Informace o výlukách všech dopravců na jednom místě. Správa železnic má připravit nový systém

Autobus ČD Cargo pro náhradní autobusovou dopravu. Foto: ČD CargoAutobus ČD Cargo pro náhradní autobusovou dopravu. Foto: ČD Cargo

Data o výlukách budou zadávat přímo dopravci.

Cestující na české železnici mají mít nově na jediném místě informace o výlukách a způsobech zajištění náhradní autobusové dopravy. Dosud musí spoléhat na údaje, které poskytují jednotliví dopravci. V době, kdy na jedné trati běžně působí více dopravců, to znamená pro cestující často komplikované zjišťování.

Systém pro informování má vytvořit Správa železnic. Té to dala za úkol správní rada. Jednání inicioval nový předseda správní rady Martin Červíček. „Dojde k vytvoření jednotného specializovaného softwarového prostředí, do kterého budou dopravci zadávat svá výluková opatření a jehož cílem je zpřístupnit veřejnosti všechny údaje od dopravců i s ohledem na opatření při řešení výluk na jednom místě,“ řekl Červíček. Do vývoje se má zapojit i ministerstvo dopravy.

Například pokud je výluka mezi Hradcem Králové a Jaroměří, cestující musejí na stránky Arrivy a Českých drah, každý dopravce řeší svá výluková opatření.

Podle Červíčka není zatím stanoven přesný termín, kdy by měla být aplikace spuštěna.

Správa železnic změnila i systém informování o mimořádnostech. Kromě stránek a aplikace GRAPP nově informuje i nehodách či přerušeních provozu přes účet Datel na twitteru.

Tagy koordinace výluk plánování výluk Správa železnic
57 komentářů