Jablonec nad Nisou čeká od února velká změna v městské hromadné dopravě. Její provoz převezme společnost Umbrella Coach & Buses. Pro dopravce známého v Česku hlavně z linek FlixBusu jde o premiéru v závazkové dopravě v Česku. „Chceme ukázat, že i v Česku se dá dělat závazková doprava s kvalitními službami a vozovým parkem,“ říká Pavel Steiner, majitel a šéf firmy, která jezdí s autobusy MHD například v Hamburku nebo Karlsruhe. Rozhovor vznikal kvůli současné situaci elektronicky.

Do první soutěže na provoz MHD v Jablonci nad Nisou jste se nehlásili, proč?
Samozřejmě jsme věděli, kdo je stávající dopravce (BusLine MHD Jablonecko, pozn. redakce), znali jsme minulé či současné kauzy, které jsou s tímto dopravcem a lidmi s ním provázaným spojené. Věděli jsme, u jakého mocného úřadu má de facto neomezené ,,zastání“, a tudíž jsme nechtěli plýtvat časem, energií ani penězi někde, kde byla nulová šance na férovou soutěž. Vypsaná zakázka a dobré úmysly vedení města jsou jedna věc, ale ta zákulisní lumpárna v závazkové dopravě je něco, v čem jsme si nechtěli absolutně máchat prsty. Výsledek toho prvního výběrového řízení a to, co potom následovalo, nám dalo bohužel za pravdu.
Co vás nakonec přesvědčilo se ucházet o jabloneckou dopravu?
„Zavinili“ to naši zaměstnanci, kteří z Jablonecka a blízkého okolí pocházejí. Ti na mě spolu s provozním vedením našich společností tlačili, abychom druhou nabídku podali, že teď už to bude rozdané opravdu na „férovku“ a že máme šanci s tím, co umíme a co můžeme nabídnout, i uspět.
Má smysl se hlásit o zakázku, která je jen na dva roky? Nebude vám líto, když za dva roky budete muset provoz v Jablonci opustit?
Samozřejmě, že úplně nadšený jsem z dvouleté zakázky nebyl, ale na druhou stranu jsme se nakonec s nejužším vedením společnosti rozhodli nabídku přeci jen podat a bereme to tak, že i když z toho na konci dvouletého období vylezeme v tom nejlepším případě jen s opravdu malým ziskem, tak minimálně máme šanci ukázat to, proč s námi chtějí spolupracovat některá města v Německu. Pokud uspějeme, je jasné, že bychom velice rádi za rozumných podmínek i nadále pokračovali. Nicméně budeme pevně doufat, že se bude opětovně rozhodovat stejně tak transparentně a férově, jako tomu bylo v tomto posledním případě.
Po podání nabídek se objevily úvahy, že cena není reálná a příliš nízká…
Chceme ukázat, že se dá závazková doprava dělat i v České republice s kvalitním vozovým parkem a s kvalitními službami za rozumné peníze. Jak jste sám viděl, tak z reakcí různých firem se dalo snadno poznat, jak moc velký ,,luft“ si ta která firma nechala a že se najednou začaly ceny dodatečně až úsměvně hýbat směrem dolů k naší nabídce. (Společnost About Me těsně před zasedáním zastupitelstva podala ještě nepatrně levnější nabídku než Umbrella, pozn. redakce.)
Řešili jste s někým, že nabídku v Jablonci podáte? Vaše nabídka byla v oboru značným překvapením..
My jsme předem nikomu neříkali, že podáme nabídku, nikde jsme se nechlubili. Prostě jsme ji podali, a tím jsme nejspíš udělali pár lidem čáru přes rozpočet. Ne že bychom to tak chtěli a bylo to naším cílem, ale my jsme jen podali dle našeho mínění férovou nabídku, nic víc a nic míň, a čekali jsme zda uspějeme, či nikoliv.
Setkal jste se během doby, než jste byli oznámeni jako vítěz a než vám schválili smlouvu, s nějakými tlaky, abyste ustoupili?
Za těch 14 dní od podání nabídky jsme se jako firma i já jako osoba dostali pod takový tlak od konkurenčního prostředí, že bych až nevěřil, čeho jsou někteří lidé schopni. Nicméně to nás jen utvrdilo v tom, že naše nabídka je v pořádku a že je skutečně dobrá. To, že nám někdo z konkurence pošle všemožné kontroly do firmy, jsme víceméně počítali. Tohle je bohužel kultura stávajícího prostředí závazkové dopravy v ČR, ale to, že to bude až tak rychle a že se bude až tak rychle konat, vážně předčilo naše očekávání.
Mluvilo se i o tom, že jeden z konkurentů chtěl koupit podíl v Umbrelle…
Snahu o odkup části Umbrelly jsem registroval už někdy v loňském roce a pak v červnu tohoto roku, kdy se vůbec žádné Jablonecko ani neřešilo. Naše pozice ve FlixBusu i naše dosavadní úspěšné kroky a objemy služeb v závazkové dopravě v Německu jsou pro určité lidi samozřejmě více nežli jen zajímavé. V momentě, kdy se vyhlásil vítěz soutěže na Jablonec, tak přišel doslova útok na část podílu Umbrelly (poloviční podíl vlastnila investiční skupina RSBC). Naštěstí jsem dal na svůj instinkt a jednal jsem dříve, než vůbec k vyhlášení výsledků došlo, takže v té době už byla firma naprosto bezpečná a ochráněná před možností ovládnutí jiným kapitálem. Vzhledem k tomu, co jsme se pak všichni přítomní dozvěděli v průběhu konání jednání zastupitelstva, jsem přesvědčený o tom, že byla cílem útoku – nebo byla minimálně pod silným vlivem – ze strany jiného dopravce i společnost About Me.
S lidmi, co střílí po lidech, nechci mít nic společného
Objevují se samozřejmě spekulace, že jste spojeni nějak s BusLine. Jaký s nimi máte vztah?
Spojovat Umbrellu s BusLinem je asi tak stejné, jako chtít po Slavii se Spartou, aby uzavřely manželství. Spojovat mě s Jiřím Vařilem je asi tak stejné, jako chtít po Donaldovi Trumpovi, aby upřímně miloval Joe Bidena. Firmu BusLine samozřejmě z profesního hlediska znám a zhruba tak vím, co dělá, konkrétněji se nezajímám.
Jejího vlastníka – vlastně pardon, to je možná jen moje nepodložená domněnka, že je pan Jiří Vařil majitelem BusLine a všech možných firem, které jsou na BusLine nějak napojené – jsem viděl osobně jednou jedinkrát v životě, bylo to letos na konci května či na začátku června. V přítomnosti dalších čtyř lidí jsme ,,spolu“ strávili maximálně hodinu čas. To byla a myslím si, že i bude má jediná osobní zkušenost s firmou BusLine či s panem Vařilem. Omlouvám se za svůj osobní názor, ale s člověkem, který střílí po lidech, já nechci mít absolutně nic společného a i když já osobně nejsem Mirek Dušín, tak tohle je absolutně přes jakékoliv hranice lidskosti. Já věřím tomu, že pan Vařil je z určitého úhlu pohledu velice inteligentní člověk a s firmou BusLine včetně všech jejích všemožných firemních dcer, sestřenic i bratříčků dokázal i za pomoci různých mocipánů „velké“ věci, ale já pevně doufám, že metr platí či velmi brzy bude platit na všechny stejně a že se už nikdy v budoucnu nebude nikdo bát podat nabídku do výběrového řízení s tím, že je to stejně všechno předem jasně dané a prohrané.
S městem máte už podepsanou smlouvu. Jaký bude nyní další postup?
Začali jsme s přípravami už ve chvíli, kdy nám Rada města oznámila výsledky výběrového řízení. Část firmy řeší technické náležitosti, část personální záležitosti, část servis a zázemí. Já osobně dělám vše pro to, abych se alespoň pokusil v tak krátkém čase zajistit částečné omlazení vozového parku, protože mít všechny vozidla z roku 2013 není úplně standard, který bychom chtěli nabízet. Je nesmírná škoda, že na přípravu není více času, protože my bychom to nejraději poskytovali s novými či maximálně pětiletými Mercedesy.
Přijmeme klidně i lidi z BusLine
Kde konkrétně budete mít zázemí v Jablonci na servis?
Máme dvě možnosti v Liberci a omlouvám se, že nebudu úplně konkrétní, protože ne všichni vaši čtenáři jsou přející. Jednáme s vedením města o možnostech přímo v Jablonci a uvidíme v následujících týdnech, jak se celá záležitost vyvine. Každopádně nejpozději do půlky prosince musí být vše vyřešené.
Jakou má město jistotu, že skutečně vyjedete? Nenastane situace, že jim pár týdnů před řeknete, že nepojedete?
Omlouvám se, ale tahle otázka je naprosto mimo moji úroveň chápání. Situace, že bychom nevyjeli, může nastat jedině v případě 3. světové války, silným zemětřesením v Jablonci a destrukcí dopravní infrastruktury či zastavením života v regionu či v celém státě ze strany státu z důvodu Covid-19.
Jak máte zajištěné lidi? Budete brát přednostně zaměstnance z BusLine MHD, kteří provoz znají?
Nechtěli jsme se dostat do situace, kdy bychom měli být závislí jen a pouze na řidičích, kteří by k nám mohli, ale také nemuseli, přejít od stávajícího dopravce. Víme, že stávající dopravce si velkou část stávajících řidičů zavázal nějakými smlouvami, které řidičům znemožňují změnu zaměstnavatele. My disponujeme více než 300 řidiči, řada z nich pochází či žije v Jablonci, Liberci nebo v blízkém okolí, takže jsem si jistý, že jsme bez problémů schopni zajistit řidiče z vlastních řad.
To znamená, že řidiče z BusLine nebudete chtít?
Je ale samozřejmě jasné, že v případě, že by se k nám do práce hlásili místní řidiči, ať už zcela noví či od stávajícího dopravce, jednalo by se o kvalitní a zkušené řidiče, řidiče s praxí a s referencí, tak bychom byli sami proti sobě, abychom takovéto řidiče odmítli přijmout.
Jaké mzdy nabídnete?
Naše kalkulace vycházela z našich interních předpisů a jsme si víceméně jisti, že odměňováni všech zaměstnanců, nejenom řidičů, bude již v základu na horní hranici současného odměňování stávajícího dopravce. K tomu je potřeba si připočítat veškeré zákonné příplatky. Je ale všeobecně známo, že v Umbrelle jsou ještě k řádnému platu a zákonným příplatkům vypláceny osobní odměny na základě spolehlivosti a kvality odvedené práce a pravidla odměňování jsou předem jasně daná, takže záleží jen a pouze na každém zaměstnanci, kolik si v konečném výsledku vydělá.
Rozhovor o cestě Pavla Steinera z fotbalové brány k autobusům jsme přinesli v roce 2017.
Arogance, vydírání a podvody to provázejí společnos Bus Line. Kdo tady tvrdí, že společnost nepatří Vařilovi je sedmilhář. Jablonecká výzva = hromada sraček, která nahrála vládě,že řidiči jsou odsouzeni v budoucnu pracovat za minimální valorizovanou mzdu. Kdyb y se nezapočítávalo čekání, které u MHD a spojů do 50 km nesmí být, tak bez tohoto podvodu jsou řidiči nadále žebráci. 180*130=23400 brutto.
Arogance, vydírání a podvody
https://www.facebook.com/tvrtmplus/photos/a.491266311050135/1782370358606384/
Asi si budou muset v Jablonci na ty Meďoury počkat 🙂
Tak třetí světová se soudem
http://www.nasliberec.cz/aktuality-a-zajimavosti/3979-jablonec-ma-zakazano-od-soudu-podepsat-smlouvu-s-dopravcem-na-provoz-mhd
Tak uvidíme https://www.mestojablonec.cz/redakce/index.php?xuser=&lanG=cs&slozka=238&clanek=40155 město tvrdí, že smlouva už byla uzavřena a zveřejněna v registru smluv a tedy je předběžné opatření nevykonatelné a smlouva platná. Jestli to skončí soudním řízením ví čert. V registru smluv je https://smlouvy.gov.cz/smlouva/14414872 s datem uzavření 5.11. tedy zřejmě bezprostředně po jednání zastupitelstva a následně rady města. Tento postup byl ostatně celkem rozumný až mě překvapuje, že tak konali.
Už aby to bylo, nemůžeme ani dospat.. Opravdu to bude tak .. fantastické? Ten hrozný BL nasazuje celkem zánovní autobusy, ale když vystoupíte třeba ba Bedřichově u stadionu ven a prší, zmoknete !
To zmoknete na většině zastávek.
Zánovními busy myslíte Sory, které byly zoufalé už v době výroby? Nebo zoufalý výkřik do tmy jménem Tedom, kde se postavila „fabrika“ za dotace, aby záhy skončila?
Bavila mě také komedie, jak se na zimu posílaly Tedomy do Liberce a Sory do Jablonce, protože v Jablonci je větší zima a cestující v Tedomech klepali kosu…
Doufejme, že se vše podaří. Osobně bych byl rád, kdyby se prodloužila odpolední špička, spousta lidí v centru končí v práci v 18 hodin a třeba směr Šumava / Paseky jede v 18.15, což je hlavně v zimě těžko stihatelne a pak až v 18.45 (a to vždy jede souběžně 104 a 102/116). A aspoň přes den zrušit nástup možný vozu jen předními dveřmi. Miluju když v dešti čekám, na 5 lidí přede mnou, kteří loví po kapsách drobné nebo si dobíjejí peněženku.
Takze BusLine vyhlasi valku celému svetu, jak je znam :DD
Vařil se může převtělit do jakékoliv jiné firmy, úřadu, samosprávy…
Freikorps Vařil už má nějakou tu střelbu po lidech na kontě, není tedy důvod nepokračovat. Založíme nové firmy a přisajeme se k penězovodu jinde, kde nás ještě neznají.
Mohl by i kandidovat do nějakého úřadu a pak si s kamarády kmotry v klidu porcovat rozpočty.
Tak já v tom článku čtu, že vyhlašováním se sice nikdo moc nezdržoval, bojové operace ale byly zahájeny bez odkladu.
Docela se divím, že zde nejsou vzteklé příspěvky, že sem německá firma (byť s českým majitelem) tahá německé šroty, jako to zaznívá v jiných tématech. Ani nezaznívá to, že by měla linky provozovat česká a nejlépe státní firma. Rovnež postrádám nějaký „hodnotný“ výrok pana Berounského, když mu to bude jezdit pod okny. To je ale dobře. Doufám, že blábolisté zůstanou jinde a popřeji novému dopravci ať se mu daří. MHD v Jablonci už nějaký čas po pár „příjemných“ zážitcích nejezdím a aktuálně ani nemám ty směry, abych to využil, snad tedy stávající cestující budou cítit posun k lepšímu. Zeptám se… Číst vice »
I mne by některé z těch otázek zajímaly, jelikož zde bydlím.
Zkusím přispět tím co si myslím:
Stovkové indexy asi nebudou zrušeny, motalo by se to s MHD Liberec.
Na 126 asi bude jezdit znovu malý minibus, nemá význam tam dávat velký, nehledě na to že by se mu blbě zatáčelo.
Podle mě zůstane to že na sebe mají linky čekat 2 minuty na autobusáku. Nicméně ani nyní se to moc nedodržuje, tak nevím.
Stovkove indexy se jeste jakztakz daly pochopit, kdyz mela MHD v obou mestech spolecneho provozovatele, jinak jsou totalni nesmysl a vypadaji na mesto velikosti Jablonce vylozene smesne…V cem je jako problem, kdyz bude v Jablonci jezdit jednicka a v Liberci jednicka (tramvaj)…? Koneckoncu leta letouci to tak bylo a fakt se to nikomu nepletlo (a vim o cem mluvim, v Jalonci jsem se narodil) :-).
Z hlediska cestujícího je přece úplně jedno, jestli různé linky mají jednoho provozovatele nebo víc provozovatelů. Každopádně pokud jsou nějaká napůl srostlá souměstí, tak je spíš zvykem, aby ty linky MHD byly kompatibilní, pokud tedy netvoří rovnou jeden společný systém. Most a Litvínov, Beroun a Králův Dvůr, Mladá Boleslav a Kosmonosy, Zlín a Otrokovice… A zejména dnes, když v některých krajích mají ucelený systém regionální dopravy, tak už začíná být standardem, že v menších městech mají městské linky regionální číslování. Dnes už dokonce i v Kladně, a to je větší město než Jablonec.
Samozrejme nepopiram smysluplnost jednotneho cislovani, pokud je MHD soucasti nejakeho „nadrazeneho“ nebo spolecneho systemu v ramci soumesti nebo regionu. Pokud se ale jedna o „ostrovni“ provoz, jako je tomu v soucasnosti v pripade Jablonce, smysl to postrada a je to spis matouci. Trimistna cisla linek MHD v Jablonci proste v tomto kontextu vypadaji komicky…
No on právě ten Jablonec až tak ostrovní není a nemůže být.
Ale jablonecká MHD není ostrovní ani náhodou. S Libereckou se potkává a částečně i kryje (tram. 11 je součástí liberecké MHD ale zajíždí skoro do centra Jablonce), krom toho je jablonecká MHD rozlezlá docela daleko (Bedřicho, kde se potkává s libereckou, Lučany, Nová Ves, Hrabětice a Rychnov ) a mezitím jsou části, kde to do okruhu jakoby spadá, ale součást MHD to není (Rádlo třeba) krom toho se to potkává a má souběh s krajskýma linkama. JInak se tu už dříve psalo, že stovkový index nebyl výsledek provozování DPMLJ ale požadavek KORIDu a podle mě to dává smysl. Ostatně ani… Číst vice »
Stovkové indexy asi tak 100 let v Jablonci nebyly, není důvod aby byly teď.
126 (původně 6!, ne 26 nebo 126) v sezóně o víkendech jezdí velká krabice a otáčejí se tam i velké vysoké zájezďáky. Problémem je teď omezení na 3,5t na Velkém Semerinku.
Dodržování aktuálně nevím, protože když mi asi 3x ujeli a já se táhl s velkým báglem do kopce až do Hrabětic pěšky ve sněhu, začal jsem jezdit autem.
Stovkové indexy bych též zrušil jen už si nepamatuji, kde mi kdo vysvětloval, že a proč se to neudělá. Možná to bylo někde na káčku…
Dobrý den. Já se pokusím odpovědět na ty první otázky ,,do pléna,,. Do Jablonce jde ryze česká firma, společnosti které máme v Německu mají českého vlastníka a minimálně nadpoloviční vedení všech společností je rovněž české. To že máme i společnosti, které jsou registrované i v Německu má jednoduchý podnikatelský důvod, protože česká firma firma se nemá šanci ani přihlásit do německých výběrových řízení, nebo s českou SPZ a s českou firmou nemůžeme jezdit německé vnitrostátní linky. Samozřejmě že jenom to samotné nestačí, ale ten prvopočátek je důležitý. Co se týká těch zmiňovaných ,,německých šrotů,, , tak s velkou úctou a… Číst vice »
Koley tím šrotem narážel na železniční diskuze, kde 20 let starý vlak nikdo nehce, zlatý je ale motorák, kterému je 50 roků, protože je správného původu.
Přesně tak.
Kdyby ty busy cákli do Najbrta, bude i Jindřich spokojen.
Jindřich je sám cáklý…
To ano, tuhle jsem ho zahlédl v jisté stanici, jak si fotil mašinky a pak šel krmit personál jednoho vlaku svými moudry. Stál jsem tak, že si mne nevšiml, ale já slyšel vše. Neposlouchám cizí hovory, ale tentokrát jsem udělal výjimku. Bláboly ve stejném stylu, jak to provozuje už hromady let. Všechno ví, všechno zná, má nad vším moc, všichni se ho bojí, nic nového. Když odkráčel, nedalo mi to se dát do řeči s onou vlakovou četou. Povídám, nevěřte tomu sedmilhářovi… a oni: „my ho známe, toho už snad nebere vážně nikdo“.
Stačilo.
Děkuji za info, rozhodně si nemyslím, že medvědi 13/14 jsou šrot, to byla narážka ne některé rýpaly ze segmentu železnice, zkuste kouknout do diskusí na téma Arriva (vlaky).
Vím celkem dobře, co v Jablonci jezdí, takže souhlas, mělo by to být lepší.
Jedno z aut mám též medvěda a staršího (nedávno mě pobavilo jak jistý motoristický madazín vychvaloval boleslavský výrobek a zejména jednu praktickou novinku, kterou Mercedes měl už přes 20ti lety) a je to výborný pracant.
Přesně tak 👍
stovkový indexy sou v rámci IDOLu, v ČL začínaj dvoustovkou – po LB je v kraji největšim městem JN, tudíž dostalo další řadu hned po něm, velikostí pak následuje ČL, takže pro ní následující řada…
Jo tak přesně tohle byl ten argument z Káčka. A přesně podle mě je to totální hovadina. Jsem pro označení písmeneny jako třeba metro, nebo páteřní linky v MB :-). Když mhada nejede za ves nemá stovkový index logiku. Stejně jako u primesta uvádí jen poslední 3 číslice. Ačkoliv Flix to číslo linky má myslím celé 😀
Ono to je jedno. My starší jezdíme „čtyřkou“, mladší „stočtyřkou“ ale rozumíme. To jsem spíš byl za blázna, když ještě podle starých barev říkám PAD „modrý“ a MHD „červený“ autobus. Pak se mě nějaká mladá maminka na zastávce ptá, jestli to co přijíždí je linka MHD. K zastávce se blíží meziměsto v převažujícím zeleném nátěru a já jí říkám: „Ne, tohle je modrý autobus.“
fatman: díky tohle přesně potvrzuje to, že barvy existují dodnes a stovkové indexy jsou mimo. Uvedu na příkladech linek: 101 MHD JBC – není pochyb 141 MHD/PAD nevím jestli s ní mohu jezdit jen a čistě po JBC (z AN k Přehradě) 302, 311 MHD TU, s tím co pokrývá, tak spíše PAD 341 není MHD TU ale PAD TU JBC a vůbec sním nemohu jet mezi shodně uvedenými zastávkami po JBC. takže jak to tak vypadá, tak je tu pár výjimek 😉 za mě bud: – sjednotit možnost jízdy odkudkoliv kamkoliv 341, 342, 841, 842 i po JBC, nechat… Číst vice »
141 – mohu jet odkud chci kam chci, tedy i z AN do Pasek. Nebo od Jablonexu na Mšeno škola. To stejné po LIberci, kde to ale moc nestaví.
341 – stejný případ jako 141 mohu jet odkud chci kam chci, i třeba z Jenišovic, Marjánka do Jenišovic.
– to sjednocení: Tak to je nyní.
341 nemohu z JBC na k balvanu… tedy 341 po Jablonci nelze !
Stejně tak nebere lidi od Dělnického domu do centra.
Divné, občas s ním jezdím a nikdy žádný problém. Když mi ujede bus na Balvan tak jedu tímhle a zatím vždy v pohodě, to stejné na druhou stranu. Asi je to řidič od řidiče.
vono to chce v rámci IDS ňákou logiku značení, což tenhle systém má a objevuje se v mnoha jiných IDS (namátkou DÚK)… předpokládám, že po zaintegrování MB do PID ty písmenný linky vezmou za svý, stejně jako brzo v Berouně 😉
S tou 126 je to ale nezkutecny nesmysl co píšete jezdíme to s kolegou jen 2 řídici a ani jeden necekame na připoj v Janově u pošty ale vždy čekáme až 101 dojede na otočku u samoobsluhy a pak teprve jedeme . Jediný problém může nastat v 15:10 když už je třeba 15:16 a 101 nikde tak může třeba dojít k tomu že si myslíme že 101 už jela ale já osobně se vždy ptám lidi jestli už jednička na Bedřichov jela . Ve všech zbylých 6 případech k tomu určitě nedochází už minimálně 5 let !!
Hodně dlouho tomu tak bylo, znám též několik lidí, kteří přestali jezdit busem právě z tohoto důvodu.
Mělo by to být přípojové u samoobsluhy, ale řada lidí včetně mě preventivně vystupovala u pošty.
Ono už je to 5 let, co jste se vystřídali? Možná jo, ono to letí…
Předpokládám, že vy jste ten mladší… a co, jdete k Umbrelle, nebo si vás uvázal mafián Vařil? Nemusíte odpovídat, uvidím zda se budeme s vaším kolegou zdravit i příští rok.
Ono taky dost záleží na počasí a třeba v té zimě prostě nejde čekat 7-8 minut ale jak říkám mě se to nestalo vědomě určitě ani jednou že bych 101 ujel . Vím o jednom případů kdy mě pak lidí sprdli když sem se vratil že sem nepočkal . Můj cíl je jezdit stále na městě takže pokud mě Umbrella přijme a ještě líp nechají mě jezdit 126 tak budu šťastný jak blecha
Dobrý den. Rád bych se omluvil za trošičku nešťastné, respektive neúplné přirovnáni, nedoplněnou či špatně vyřčenou asociaci… Chtěl jsem tím jen říci, že pravděpodobnost našeho nevyjetí je asi tak stejná, jako ta 3 tí světová či zemětřesení v Jablonci. Ano, stát se může cokoliv a různé vnější vlivy mohou vyjetí zabránit, ale já za sebe i za Umbrellu mohu zcela odpovědně prohlásit, že my budeme určitě připraveni, z naší strany se nemůže stát že bychom nevyjeli a pakliže se nestane nějaké neštěstí a nebo nějaká vnější lumpárna, tak my zcela jistě vyjedeme! Děkuji předem za vaše pochopení mého vysvětlení. Pavel
Dobrý den, omlouvat se určitě nemusíte. Myslím, že všichni inteligentní jedinci vaše vyjádření pochopily a těm co jsou nespokojení by jste se nezavděčil ničím. Já vám velice fandím a přeju pohodový a úspěšný rozjezd a doufám, že oblastí kde budete jezdit bude přibývat.
Srdečně děkuji, podporu či alespon ,,jen,, držení palců budeme zcela jistě potřebovat 👍 Zdraví Vás Pavel
To rýpnutí bylo spíš pobavené, než že by to byla kritika. Samozřejmě že pan ministr Prymyla to o tom jaderném výbuchu říkal v době, kdy všem, kdo umějí do pěti počítat, bylo jasné, že slibuje nesmysl, zatímco vy máte docela reálnou naději, že už vám to zahájení provozu nikdo nezhatí. A věřím vám, že to nebudete dělat tak lehkomyslně a diletantsky jako Arriva, která hrdě zahájila železniční provoz s displeji „Nicht einsteigen“ a nefunkčními odbavovacími strojky a která celé měsíce vynechávala spousty autobusových spojů, protože neměla dostatek řidičů na smluvené výkony – a to neřádila žádná epidemie.
Diky moc za podporu a my na tom ,,vyšíváme,, tak, abychom toho hned od začátku po…li co možná nejméně, ideálně nic…. Jinak ty vlaky jsou pro mě osobně taky úsměvný, jsem původním povoláním strojvedoucí a dokonce jsem se v Chebu jako pomocník a pak ve Zdicích už jako ,,fíra,, svezl… Zdraví Vás Pavel
Také Vaší firmě držím palce a přeji úspěšný rozjezd v jablonecké MHD.
Diky moc !! Pavel
No to jsou neštěstí, napřed výbuch jaderné elektrárny a teď do toho ještě 3. světová válka.
Ještě by měl udělat soutěž na tramaje.
A na lanovku.
Nechápu, proč objednávají MHD jinde, když existuje Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce. Jako kdybych měl vlastní manželku, ale chodil za jinoiu.
Jako kdybys měl společnou manželku se sousedem, ale nechtěl bys na ní být úplně závislý?
A co když ta sousedova manželka chce abys jí to dělal ty?))))
Sousedova manželka měla možnost podat nabídku.
Neměla… v dopise, který dostalo jablonecké zastupitelstvo od kraje a Liberce a druhém od DPMLJ je napsáno proč.
Když ta manželka tě nutí k věcem, který nechceš, tak buď můžeš trpět, nebo ji vyměnit.
„Víme, že stávající dopravce si velkou část stávajících řidičů zavázal nějakými smlouvami, které řidičům znemožňují změnu zaměstnavatele.“
Co si mám pod tímhle představovat? Že mají ve smlouvách konkurenční doložku? To přece nikdo soudný nemůže v téhle branži podepsat…
U Busline se podepisovaly nějaké několikaleté „závazky“ bůhví za co. Ale každý svého štěstí strůjcem a když podepisuješ, tak se pak nediv.
V případě rozporu mezi smlouvou a zákonem platí zákon, v tomto případě zákoník práce. No hlavně že mají odbory.
A proč zde jezdí cízí firma, když mají vlastní (společný) DP?
Protože ten vlastní (společný) DP to stejně všechno zadával jako subdodávku mafiánům?
No to ale byla tak trochu politická objednávka a mělo to rozhodně politické krytí…. a ten společný DP byl cílovou obětí, což ale nakonec tak docela neklaplo….
Tak si představte, že by Pražané byli zavázání pít pivo pouze značky Staropramen. Obdodně v Brně a v Ostravě. A Hauskrecht by nebyl dostatečně český.
To byste se divil, co jsou lidi schopní v pracovní smlouvě podepsat. A co vše firmy na zaměstnance zkoušejí. Holt smlouvy se nejdřív čtou, a až pak podepisují.
Stejně hloupé prohlášení jako s tím výbuchem atomové elektrárny.
Hlopupé jako ty 💋
Hloupé*
Sympaťák.
A strojky na prodej jízdenek se přechází z těch předchozích BL busů, nebo budou nové. A co IDOL e-shop.
Vzhledem k tomu že JBC chce udělat aby se dalo platiti kartou v budu, tak asi nové
I já budu rád za nové a lepší. Třeba i pro plně integrované odbaveni v rámci IDOL. Vlastně vůbec netuším komu ty (současné) strojky patří, jestli jsou dopravce, objednavatele, nebo jestli někoho jiného (koridu)
Pusťte si záznam z jednání zastupitelstva, tam se o tom mluví. Odbavovací systém zajišťuje objednatel, konkrétně Jablonecká dopravní…. ať už to znamená cokoliv, jde to za městem.
Ok, díky kouknu.
Více takových do závazkových smluv, vyhnat z nich ty šizuňky Vařily a Zemky.
Drzim palce.
Přeji hodně štěstí.
Rozhovor až nečekaně otevřený
Vypadá jako fajn chlap.
Na takové výroky bacha. To známe ty výroky děti do školy leda by bouchly atomové elektrárny. 🙂
On je kapku rozdíl mezi slibem byznysmena, kterému by nesplněný slib otloukali o hlavu dalších deset let a nepochybně by to mělo vliv na reputaci firmy, a slibem politika, kterému člověk nevěří ani nos mezi očima a ani nepředpokládá, že by mohl mluvit pravdu.
„Politikům se nevěří. Politici se kontrolují.“
– Karel Kryl
A to platí bez ohledu na stranu, za každého režimu…
Na Slovensku to dotáhli na další level: „Mať obľúbeného politika je ako mať obľúbenú chorobu.“
Nesplněný slib je z pohledu toho, kdo ten slib dostal, pořád jen nesplněný slib, a je úplně jedno, jestli jej dostal od politika nebo od byznysmena, protože proradní jsou oba – jen se na tom byznysmenovi může obvykle aspoň teoreticky „hojit“ o něco snáz než na politikovi.
Je jedno jestli je to politik nebo podnikatel. Solidní člověk takovéto přirovnání nepoužívá, protože ví že existuje spoustu věcí které není schopný ovlivnit.