Informace o výlukách všech dopravců na jednom místě. Správa železnic má připravit nový systém
Autobus ČD Cargo pro náhradní autobusovou dopravu. Foto: ČD Cargo
Data o výlukách budou zadávat přímo dopravci.
Data o výlukách budou zadávat přímo dopravci.
Konečně to někoho napadlo. Ale to trvalo :-))). Dobrá správa na to zvysoka s..e od doby co vznikla…
V ideálním světě si to představují tak, že přes prodejní kanál one-ticket vyhledávám a kupuji spojení a pokud je výluka, tak mi online jízdní řád ukazuje i přestup na bus a nikoli přímé spojení. (Krom tedy toho, že oneticket by měl umět prodávat i vázané jízdenky s cenou, co nabízí dopravce, a měl by zahrnovat veškerou veřejnou dopravu v ČR.)
Tak ono by to hlavně chtělo nějak centrálně řešit i zastávky NAD.
Dost části není zastávka NAD přímo před nádražím a informovanost, kde přesně se zastávka NAD nachází je pro neznalé velice mizerná.
Největší srandu jsem kdysi zažil v Říčanech, kde se odjíždělo z autobusové zastávky k železniční stanicí nahoře na Čemokostekecké. Cca 600 metrů do kopce od nádraží.
Většina přestupujicích cestujících vůbec nevědělo kudy.
Jestli jste tam (v Říčanech) byl při mimořádnosti (střet s osobou) v neděli 12.6., pak jsem měl tu stejnou „radost“ být tam také. Informovanost nula.
asi nejhorší to ma arriva, zatimco u čd, když si najdu spoj tak na idosu je vyluka napsaná a když na ní kliknu, tak se objeví detaili a kde mám hledat zastávku. Zatímco u arrivy tam není nic, nebo max symbol autobusu, ale dál aby člověk uměl snad věštit, tak pak neví honem, kde zjistit a kde hledat jejich stanoviště, kor ve městě, kde to vůbec nezná. Někdy pomůže napsat na jejich zakaznickou podporu a oni vás navedou, nebo zjistí kde spoj je, když se nikde dlouho nic neobjevuje, né vždy mají stejna stanoviště jako čd. Kdyby aspon ty udaje… Číst vice »
Na webu Arrivy jsem nikdy nepochopil uvažování autora mapy. Mám tam vyznačené dopravní uzly, tak na ten vybraný kliknu… a nestane se nic. Vůbec nic. Žádný přehled odjezdů, žádný seznam jízdních řádů, prostě je mapa mrtvá. Musím si nejdřív mapu zvětšit, najít čárku, která patří trase, kterou chci jet, a na ni kliknout. Pak se mi teprve zobrazí informační stránka o lince a z ní se znovu musím proklikat na jízdní řád. Nepraktické, komplikované, se zbytečným zvětšováním mapy a klikáním… Proč to vymysleli takhle krkolomně, tomu vážně nerozumím.
Super. Výlukové JŘ mimo NAD už v datech jsou, dokonce veřejně, tak to jen dotáhnout!
Mimochodem, v těch datech jsou i čísla nástupišť, která by bylo taky hezké někde prezentovat.
Ačkoliv chápu, že na první pohled vypadá zveřejňování čísel nástupišť jako dobrý nápad, vzhledem k tomu, jak moc se u nás improvizuje, by hlášení o změně nástupiště byla v takovém případě až nepříjemně častá.
Druhou možností, že místo operativního poslání vlaku tam, kam se vejde, by se čekalo na uvolnění té správné hrany, což myslím také není nejlepší nápad.
Další možností je hlásit nástupiště v přiměřeném předstihu. (10-15 minut před příjezdem)
Kdesi koluje fotka Railjetu u nástupiště v Kolíně, jak přijel s náskokem a nebyl vypsaný – vážně je možné, že vlak má postaveno a při tom Spržel neví, kam?
Pan Ing. Nejezchleb ze SŽDC by měl složit účty ve zdejším podcastu
SŽ to ví, ale nový systém hlášení HAVIS od AŽD to neumí pochopit a dost často si hlásí/nehlásí co sám chce . 😂😂😂😂😂😂
Je to asi případ od případu. Ale aby třeba v Berouně-Závodí dávali nástupiště dvě minuty předem, to prostě je jen a jen lenost. To jsou přesně ty stanice, kde to může být zveřejněné na celý den dopředu.
Stále se divím jak funguje německý model, kde mají pevně vypsaná nástupiště a dokonce sektory, kde který vagon podle pevného řazení zastaví. U nich to jde, občas jen zahlásí změnu nástupiště a je to. Hodinu předem, než vlak přistaví už má na tabuli nástupiště a můžu jít na jisto. U nás radši instalují na hlaváku panely s odjezdy ke každému východu, aby to měli lidi blíž, když tam čekají do poslední minuty, kam to vlastně přijede.
Občas změnu zahlásí, protože častěji vlak čeká, než se mu uvolní příslušná hrana. A stále máme o něco vyšší dochvilnost vlaků, jak Němci, nehledě na fakt, že Němec je schopen zrušit zpožděný vlak jen pro to, aby nemusel řešit křižování na jednokolejce (přeci za hodinu jede další). A vzhledem k množství výluk by takový roční rozpis byl spíš kontraproduktivní, např. Pardubice, jelikož by těch změn byla dennodenně fůra. A značně by to všeobecně omezovalo operativnost při zpožděních. Stačí vypisovat včas (dejme tomu alespoň těch 10 – 15 minut předem), a zachovat číslování nástupiště/kolej, pro případ více vlaků za sebou (napíši… Číst vice »
Trochu mi uniká smysl viz obrázek autobus ČD cargo.
Normálně s tím asi vozí zaměstnance, ale půjčují to ČD na NAD. Taky mě to zaujalo.
Stejně tak jsem potkal žlutý autobus s nápisem OHL ŽS. Firma snad ví, proč ho má.
Normálně zaměstnance ČDC nevozí, normálně se nabízí na NAD, na objednávku atd.
Je nasazován na NAD
Zase vyhozené peníze. Informace o výlukách jsou na stránkách ČD.nebo v aplikaci můj vlak
A tam jsou všechny vlaky v závazku?
Takhle, co jsem hledal v aplikaci Mûj Vlak spoje, tak mi ukazovaly nejen NAD, ale dokonce i polohu vlaků jiných dopravcû, protože dopravci tyto informace už stejně musí předávat do veřejného API. Tím ale neříkám, že aplikace, kterou navrhuje SŽ, je zbytečná. Spíše bych to ale viděl na to, že by to SŽ sbiralo, zobrazovalo nějak přehledně a zároveň vznikla dopravcům povinnost to zobrazovat přehledně i ve svých aplikacích/stránkách (koukám hlavně na RegioJet, protože u něj dohledat polohu v aplikaci a/nebo informace o NAD je nadlidský úkon, respektive polohu u něj hledám práce v aplikaci Můj Vlak).
Zdravím. Často se omílají souběžné výluky Kolín – Lysá n.L. – Praha a Kolín – Poříčany – Praha. Pokud bychom vzali, že oba tyto úseky velmi nutně potřebují těžkou údržbu a oba úseky zdaleka nejsou celé hotové a pokud vezmu kapacitu stavebních firem tak by se nám prostě totálně rozpadla jedna, nebo druhá větev. Proto se domnívám, že se takto „lepí“ obě větve. Např. v úseku Nymburk – Lysá, provozní pracovníci volají po 3 kolejích, ano pak by šla údržba dělat o poznání lépe…
Když je kapacita stavebních firem na souběžné výluky, proč není raději na to dělat jednu z nich pořádně? Zavřená celá kolej mezi stanicemi, ale kope se jenom v části, protože druhá parta dělníků musela rozvrtat jinou kolej jinde.
Tak snad se SŽ povede i lépe plánovat souběhy výluk. Velim a trať přes Lysou byl famózní úspěch, tak do budoucna se nabízí třeba pravo- a levobřežka na Děčín, několik let souběžně… To by bylo aby to nešlo.:)
Však už se to taky připravuje. 😉
To je záslužné. Díky panu Červíčkovi.
Už je na čase. Neni třeba nic vymyslet, stačí, když SZ převezme od CD přehlednou tydenni mapu s vylukami v pdf a mj. ji vyvesi po nádražích. Deset let od začátku liberalizace by to snad mohli zvládnout.
Jenomže to by se nikomu nemohl přihrát zajímavý kšeft… :-/
V Oltisu se už třesou 🙂
Jasně, protože papír na nádraží je v dnešní době ten nejdůležitější informační prostředek.
Pro pětinu zdejší populace ano. A tři čtvrtiny z té pětiny jsou z věkové skupiny 65+. Vyjádřeno absolutním číslem je to přes 600 000 domácností lidí 65+ bez internetu.
Taky budete jednou staří, holenkové…
Znám pár lidí 65+ a všichni si zvládnou vyhledat informace na internetu. Před 20 lety bych s papírovou mapkou na nádraží souhlasil, ale dnes?
Argumentační faul: Nesprávné zobecnění na základě malého vzorku. 600 tisíc starých lidí na rozdíl od statistického úřadu určitě neznáš.
To nám před barákem v prosinci 1978 vykvetly růže. Neodvažoval bych se ale na základě toho zobecnit, že růže jsou zimní kytky.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2693264-ochlazeni-stoleti-na-silvestra-1978-teplota-spadla-o-30-stupnu-mraz-na-mesic
Jo, to pamatuju. Na jižní Moravě tenkrát na Štěpána lítaly včely…
Update: Tato čísla jsou z r. 2019. Letos (2022) je to šestina (cca 17%) domácností bez internetu. (Podle některých názorů růstu rozšíření internetu mezi populací 65+ napomohl covid.) Aktuální počty seniorských domácností bez připojení se mi ale nepodařilo najít. Nicméně pořád jsou to statisíce lidí.
Tak to mají holt smůlu.
Vypláchni si hubu.
Smůlu máš ty a vy všichni, kdo už bez internetu neumíte žít. A zjistíte to, až se něco posere a někdo/něco vám ho vypne.
Nemluvě o tom, že taky zestárneš a nemůžeš vědět, co to s tebou udělá. A pak se ti nějaký další mlaďoch bude vysmívat, že máš smůlu. Jenom mě mrzí, že už se toho bohužel nedožiju, abych se ti mohl vysmát taky.
Az nekdo vypne internet timto zpusobem, ten posledni problem, ktery budeme resit budou chybejici vytistene mapky vyluk 🙂
Jenomže Aresův postoj je součástí něčeho širšího, co vposledku rozkládá společnost. Jsou staří, tak mají smůlu… Ledaže bychom za morálně přijatelnou začali považovat humánní a bezbolestnou likvidaci starců a stařen po dosažení určité věkové hranice. Stanovené demokraticky přijatým zákonem, pochopitelně…
Vždyť nikdo staré lidi likvidovat nechce, akorát dneska dává smysl, že každý, kdo chce být informovaný, se informuje přes internet.
Za mě by výluky na nádraží neměly chybět, ale proto, že na web se většina lidí u rutinní jízdy do školy/zaměstnání nedívá.
Nehce likvidovat?
A co jiného je sebrat jim možnosti orientace, jen pro něčí nadutost hraničící se sociopacií?
Jak sebrat možnost?
Nedělej z nich nesvéprávné. Kdo jde dneska do důchodu, dostává plat na účet. Málokdo z kancelářských se nepotkává s počítačem každý den.
Málokdo ze strojařů má celé tištěné tabulky vždycky po ruce, nekoukne na mobil. Málokdo z automechaniků neumí připojit auto na diagnostiku a vyčíst údaje. Málokdo z čišníků neumí markovat na kase.
„…každý, kdo chce být informovaný, se informuje přes internet.“
Argumentační faul – hned dvojitý, kombinace kvalifikujícího jazyka a společenského apelu.
Je potřeba opravdu kvůli každému posunu vpřed chodit 40 let pouští?
Argumentační faul: Kdo říká, že kvůli každému?
Prosím o slušnou diskuzi
Na hrubý pytel hrubá záplata. Já jsem s tím útokem na staré lidi ani s argumentačními fauly nezačal a nevidím žádný důvod nechat na sobě štípat dříví.
Dál pak máme dost lidí bez dat a pokrytí WiFi na železnici zdaleka není dokonalé.
Této diskusi jistě prospěje co nejvíc mínusů za suché konstatování dat.
Nevím, jak jste na ta čísla přišel, ale i kdyby, tak pro ty zbylé čtyři pětiny (= pro většinu) není papír na nádraží hlavním informačním zdrojem a nelze tedy tvrdit, že stačí vyřešit ten papír.
Na ta čísla jsem přišel z médií citujících Český statistický úřad. Dá se to dohledat, ale odkazy jsem si nepoznamenal a znovu se mi to hledat nechce. Nicméně na stránkách staťáku i jinde se to dá dohledat.
A ještě další argumentační faul: Kde jsem napsal, že stačí jenom ten papír?
Já až budu starej, tak se budu snažit si všechno najít sám, nejlépe v zařízení, které nosím v kapse. Pokud budou ty informace veřejně dostupné a nebude to po mně chtít registraci přes tiktok, nebo detailní osobní informace, tak to použiju. Už mám ve zvyku hledat si každé spojení přes telefon, i když jedu jen pár zastávek MHD, protože člověk nikdy neví kde se objevila nová výluka, kde je nehoda, jaký má spoj zpoždění. Když to nejede víc než 5 minut, tak se automaticky dívám na mimořádnosti daného dopravce.
Tak ještě, aby cestující věděli, že nějaká Správa železnic existuje.
To je fakt. Znám dost lidí, kterým je existence nějaké SŽ dodnes utajená. A další si myslí, že je do dopravce.
Mám takový pocit, že před 20 léty nikdo neznal GOOGLE.