ICOM převezme MHD v Jablonci nad Nisou, BusLine neuspěl s námitkami
Autobus ČSAD Slaný. Foto: PID
ČSAD Slaný získalo pětiletou smlouvu, město ponese na rozdíl od stávajícího kontraktu riziko tržeb.
ČSAD Slaný získalo pětiletou smlouvu, město ponese na rozdíl od stávajícího kontraktu riziko tržeb.
Snad nový dopravce bude stejně dobrý jako Umbrela. Chtěl bych odcházejícímu dopravci poděkovat. Cestování bylo na úrovni, příjemní řidiči, citara byla v celku pohodlné busy na městskou dopravu.
Tak z Umbrely zpět do BusLine už uteklo7 řidičů (2 už tam jezdí a 5 nastupuje od 1.12.), 4 byli odmítnuti a další 4 čekají na telefon z BL a jsou připraveni dát okamžitě v Umbr. výpověď a nastoupit zpět do BL. Pro objektivnost musím přiznat že jeden z již přijatých byl za lístky z Umbrelly odejit, ale pro svoje jiné kvality a vzhledem k tomu že ho v BL dobře znají a vědí jak na něj, byl zpět do BL přijat. Taky si dovolím tvrdit,i z vlastní zkušenosti, že oproti ICOMu jsou v Umbrelle luxusní pracovní podmínky…. Tak to… Číst vice »
Dopravce bude muset odepisovat busy pouze 5 let, místo obvyklých 8 až 10 let. Za tu cenu bych to nejezdil, dopadnou stejně, jako Umbrella, která podcenila cenu a nyní hořce pláče na výdělkem. Podobné to bude s ČSAD Slaný, tak sláva….
Pobavil jste. Dopravce odpisuje účetně busy 4 roky. To je dle odpisové skupiny, ne dle délky smlouvy.
Zatímco délka daňových odpisů je dána zákonem o dani z příjmu (nejnověji u autobusů 5 let), u účetních odpisů záleží na rozhodnutí účetní jednotky …. nejjednodušší je nezatěžovat se dvojakostí odpisů, zásadě věrnosti účetnictví ale odpovídá je stanovit podle reálného opotřebení a ztráty ceny, ať již podle času, nebo třeba podle ujetých kilometrů.
To je moc hezké, ale zisk počítáte podle daňových pravidel. To zajímá akcionáře. Nabídku podáváte podle pravidel dle zákona ne dle rozhodnutí účetní jednotky. Na nabídkovou cenu vaše vnitřní rozhodnutí nemá vliv. Pět let je aktuální doba odpisu autobusu jak jste správně podotkl a tedy pokud chce objednavatel nové autobusy, kryje se doba kontraktu s odpisovou dobou autobusů.
Tak ICOM stejně provozuje vozy +- 5 let
No samozřejmě není nejnižší cena za kilometr jen tak. Řidiči tam mají daleko tvrdší režim, než u jiných dopravců. Jsou tam hromady dobrovolně povinných přesčasů, šílenej tlak na co nejnižší spotřebu, nulová podpora ze strany vedení. Ostatně na Teplicku dodnes nemají díky pověsti plný stav a jejich rozjezd bude docela zajímavej.
Tak ono jestli se jim podaří zaplnit stav aspon z půlky tak budou sakra kouzelnici jelikož v Jablonci lidí nejsou a ti co zbyly už teď mluví radši o návratu k busline
5leta smlouva – Výsledek debat s odborníky…. hmmm