen část obchodu s hlavním zbožím, a v legální hodiny se bariéry odstraní a otevře se veřejnosti i část obchodu s doplňkovým (a neznačkovým, tedy levnějším)… Číst vice »
zkrátka a jednoduše – všude je něco…nejenom u nás!
Jak to čtu i s druhým dílem, tak to by snad bylo i jendodušší nasadit nějakou variantu plackarty. Jako vymyslet v podstatě plackartu ale s víc hovadinama a zcela novými problémy, to je svého druhu umění.
Kapsule mali byt reakciou na to, ze ludia nechcu zdielat priestor s cudzimi ludmi v kupe pre 2-6. Velkopriestor tu poziadavku neriesi.
Ja dufam, ze niektore problemy opravia (pipanie, samozatvaranie dveri) a ostatne zohladnia pri vyrobe dalsej generacie.
Obřadně si vyklikám saver ticket a těším se na zážitek a budoucnost 21. století. Pak mi to tady Aleš pokazí a já budu jen kvičet…
Ani za zlatou cihlu bych takto nejel. Dobrej mordor. Orpavdu jen pro nadsence nebo ty, co nevi co s casem.
Jinak koukám, že u ČD žádné zlepšení a buzerování lidí pokračuje vesele dál 😀
však tam autor píše, že na tohle dávno není zvyklý, což naznačuje, že se jedná o výjimku?
Ten příspěvek byl trochu nadsázka, není to potřeba brát tak vážně
Tak já mám s tím vlastní zkušenost.zlatej RJ a jiný dopravci.Ty vás nechají v klidu a máte krásný pocit z jízdy
Přečtěte si i druhý díl. ČD ze srovnání rozhodně nevychází tak špatně. 😉
Podívejte se na to takhle- v tom vlaku je možnost na tu dlouhou cestu si vybrat z více možností ubytování. Pokud jsem velký, ale přesto hodlám zaplatit jen low-coast, tak nedostanu Hilton s menu od vyhlášeného francouzského kuchaře. Tak to prostě je.
Já se v létě na tento vlak chystám, ale v lůžku. Kapsle by pro mě nebyla příliš pohodlná.
Problém železnice je v tom, že i to vaše „nízké pobřeží“ stojí celkem raketu. Pokud jede víc než jeden člověk, tak v porovnání s autem dostáváte dobytčák za cenu toho Hiltonu.
Tak auto bych musel řídit a zrovna Vídeň- Hamburk je docela velká vzdálenost na jeden zátah. Takže někde pauza. Taky bych nemohl pracovat na tabletu a odpočívat. Případně mohl, ale musel by řídit někdo jiný. Taky spaní v autě na sedačce bude ještě o dost horší než v té kapsli. Ale kdo chce autem jet nechť jede. Kdo chce jet vlakem, nechť jede, ale musí si takový člověk uvědomit co od toho chce- stačí-li mě doprava z bodu A do bodu B, tak nějak trochu spánku, soukromí neřeším, hlavně cena, tak je tu kapsle. Chci-li větší kvalitu, jsou k dispozici… Číst vice »
Doporučil bych 1. přečíst si text. 2. nepoužívat termíny v řeči, kterou zjevně neovládáte. I když leží Hamburk blízko pobřeží:-)
I když se snažíte o nadsázku, tak je poslední část vašeho příspěvku ukázka pokusu o primitivní manipulaci.
Pokud pan Petrovský ohledně stravování něco očekával, tak pouze to, co je poskytovatelem veřejně naslibováno.
Proč jsem si jen během čtení článku vzpomněl na nějaký předpis pro přepravu zvířat? Nejsou náhodou v nějaké směrnici pro přepravu zvířat i podmínky pro převoz? Třeba jak dlouho se můžou tísnit v prostoru o nějaké výměře a podobně? Nemůžu se zbavit pocitu, že i zvířata mají papírově lepší podmínky.
Zvířata jsou do nákladního vlaku zpravidla dovlečena proti své vůli a nemohou si vybírat, kam čím a jak dlouho pojedou..
Člověk si vybírat, v závislosti na svých potřebách a možnostech, může.
No autorovi článku se do toho vlaku dle všeho taky moc nechtělo
„Nechtělo se mně, ale slíbil jsem to.“
Druhý odstavec, první věta.
Jednalo se o svobodné rozhodnutí autora textu. . Nebo si snad myslíte, že pan Petrovský je vydíratelný a tak to „pod tlakem okolností“ panu Sůrovi přislíbil?
Jestli to mají tak hrozný jak popisují, tak by jim třeba za o 5-10 nižší cenu mohly využívat nějaký patrový postele v ISO kontejneru.
Že jo? Pošlou na test Golema a pak se divěji že se nevejde do kapsle.
„Místního vlakvedoucího potvrzení vůbec nezajímalo, načetl si jízdenku pro railjet xpress a byl spokojený.“
To zní uvěřitelně, průvodčí ÖBB jízdenka většinou vůbec nezajímá, pokud se jim na displeji ukáže zeleně GÜLTIG, a děkují už napůl cesty k dalšímu cestujícímu 😂
Mám podobné zkušenosti… A ono „GÜLTIG“ se ukazuje nehledě vazby na vlak? Tedy jeli člověk v jiném vlaku než na který má vázanou jízdenku? Díky!
To nevím, nikdy jsem si nelajsnul jet vlakem, kde mi jízdenka neplatí. Možná mají ale ten systém dost chytrý na to, aby tu zrušenou vazbu na vlak sám zaznamenal, čímž se jízdenka stane vlastně flexibilní. Když si v létě kupuju Sommerticket, je vidět, že je v systému nastavený jako platný vždy, protože po mně nikdy nikdo nechtěl doplatek Břeclav – Břeclav(Gr.)
Za mnoho a řekl bych i většinu nedostatků můžou na hlavu padlí spolucestující + personál.
Ty kapsle jsou řekl bych primárně pro batůžkáře, ne pro slečinky s kufrem jehož velikost lze srovnat spíš s kusem nábytku než s batohem. V letadle by jim to zadarmo dovnitř vůbec nevzali. Je pravda že i na tohle má jasně upozornit web nebo pokladní při nákupu jízdenky.
Máte pravdu, nicméně mít systém navržený tak, že funguje jen při ideálním chování všech zúčastněných, je stále chyba provozovatele (případně konstruktéra vozu, ale tomu platí provozovatel).
V první řadě děkuji za článek. I když kvalitativně šla u pana Petrovského trochu dolů. Vtip, čtivost i pěkná fotodokumentace zůstala, nicméně půlka článku o něčem jiném. Navíc se trochu musím zastat průvodčí v R ČD. Technické problémy jsou bohužel nepříjemné pro obě strany a naštěstí tu existuje mnoho způsobů jak prokázat zaplacení jízdného. Místo jednoducheho prokázání se kódem, což by uklidnilo situaci se však p. Petrovský prostě odkazoval na chybu ČD. I kdyby měl pravdu, jeho jednání logicky bylo chápáno jako neochota řešit situaci, čemuž odpovídá věta „pro mě jste cestující bez platné jízdenky“. Bohužel po vlakovém personálu se… Číst vice »
Chyba evidentně nastala na straně ČD. Krásně jste vystihl myšlení některých zaměstnanců ČD. Naprosté nepochopení, že cestující je zákazník a podle toho se má chovat a ne neprofesionálně házet vinu za neřešení situace na zákazníka. Opravdu si myslíte, že zákazník má sklopit zrak a pírka, protože průvodčí ma jakýsi dojem?
Hodnocení jiných pod rouškou anonymity. Tyhle nuly, co umí pověst, ale zásadně neodhalí svoji identitu, máme velmi v oblibě.
Neříkám že to zaměstnanci ČD mají jednoduché (a četli jsme pohled pouze jedné ze stran, taky důležité). Nicméně tady průvodčí přístupem „děžurná“ negativní náladu nastavila sama. Je spousta průvodčích, kteří jsou profesionální a dokážou kontrolu jízdenek provádět stylem „nezlobte se že vás obtěžuji“ místo „prokaž svou nevinu, grázle“. Pak to mají v práci výrazně jednoduší a příjemnější 🙂
Aaaa v článku se ubližuje matce dráze, to opravdu není čtení pro ultras.
Nadviažem na tú časť cesty v ČD rychlíku. Áno aj ja mám skúsenosti s personálom, kde keď je problém s načítaním cestovných dokladov, tak je problém vždy na strane cestujúceho, neprichádza do úvahy problém u nich. Alebo aj problém s klímou, oni sú proste nad vecou a nikto iný pravdu mať nemôže… Keď oni rozhodnú, že tá klíma/topení funguje, tak funguje hoc tam je teplota vetrovku
Loni na rychlíku Praha–Choceň jsem naopak zažil promptní řešení klimatizace. Tehdy v 35stupňových vedrech chladili asi na 15°C.
Již několikrát se mi stalo, že se jízdenka nenačetla, ale zatím vždy, i na lokálkách, jsme to zvládli vyřešit civilizovaně, bez osočování.
Musím souhlasit, bohužel se z toho QR kódu nenačte a tak musí člvoěk lovit v jiných jízdenkách, jen se bohužel občas na mne ti vlakvedoucí dívají blbě, jak jako nevidomý občas lovím v tom stohu jízdenek.
Pesonál bude brzy poučen o slušném chování, jen co nám se přibudou Rakušanovi Novoněmci.
Máte snad na mysli toto?
https://www.vlaky.net/zeleznice/kratke-spravy/43226-Z-nemeckych-vlaku-se-stavaji-zony-strachu-Zamestnanci-zoufale-pisi-o-pomoc//
Také jsem měl jeden podobný výstup s průvodčím. V osobáku na S9 mi v podstatě vyhrožoval, že pokud mu neukážu jízdenku, tak z těch Vysočan neodjedeme. Zřejmě byl také problém s načítáním karet a fungovalo mu to určitě dobře. Ale moji traťovku do 1. třídy prý neviděl (přitom ráno byla načtena OK a zrušit nejde). Vypadal odhodlaně, takže kdybych se držel striktně SPPO, tak bychom si tam asi nějakou dobu skutečně postáli. Naštěstí takových případů a přístupů není moc, ale občas se objeví. V každém případě začínat cestu takto úplně nepotěší.
Zdravím, jak se prosím řekne německy zpožděnka? Jedu v červnu na Semmering přes Linz a Vídeň a mám to s 5-6 minutami na přestup. Děkuji a těším se na další zajímavé čtení od vás. Vladimír
Oficiální název možná bude jiný,ale pokud řeknete „Verspätungsbeleg“,určitě Vám porozumí
Naštěstí přišel otec o celé synkovo jmění tím, že je uložil do místního peněžního ústavu na heslo „Dobrojeprisjetitisedaprividnopravputpremaciljupredstavljaustvaripravodlivokrivudanje“, které zapomněl…
Máte to vyfocené na obrázku 3 / 4.
Jinak by to mohlo být třeba: „Bestätigung der Zugverspätung“, nebo můžete zkusit i „Zugverspätungbertätigungsschein“. 🙂
Taky jsem chtěl to napsat takhle, jako oni rozumí oběma varinatám toho, co napsal tady koelga, na kterého reaguji. Třeba v Německu by asi správně byla ta první varianta.
Existuje i nějaký delší výraz? ?:)
Němčina spojuje více slov v jedno, takže pro různé předměty a činnosti jsou k dispozici velmi zdařilé složeniny.
Pro zpožděnku mně naštěstí už nic nenapadá, ale například jeden zásilkový obchod prodává za 5 EUR : „Návod na použití záchodové štětky“ pod názvem:
„Toilettenbürstenbenutzungsanweisung“ 🙂
https://debeste.de/upload/4ca8a8a3a779c267580fde3464aae4841630.jpg
Verspätungsbescheinigung
To je sprivny vyraz
K čemu ti to bude, když takové slovo dokáže vyslovit jen německy mluvící člověk 😀
První část cesty Plzeň – Vídeň: tedy na můj vkus přestupy časově dost odvážné
Enkapsulácia dopravy 🙂
Nevím jaká je kapsle, ale pro mě bylo poměrně velkým peklem čtení tohoto článku, před popisem samotné etapy cesty v kapsli už jsem to vzdal. Nezlobte se na mě, ale ten člověk asi trpí nějakou psychickou poruchou obsedantního typu. Jaký má proboha smysl detailní popis cesty už z Prahy, s podrobným jízdním řádem, hodnocením topení, přepisem rozhovoru s personálem a – jak jsem se obával – i analýzou pokrmu včetně toho, jak byl zabalen? Ano, samozřejmě i těmto aspektům se dá věnovat, ale smysl by to dávalo v jiném, samostatném a kratším textu. Pokud je čtenáři nabídnutý text s nadpisem… Číst vice »
Pokud jste od článku čekal infomace o novém produktu, měl jste si vybrat článek od jiného autora než od p. Petrovského (jeho články opravdu nejsou a snad ani nebudou o tom, že „jsem vlezl do vagónu a pak jsem z něj vylezl, tady jsou fotky“). Jeden článek přesně pro Vás tu na toto téma už je a pokud dobře vidím, odkaz na něj je přímo v textu.
No nemyslím, že na kritiku nějaké věci dává smysl reagovat tím, že věc je nabízena i s tím, co je na ní kritizováno. Doporučení, jaký článek jsem si měl vybrat, rovněž nedává moc smysl, neboť s články se to má obvykle tak, že se člověk až jejich čtením dozví, že si vybral špatně a stroj času, který by mu umožnil si zpětně vybrat jinak, zatím nebyl vynalezen. Argument, že autor snad nebude psát články, kde jen „vlezl a vylezl z vagónu“ je záměrně přehnaný a nemůže sloužit jako obhajoba toho, že autor bude naopak třeba popisovat, kdo šel na špatné… Číst vice »
Jan to asi nenapsal úplně přesně, proto ta zbytečná diskuze pod timto příspěvkem, nicméně v základu má pravdu: Do článku o nějakém produktu (kapsle z Vídně) je zbytečné a kontraproduktivní cpát informace o tom, jak jsem se k tomu produktu dostal. To má být uvedené jedním odstavcem ve stylu „Mám vyzkoušet tohle, vlakem z Plzně přes Linec jsem dojel do Vídně. Vlak měl v Linci zpoždění, vyřešil jsem to tak a tak, a teď začínám testovat…“ Analogicky, kdyby autor jel autem, tak taky nebude popisovat kolonu u Brna. Něco jiného by bylo, kdyby se jednalo o popis cesty s využitím… Číst vice »
Stěrače stírají…. 😀
U každého článku je napsán jeho autor. Můžete si tedy vybrat, zda budete článek číst, už podle této informace, kterou se dozvíte hned na začátku. Články Aleše Petrovského jsou specifické a vzhledem k tomu, že stále píše nové a nové, evidentně mají úspěch a svoji cílovou skupinu, které nevadí, že autor popisuje, jak se ráno vyspal, do jakého vagonu šel na záchod, kolik ubrousků spotřeboval na vyčištění rámu okna, či co z toho okna viděl. Pokud chcete oficiální strohé informace, co od dané věci čekat, pak pro Vás opravdu články Aleše nejsou.
Vaše odpověď má smysl až od třetí věty. Ano, dá se to říci taky tak, že články od Aleše, ať už jsou jakékoli, mají zřejmě své čtenářea proti gustu není dišputát, jak praví stará moudrost. Bůh suď. První dvě věty ovšem nejsou moc logické, protože skutečnost, že si můžu vybrat, co budu číst, samozřejmě nijak nebrání tomu, abych se kriticky vbyjadřoval k textu. Na to, že si můžu klikat na co chci, nemusíte nikoho upozorňovat, to lidé většinou ví.
Ne, moje odpověď má smysl už od první věty. Protože nejste evidentně cílovou skupinou Alešových článků, které nejspíše nechápete a ani nechcete chápat, bude nejlépe, když články od tohoto autora nebudete číst. Mám na srdci samozřejmě Vaše dobro, neboť mám obavy, že čtením článků Aleše Vám nebezpečně stoupá krevní tlak – a to není zdravé.
Však v tom se nakonec asi shodneme: články ocení ten, kdo je cílovou skupinou zvanou „Aleš“. Jinými slovy, články ocení ten, kdo je ocení. Trochu pofidérní vyznamenání, ale co už.
Asi tak, jeden článek byl s oficiálními fotkami a s spíše informativním charakterem a toto je osobní zkušenost autora článku, kde jsou i text i fotografie čistě subjektivní pohled autora.
Nic proti subjektivní pohledu, spíše proti tomu, že se autor subjektivně dívá na věci, které do článku tématicky vůbec nezapadají, to je jádrem mé námitky.
Možná to podle diskusí tady někdy tak nevypadá, ale většina čtenářů snad ví, kdo je to příjemný člověk.
Otázka je, jak víte, koho ostatní považují za „příjemného“. Copak na tom existuje nějaké všeobecná shoda? Nevím o tom, že by v této kultuře byla zavedena nějaká taková představa prototypu přijemného člověka. Možná každý považuje za příjemné na lidech ty vlastnosti, kterých si cení sám na sobě: ukecanost, bezdůvodná usměvavost, žoviálnost, familiární přístup – sice tě neznám, ale chovám se k tobě jako k nejlepšímu kamarádovi… těžko říct.
Fiji již několik let ve Švýcarsku, a tady se taky rika, ze ten člověk na mne působil angenehm-tedy příjemné, byl příjemný
To je možné, jenom nevím, jakým způsobem může jeden člověk na druhého působit příjemně, pokud pomineme přímo fyzický kontakt. Příjemné je podle mě to, co je přímo fyzické, co se mě nějak doslova dotýká a působí příjemné pocity. Nevím, jak může nějaký člověk způsobit druhému pocit příjemnosti, aniž by se ho dotkl (pokud nemáme na mysli sexualitu).
Když máte svojí osobní definici „příjemnosti“ tak striktně osekanou, tak pak je to už jen váš problém. Já jsem si učitele už od konce základní školy rozděloval na ty příjemné a nepříjemné. Ti první nejen naučili, někdy i sprdli, když jsem vyrušoval, ale našel se čas na neformální vyprávění k tématu, nebo zasmání a hodina uběhla rychle. Zato ta druhá kategorie si něco ševelila za katedrou, jak ventilátor, nebo diktovala obskurní definice čehokoliv, které pak vyžadovala nazpaměť, nebo diktovala čísla stránek a obrázků nějakých divných dílů v řezu, které jsme si museli do příští hodiny překreslit do sešitu a hodina… Číst vice »
Dobře, dejme tomu, že můžeme jako příjemné označit některé lidi, se kterými trávíme opakovaně delší čas a jsme rádi, že ten čas trávíme zrovna s nimi. Čas nám s nimi třeba rychle ubíhá, nejsme z nich unvení. Ale to podle mě nedává odpověď ani žádnou představu k tomu, co to je příjemný člověk v nějakém běžném veřejném styku s lidmi, s nimiž se neznáme a téměř žádný čas s nimi opakovaně netrávíme. Ja nevím jak Vy, ale u mě se nedostavují žádné nijak zvlášť příjemné pocity z toho, že jsem třeba někde něco zaplatil u pokladny nebo se někoho na… Číst vice »
Pokud to vztáhneme na popisovaný konflikt v Rožmberku, tak průvodčí mohla vycházet minimálně z pozice, že chyba mohla nastat na obou stranách (50% dráha : 50% zákazník).
Z tohoto poměru by se už pro jistotu měla chovat alespoň zdrženlivě aby náhodou „nepřestřelila“.
Pan Petrovský nebyl přistižen zamčený na záchodě bez jízdenky, ale pouze aplikace dopravce, se kterým jel, nezafungovala, tak jak měla.
V tom s vami zcela souhlasim, avsak tim jsme se uz zcela odbocili od tematu vyse, kde jsme zkoumali, co to je „prijemny clovek“.
To je zase perla dne..
Řešíte tady kvalitu článku, nebo své sociálně-komunikační handicapy?
Řeším obsah článku. O sobě nemluvím.
Jako by se stalo.
Byl to jiny druh clonku, nejedna se o fejeton, naopak jsem uvítala všechny tyto podrobnosti a typy. Moc dekuji za skvěle čtení
Ano, můžeme to nazvat „jiným druhem článku“. Nakonec asi každé zboží ma svého kupce.
Texty pana Petrovského jsou zkrátka „šťavnaté a kořeněné“. To je jeho nezaměnitelný poznávací znak.
Já si jeho názor přečtu rád i s tou přílohou, která třeba s hlavním chodem ne zcela souvisí, protože jeho texty jsou AUTENTICKÉ.
Jsem naopak velmi alergický na marketingový korporátní slovník tiskových zpráv od kohokoliv.
Obecné informace „bez barvy, chuti a zápachu“ lze najít na stánkách produktu., tam je vše naprosto „happy“.
https://www.nightjet.com/it/komfortkategorien/nightjet-neue-generation
Další možnost je do vyhledávače si zadat heslo: „oebb mini cabin“ a z nabídky si svobodně vybrat to, čemu budete chtět věnovat svojí pozornost a čas.
Jak jsem uz zminil, proti gustu zadny disputat. Chapu, ze se vam texty pana Petrovskeho libi. Vsichni jsme nakonec v nejakych oblastech zivota „only fans“. Projevujeme subjektivni naklonnost jistym vecem, obvykle vymenou za soudnost. Nicmene to vsak nevyvraci mou namitku vuci textu z objektivniho hlediska. Nebo jinak: muzu mit v oblibe texty treba od nekoho, kdo ma hrube nedostatky v gramatice. Ale pres svou oblibu autora pisiciho s hrubkami bych mel byt schopen objektivne pripustit, ze tam ty hrubky skutecne jsou.
Tak to nečtěte, je to svobodná volba.
Ná si nestežuju na nedostatek svobodné volby.
Zase skvělé napsané a přitom i vtipné, jako vždy. Těším se na druhý díl a všechny další články pana Petrovského.
Nechtěla by si redakce kvůli zvýšení objektivity sehnat nějakého kratšího recenzenta? Dveřní futra v Evropě holt taky mají většinou jen 200 cm…
Zatím nejlepší komentář! 🤣
Za mě ok, je to podle mě důležitá informace, jak se vyšší člověk vyspí ve vlaku. Sám mám „jen“ 196 cm a mnohdy jsem měl také problém…
Problém s rozměrem kapsle a výškou recenzenta je pouze jednou částí toho, co je v tomto konceptu špatně. Další problémy budete mít, i když budete měřit 130 cm.
Asi tak, jedna část čálánku byla narážka na výšku autora, kdy mám několik dalších dvoumetrových přátel a známých, pro které je problém už kalsický RegioPanter natož tato kapsle, ael i já se svými 170 cm i díky své slepotě mám věci ,tkeré by v té kapsli byly průšvih a proto bych to rád během léta sám vyzkoušel.
Zrovna u Čechů, kteří průměrně patří k nejvyšším v Evropě a 190 cm není u mužů vůbec žádná abnormalita, mi to přijde jako relevantní pohled.
To nenečítání jízdenek je podle mě nespárováním In karty s aplikací. Taky se mi to stalo. Měl jsme to spárované ve webové verzi a v pohodě, ale jak jsme si koupil jízdenku přes tu samou aplikaci instalovanou v mobilu (kam jsem se jen přihlásil přes stejnou registraci jako přes web), tak mi to taky neenčetlo. A nešlo kvůli tomu ani dobíjet peníze na pokladně, což mi možná nejde doted. Prostě bordel v aplikaci. Evidentně to za ty roky nikdo nespravil.
Aleš píše, že se mu ukazovala fotka, tj. nějaká inkarta tam je.
Ne, ČD eshop od nějakého momentu odmítá párovat mezistátní jízdenky na In Kartu. Prý aby to nemátlo zahraniční průvodčí, tak raději zmateme zákazníka.
Jak to může mást průvodčí?
No že třeba cestující ukáže průvodčímu ÖBB In Kartu a ten chudák nebude vědět, co s tím, a tak rovnou vyskočí z vlaku.
Realita je taková, že třeba průvodčí ZSSK toto znají a rovnou si řeknou o jízdenku. Prostě žádný neřešitelný problém. Ani rakouský průvodčí by se z toho nejspíš nezbláznil, už jen proto, že by mu to tu In Kartu vůbec nenačetlo.
To můžu potvrdit, koupil jsem si jednou jízdenku z Olomouce do Pardubic asi 80 minut před odjezdem a nic, musel jsem to lovit v aplikaci.
Ten Szinskanzen, který dráhy provozují na rychlíkové lince Plzeň – Budějovice – Brno, by stál za zvláštní článek. Je to ten nejhorší odpad na české železnici. Oddíly první třídy ve vozech AB 349 jsou absolutní ostuda. Personál tam dávají asi za trest. Proto mohou být tak protivní asi. 😁
Kdyby existovali potomci slavného rodu Rožmberků, tak by asi na ČD podali nějakou žalobu.
Nejsem právník, nemám přehled o tom, jaký titul z OZ by se na to nejlépe hodil. Možná mně nějaký odborník z oboru doplní.
Musím souhlasit že to co je nasazeno na asi nejdelší rychlíkovou trasu ČD, i když asi žádný Plzeňák co racionálně uvažuje nepojede přímím vlakem do Brna ale „oklikou“ přes Prahu, je největší ostuda co jsem kde potkal, já jezdím jen z Budějovic do Jihlavy a i to je dost. A k personálu, nevím zda se v Budějovicích střídá ale já osobně jsem podobné chování nezaznamenal, naopak a to i přesto že pokaždé otravuju dokupem jízdenky za desetikoruny Kostelec-Jihlava. Vždy úsměv a pohoda a to včetně obsluhy minibaru. A ještě jedna k lepšímu, zrovna v pátek jsme s panem průvodčím řešili… Číst vice »
Ostuda to je a proto mne mrzí, že na tu R31 (Plzen – Budějovice) nepůjdou hned nějaké jednotky, ale že půjde o rozdělení se stávající vozbou, viz. Článek o balíčku Jih do roku 2031.
Přesně tak. Třeba v rakouských Bmz vozech je 2. třída lepší než první třída v tomhle Béčku
Nightjet nightmare.
Ad) protivná průvodčí: doporučuji shlédnout parodii od Fero Joke aneb První vs. Druhá třída:
https://youtube.com/shorts/z4hJDH_HZeE?si=W9z581xtdFuax34z
😂😂😂
Ad protivna pruvodci – doporucuji predevsim napsat stiznost (cd na to maji na webu sikovny formular), jinak se to proste nezlepsi…
Jde spíš jak ten arogantní „štaflik“ podal té průvodčí tu mobilní jízdenku. A děsně se divil že musí pohnout display aby ten terminál přečetl. Myslím, že je to účelově napsaná pomluva a podle toho i to chování pisatele.
Mrzí mě že dostává prostor k popisu nočního vlaku a přitom dehonestuje dopravu v Česku.
Vážený pane Rudolfe L., řekl bych, že z textu pana Petrovského vyplývá, že u toho incidentu byli pouze dvě osoby – přímí aktéři a nikdo jiný, ale vy přesto máte jasno, takže té zmińované dehonestace se tady dopouštíte právě vy!
To, co tady píšete je pouze vaše myšlenková konstrukce, o které se při použití vaší slovní zásoby s min. 50% jistotou dá říci, že je to vaše účelově napsaná pomluva. Možná jste text ani nedočetl, protože se tam nachází i hodnocení z následného vlaku z CB do Lince, o kterém se ale již nezmiňujete.
Doprava v Česku už jaksi víc dehonestována býti nemůže… Nikdo a za žádných okolností mě v budoucnu nedonutí ty šílené zkušenosti ještě někdy opakovat.
Popis paní průvodčí z rychlíku zcela přesně sedí na mou bývalou kolegyni z Českých Budějovic. Velmi smutný případ, zjevně velmi zakomplexovaný člověk, který vyvolává konflikty s cestujícími i kolegy.
Cestuji docela často po ČR a takových průvodcích tu běhá víc. Hlavně se vztekají, když nejde načíst aplikace. A jsou i tací, co triumfálně praví, že v aplikaci nic nemáte a už se těší,že bude pokutička…. Strašný. Přitom člověk, co má aplikaci,ji má zjevně proto,že si přes ní kupuje lístky….No raději to nekomentuju.
za mě to je dobytčák.Apropo jak široké jsou ty lehátka prosím?
No těch 11 minut na přestup v Linci to je hodně odvážné .. Já jezdím často ČB – Linec – Budapešť a na přestup si dávám minimálně nejlépe hodinku jelikož z deseti jízd to přijede na čas (+/- 5 minut) tak 2x (zpoždění vždy na území ČR). Jednou jsem měl namále i s tou hodinou ..
Moje máti letos jela z Kirchdorfu im Tirol na Prahu přes Innsbruck a Linec, měli 30 minut čas v Licni a kvůli tomu, že si někdo na malém německém úseku mezi Innsbruckem a Salzburgem hrál někdo s výhybkou, tak nestihli ten vlak na Budějovice a museli z Lince jet osobákem, takže tam upřímně jakákoliv návaznost od/z Westbahnu na trať na Linec a opačně je riziko i co jsem sylšel.
Odvážné to bylo spíš v Budějovicích, kde to jezdí co dvě hodiny. Z Lince na Vídeň to jezdí co chvíli. Nicméně pro obě varianty byla ve Vídni slušná časová rezerva.
To je výkon jak v referátu na základní škole, ufuf.
Přiznám se, že mě docela šokuje, jak moc ÖBB ten design interiéru podcenily. Germánská duše sice obecně nemá moc ráda inovace a novinky, ale i tak – to v celém tom procesu návrhu nebylo žádné uživatelské testování, žádný mockup interiéru, žádné ověření funkčnosti?
Aleš totiž popisuje zcela systémové nedostatky, které jen tak nezmizí. Koordinovat nástup a mít připravené lůžkoviny před odjezdem, to se dá vyřešit aktivitou personálu, ale ta nepraktičnost a absurdní detaily jsou děsivé.
On se obecně personál v nočních vlacích v západní Evropě nepředře, za to co to tam stojí. Nebo pro jistotu v lůžkovém voze žádný průvodce vůbec není a ani nikdo nehlídá průchod mezi sedačkovou a ubytovací částí…
Ty vagony ÖBB-NJ vyrábí Siemens Mobility, Werk Wien, takže o germánské duši bych zrovna moc nemluvil. Za uživatelské testování/ ověření funkčnosti můžete považovat právě to letošní zahájení jejich provozu. Jako kdyby to náš slavný nejmenovaný výrobce někdy dělal jinak… I v nadšeném uživatelsko-propagačním videu z jízy HH – W jsou zmíněny připomínky cestujících z klasických lehátkových kupé na nedostatek odkládacích možností pro svrchní oblečení a zavazadla v případě plného obsazení oddílu 4 cestujícími. https://www.youtube.com/watch?v=VEYErRVFD1U Co se týká umyvadel utopených ve výklenku pod zrcdlem, tak s tímhle morem, v ještě dokonalejší formě, se lze setkat na nově zprovozněných WC na německých… Číst vice »
Mock-up existoval, nechalo si ho delat jeste DB, kdyz uvazovaly, ze budou prestavovat lehatka a pokracovat v konceptu CNL. Pak se to ale zarizlo a mock-up vc. designu se prodal ÖBB v ram ci prodeje luzek (lehatek).
Ja jsem v tom se svymi 183 cm problem nemel. Otazka je samozrejme, do jake miry je nekdo s vice jak 2,00 m vysky relevantni, aby se mu uzpusobobal interier…
Otázkou samozřejmě je, proč ÖBB jasně nevarují, že je to do určité výšky.
Přesně tak. Nikdo tady zatím nenapsal, že jde o min. 15 let starý projekt, který je v této době dost mimo.
Je to velká škoda u úplně nových souprav. Kapslové řešení má dle mého názoru skutečně obrovský potenciál, ale chtělo to přesně tyhle detaily vyšperkovat a nebát se experimentovat ještě trochu víc s jejich rozložením, například je umístit podélně. Doladit způsob sezení v kapsli, posuvná dvířka a prostor na zavazadla, trochu lépe odhlučnit, prodloužit ji o 10 cm a je z toho (i za případnou drobně vyšší cenu za tyto úpravy) bezkonkurenční produkt. Nic z těchto věcí by nemělo být nemožné, navíc při navrhování úplně nových vozů. Klidně by se pak daly nabízet za cenu lůžka v kupé pro 3 nebo… Číst vice »
Abychom se obloukem nevrátili k tomu, co vymyslel již Pullman, totiž podélná dvoupatrová lehátka se středovou chodbou. I když ten měl i lehátka třípatrová a vyklápěcí.
A to je docela dobře možné, těžko se vymyslí něco lepšího než Pullman a Mitropa.
Když to bude za vyšší cenu, tak už se dostanete na ceny Austrianu. To pak nelze nazvat bezkonkurenčním produktem už z definice.
Tak tam je problém, že Siemens jak pro railjety 2. Generace, tak pro nightjety NG má stejnou konstrukci vozidel na platformě DANI a z toho moc uhnout nejde, takže interiér se bohužel musí přizpůsobit tomuto faktu. Ta rámcovka Siemnsu s Rakušáky byla na až 700 vozů z platformy DANI, takže konstrukce těch vozů byla daná jasně.
Mně spíš připadá, že se tady vytrejdoval prostor a pohodlí za soukromí. To s sebou nese (celkem pochopitelně) negativní důsledky.
Pan Petrovský si stěžuje vždycky na všechno, takže sice není pochybnost o tom, že je Čech, ale tu recenzi bych bral s rezervou.
Vytrejdoval? Hezký cesky slovo:-(
Jazyky se vyvíjejí a přejímají cizí slova. „Se s tim smiř.“
Pokud si přečtete jeho recenze, umí i chválit. Ostatně, v druhém díle se pochvaly také dočkáte.
Však ona byla i v tomto.
Obdivuji pana Petrovského za to, do jakých železničních dobrodružství se pouští.
Ať sám, nebo na objednávku.
Vyzkouší na vlastní kůži cestování železnicí po Evropě a určitě jeho články dají mnoha lidem inspiraci něco z popsaného vyzkoušet, nebo je naopak od nějakých vlakových šíleností odradí.
Díky za ně.
Já bych 13 hodin ve vlakové kapsli mezi Vídní a Hamburgem nedal.
Ani kdyby byla kuřácká.
Cestovat se tak asi dá, ale být obyvatelem Vídně, tak do Hamburgu letím letadlem
Taky doufám, že v tomto případě dostal od redakce nadstandardní kompenzaci. Za každý cm výšky nad průměr! 🙂
Tak ono stačí jet denním ICE, které to zvládne výrazně rychleji.
Inu tak je to 13 hodin cesty v low-costu. Tam se snad musí počítat s tím, že to bude řehole. Kor při 210 cm výšky. To je jak koupit si krabicák a divit se, že to není dobrý víno.
Nenačtení jízdenky z kombinovaného QR kódu se mi stává prakticky každou druhou cestu. Je zajímavé, že ty jednotlivé jízdenky fungujou a načíst jdou, takže je to několik let neřešený bug té „skvělé“ ČD aplikace…
(Ne, s NFC se nebudou obtěžovat, budeme tady matlat QR kódy.)
NFC využívám a aplikace můj vlak to při androidu umí taktéž. Jen někteří průvodčí nejsou zvyklí načítat telefon jako kartu.
Ono je to v poslední době spíš chyba e-shopu, že často z nějakého důvodu ani nenabídne párování jízdenky s In Kartou. Někde tam bude nějaký zádrhel.
Jednotlivé jízdenky načíst jdou, protože ten Aztec kód obsahuje veškeré info o cestě plus digitální podpis, takže se nemusí načítat nikde nic na pozadí. Tohle vždy bude fungovat i offline.
Oproti tomu kontrola přes virtuální In Kartu dostane jen číslo té karty a dohledá si ve staženém seznamu jízdenky párované s touto kartou.
NFC bych do toho netahal, v ničem bychom si nepomohli.
Není to v poslední době, dělá to celou dobu existence té aplikace. Tím pádem to vidím na chybu v synchronizaci seznamu čísel platných jízdenek s POPkami.
NFC bych do toho naopak tahal, kromě komfortu, kdy se nemusí nic načítat opticky, můžete rádiem přenést všechno, co potřebujete (tj. jak IN kartu, tak všechny dílčí jízdenky) bez omezení objemu dat zakódovatelných do QR kódů a jejich animovaných verzí…
V jakém smyslu nfc? Popka, nevím jak ta nová, je schopná číst MůjVlak přes nfc funkci.
Neviděl jsem, že by to někdo používal. A z dílčích popisů na webu jsem pochopil, že pro iOS to NFC neumí.
Nevím, jak je to teď, ale jednu dobu Apple to NFC nechtěl moc psutit vývojářům třetích stran.
Já měřím 197 cm a v klasickém lehátku nemám problém, i když horní nevyhledávám 🙂 Na prostředním se můžu i protáhnout, i když se pak doslova opírám nohama o okno. Jinak spím tradičně na boku pokrčený (i jinde než ve vlaku), takže je dobré vědět, že tady může být problém v tom, že není kam se pokrčit.
Ten vlak Schmittenhöhe (tak se jmenuje hora nad Zell am See) mi připomněl, jak došlo k renesanci kategorie D (Schnellzug), a to i v mezistátní dopravě. Přitom v zásadě nevím jak se to liší od IC, snad tím že tam moc nebývá jednička.
To je sice pravda, ale kategorie IC a D na celém pásu tratí propojujících Salzburg, Linz, Loeben, Klagenfurt, Villach převzeme od roku 2025 systém vlaků iR, které budou návazné k rj/rjx na Koralmbahnu.
Děkuji za zajímavý a zábavný článek.
Díky za reportáž a jsem zvědavý na pokračování.
(Jinak to synchronizované bouchání mám nejvíc spjaté osobně s oddílovými vozy MÁVu. A ono ať je to kdekoliv, je to strašně protivné, zejména samozřejmě v noci.)
To, ze Petrovsky i do recenze na zradlo ve vlaku nacpe, ze ma 190 cm, si vsichni zvykli. Ale ze uz to dava i do samotneho titulku je fakt vtipny 😀 Gratulujeme pane, jste veliky chlapak, kolika damam a panum se z vas za den zlomi kolena?
210 jsem mu dal do titulku já. Věřím, že i když měříte méně než 190, naučíte se třeba i někdy číst.
Pane Petrovský, díky tomu, že jste na kapsloidní cestování v NJ nebyl nadržený, ale vzal jste to, jako zakázku na recenzi od redakce, je vypovídací hodnota vaší reportáže mnohem vyšší. Pozitivní motivace by možná přiměla nad některými nedostatky přimhouřit oko, což by pak hodnotu podaných informací snížilo. Každému je jasné, že nikdo normální si nekoupí boty velikosti 45, když má pedál velikosti 46, takže vás nelze peskovat za to, že z důvodu šetření peněz jste se ze subjektu přepravy stal pouhým neskladným substrátem nasardinkovaným do kapsle. Bylo by zajímavé vědět, kolik v ten den stál klasický lehátkový lístek – jaký… Číst vice »
Evropský průjezdný profil. To asi nikdo nikdy nevyřeší. Řešením by bylo nacpat tyhle kapsle do Talga, to při těch krátkých vozech může být široké 3,2 metrů. A i tak se může vejít do průjezdného profilu UIC-GC.
Talgo mělo navíc lehátka mírně šikmo. Což vedlo k různým dalším problémům s efektivitou využití mista, ale moznost by to byla.
Kdybyste je zešikmil o 0,5 m na 2 metry (1:4), tak prostou geometrickou úvahou získáte prodloužení asi tak o 5 cm. To za to snad ani nestojí…
Riesenim by mohlo byt spravit kapsule na dlzku po obidvoch stranach vagonu s ulickou uprostred.
Tak šlo by dělat leccos, vždy je to jen otázka kompromisu mezi komfortem a kapacitou. Podívejme se na řešení postelí v business class v letadlech:
– Jde dát lehátka našikmo. Bude jich méně, ale mohou být delší.
– Jde je dát podélně, dokonce i na přeskáčku vedle sebe tak, aby každé mělo přístup do uličky, ale bude to o hodně komplikovanější.
Nicméně ÖBB fakt šly tak nějak cestou nejmenšího odporu.
Obávám se, zda by takové řešení se nemlátilo s TSI PRM, i když může dávat logiku.
Nepropsaná jízdenka na virtuální kartu je běžná věc. Cesta z Čech na Moravu a zpět. Šest vlaků, jen dvě propsané jízdenky. Dráhy doporučují kartičku, kterou si vytisknete pro případ ‚mrtvého‘ telefonu. Ale když tam ty jízdenky nejsou, tak co pak?
Další „reklama“ na železnici.
Tak nějak. Někdo se navíc potřebuje pochlubit se svými zážitky z cesty.
Chápete, že tu cestu absolvuje právě za účelem toho článku a ne naopak?
Nepotřebuje. Aleše jsme požádali, po zkušenostech s jeho texty, aby tento produkt vyzkoušel. To je vše.
Hlavně, pokud jde o požitek z jídla….
Pro mne se tedy hodí vědět, s čím můžu kde počítat.
On totiž člověk dobrovolně jede z Plzně do Hamburku přes Vídeň, že. 😀
Aleši, děkuji moc za první část recenze, je to super počteníčko. Spar ve Vídni je strašněej, tedy Interspar Pronto a ty mříže jsou dobrá past na moji bílou hůl, třeba když si člověk chce koupit do railjetu pití, má 10 minut do odjezdu a musí to celé obcházet, to už radši z Hbf. Vylezu východem a vlezu do pronta z druhé strany. Rakouští vlakvedoucí to moc neřeší ty ptovrzení, ti jsou rádi, dkyž má člvoěk jízdenku a projetu si nějaký S-Bahn a U-Bahn ve Vídni před noční jízdou je dobrej nápad. K toaletám a tomu, že na kartách a asi… Číst vice »
to nám to nezačína dobře.., a vlakvedoucí v rychlíku je opravdu človek na svém místě..
Takovou vlakvedoucí nechápu, že je, mne stačilo, dkyž jsem musel minulý rok, když jsem jel se ségrou z Dnů NATO v Mošnově, že místa pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace jsou vyhrazená, i když si na někdo koupí místenku.
Na takový místa by se neměly místenky vůbec prodávat. Nebo s nějakým výrazným upozorněním. Jednou sem jel sám tak sem nechal výběr mista na aplikaci (dal jsem jen chci okno) a dalo mi to mistenku na misto pro invalidy. Přitom vagón byl poloprazdny, jiné misto by se určitě našlo. Kupoval sem hodně dopředu dostal sem misto č. 1.
Bohužel to jde, jelikož nemáme povinně místenkové vlaky, tka si bohužel může ten člověk koupit místo i na toto, systém ho pouze upozorní, ale nezakáže. Problém je, e tato místa zatím nesjou ve valcích moc označována, ale pokud si člověk bez jakéhokoliv znevýhodnění koupí rezervaci, tak osoba se sníženou shcopnotí pohybu a orientace má právo ho vyrazit.
Spar ve Vídni je rozdělen mřížemi na 2 obchody v neděli a ve svátek, protože moudrý zákonodárce nastavil maximální prodejní plochu, která může být v tyto dny otevřena.
To jsem nevěděl, že to je takhle, já když tam nakupuji a jdu tam s mojí bílou holí, tak ty mříže jsou dobrá past na mne i na hůl.
Na nádraží v Linci to zase dělávali tak, že v neděli je část obchodu uzavřena za přepážkou, a zákazník si může koupit jen zboží v té fungující části.
To mi pripomina, jak za covidu byla rozdelena jedna prodejna s tim, ze pro veci do druhe casti chodila prodavacka 😀
To je slušně o hubu, v Linci jsem byl kdysi dávo, ještě ne s holí, budu se tam muset vypravit. 😀
Díky za osvětlení.
„Navíc jsou uličky rozděleny mřížemi s vysvětlením, že jim to umožňuje legislativa a že se omlouvají.“
Tato věta z článku mi moc k pochopení situace nepomohla…
Asi by místo „umožňuje“ mělo být „ukládá“…
Ona jim uklada mit velke obchody zavrene, ale umoznuje jim to takhle obchazet.
Díky moc za první část recenze. Zaujala mě ta poznámka o potisku karet. Předpokládám, že to bude stejné jako v hotelech. Potisk chybí schválně kvůli bezpečnosti, aby náhodný nálezce ztracené karty nemohl vykrást daný pokoj / kapsli. Jenže tak jako v některých hotelech, tak asi i tady je personál líný používat čtečku, a tak si radši karty nakóduje s platností na neurčito a popíše.
Jak víte, že to je leností personálu a ne úsporami majitele, kdy čtečka není přenosná nebo přímo dostupná na recepci?